Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
szia
~0.5mm furatok, 6 mil vezetősáv. igen a kondi lemaradt de simán fel lehet tenni az IC lábára és pont ott megy tőle kb 3mm-re a test. De szerintem nem fog kelleni rá. látom figyelsz
Szia! Igen figyelek Gyűjtöm az információt Én a ledeket raktam volna be legelőször de mindenki másképp csinálja.. Egy fémvonalzót teszek oda úgy,hogy a két szélső led van beforrasztva egyik oldalt a nem forrasztott feléhez van a fémvonalzó odanyomva és így tökéletesen egyenes lesz..
én meg egy vezető fésűt CNC-zek hozzá az 0.005 mm pontos lesz.
Az sem rossz! Sajnos nekem ilyen lehetőségeim nincsenek de azért meg tudom oldani a dolgaimat.. Majd egyszer készítek egy kis házi CNC gépet mi műanyagokra max alumíniumra jó lesz.. Most fogok vásárolni forrasztópasztát és azzal is beforrasztok egy propellert kíváncsi leszek a minőségre.. A led beforrasztása izgat a módszerrel legjobban,valószínű egy vasalóra felteszem a nyákot és úgy melegítem alul majd ha beforradt a többi cucc mehet a meleglevegős állomással de a lednek nem merek azzal nekimenni.. Lehet a ledeket hagyományosan kell beforrasztani de majd kiderítem még az idén
program elindult, ledek villognak
forgatni még nincs mivel
áramfelvétel 190 mA ha nem világítanak a LED-ek. elég sok. pic jó meleg ,talán túl meleg is.
Használt már valaki ilyen PIC-et ? Normális ez a melegedés? kezem nem tudom rajta tartani annyira meleg 2 perc után. valami nem stimmel
Tedd rá a programozót ki tudja e olvasni és töröl e.. Nem e lehet meleg annyira!! Sőt szerintem még langyos sem igen lehetne pár perc alatt! Keress zárlatot! Jobb lett volna fokozatosan feléleszteni..
ez egy E-s doksi szerint 125 fokig lehet használni.
programozás , olvasás rendben van. zárlat nincs kimértem mindent. nemtudom,,,, lehet ez ilyen....majd ha forog hűti a levegő
Lehet majd kiderül. A forgás valóban sokat hűt ezt tervezéskor is figyelembe lehet venni (nem kellenek akkora hűtőfelületek) Kíváncsian várom a fejleményeket!
tudom mi baja ez a pic 20E-s ami 20MIPS-es, vissza kell vennem kicsit az órajelet, számolgathatom újra az időzítéseket ...........
csoda hogy ment így azért király hogy ua. az típus és más a teljesítmény. na mindegy, volt már ilyen balesetem , menni fog ez 20MIPS-el is
Tud valaki valami egyszerü modszert a tekercs elkészitéséhez egyenlöre csak 0.1-es drotom van itthol de vadászom a 0.2-0.4-est csak még nem tudom hogy álljak majd neki mert a proba tekerés füstbe ment
Szia!
Villért - Adnak el kisebb mennyiséget is (minimális mennyiség 20dkg), de előre meg kell velük beszélni...
nagyon köszi az infot de lessz itthol a közelben csak nem tudom hogyan álljak neki tekerni szép sorban
Szia!
Vágd le forgó részről a lapátokat, de kb. 1 - 2 mm vállat alakíts ki alul és felül a tekercs megtámasztására. Ezután a vágási felületeket csiszold símára. 0.2 vagy 0.3 mm -es zománcozott huzalból készítsd el a tekercset. Egy réteget szépen (menet nemet mellé) tekerj fel. A réteget pillanat ragasztóval rögzítsd (@ patexati). Ha a ragasztó megfogta, jöhet a következő réteg. 120 - 150 menetel kell feltekerni. Ha kész a tekercs, a vállakat szintre lehet csiszolni vagy le lehet vágni, a ragasztó már tartja a tekercset. Az álló részhez kell keresni olyan csévetestet, amiben az elkészült forgó terekcs elfér, és csak 1-2 mm légrés maradj. Arra kell az álló tekercset elkészíteni 0.2 - 0.3 mm zománcozott huzalból 100- 120 menet. Itt is szépen (menet nemet mellé) kell tekerni. Ha vastagabb huzalt használsz, lehet önntartó is a tekercs. Ebben az esetben a csévetestet ki kell húzni az elkészült tekecsból. A tekecselés előtt vond be pl. follpack-kal. A légrésnek ekkor az álló tekercs belő része és az álló tekercs között kell magadnia - a csévetest vastagsága nem érdekes... A kivezetésekre vastagabb falú, keményebb anyagból készült csövet hízni és ragasztóval rögzíteni - a huzal letörésének megakadályozására. Ötlet: Vékony Permalloy - vagy valamilyen jól mágnesezhető anyagból készült - lemez. A rotor tekercse alá egy menet - nem szabad elekromosan záródnia. Az álló tekercsre kívülre egy menet - ennek sem szabad elekromosan záródnia. Ekkor a mágnenses tér a két lemezen záródna, a motor belsejében felő mágnesezhető (vasmag) részeket nem melegítené. (A belső árnyékolás a fontosabb.)
Szia! Érdekelne ennek a ruszki gömbnek a bekötése.. Szóval melyik az 1-es led és melyik az utolsó (alul kezdi vagy felül)? A sorrend érdekelne,hogy tudjam tervezni az SMD verziót.
Ez engem is megtréfált ugyanis először fordított sorrendbe köttem be.
Köszi! Melyik az egyenlítő?? Az 1 vagy a 32??
A 32.led az a földgömb teteje nem az egyenlítő. Az egyenlítő egy különálló led +5 voltról egy ellenállással.
Én egy mini jumpert terveztem a forgó panelra és azzal kikapcsolható.
Kösz! Azért értetelenkedek mert csak 31 ledet számoltam az eredeti fotókon..
A forgó panelra akarod tervezni a led meghajtó 4db ic-t?
Kösd be a shift regiszter kimenetére... Az egyenlítőt is lehet onnan vezérelni... Esetleg az ellenállását két felé lehetne beültetni...
csak kíváncsiság képpen beégettem a PIC-ekbe az eredeti hex-eket, hogy lássam a különbséget, és az a bajom velük hogy egyáltalán nem működik vele az órám. bedugom a tápkábelt és csak kb fél másodpercre kapcsolja be a venti forgását utána leáll és semmi, még a távi jeleire sem reagáll. utána a módosított bázist égettem be és azzal már ment is rendesen. Mi lehetett a baja az első bázissal?
Szia!
Nem győzőm mondani, hogy a hex állományban mindenkinek a saját beállításai rögződnek, csak egyféle állapot kódja szerepel. Ha valakitől egy hex-et átvéve, a kontrollert felprogramozva indítod az órát, akkor nem tudod a kövezkező fontos dolgokat: - Milyen állapotban indul a program : Standby / Run, - Mekkorák a kitöltési tényezők, - Aktív-e az infra vételnél a címfigyelés, - Mi az óra címe, egyezik-e a rotor címével, - Milyen parancsokat használ - nincs véletlenül olyan parancs, aminek a kódja a rotor más célú parancsának kódjával megegyezik. Sajnos a verziók között a kivezetések kiosztása sem egyezik. Az eredeti kiosztásnál az uart kivezetéseit felhasználták (pedig lett volna más kivezetés is a feladatra) és ezzel a továbbfejlesztést nehezítették. Az ébresztős változatnál ezeket a lábakat felszabadítottam a PC-vel való kommunikációhoz, az eddig ide csatlakozó vezetékeket más lábakra tettem át. Az RTC kezelése is átrendezést követelt meg. Ha egy ébresztős verzióba az eredeti hex-et programozod be, vagy fordítva, a kivezetések tönkretételét is kockáztatod. Nem reagált a parancsokra: Több oka lehet: - A címfigyelés bekapcsolt, és az óra címe nem az, amit a távirányító használ. - Nem azokat a parancs kódokat használja.
Sziasztok !
A hall ic-hez milyen közel kell lennie a mágnesnek?
Szia! 1-5mm. Mágnes erejétől is függ! Gyenge mágneshez közelebb kell..
Köszi!
Még egy hogyan tudom ellenőrizni az áramköröket, hogy jó-e, hogyan élesszem az órát? Mit csináljak hogy pl álló rotornál kigyulladjanak a ledek?
Szia!
Mindegyik PIC-be az eredeti hex-eket égettem bele és azzal nem ment, ha a báziba a módosított hexet raktam bele akkor azzal már megforgatta és működött a kijelzés is. lehet hogy a kitöltési tényezők nem voltak elegendően nagyok?
Egy 10K ellenállással +5V-ra kell húzni egyenként a tranzisztorok bázisait és ekkor világítani kell a ledeknek. ha már világít a táp ráadásakor vagy parázslik akkor ugyanezt kell csinálni csak GND-re húzni a bázisokat akkor el kell neki aludni.. Nagyon erősen nem szabad nekik világítani alapban ha le volt jól mosva a nyák és meg is száradt.. Ezek persze kontroller nélkül érvényesek.. Meg kell még mérni a kontrollerre megfelelő táp jut e a megfelelő lábakon ha minden stimmel mehet bele a kontroller,próba ha megy az RTC is belekerülhet minek a tápja előtte ugyancsak ellenőrizve volt..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |