Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dinamó/generátor motor üzemben
 
Témaindító: Feri, idő: Máj 12, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 11
(#) Feri hozzászólása Máj 12, 2007 /
 
12vos Warburg dinamót kellene motor üzemre bekötni.
Erre kellene kapcsolási rajz. Ha valaki tud legyen szíves segítsen.
(#) dobo hozzászólása Máj 13, 2007 /
 
Hány kivezetése van és milyen jelöléssel.?
(#) Feri válasza dobo hozzászólására (») Máj 13, 2007 /
 
Három
DF
D-
D+
(#) issyke hozzászólása Máj 13, 2007 /
 
Sza Feri!
A dinamó DF pontját a D+ pontjával kösd össze és erre kösd az aksi pozitivját,a dinamó házára az aksi negativját és forog a dinamó!igy egy párhuzamos gerjesztésü mocit kaptál!
(#) issyke hozzászólása Máj 13, 2007 / 4
 
A D- pedig megegyezik a dinamó házával.Biztos mükszik mert most próbáltam egy trabi dinamóval,de szerintem ugyan az!
(#) Feri hozzászólása Máj 13, 2007 /
 
Köszönöm a segítséget
(#) Topi válasza issyke hozzászólására (») Máj 13, 2007 /
 
Otthon van egy elfekvő trabi dinamó?!?! Nem semmi
(#) szabi83 válasza Topi hozzászólására (») Máj 13, 2007 /
 
[off] nekem is van egy vadi zsír új :yes: 6V 220W
(#) MaSTeRFoXX válasza szabi83 hozzászólására (») Máj 13, 2007 /
 
6V-os a trabantod? Az nem mai darab
(#) szabi83 válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Máj 13, 2007 /
 
nem 12Vos gyárilag, ez a dinamó még az eslő trabinkhoz lett véve, csak éppenséggel öninditó baja volt így meg maradt 15-20 éves kb..gyári dobozba van szép új színe van :yes:
(#) Atis57 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 19, 2008 1 /
 
Szia!
NEM LESSZ JÓ!
az autógenerátorok a legrosszabb hatásfokú gépek./ átlag 67% /DE :
az egyszerű gyártás----üzembiztonság--élettartam miatt ilyen a hajók villanymotorjai tudják a -40,,,,,+55 C fokot
a többi NEM --- VISZONT AZ ÁR KB 8x! !
az autó gen kiszeded a dióda hidat ---készitesz 12V-s vezérlőt + tápot s kapsz 1000,,,,,,15000 1/min használható 500,,700,,,1000W-s motort 3,,5 X áron.
(#) Pafi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Hát 12 V-ról, nagy áramon elég rossz az autó-generátorok hatásfoka, 36 V-ról már jobb lenne a helyzet! Viszont mivel folyamatos gerjesztő áram kell hozzá, ezért kis terheléseken kifejezetten rossz a hatásfok. Át kell gondolni, hogy milyen lesz az üzemmód, mekkora fordulatszám, nyomaték, és a generátor tekercsellenállásainak ismeretében, a gépállandót (indukált feszültség/fordulatszám névleges gerjesztés mellett) és a súrlódási nyomatékot lemérve már jó közelítéssel kiszámítható, hogy jó-e az adott feladatra, vagy nem.

A vezérlést nagyban megkönnyítené, ha a tengelyre szerelnél egy (illetve 3) szögjeladót.

Motort építeni? Szép cél, pár év alatt össze is jöhet egy használható darab, ha a neodímium mágnesek szét nem trancsírozzák közben az ujjaidat.

Hogy miért kell egy hajóban -40 fokot kibírnia egy motornak, az számomra is rejtély, de a magyar nyelv helyes használatát is nagyon hiányolom mindkettőtök esetében.
(#) Atis57 válasza Pafi hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!
a magyar nyelv: nem tudom miért de a leirt szövegben látom: bemásolva néhány karakter lemarad\" . , a e s t \"
jeleim.
A lübeck-i hajógyárban látva minden motor -40C fok ról indult +55 volt a teteje.
Az autó generátorokra A DELCO REMY , BOSCH LUCAS ugyanezt adja meg, kinai klón ban igaz-e?
(#) Atis57 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!
A motor vezérlőt nem ilyenból szokás csinálni . van spec IC v. mikrovezérlő / progival/+6 ..X N db nagyáramú fet , meghajtással, + táp ami a feszt is változtatja --- megnéztem rajzot -rájöttem feléből megvenném készen ...
(#) boy23w válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia

Elvileg működhet. A generátor egy szinkron motor tulajdon képpen, és ha megvan a 3 fázisod akkor szépen az egyenirányítót a hátad mögött eldobva rá is kötheted, na persze nem a 380 at mert abból nagy füst lesz.
A szinkron motor indítása:
Elsőnek lezárt forgórésszel hagyják felpörögni, majd gerjesztő áramot adnak rá hirtelen. (az egy kicsit bonyolult hogy miért így csinálják, viszont nagyon vigyázni kell a terheléssel is mert ha kiesik a szinkronból akkor baj lehet)
Elméletileg nem kellene rosz paramétereket kreálnia a "motorodnak" de az tény hogy generátornak van az kitalálva, szal a hatásfokkal gond lehet. De ha nem akkor kb van egy 1kW os motorod
(#) rarobika hozzászólása Nov 7, 2009 /
 
Sziasztok!
Nekem olyan problémám akadt, hogy a régi veterán motorom 650cccm nem szeretném rugdosva indítani.
Eddig dinamó volt benne, de nincs hely külön dinamónak/generátornak és plusz egy önindítónak. Tudom, hogy a dinamó indítómotorként való használata a legegyszerűbb, de az minimális nyomatékkal rendelkezik, ezért nem tudná a benzinmotort megpörgetni.
Lehetséges lenne egy generátort átalakítani olyan módon, hogy elindításkor indítómotorként üzemeljen, majd töltse, az akkumulátort?
Vagy ez teljesen elképzelhetetlen ötlet?
(#) kadarist válasza rarobika hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Szia!

Mechanikai áttétel nélkül nem tudsz villanymotorral indítózni.
(#) rarobika válasza kadarist hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Tudom, hogy ez hülye kérdés lesz, de nem nagyon látom át a helyzetet.
Tehát gondolom, akkor indítómotorról meg nem lehet leszedni áramot.
Az érdekelne, hogy miért is nem, mert nagyjából értem ezek működését, de gondolom ez a baj, hogy csak nagyjából.
Mert a dinamónál értem, hogy a tekercsek vezetékek nem bírnák a nagy feszültséget, de egy erős generátorral mi lenne a probléma?
Illetve az indítómotorról nem lehetne leszedni villamos áramot. Persze tudom, hogy nem használják tehát biztos nem, de valamilyen minimálisat sem lehetne?


(#) Imi65 válasza rarobika hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Teljesen abszurd az ötlet. A generátort egy 3 fázisú diódahíd követi, erre hiába kapcsolsz az akkuból feszültséget (sőt, gyakorlatilag rá is van kötve), nem történik semmi. Rá 3 fázisú váltóáramot kéne vezetni, de akkor sem lenne elegendő nyomatéka. A motor indításához soros motor kell!
(#) rarobika válasza Imi65 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Értem. Pont arra gondoltam, hogy vmi vezérlődiódával majd jól átalakítom váltóáramra, ahogy az előző hozzászólásokban volt, de akkor sajnos ez nem ilyen egyszerű.
Köszi szépen
(#) Imi65 válasza rarobika hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Sajnos nem, a generátor a főtengely végére van felerősítve, innen nem tudja meghajtani. A normál indítómotor is áttételen keresztül hajtja meg a motort.
Létezett egy Cseh motormárka, ahol a dinamóval indítottak. Ez azonban kétütemű motor volt (ami jóval könnyebben indítható), és erre tervezték a dinamót.
(#) akos70 válasza rarobika hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
A generátor nem alkalmas motorüzemre, az inditomotor meg nem alkalmatlan energiatermelésre. A dinamo képes müködni motorként, de ahogy irtad is, azzal az áttétellel, ahol képes tölteni, nem lesz képes megforgatni a motort.
A régmultban létezett olyan szerkezet néhány személyautoban, ami mindkét funkciot ellátta, sokat én se tudok rola. Keress rá a dinastarter szora, hátha találsz valami használhatot.
(#) akos70 válasza Imi65 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Idézet:
„Létezett egy Cseh mo”
tormárka,

Velorex?

Négyütemüben is létezett (talán Steyr-Puch )
(#) Imi65 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Ha jól emlékszem, a Tátrán névre hallgatott, és - talán - 125-ös volt.
A Velorex a 350-es Jawa blokkját kapta, bár nagyon nem emlékszem, hogy azt hogy indították. Nekem a motorkerékpár volt ilyen blokkal szerelve, az berugós volt.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Idézet:
„az inditomotor meg nem alkalmatlan energiatermelésre.”


Nem alkalmatlan helyett nem alkalmas = alkalmatlan
(#) akos70 válasza Imi65 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Igazad lehet, a Tatran is gombbal indult, és valoszinüleg nem külön öninditoval.

Igy van, a Jawa berugos volt, a Velorex ugyanolyan motorja meg dinastarteres. Méghozzá ugy, hogy forgásirányt is lehetett váltani a rükvertz-hez! (olyankor visszafelé forgott a motor.)
(#) rarobika válasza akos70 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Köszi, akkor utána is nézek. Én is pont ezekre gondoltam, hogy mintha hallottam volna már ilyenről, hogy használtak már hasonlókat. Arra gondoltam, hátha lehetne ehhez a géphez is optimalizálni a kettő keverékét. Mert gépészmérnökként a mechanikai megoldásokat hamar kizártam, mert mindenképp blokk megfaragásával járna külön dinamó és indítómotor, ami egy veterán motornál igazán nem szép, de a főtengely/dinamó áttételét könnyen lehetne módosítani. És a dinamó is a tank alatt van tehát kicsivel kisebb, nagyobb beférne. Ha sikerülne vmi olyat találnom, kreálni, gyártatni, ami ha kis rárúgás segítségével is, de segítene megmozgatni és ha nem is jelentősen, de a led-es világítást áramigényét tudná pótolni már szuper lenne.
(#) akos70 válasza rarobika hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Amugy milyen motor? Csak nem Ural?

(Ledes világitás egy veteránba? )
(#) rarobika válasza akos70 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Bizony Ural a LED-es világítás is pont az miatt kellett, mert sajnos ennek a dinamóját nagyon eltervezték és a feszszabályzót sem igazán lehet úgy beállítani, hogy ne égesse le a dinamót, és a világítás is üzemelhessen lemerülés akku lemerülés nélkül, de a ledes világítás úgy van szigorúan megoldva, hogy észrevehetetlen szétszedés vagy spektrométer vagy egy vérbeli szakember nélkül.
Pedig már sok régi szakit megkérdeztem és ők is azt mondták, hogy nem nagyon lehet áttekercselni se, használhatóra mert azt meg a mágnes nem bírja, tehát maradt a led
(#) akos70 válasza rarobika hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
És hogy van meghajtva a dinamo? Egy egységet képez a motorral, vagy különállo? Nem ismerem ezt a technikát, de imádom a régi dolgokat...
Következő: »»   1 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem