Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Van egy Haier HMS 1000 TVE tipusú mosógépem. 3 éves és szerintem soha nem volt tökéletes, (volt 2x szerelő garanciába) állítgatta a víz szintjét, de nem lett jobb. Most meg egyre zavaróbb a ruhák szaga, egyszerűen büdös a ruha amit kimos. Kitakarítottam ecettel, és akkor is olyan ázott rongy szaga van a ruháknak Leszedtem a tetejét, meg kihúztam az ajtaját és képzeljétek el mikor beszivattyúzza a vizet az előmosótartályon keresztül, és még mielőtt kimosná a mososzer adagolót is, egyszer csak elviszi az öblítőt Miért??? Azt nem a vége felé kellene neki a ruhához adnia???
helló mindenki, kapok segítséget azon problémámra hogy (a gép:whirphool AWO/D 41125 . A motor felpörgésénél a ledek villognak,
majd kialszanak s az aktuális mosási ciklus ujjra indul. üdv:vajdaferi
Szia!
Nekem is hasonló volt a problémám, az elektronika ment tönkre vagy csere, vagy a kollégák esetleg tudnak segíteni a javításban. Üdv: Feri
A fénykép alapján jó esély van rá, hogy az a szürke kondi okozza neked a bosszúságot. Gondolom, a vásárláson úgyis túl vagy már, hiába is javasolnám, hogy nem kell megvenni indokolatlanul a fél üzletet. Viszont egy kis hővezető paszta nem ártalmas a triac alá, ha melegedésnyomot vélsz felfedezni a környékén. Eléggé általános jelenség, hogy mostohán bánnak a gyártók a triac-kal.
Mivel lámaként aposztrofáltad magad, bátorkodom megjegyezni, hogy a hővezető paszta ne a fémtartalmú változat legyen, mert, ha olyan helyre is kerül belőle, ahová nem kéne, csúnya galibát okozhat.
Köszi az infót!
Végül is nem vettem meg a fél boltot, hanem csak a javasolt kondit, meg a melegedő triacot. Viszont nem volt az üzletben az eredetileg szerelt 1.5 µF értékű, csak 2.2. Jó lesz az bele? A lámaságot egyébként az elméleti részre értettem, méretezni, számolni nemigen megy már. A gyakorlati résszel nincs gond
Aki napi szinten ezzel foglalkozik, még az is nyúlhat mellé. Veszélyes munkánál nem lehet elégszer hangsúlyozni a veszélyeket. Csak 1 embertípus van viszonylagos biztonságban: aki nem csinál semmit, csak naphosszat üveges tekintettel a TV-t bámulja
A lényegre térve: sajnos, azt az áramkör többi eleme dönti el, hogy elviseli-e a megnövekedett áramot. 2,2µF impedanciája 50Hz-en 1,45 Kohm, szemben az eredeti 1,5µF 2,12kOhm-jával. Mivel általában 1,3W-os Zener szokott lenni a stabilizáló elem, az azon fellépő disszipáció abban az esetben, amikor kevés áramot vesz fel a proci (és a környezete) jelentősen megnőhet. (A 2,2 µF-os kondin 50mA-rel több áram folyhat, ami egy 5,1 V-os Zener esetében több, mint 250mW növekedést jelent). Szerintem valószínű, hogy ezt nem fogja szeretni.
Szerintem nem ürít rendesen a gép és emiatt magas marad a szutykos víz konccentráció. (gyenge szivattyú, dugulás, ilyesmi). Esetleg nézz utána, hogy a fűtés rendben van-e, bár intelligens gépek észreveszik, hogy nem fűt fel a kívánt hőfokra.
Öööö, 1 uF, 250V? Ilyen volt még, ha már ott voltam, vettem.
Hát, az kevéske, de nem kizárt, hogy megy vele. Kárt viszont nem okoz legalább. Ha nem kapsz megfelelő értéket, összerakhatod több darabból. Pl. 2 db 1µF sorba, majd ezekkel párhuzamosan 1 db. Egyébként megmérted, mekkora volt a kiszedett példány?
ki tud segíteni?van egy whirlpool awt 2285 mosógépem.mosásközben leverte az automatát.utána vissza kapcsoltam azóta nem indul be.a sárga lámpa világit de nem csinál semmit.az ajtózár nem zár be.a program kapcsolót ha elforgatom kicsit arrább megy de mást nem csinál .mi lehet a probléma ?ha tud valaki segítsen. köszönöm
Hát szóval kapacitást mérni tudó műszer hiányában sajnos nem tudom, hogyan lehetne megmérni... Így csupán a próbálgatás taktikája játszik. Bosszantó, mert ami elektronikai boltot ismerek, ott nincs 1,5 µF kondi (az 1 µF ból meg persze csak 1 darabot vettem). Pedig eszembe juthatott volna a három 1 mikrósból megcsinálni. A fenébe, holnap veszek még kettőt.
Szerintem az ég világon semmi gondod nem lesz ha berakod a nagyobbat.És nem hiszem hogy az a baj.A triacon persze legyen normális hűtés az alap.A kondikból meg ne építsünk már emeletes házat.Úgysem mindegy milyen hosszú a kondi lába ha már itt tartunk...
Sajnos ez sem segített.... Ma kicseréltem az összes elkot, de így sem indul el.... most egyenlőre nincs is ötletem.. a szennyes meg gyűlik
Juppiiiiiiiiiiiii! Működik
Gondoltam ártani nem ártok vele, ha rövid időre beteszem a nagyobb értékű kondit, mert a triac szegény valóban hibátlannak bizonyult. Feltételeztem, hogy a hibajelenség 30 mp alatt is előjön, annyi idő alatt meg 250 mW csak nem vágja haza csóró Zenert. És láss csudát: ledek szépen világítanak, nem villognak, a szivattyú szív, a motor forgat, ráadásul mindezt egyszerre Holnap veszek még két egymikrós kondit, és a rend kedvéért építek belőlük emeletes házat Köszönöm a tanácsokat még egyszer!
Nem okoskodni akarok, csak arra kérlek, hogy nézz meg egy ilyen tápot alaposan és számolj. Az első képen egy kapacitív táp rajza látható. A dióda által disszipált teljesítmény egyszerűen számolható: Pz=Uz*(((Uh/2-Uz)/(Xc+R))-Imcu). A mosógtépben nyilván ennél bonyolultabb hálózat van, mivel a procin kívül a reléknek is kell tápfesz. Én csak találomra mondtam, hogy a környezettől függ, okoz-e problémát a 46%-kkal megnövelt kapacitás. Ha utána számolunk, 24 V-os relék használata esetén legrosszabb esetre méretezve a 24V-os diódára 1,367W teljesítmény jut. (Whirlpool vezérlőben alkalmazott kapcsolást vettem alapul) És az alkatrészek tűrését még nem is vettem figyelembe, ami ismét csak azt támasztja alá, hogy van olyan eset, amikor nem célszerű hasraütéses alapon eldönteni, hogy egy adott áramkörbe jó lesz-e egy nagyobb/kisebb alkatrész.
A kondi lába hosszának ebben a kapcsolásban vajmi kevés jelentősége van, de abban egyetértek, hogy nem szerencsés több kondiból összerakni a kívánatos kapacitást. Félek, hogy a tulaj szerint még mindig jobb, mint, ha hegyekben áll a szennyes a fürdőszobában
Bocs, dompii, a válaszom természetesen attraxnak szól, csak mellényúltam.
Ja és ami kimaradt a képlet értelmezéséhez: Pz - a Zener által disszipált teljesítmény (átlag érték) Uh - hálózati fesz (effektív érték) R - a kondival sorba kötött ellenállás Imcu - a proci áramfelvétele (átlag érték) Xc - a kondi kapacitív ellenállása Uz - A Zener letörési feszültsége
Szia!
Ugyan olyannak nézem a panel. Nagyon köszönöm az információt,nagyon sokat segített,és örömmel olvasom,hogy Neked sikerült életet verni a gépbe. Kérnék még egy nagy szívességet a képen a pirossal jelzet alkatrészet megmérnéd? Nekem zárlatot mutat....
Gondolom, már nem aktuális, de legközelebb úgy mérheted meg a kondit (ebben a kapcsolásban) hogy a vele sorba kötött ellenálláson feszültséget mérsz (üzem közben), ha színkód alapján nem tudod az ellenállását, akkor megméred (mivel kondival van sorba kötve, ki sem kell szedni, áramtalanított állapotban megmérheted az ellenállását) ezekből kiszámolod az átfolyó áram értékét. A kondin is feszültséget mérsz, és az áram ismeretében kiszámolod a kapacitását: C=(Ur/R)/(2*pi*50Hz*Uc), ahol C a kondi kapacitása, Ur az ellenálláson eső feszültség, R érterlemszerűen a soros ellenállás, Uc a kondin eső feszültség. Pontos értékre természetesen csak TrueRMS mérővel számyíthatsz, de ahhoz egy normál kéziműszer is elég, hogy kiforrasztás nélkül is meg tudd állapítani a kondiról, hogy rossz-e.
ki tud segíteni?van egy whirlpool awt 2285 mosógépem.mosásközben leverte az automatát.utána vissza kapcsoltam azóta nem indul be.a sárga lámpa világit de nem csinál semmit.az ajtózár nem zár be.a program kapcsolót ha elforgatom kicsit arrább megy de mást nem csinál .mi lehet a probléma ?ha tud valaki segítsen. köszönöm
Sziasztok! A mosógépünk lepukkant pont most mikor megérkezett a kisbabánk. A típusa WITE 127 INDESIT.
A hibajelenség a következő: gép bekapcs. rendben indul majd vizet beenged, dob forog. Néhány perc elteltével a víz még nem meleg a gép beáll és egy hibaüzenetet küld ami villog a kijelzőn. Ez pedig a következő:F-07. A használati utasítás nem közli hogy ez mit takar de mielőtt neki látok, lehet segítene ha tudnám!? Ha van infótok ezzel kapcsolatban nagyon megköszönném.
A hibakódokat nem ismerem, de a fűtés vizsgálatával kezdeném.
Sziasztok van egy probléma a mosógéppel(HAJDU midimat HA508NE) minden oks mindaddig míg a centrifugáznia nem kéne,ekkor adja a szokásos hangokat kivéve a motor nem indul meg.Lehet panel vagy valami érzékelő(vízszint) probléma.Köszi előre is a segítséget.
A hibakód is fűtő kör hibára utal.
Több forrása lehet a jelenségnek. A legegyszerűbb a fűtőbetét hiba (csere). Lehet még az odamenő vezeték szakadása, de ez elég ritka ( ha mégis, csere). Fűtőbetét relé lába kiolvadt (beforrasztani rendesen), reléhez menő fólia elégett (pótlás dróttal), vagy maga a relé hibás (csere), ill a relét meghajtó ULN2003 lehet a döglött (csere). És végül akár a proci is lehet hibás (Nálam ilyenkor már az elektronika megy a kukába, ha valaki tudja cserélni a procit, érdekelne, mit tölt bele)
Szia
Mire elolvastam a kérésed, már beszerelve figyelt az elektronika a helyén. Ha nagyon ég a ház, kibonthatom - a héten valamikor talán sikerülhet.
Sziasztok!
Egy wirlpool awt 2250-es mosógépünk van aminek az lett a hibája hogy a mosószert nem nyomja ki a mosószeradagolóból.Víznyomás megvan, a fúvóka is jó helyre nyomja a vizet,az adagolót amennyire lehet kipucoltam mégse akarja kiöblíteni a mosószert.Mi lehet a baj?
Az F07 azt jelenti,hogy a fűtés relé nem kapcsolt be adott idő alatt.Nos ez miért is van.Mivel a vízszintkapcsolón keresztül megy a fűtés, addig nem fűt amíg nincs elég víz benne. Ha nincs elég víz az azért van ,mert mondjuk előzőleg nem ürült ki tehát eldugult.Javaslom vedd le a kifolyócsövet mozgasd meg,tisztítsd ki a szűrőt alul.Forgasd meg a dobot vedd le a műanyag borítást is belül és nézz be nem akadt e el valami.Ha ezután sem fűt akkor lehet hogy a fűtőbetét ludas de nem hiszem.Közben reagáltak most látom persze lehet az is de nem kell mindjárt megijedni.
Üdv!
Első körben a mágnes szelep előtt lévő szűrőt nézd meg ami ott van ahol a befolyó tömlő csatlakozik a géphez. Ha nagyon koszos a mosószer tartó akkor el kell vinni a legközelebbi autómosóba és gőzborotvával kipucolni.
Hali!
Ez a szint szabályzós dolog téma nekem sántít. Ügye nem gondoltad komolyan? Ha előzőleg nem ürült ki akkor marad benne vagyis a nyomáskapcsoló kapcsolt állapotban van, nem? |
Bejelentkezés
Hirdetés |