Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
gulasoft
Találtam egy ilyen lötstopp eljárást a neten. Ki mit szól hozzá? Bővebben: Link Nem sokat írnak a módszer pontos menetéről, és a hőállóságról se. A kép a kész panelról viszont tetszik, bár össze csapták, de látszik, hogy olyan rajta a réteg mint egy gyárin.
Nekem ilyenem volt kétkomponensű anyag volt, szitával kellett felvinni, baromi macerás volt.
Felvitted, szárítottad 30 percig, levilágítottad, előhívtad beégetted. Itt ha megnézed akkor a fóliával nyomja szét baromi kíváncsi lennék rá hogy ezek után hogy jön le róla a fólia. Lehet hogy nem csapták össze, hanem a módszer miatt ramaty, mert nem tudják rendesen lehúzni utána a maszkot. Ráadásul annak a maszknak tuti hogy annyi, ezzel a fotós eljárás lényegét sértik meg. Nézd meg ezt, az enyém ilyen volt, de ez a hengeres módszer nem jutott eszembe. Simpinek adtam a festéket, lehet hogy már nem jó cirka két éves. Bővebben: Link
Nem semmi, hátránya hogy nem olcsó 10ml 2600.-Ft.
A panelra öntött UV aktív lakkot a maszk fóliával simítja szét! Levilágítás, feltételezem ettől megköt a lakk, és könnyen eltávolítható lesz a maszk fólia. Talán a hátránya hogy nem teljesen egyenletes, de ha minőségi kemény felületet ad akkor ez a legjobb.
Jó a linkelt videó nagy tételhez, vagy üzletszerű panelgyártáshoz így dukál. Nem számít a sok kidobott maradék festék és panel darab.
A másik módszernél nekem is a fólia leszedése nem tiszta, és sehol a kiégetés stb.
Most pedig 983Ft. Vettem egyet én is.Ennyiért?
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem,hogy panel készítéshez marófolyadékot hol lehet venni vagy rendelni? Vagy esetleg van valami házilag megoldott módszer?
Hát iggen ez már szép
Hello!
Lemaratáshoz mit vegyek? Vagy elég az, hogy a nyák lemezt áztatom a vas klorid oldatban, lemosom, és kész? Valamint a vas klorid mennyibe kerül?
Igen a vas-klorid maratásra való, miután lemarta a felesleges rezet kiveszed és lemosod, letörlöd a festéket acetonnal( vagy valami higítóval) és kész.(esetleg még ónozhatod)
Üdv: mate_x
Most akarok venni lézernyomtatót hogy tudjak vasalással készíteni nyákot. Mindegyik fajta jó? mert én próbáltam egyik havernál de szerintem nehéz volt a lap és nem "szívta" be :S és nem szeretnék rossz nyomtatót venni. A lap amivel próbálkoztam az 180g os volt.
http://www.edigital.hu/Lezernyomtato/Samsung_ML-1915_%28fekete%29_l...6.html
Ezt néztem pl . Vagy a lapot nem lehetne elvágni félbe és úgy kipróbálni hogyha nem "szívná" fel akkor elvágniés talán...? vagy??elvágni kisebb lapméretre és a nyomtatón is beállítani azt
Az a lényeg, hogy ne szívja fel a festéket, azért kell fényes műnyomó. Ha felszívná a festéket, akkor nem tudna a festék áttapadni a nyákra.
Szóval akkor mindegy csak lézer legyen meg fényes műnyomó.
Azért várjál meg még pár hozzászólást, hátha mégsem lesz jó, amit veszel nyomtatót, és akkor én leszek a hibás .
Én próbáltam vékony műnyomóval is vastaggal is, mindegyikkel sikerült, bár én csak pozicionálási rajzokat szoktam vasalni a nyákra.
Szia!
Nekem pont ez a típus van.Ha a lapot elvágod,akkor is tudsz rá nyomtatni.A papírt nem csak a tálcáról,hanem elölről is be tudod neki tolni,ott pedig van egy csúszka,amivel be tudod állítani a papír szélességét. A hozáadott szoftverben lehet állítani a papír vastagságát,ezzel elvileg a festékráégetés intenzitását tudod befolyásolni.Én próbáltam két vagy három fajta műnyomóval,de a vékonyabbal/mint a magazinok lapja/ szebb eredményeket lehet elérni. Ez a típus egyenes széleket nyomtat,a kistesója az ML 1640es ,az itt panaszoltak szerint szeret cakkos szélű nyomatot készíteni.A gyári tonerral,minden további átalakítás nélküli TESCOs olcsó laminálóval símán tudsz szép panelokat készíteni.Én olyan 15-20 szor szoktam rajta átengedni a panelokat.Eddig csak kisebbeket csináltam vele a nagyobb területűeknél szükség lehet a lamináló átalakítására. István
Köszi!
És vas kloridot milyen boltban kapok?
Elektronika-bolt. TN-150-es gyorsmaratóként kérd, ez egy vas-klorid alapú maratóanyag.
Kezdő vagyok és töbször is említik a laminálást az pontosan mi vagy tudom hogy mi csak más kifejezést használnak rá...? Bocs ha hülyeséget kérdezek
Okés köszi ÉS Windows 7 hez kompatibilis mert olvastam hogy miket támogat és nem volt ott:S
Nemmmm a nyomtató.....XD ról van szó
Légy szíves, és írj normálisan, mindenféle MSN és egyéb chat-szleng nélkül! Ezek itt nem toleráltak.
Köszönöm.
Az én gépemen két partíció van,az egyiken egy 4 éves XP,a másikon meg egy Win7.Mindkettő alól tudok az ML1915-el nyomtatni,de a SprintLayout,és társaik az XP alatt mennek.De maga a nyomtató működik WIN7 alatt is.
Tavaly vettem karácsony előtt,akciós volt 70 Euroba került.és egy fél kilós Serrano sonkát adtak mellé ajándékba.Símán megérte... István
Hello !
Remélem jó helyre írok . Gondom van a fotózásos nyákkészítéssel (pedig már csináltam így nyákot, és jó lett): Szóval előre lakkozott nyákról van szó. A nyákrajzot UV fénycsővel világítottam le, kb 9percig 5-6 centiről (a cső 60centis nemtudom hány wattos lehet 20-30?). Majd előhívtam TN140-el kb 1-5-höz arányban higítottam. Az előhívott rajzolat fehéres sárgás lett (de éles). (Úgy emlékszem ennek feketének kellene lennie?) Gondoltam ez biztos ilyen . Elkezdtem tehát maratni, de semmi. Kb fél óráig marattam TN nemtudom milyen gyorsmaratóval, elvileg 5-6 perc alatt le kellett volna marnia. A kérdésem az lenne hogy melyik fázisban volt a baj? Én azt sejtem hogy az előhívásnál volt valami probléma. Előre is köszönöm a segítséget. Üdv.
Hát a levilágítást vagy az előhívást rontottad el.
Nem a vezetékekkel van gond, az sárgás marad (a gyári lakk sárga), hanem amit le kellett marni annak tiszta rézszínűnek kell lenni. Két okból nem lett rézszínű (tiszta lakkmentes) a lemaratandó felület. Az egyik, hogy nem jó fénnyel világítod, vagy nem elég ideig. A p típusú lakkok kötése szétszakad az uv hatására és ezért lehet őket leoldani. Ha nem jó a fény, vagy nem volt elég idő neki, akkor a lakk felső rétegét lehet hogy megbontotta, de az alját nem. A másik ok, ha nem hívtad elő rendesen. Sajnos a p tipussal az a gond, hogy ha lámpafénynél maratgatod, netán még a nap is süt rá, akkor már nem rakhatod vissza az előhívóba, mert a fény már a maradni kéne lakkot is érte, és az is lejön. A dry fólia minél több fényt kap annál jobban bekeményedik. Én spec a hívás után szoktam egy 30mp-es marástesztet csinálni sárga fénynél, és ha látom, hogy itt ott nem jött le a lakk, akkor hívom még egy sort. Utána viszont minden lámpát felkapcsolok és a marás közben is keményedik még egy kicsit.
Neked meg minél kevesebb fénynél kéne egy marástesztet csinálni, és vagy tovább hívni, vagy ha van lehetőséged pontosan visszarakni a maszkot, akkor tovább világítani.
Germicid cső nem jó a gyári lakkoshoz, eredetileg azért váltottam uv ledre.
Köszönöm a válaszod !
Sejtettem hogy az előhívás, levilágítás résznél van a gond. Valószínű egyébként a kevés levilágítási idő. Bár nem igazán értem mert régen is ennyit világítottam le a nyákokat. Bár már kb 1,5éve nem csináltam . Mondjuk pauszpapírra nyomtattam a rajzot és kettőt raktam most kivételesen egymásra, mert nem volt megfelelő a fedés. Az lehet hogy emiatt növelni kellett volna a levilágítási időt? (a pauszpapír ugye nem teljesen átlátszó, bár állítólag az UV fény akadálytalanul átjut rajt... állítólag). Üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |