Fórum témák
» Több friss téma |
Sikerült felállítani a tornyot próbaképpen. Ahogy a szél elkezdte körbe forgatni a szélgenerátort, a szénkefék a bronzgyűrűkön nyikorgó hangot hallatnak. Elég hangosan nyikorognak. Van valakinek tippje hogyan lehetne elhallgattatni?
Generátoroknál benzines ronggyal megtörölgetve elhallgat. Lehet, hogy nálad is jó.
A szénkefe hallhatóan nyikorog?A torony levezető keféi, vagy a generátor gerjesztőkeféi? Ha a szénből sajtolt kefe méterekről hallható hangot ad, az nagyon durva hibát jelent, vagy nem az szól. Nem lehet, hogy csak a csapágyazás, vagy egy túl feszes porvédő? Ha a gerjesztőkefe "csipog" az valóban zsíros szennyeződésre utal, ahogy Riggs mondta.
Milyen magas az a torony? Ahogy nézem,jó szeled lesz
Ez a gép mit csinál viharban?
A levezető kefék. (Gerjesztő nincs, állandó mágneses a kicsike) Egy évet állt nálam, meg ki tudja előtte mennyit. Lecsavarozom a generátort és megpróbálom azt a benzines rongyos dolgot, hátha bejön. Nem durva a hang, nem recseg vagy ilyesmi, hanem tényleg olyan mintha valaki halkan sikongatna. A fém ház rendesen felerősíti így elég messzire hallatszik................Ja a torony 10 méter magas és elvileg viharban kitér a szélgenerátor. Majd megpróbálom holnap lefotózni hogyan néz ki közelebbről.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nekem megfordult a fejemben a lerögzítés, de elvetettem. Kudarcnak minősíteném. Ma nem volt időm kiegyensúlyozni a szélkereket, így még mindig pihen, mert csak lenge szél fújt. A pillepalack forgó bizony forgott sokat a tetején.
Az új keféket be szokták csiszolni a csúszógyűrű ívéhez. Finom csiszolóvászon szalagot alábújtatni dörzsivel kifelé és a gyűrűre feszítve meghúzogatni. Kis feszültség-nagy áramra meg jobb a bronzkefe (önindító!).
Itt vannak a képek a generátorról. Valahogy a farokrész téríti majd ki de én még nem láttam működés közben mert nem volt összeszerelve.
Üdv Pudding1!
Ez a farokrész szélirányba tartja a kereket kis szélnél, annak ellenére, hogy a kerék le akar fordulni a szélről, mert nem az oszlop középpontjára mutat a kerék tengelye. ( mekkora az eltolás? 80-100 mm szokott lenni.) Nagy szélnél a kerék fordul a farokrésszel együtt, de a szél már be tudja fordítani a terelő lapot szélirányba. Ha jól látom a fényképen, a kezednél még egy kis súly is van feltéve a lapra. Ha ez nagyobb, akkor nagyobb szélre kezd lefordulni a kerék. A lap visszafordulását a ferde csapszeg biztosítja. Ez a megoldás ha jól van megcsinálva, nagy szélnél nem hagyja befordulni a kereket teljesen szélirányba, hanem hagyja oldalszélben tovább dolgozni
Köszi a választ, én is így tippeltem, de nem voltam benne teljesen biztos. A farokrész az előző tulaj által lett megtoldva mert 3 lapáttal is gyakran kitért a szélből. Nekem lehet hogy még nagyobbra kell cserélnem mert a 6 lapát miatt dupla lesz a felület.
Úgy néz ki,nem válik be az új generátorom...
Kicsi hozzá az 1,9 m-es rotor... Szinte csak "viharban" működik Ha már szemre viszonylag normálisan forog,akkor már lenyom 100W teljesítményt. Szinte ez a beszálló teljesítménye. (kb 240-es fordulat kell a 100W-hoz. Alatta áll a rotor (Nem forog üresben) Kisebb fordulaton is már tölt, 120-as fordulaton kb 40W-ot. Csak abban a tartományban nincs stabil szél,az csak a rövidebb széllökés kategória.(pár másodperc) Előzőnek kicsi volt az áttételezése,ennek mag túl nagy.Sajnos zárt áttétel. Megpróbálok kivenni majd 2 szénkefét,hátha csökken a veszteség,és hamarabb indul. Vagy toldhatok bele a lapátok végébe XD.
Ha bírja a tornyod akkor jöhet a hosszabb lapát, vagy megérne egy próbát a 12 lapátos verzió a mostani lapáthosszal. (A közökbe plusz egy lapát vagy ugyanerre a tengelyre még egy ugyanilyen rotor kicsit elforgatva és egymás mögé felfogatva.) Csinálom itt a programot neked.....
Ha látnád közelről a rotort,akkor más lenne a véleményed...A beletoldás még csak megoldható.
Kicsit hosszabbra.De ebbe még 6 lapátot nincs hova tenni. De nem tudom mi lesz vele,majd kitalalok valamit... Túl nagy az áttétel. Erős szélben szépen megy,de az ritka.
Kedves fórumtársak
Ma volt elegendő szél ahhoz, hogy ha életképes lett volna a szélerőművem, forogjon. Nem is szeretném, ha erősebb szelek fújnának. Nem tökéletesen függőleges az oszlop, ezért a tákolmánynak van kedvenc pihenő helye, amiből nem volt hajlandó kifordulni szélirányba. Ez azzal is magyarázható, hogy nincs kiegyensúlyozva a zsámolyon pihenő váz. Kormánylapát nélkülire építettem, ezt a feladatot a szélkerék tölti be. Szinte az egész súly a szélkerék felől van. A másik oldalra kellene tegyek egy ellensúlyt. Az oszlop függőlegesre való beállításához kell készítsek három spannolót. Amikor mindez kész, kettőnként leszerelem a lapátokat és kapnak (valamennyire) megfelelő profilt.
Ma estére ígérik a viharos szelet,meglátom enyém mit művel majd. Most biztos fog rendesen forogni.
Jó lenne már egy kis szél mert nálam újabban csak eső van szél nincs.
Sziasztok.
A péntek esti 70km/h szélben az udvar fényárban úszott. A 2 db 5w-os izzó rendesen dolgozott. Sajnos akksim még nincs úgyhogy ez az energia jött világított és ment. De bíztató a helyzet. 7-8 km/h szélben indul és a 70km/h-t bírja.
Milyen gep? Valahogy nem ugrik be...
Enyemnek rendesen kell most szel,keveset forog,de akkor tolt rendesen Ma volt egy kis szel,lattam forogni. Ritka pillanat az utobbi idoben... Valaki ert a katonai lugos akksikhoz? Toltes kozben mennyire mehet fel a cellafeszultseg? 1.5 volt meg belefer? (alap 1,2 V)
Tegnap egyenesebbre állítottam az oszlopot, forgott is a szélkerék, de nem voltam megelégedve vele. Mindig a pihenő helyére állott. Mellékelek egy képet, amin lerajzolom, hogy milyen ellensúlyt akarok felszerelni a készülékemre. Többen is megállapították, hogy rossz helyre van telepítve a gépem, mert előtte van néhány akácfa és elfogja a szelet. Amikor az oszlopot állítottam arra a helyre, az akácfák kisebbek voltak. Amennyiben azt akarom, hogy termeljen valamit a gépem, át kell helyeznem, amitől előre félek. Harminc méterrel arrébb már dombtető van. Ott jó helyen lenne. De ha ott termel valamit, 30 méterrel több kábel kell, újabb három pont, ahová ki lehet kötni, hogy ne borítsa el a szél stb. Ahhoz, hogy mindezekhez hozzáfogjak, szét kell szerelni mindent, amit oly keservesen szereltem össze. Leengedni a földre, az oszlopot is valahogy lefektetni és harminc méterrel arrébb mindent elölről kezdeni. Igaz, hogy nem irigyeltek?
Hat csak gondolom, hogy a katonai lugos aksi 1.2 V-os cellafeszultseggel NiCd lesz, mert amelyik masikrol hallottam, az ezust-cink es 4.5V-os - aztan masutt most meg 1.6-1.8V-ot irnak rola, szoval passz.
Az otthoni akkutolton regebbi, mar legatyasodo NiCd aksin mar lattam toltes kozben 1.58V-ot is, lenyeg, hogy a cella ne hevuljon tul.
Na nezegettem most kicsit a neten, ami meg szobajohet, az a vas-nikkel aksi, uresjarata 1.4 V lemeritve meg 1.2V.
Toltofesze 1.45-1.65V kozotti, lassu kisutesre es feltoltesre alkalmas csak, viszont igenytelen, 20 evet is kibir. Most legy okos, milyen aksid van?
Egyszerűbb lenne kivágni előle a fákat. És még a téli tüzelő egy része is meglenne.
A 24V-os dc motor.
Az enyémnek a lapátjaiból meg el kellett vennem kb. 8 cm mert az egyiknek megsérült a vége. Így már nem indul 8km/h szélben csak 10 körül. elég neki egy széllökés és akkor már a 8 ban is forog. 10W -tal terhelve ilyenkor 3-4 V körül mérek rajta. Az amper meg 0,6 körül.
Én is a fák miatt szopok,persze az összes a szomszéd területeken van. Böhöm nagy fák,csak északi irányból tiszta a "folyosó" ....
Üdv : Barret
Szerintem a két akku között csak kapacitásban van különbség. Nekem ezekből van 24 V -os pakkom. Az adattábla Kettő cellás akku-ról való azért 2,4 volt-os.
Szeretnék segitséget kérni lapgenerátor készitéshez van valakinek jó bevált készűléke. közsönettel. András.
Ez a helyzet nálunk is, mint ahogy mondta a Pityuka tanitó nénije.
Igen ilyesmi akku,csak az enyemnek hianyzik a fadoboza,es 100 Amperorás.
És csak 6 voltos Átlagban 6,7- 6,8 V között áll a feszültsége. Jó szélben időlegesen felmegy 7,2 voltra is.Annyi voltot kap,amennyit a generátor termel.Van hogy rámegy 40 V is... De még bírja |
Bejelentkezés
Hirdetés |