Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
![]() ![]() ![]()
Sziasztok! A következő kérdésem lenne. Van egy generátorom aminek a W kivezetéséről kapja a jelet a fordulatszámmérő. Most neten találtam róla leírást amelyen meg van adva mekkora fordulaton mekkora a frekvencia. Kérdésem ezt egyszerű multiméterel meg tudom mérni?
Mármint a frekvenciát? Azt nem. Bár már láttam olyan műszert amiben volt frekimérő, de az nem az átlag kategória. :yes:
van egy sma 64 my-om, azon van frekvenciamérés, bár még sose használtam
Akkor itt a remek alkalom kipróbálni.
![]()
Szia. Szóról szóra Ákossal értek egyet, tényleg tragédia némely francia autó javítása. Hozzátéve, hogy egy villamosságisnak illene tudnia kiszedni egy generátort, hiszen többnyire nem kézben viszi az ügyfél javíttatni. Ha valóban futóművet kellett bontani, a szakszervizek 8-10000 forintos óradíjához viszonyítva nem volt drága a javítás. Az alkatrészt ki tudja, hisz a leírásból nem derült ki, mik lettek cserélve.
Én az igazi hibát ennél a hibakódos mesénél látom... Leginkább etikailag. Ha a javítás közben újabb hibára derül fény, erről a tulajt "illik" tájékoztatni, illetve megbeszélni vele, igényli-e a plusz javítást. A sarun lévő salétrom eltávolítása - mert sav nem szok' rajta lenni - a töltésrendszer javításának szerves része, nem külön tétel. Ez a lerakódás viszont hibakódot nem generál. Sokkal valószínűbb, hogy a bontás során lehúzták valamely érzékelő stekkerét, majd összeszereléskor elfelejtették visszadugni. Ilyen esetben meg, nem illő a saját-hibás kód törlését az ügyfélre átterhelni - szerintem. ![]() Az anyag- és munkadíjon felül én egy fillért sem fizettem volna, mivel más munkát nem rendeltem. ![]()
Szia nekem több éve évtizede renault kocsim van amit magam javítok .
Biztos hogy kacifántos megoldások vannak bennük meg az embernek kialakul a 2. könyöke pár év után olyan helyekre kell benyulnia ![]() 1-illene tályékoztatni a tulajt a felmerülő nehézségekről főleg ár változásról. 2-Az akusarunál kellet volna kezdeni mérni tisztítani stb. 3-Biztos hogy van hibakód? 96-os meganomban még nincsen vagy nem tudok róla. 4-A töltés biztos nem okoz hibakódot szerintem is valamit széthuztak és elfelejtették visszadugni aztán inditás után eltárolta a hibát. Szóval szerintem több sebből vérzik a dolog.
Sziasztok
Tanácsot kérnék !! Van egy zastavám és és állandóan kínlódok az aksijával de valószínű a generátor töltése miatt ....jelenleg is 1 éves az aksim de már most sz.pok vele .....ha feltöltöm pikk-pakk indul 3-4 napig ahogy kell aztán egyre jobban leépül ,kínlódik indításkor.. alapjáraton elég gagyi a töltés az aksin mérve 13,8-körül ..igen ez még jó...de + lámpával,már csak 12,7 ha meg + féklámpa + fűtés akkor 9 köré esik,ja és akkor még nem is esik az eső ami ugyebár a + ablaktörlő aztán ott a 8,5V és ha hozzávesszük hogy csak városban rövid utakon használom ,én magam sem csodálkozom hogy szépen lassan leépül az aksi töltöttsége ...de mit lehet tenni ??? nagyobb aksit ne ajánljatok ..a töltéssel mit lehet tenni ?? vmi tuning ? vagy talán rossz lehet a szabályzójában egy dióda ?? tanácstalan vagyok ! másik autót sem ajánljatok mert csak ez van ![]()
Nézd át a vezetékezést a generátor és az akku között. Nézd végig a testvezetékeket is. Bekapcsolt fogyasztókkal mérj feszültséget a generátor plusz kivezetése és az akku plusz kivezetése, valamint a generátor háza és az akku minusz kivezetése között. Ha ezek bármelyikénél 0,2V-nál nagyobb feszültséget kapsz, akkor végig kell nézni a közben levő csatlakozásokat, vezetékeket. Az is lehet, hogy a generátorról elmenő vezeték eleve nem elég nagy keresztmetszetű, akkor be kell húzni a generátor és az akku közé valami normális keresztmetszetűt. Én 2x4mm2-t tettem párhuzamosan mind a plusz, mind a minusz ágba, valamint külön egy-egy vezetéket a generátortól a berelézett világításhoz, így a világítás árama sem okoz az akku felé feszültségesést. Az eredménye az addig csak motornál 14V, világítással 13,2, hátsóablak fűtéssel 12,7V helyett atomstabilan 14V, amíg a generátor győzi a terhelést.
Egyis ismerős mondta, amikor valami peugeot dízel leállt neki az út szélén hibalámpával, hogy addig volt jó, amíg zastavaja volt, mert annál legalább ha benzin meg szikra volt, akkor akárhogy is de elgurult, ezt meg egy poros légtömegmérő mozgásképtelenné teszi. ![]()
Bár eleve nem nagy generátor van rajta, talán 35amperes, tuningra nincs szükség, ha minden rendben van, pár alapvető fogyasztóval, fordulaton tudnia kell a kb. 14 voltot.
Én először megnézném az ékszíjat, talán terhelésnél megcsúszik. Ezután leellenőrizni a generátor kivezetését, csatlakozóját.A Zastaván ebben van egy vékony és egy vastag vezeték, mivel nem csavaros, hajlamos eloxidálódni. Alaposan meg kell takarítani mindkét felét, a sarut megszorítani, ha szükséges, cserélni. Van rá esély, hogy ezek után megjavul a töltés. Ha mégsem, akkor szét kell borítani a generátort.
Köszönöm az észrevételeket...igazából a csatlakozókat már megtisztítottam a kontakthibáktól ..de igen csúszócsatlakozós... megmértem a kilépő feszültséget és az aksin lévő feszkülönbség 0,1V ......már előzőleg megtisztítottam a kollektor részt is , mert szétszedtem a generátort megnézni a csapágy állapotát ,de pöpec minden.... ha pörgetem a motort, lassan de szépen felmegy 14V-ra a töltsés...csak hát alapjáraton visszaesik nagyon ,főleg ha megy lámpa,a fék, fűtés ez pedig így télen állandó használati fogyasztók.........és hát ugye a rövid távokon nem tudja visszatölteni a kellő mennyiséget .....ezért is gondolom hogy szép lassan lemerül használat közben ......................normális esetben alapjáraton ,felkapcsolt lámpával + féklámpával,mennyit szabadna esnie a fesznek az aksin mérve ??
Normál esetben nem lenne szabad a generátoron semennyit sem esnie, mert a szabályzás a belső feszültségeséseket kompenzálja, amíg a generátor teljesítőképességét el nem éri a terhelés (viszont alapjáraton ez lehet, hogy csak kb. 40%-a a névleges áramnak). Amikor a fogyasztókat bekapcsolod és megjáratod a motort 3000 körüli fordulaton, akkor hogyan alakul a feszültség (tudom, hogy a zastavaban nincs fordulatmérő, de úgy próbáld megsaccolni)?
A minusz oldalon is mértél feszültséget az akku és a generátor között?
kedves Mindenki!
Köszönöm hozzászólásaitokat! Ma elmentem a kocsimért, higgadtan elmondtam véleményemet, meghallgattam a szerelőjét- aki megmutatta, hogy miket cserélt ki ![]() Arra, hogy miért nem jelezte, hogy más hiba is felmerült, ami ráadásul nem 1-2 ft - az volt a válasza, hogy csak nem adhatta vissza az autót, hogy továbbra sem indul! ![]() További jó eszmecserét! Üdv!
Ha utánaszámolunk, akkor a tompított világítás, fűtés és a motor áramfogyasztása már akár el is érheti a 35A-es generátor alapjárati áramtermelő képességét. Ha pedig ez a helyzet és sokat megy a motor kis fordulaton/alapjáraton, akkor ez ellen nemnagyon tudsz mit tenni azon kívül, hogy megpróbálsz egy nagyobb generátort szerezni. Pl. bontóban keress E Kadett vagy F Astra generátort, azokban van névlegesen 55A-es, olyanból mértem már alapjáraton kifolyni 48A-t is, és ránézésre ugyanaz a felfogatása mint a zastava generátorának (vagy meg van tükrözve? Most azért ebben elbizonytalanodtam). Vagy esetleg meg lehet próbálni módosítani az áttételen, hogy alapjáraton is gyorsabban forgassa a motor a generátort, de szerintem a bontott generátor egyszerűbben megoldható.
Igen, az a 35A-os generátor alapjáraton jó, ha 15-öt tud, az meg ugye nagyjából a gyújtást meg a világítást fedezi. A többi megy az aksiból.
A nagyobb generátor jó lenne, de úgy emlékszem, hogy a gyárinak is szükös ott a hely.
Áramterhelhetőségben nagyobbra gondoltam. Szerintem az említett Opelbe épített Bosch generátor fizikailag nem nagyobb, mint ami gyárilag a Zastavaban van.
Szerintem legalább 2 centi különbség van átmérőben, meg hosszban is. Ha szűk a hely, számíthat.
nos valami ilyesmi válaszra vártam
![]() ![]() ![]()
A vékony madzag a visszajelző. Főtengelyre nem lehet nagyobb tárcsát rakni? A legtöbb generátoron ez a két vezeték található, nem lesz gond ilyet találni. Az elhelyezés ami a kérdéses, de ha van hely, akkor az se olyan nagy probléma.
Főtengelyre sajnos nem mert így is közel van , belelógna az olajteknyőbe....meg hát azt ott kicserélni... a kasznitól meg nem férnék hozzá hogy levegyem ,hacsak meg nem billentem az egész motort.......ez elvetve ! van ott hely a generátornak ! kiváncsi leszek mennyiért akar majd rámsózni a bontós!!
![]()
Unot nemtudom, de szerintem abban se lehet túl nagy áramú a generátor. De nézd meg, hogy mit ír rajta, ilyen 14V 45A vagy ilyesmi feliratot keress, és minél nagyobb szám legyen az A betű mellett. Meg persze azt is nézd, hogy megoldható-e a rögzítése.
Nemgond !! felmonnyantok én rá bármit
![]()
Mennyi a mostani? Meg a 45-öt csak példaként írtam, minél nagyobb, annál jobb. De igazából az kellene, hogy bekapcsolod ezeket a cuccokat, motort akkora fordulaton járatni, hogy épp beálljon a 14V és ekkor megmérni, hogy mekkora áram folyik ki a generátorból.
Hát gyárilag 33A meg ennyi is van ráírva ...s szerintem 3-4000 körül éri el a 14Vot ! amit közvetlen le is tudtam mérni a generátoron !de holnap meg fogom mérni az összes fogyaztót ....jaaaa nemtudom
![]() ![]()
Itt találsz Fiat generátorokat. Rögtön az első pont olyan, mint a te Iskra generátorod (ez volt a 128-as Fiaton, amiből a Zastava lett) Össze tudod hasonlítani más tipusokéval, teljesítmény és méretadatokat is találsz.
Köszönöm szépen Át fogom nézni........ de most jó éjszakát !
![]()
Érdemes megnézni a generátor belsejét. Ennél a generátornál pár alkalommal hasonló tünetnél találkoztam olyan hibával, hogy az állórész tekercselésnek a forrasztásai elengedek. Érdemes ellenőrizni, mert , ha csak ennyi a hiba egyszerűen javítható.
Igen nem lyukas a kosár amiről beszél! Nekem pont ugyan ez volt a helyzet. Rövid távokon szép lassan megette az akksit 1 hét alatt. A 4 kivezetésből 2 elvolt törve a forrasztásnál. Az más tészta hogy tönkre is ment benne a dióda híd meg a fesszabályzó hogy emiatt vagy nem azt ki tudja. Ha gyárilag így jött ki akkor jónak kéne lenni. Mondjuk pici a generátor az biztos
![]()
Mondjuk ha tényleg így használod, akkor rendszeresíteni kellene egy automata töltőt és hetente egyszer éjszakára rátenni az akkura.
Na igen de ezek amolyan kiényszermegoldások..és nem szeretnék ilyesmivel foglalkozni főleg úgy hogy az asszony is használja az autót ,( többet mint én) ők meg tudjátok beülnek aztán nem néznek ,nem hallanak semmit csak induljon és guruljon ....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |