Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   66 / 345
(#) teren56 válasza jules78 hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
Szia!
Legelőször is a motor adattábláján nézd meg.Írod hogy 380/220V-os a motor.Utána kell lenni még egy adatnak.Itt valamilyen áramérték szerepel.Elöl szerepel egy kisebb érték,a / jel után egy nagyobb érték.Nekünk ez az érték kell.A motoron egy fázist kinevezel főfázisnak.Ennek a tekercsnek a kivezetésére rákötöd a 230V fázisát.A 0-át a csillagpontra.Maradt két tekercsvéged.Az egyik tekercsvégre és a főfázis fázis felöli végére Ampermérőn keresztül elkezded rakni a kondenzátorokat.Amikor az áram eléri az adattáblán levő értéket akkor megállsz.Ennyi lesz az üzemi kondenzátor értéke.Vigyázz! Csak kikapcsolt motorra tegyed a kondenzátort.Nagyon figyelj és óvatos legyél.Ha ez kész akkor próbáld elindítani a motort terheléssel.Ha minden "erölködés" nélkül indul, akkor nem kell indító kondenzátor.Az ökölszabály 70-80mf/kw-ot ír.De ez motorfüggő.Ezért kell a tekercs névleges árama.Így biztos nem fog leégni a motorod.Ezek után az Ampermérőt átteszed a "főágba".Itt megtudod mérni a motor szumma áramfelvételét.Itt derül ki, hogy a 20A-es automata elég lesz-e.
(#) halijani hozzászólása Okt 7, 2010 /
 
Sziasztok!

Villanymotort szeretnék bekötni háromfázisú hálózatra.
A motor 220/380V-os, tehát csillagba lesz kötve.
Sok helyen olvastam, hogy ilyenkor a nulla vezető elhagyható, viszont a villanyórám után van egy háromfázisú ÉV relé.
Ebben az esetben mi a helyes bekötési mód?
A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv: Jani
(#) kadarist válasza halijani hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Csak a három fázist és a védővezetőt kösd a motorodra.
(#) jandark hozzászólása Okt 9, 2010 /
 
Sziasztok!
Segitséget kérnék egy motor helyes bekötésében.
Kompresszort épitek és több motort is kipróbálok,kaptam egy hatalmas fürdőmedence szivatyúmotort erről levéve a szivatyúrészt maradt egy nagy darab motor,leszedtem a kivezetések burkolatát alatta 6kivezetés és delta kötés.3szál fekete vezeték volt kötve a 3alsó kötőpontra,a tekercsek közt egyöntetüen 3.5ohm mérhető bármelykhez képest.Sajnos nincs rajta adattábla ezért nem boldogulok a bekötéssel.
Próbáltam bekötni 230ra fázis-nulla-és kondi segitségével,kezdésnek 30uf-kondenzátorral,üresen inditónyomógombbal a kondival elindul aztán elengedtem és felpörög szépen.
Mielőtt leálna a fordulattól kondi nélkül is elindul újra és felpörög,terhelve már nem tudom meginditani ezzel a kondival.Próbáltam még 20uf-al megnövelni de nemigazán sikerül..
Van e ötletetek milyen motor is lehet ez,és mi lehet a bekötése?
Köszönet előre is..
(#) csoni07 hozzászólása Okt 9, 2010 /
 
Szevasz!!! Sok hülyeséget olvastam ezek a komentálok na mind1. Arrol van szó hogy nem meg kell nézni az adattáblát hogy mennyi a legmagasabb áramerősége és ahhoz kell tenni megeggyezző vagy kicsivel nagyobb kismegszakítót tenni. De az nem volt rossz ötlet hogy hármas kimegszakítót kellene venni de ha egy helyen vannak akkor csak cseréld le a 10 amperos kismegszakítót az olcsóbb. ez az én véleményem. A vezetékek meg tök mindeggy hogy mennnyi van lehet három is meg négy meg öt de inkább a legjobb a négy mert ott van 3 fázis + a vezetékes érintésvédelem emberi nyelven nullázás az amikor a zöldsárga vezetőt bekötik a nullával de mielőbb bekötöd az előtt kérdezd meg az áramszolgáltatót hogy lehet-e vagy nézd meg a dugaljnál hogy bele e van kötve vagy az elosztószekrénynél na nekem ez a véleményem remélem hasznos volt.Több kérdésed lenne akkor írj *** a

Itt beszélgetünk helyben, amúgy az adatlapod tartalmazza ezt az infót.
(#) kadarist válasza jandark hozzászólására (») Okt 9, 2010 /
 
Ha nem 230/400V-os motorról van szó, akkor nem fogod elindítani 230V-ról, terheléssel.
(#) jandark válasza kadarist hozzászólására (») Okt 9, 2010 /
 
Sajnos,nincsen adattáblája,létezne hogy a házimedencét 3fázis látja el? Mind a 6szál kivan vezetve majd deltába kötve 3szál fekete szál jön tovább..
(#) kadarist válasza jandark hozzászólására (») Okt 9, 2010 /
 
Lehet, attól függ, hogy mekkora az a ház
(#) jandark hozzászólása Okt 9, 2010 /
 
Igen ebből lehetne kiindulni.Egy jóbarátomtól kaptam aki szintén kapta és pakolgatták régóta mire hozzám került..
Ha átkötném csillagba leégne?
(#) kadarist válasza jandark hozzászólására (») Okt 9, 2010 /
 
De miért kötnéd át? Ha már deltában is gyenge, akkor csillagban még rosszabb lenne a helyzet.
(#) erbe válasza jandark hozzászólására (») Okt 9, 2010 /
 
Ha átkötöd csillagba, kisebb lesz a kivehető teljesítmény. Nem ég le, de nem terhelhető.
Az eddigiek alapján ez valami hatalmas motor lesz, 380/660-ra tekercselve. 230 V-ra nem igazán alkalmas. Kompromisszumokkal használható, de nyomógombos indításhoz kell legalább 100-160 mikrofarad (vagy még több), üzemi meg maradhat rajta 20-30.
Néhány jellemző méretet és fényképet feltehetnél. Tengelyvastagság, talpon a rögzítőcsavarok távolsága. Nem kell nevetni rajta, ez eléggé jellemzi a teljesítményt.
(#) jandark válasza kadarist hozzászólására (») Okt 9, 2010 /
 
Értem,akkor ez nem lessz ide megfelelő..Nézek valami más inkább rendes 230as motort..Köszönet a kiigazitásért
(#) fúró hozzászólása Okt 12, 2010 /
 
sziasztok olyan kérdésem lenne hogyan kell 1 fázisú motort bekötni kapocs táblája nincsen csak 4 kivezetés és melyik nek szokott nagyobb lenni az ellenállása a főfázisnak vagy a segéd fázisnak ?
(#) Mtztraktor18 hozzászólása Okt 12, 2010 /
 
Üdv gyerekek. Megint megakadtam
A 2.2 kw-os egyfázisu motorkám lenyomkodja a 20 amperos biztosítékot és itt jön a de ! Csak a régi fajta biztosítékot nyomkodja le azt az "egy ujjal benyomóssat"
Az újfajta biztosítékot kék szinü fel le kapcsolóssat meg nem. Kérdés miért vágja le a régi fajtát mikor az is 20 ampert tud. Ugyan is egy rokonnál 3x20 amper van.
A 3 fázisu fogyasztásmérő alatt 3 db 20 amperos régi tipusu bizt.-ok vannak. Ebből mindig a jobb szélsőt nyomkodja le.
Falon egy vastag 2.5-ös MTK 5 eres kábelon jön a cucc.
3 fázis, nulla, föld
Itt felvan szerelve egy 5 águ 3 fázisu dugalj abból jön ki egy kábel a 220-nak. Lehet itt lesz valami elkötés mert én arra gyanakszom.
Egy villanyÁSZ legyen kedves útbaigazítani hálám örökre üldözni fogja érte
(#) kadarist válasza Mtztraktor18 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Ez azért van, mert a benyomkodós gyorsabb kioldású, mint a másik. Cseréld ki "C" típusúra, és akkor nem lesz gond vele.
(#) Tomi111 válasza jules78 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Üdv!

Láttam, hogy előbbre teren56 válaszolt a kérdésedre.
Szerintem nem jól írta! Ha 380/220-as motort akarsz egy fázisról(230V-ról) üzemeltetni, akkor nem csillagba kell kötni, hanem deltába!

Üdv! Tomi
(#) teren56 válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 13, 2010 /
 
Szia!
Olvasd el még egyszer,hogy mit írtam.Közben rajzold le.
(#) putyus6226 hozzászólása Okt 16, 2010 /
 
hali !
Van egy kompresszorom ami pár évig pihent.
3 fázisu motorral és három fázisú hálózatról üzemel(ne)
most elinditottam és terheletlenül pár pillanat alatt lefüstölt a rellében a tekercs.
kaptam két hasonlót de nem tudom jók-e helyette.
Van nyomás érzékelő a kompresszoron ami ki be kapcsolná.
Jó lenne valami védelem a fázis kimaradás ellen és a túlterhelésre de úgy hogy a ki be kapcsolás a nyomástól függően működne.
A mellékelt új kapcsolókkal ez megoldható?
(nem vagyok benne biztos).

gyakorló villanyász segíthetne talán.

előre is köszönöm.
(#) putyus6226 válasza putyus6226 hozzászólására (») Okt 16, 2010 /
 
még 2 kép
(#) kadarist válasza putyus6226 hozzászólására (») Okt 16, 2010 /
 
Szia!
Azt nézd meg, hogy a mágneskapvsoló-működtetés két fázist kap-e meg, vagy fázis-nullát. Ha két fázisról működteted a behúzótekercset, akkor 400V-os behúzótekercs kell a mágneskapcsolóba, ha viszont fázis-nullát kap, kkor 230V-os behúzótekercs kell. Ha 230V-os behúzótekercsre 400V-ot kötsz, akkor az gyorsan leég.
(#) putyus6226 válasza kadarist hozzászólására (») Okt 17, 2010 /
 
380 voltos behúzó tekercs volt ami leégett mindjárt a kivezetésnél.
nulla nincs bekötve mert nincs is a hálózatban csak föld legalább is azt hiszem de majd szétszedem a falon a biztosíték táblát.
mondjuk ez egy régi tipusú relé amiben 380 v-os a leégett tekecs, lehet sok volt neki a 400 v.
szerintem nem kapni külön ilyen tekercset.
Én a villanyszerelésben nem mélyültem még el a
hiradás tecnika a területem
a mellékelt siemens relével az lehet a gond hogy ha
kiold az autómatája a nyomás csökkenés után nem tud vissza kapcsolni (gondolom én).
megpróbálom majd lerajzolni a be kötést.
amúgy csillag ban van bekötve.
(#) kadarist válasza putyus6226 hozzászólására (») Okt 17, 2010 /
 
DIL-mágneskapcsolókhoz (ilyen égett le)lehet kapni behúzótekercset, és egyszerűen cserélhető. Jobb villanyszerelési üzletben keresd.
Azért nem kapcsol vissza a Siemens, mert biztosan öntartó kapcsolásba van kötve. A behúzótekercsét egyszerűen sorba kell kötni a nyomáskapcsoló érintkezőjével.
(#) Pulyka válasza kadarist hozzászólására (») Okt 18, 2010 /
 
A második dolog,amire hirtelen gondoltam az a légrés a vastest-ek között.
Suliban "méregettük" ezeket az állapotokat.
Ha csak egy papír fecnit is betettünk, a légrés miatt megnőtt az áramfelvétel,ami amúgy nem olyan sok,ha nincs légrés.
Nem lehet,hogy valami idegen tárgy bekerülhetett a pár év pihenés alatt?
//de mondjuk ez kevésbé valószínű, mert a kolléga állítása szerint hirtelen füstölt el a DIL tekercse.//
(#) bankimajki hozzászólása Okt 18, 2010 / 1
 
Nem lehetne átírni a téma címét 230/400V-ra. Már nagyon rég óta annyi a fázis/vonalfesz. Legalább egy elektronikával foglalkozó oldalon tudjuk már pontosan.
(#) kadarist válasza Pulyka hozzászólására (») Okt 18, 2010 /
 
Például rozsda okozhat légréses üzemet, de ilyenkor hangosan kerepelni szokott a mágneskapcsoló. Pár másodperc alatt inkább beázás vagy páralecsapódás végezhet egy tekerccsel.
(#) erbe válasza bankimajki hozzászólására (») Okt 18, 2010 /
 
Off
Elég ritkán találsz a villanymotorok, főképpen a használtak között 230/400 voltosat. A 220/380 legfeljebb annak fura, aki a váltás után kezdte a szakmát. Az öregebbeknek meg a 230-ra áll nehezen a billentyűje.
On
(#) kargela hozzászólása Okt 21, 2010 /
 
Szia Mindenkinek! Segítsetek ha tudtok.Van 1 IMI motorom:OZF 90C-4nd 230V -on üzemeltetve. A kapocsdobozban van egy relé na ez leégett. És van külső kondi is rajta.Ezt szeretném javítani mert a benne lévő indító relé? tönkrement-hol találok?Szükséges lenne mind a 2 irányba forgatni .Minden megoldás szóba jöhet.Hogyan oldhatom meg az irányváltást.Előre is köszönöm a segítséget.
(#) kadarist válasza kargela hozzászólására (») Okt 21, 2010 /
 
Szia!
Indítórelét jobb villamossági üzletben adnak. Vidd el a régit mintának. A kapocsléc és a forgásirányváltás rajza: Bővebben: Link
(#) kezdő-dik hozzászólása Okt 26, 2010 /
 
sziasztok!
szeretném a segítségeteket kérni! van egy 220/380 as villany motorom.szeretném üzemeltetni 220-ról /új 230/.van 6 kivezetése z,x,y,ide jön a motorból 1-1 szál.u,v,w üres.mit hova kell kötnöm,hogy működjön!
a segítséget előre is köszönöm
(#) putyus6226 válasza kadarist hozzászólására (») Okt 26, 2010 /
 
nem jártam itt mostanság,de kösz a segítséget!
közben megoldodott a probléma találtam relét
és sorba kötöttem a megszakitó szerkentyüket
mint nyomás kapcsoló,hőkioldó,bekapcsoló így már faxa.
Következő: »»   66 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem