Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Mivel az adatlapon is csillag/delta jelölés van, értelem szerűen használható deltában is.
Egy ismerősöm azt mondta hogy ezt a fajta motort deltában csak a volt orosz hálózatban lehetne használni mert ott alacsonyabb feszültségen menne.... ezért kérdezem mert leégetni nem szeretném.
A csillag és a deltához is ugyanaz a feszültség van írva 380V.
Az oroszoknál is ugyanakkora a hálózati feszültség mint nálunk: ----Wikipédia---- Fázis nulla között: 230V, két fázis között 400V.
Itt írtam a néhol még meglévő (valóvan régi és felszámolás alatt lé...atról. Ugyanabban a WIKI szócikkben van még néhány példa a 127/220V -ra.
A csillag-delta kapcsolás nem nem választás kérdése, a nagy tömegű motorokat, vagy nagy inerciájú szerkezeteket szokták terhelés nélkül csillagkapcsolásban indítani, és az üzemi fordulatszám elérése után (általában időzítő segítségével) deltába átkapcsolni. A mechanikus átkapcsoló már csak ritkán használatos.
Hello
Ez egy trükkösebb motor. (Delta/YY 380V). Csak 380V-rol megy. De deltába kötve 720 fordulaton,/ csillagba 1450 fordulaton pörög. Az adattáblán a két bekötés összes adata olvasható. Ez a motor deltába indul és YY (párhuzamos csillag)-ban jár. Ha kell a nagyobb fordulat.
Üdv mindenkinek!
Egy motor bekötéssel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. A neve Brook Crompton Parkinson Motors 200/400V 50Hz 2.74/1.37A 2810 f/min 220/440V 60Hz 2.4/1.2 A 3420 f/min Kivezetések: (9 vezeték) U1,V1,W1-U2,V2,W2-U5,V5,W5 U1-U2=8.5ohm U5-V5=17ohm V1-V2=8.7ohm V5-W5=17ohm W1-W2=9ohm U5-W5=17ohm Frekvenciaváltóval szeretném használni(220V be-3x220ki) Csatolom a képeket a vezetékeken gyári iratozás látszik. Előre is köszönöm üdv cet!
Üdv mindenkinek! Egy 15kw-os motort szeretnék használni a kérdésem, hogy hány amperos kismekszakitók kellenek hozzá és milyen vastag kábel. Köszi a segitséget
Mert ez egy kétsebességes motor. Én is használok ilyeneket a daruknál. Méghozzá a lassú emelés-gyors emelés-lassú emelés/leállás funkcióban.
Érthetőbben: elindul lassan felfelé, átvált gyorsra és a szenzornál visszavált lassúra és kikapcsol végálláskor. Ezek fékes motorok.
Üdv
Nekem 380/220-as motorom van, ami 4kw-os, 1430-as fordulatú. 220 v ról szeretném üzemeltetni, 2/3-ad teljesítménnyel, hidraulika szivattyút, munkahengert működtetni.. Olvasgattam hogy akkor 70uf-es kell kw-onként? akkor nekem 70*4=280uf -es kondi kell? Ez akkor indítókondinak, vagy üzeminek? Köszi előre is
Ha teszel üzemit, akkor az kb. az indító 1/5-e legyen. Így növelheted a nyomatékot üzem közben ha kevés lenne. (Illetve a villanyszámla végett is megéri használni üzemi kondit. Ha sokat megy a motor. De most nézem lejjebb a képeket, ott nem ezt javasolják. (Az energetika tanárom szerint 100W-onként kell 5-10µF indítónak, és 1-2µF üzeminek.) Tehát 4kW-ot ha belevesszük a kb 80-90%-os hatásfokot, akkor nyugodtan lehet 4500W-tal számolni. Ami 45*5-10µF indításhoz. Üzeminek pedig 45*1-2uF.
De mivel igen nagy eltérést látok a képen megadott és a tanárom által javasolt között, így majd inkább kiszámítom és megírom az elméleti értéket. (Este ha lesz időm megcsinálom.)
köszi szépen
Ma kipróbáltam sima csillag bekötéssel. Szépen működött bár elég hamar melegedett. nem tudom ez mennyire normális kb 1 perc terhelés nélküli üzem után langyos volt a bordázott ház. a bekötés úgy nézett ki hogy u1 v1 w1 1-2-3 fázis még u2 v2 w2 rövidzár. megpróbáltam deltába kötve is elindítani de azonnal levágott 2 megszakítót a 3 ból. 3X20A betápom van. és ez kb egy 20 méteres hossuabítással ér be a műhelyépületbe az órától. bekötés a következő volt: u1-w2 1es fázis v1-u2 2es fázis w1 v2 3as fázis. Ráadásul a csatlakozó tüskéjén feketedés meg némi ponthegesztési nyom maradt mintha rövidre zártam volna.
Érdekelne továbbá hogy milyen az a párhuzamos csilagkapcsolás. akkor hogy kell bekötni? Továbá az hogy valamit elrontottam a delta bekötésnél vagy csak simán kevés a 3x20A
A 3×20A "B",vagy "C" típusú megszakító?
4kw 1 fázisról? Hát az bátorság. k*va gyenge lesz és leküldi induláskor a 25-ös automatát is.
Hello
Szerintem ez egy feszültségváltós motor 400V Y, és 200V YY bekötésü. A csillagpont belül összevankötve, (egyébként 12 kivezetéses lenne) igy deltába nem tudod átkötni. Duplacsillag 200V-ra bekötve frekiváltóról működtethető csak 200V 2.74A 2810 fordulat, 0.55Kw, (Kb: 0.66 Cosfi) állits be.
Hello
Nem csodálom hogy lecsapta a kismegszakótókat. Ez a motor sima csillag/deltával nem megy!! Deltába a V2 W2 U2 kötjük áramra, a V1 W1 U1 nem kötjük sehova.
Üdv!
Megcsináltam a rajz szerint,de kb 1200f.körül letilt a f.váltó. Lehet attól ,hogy a f.váltó csak 370w-os? Viszont ha kiveszem az U5,V5,W5 a bekötésből és Y-kötöm a tekercsvégeket úgy működik teljes fordulaton hiba nélkül. cet.
Hello
Kicsi a frekiváltó. Csillagban működik, csak a 400V helyett annyi feszültséget kap amennyit a frakiváltón beállítottál. Így viszont kevesebb a motor teljesítménye.
Üdv!
Ez azt jelenti ,hogy a fordulat meglesz csak kisebb lesz a teljesítmény? A motor egy kis marógépet hajtana ahol nem csak műanyagot hanem fémet is kellene marni.Használatkor valamelyik melengethet (f.v,motor)? A f.váltón motor adattáblája szerint állítottam be. cet.
Köszönöm az infot! Így elindul 3X20 amperről deltában bár kicsit dimmerel a lámpákon induláskor Nagyon szépen szinte zajtalanul megy a motor.
Viszont így felmerül a kérdés hogy a csillag bekötésnél miért volt olyan zajos és miért melegedett. Valószínű a sima csillag bekötés nem jó ennek a motornak... legalábbis erre tudok következtetni. Tehát kérdezném hogy akkor a csillag bekötése hogy néz ki ?
Ezt a motort nem szabad "csak úgy" csillagba-deltába kötögetni.
Dahlander motor, amihez megfelelő kapcsolót kell használni az adatlapnak megfelelően bekötve. Így lehet kétféle fordulatszámmal járatni. U2-V2-W2-t összekötve tekercseket zártál rövidre, deltába hidalgatva szintén. Ettől függetlenül nem lehetetlen, hogy a nagyobb fordulaton indítva hibátlan bekötésnél is leveri a 20-as automatákat.
Üdv!
Köszönöm a segítséget! az éles bevetésen majd kiderül minden. Hello cet!
Deltában szépen megy annak a kötését leírták már nekem azzal semmi gond nincs. Nem is veri le a megszakítókat. arra lennék kíváncsi hogy a csillagbekötése hogy van.
A bekötési rajz kizárja a sima csillag kapcsolást. A motor belső bekötési rajza nem is engedné! Mint írtam ez egy kétsebességes motor. A tekercsek bekötésével tudod változtatni a sebességet. Vagy 1440, vagy 2880 RPM a kimenő fordulat a motor tengelyén.
Sziasztok!
Adott egy EVIG típusú motor amely a következő paraméterekkel rendelkezik: (3 kivezetése van, értelemszerűen belül csillagpontba kötve a tekercsek) 380v 1.1Kw 2850 1/min 2.6A Ehhez kérnék egy kondenzátor méretezést. Olvastam már Kw-onként 70uF, de 30-40-et is. Ha kötök rá állandó 40µF-osat és indítónak egy 80-100µF-osat elég lessz, avagy rossz a méretezés. Válaszokat előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |