Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Valaki azt írta,hogy deltába nem indul a moci
Éppen hogy deltába kell kötni, mert a kisebb feszültségű tápláláshoz a delta beállítás tartozik. Viszont én javasolnám, hogy szerezz be egy 230V-os bemenetű frekvenciaváltót. Egy ilyen inverterrel lehet a legkorrektebb módon táplálni egy alapvetően háromfázisú üzemre készült motort egy fázisról.
Ezt kössem be deltába a kondi helyére?
Nem. A frekvenciaváltó az egy fázisú feszültségedből készít három fázisú feszültséget, amivel már korrekt üzemeltetést tudsz végezni. Egy 3kW-os típus, ami neked jó lenne: Bővebben: Link. Ezt több forgalmazótól is beszerezheted. Kérj árajánlatot.
Mivan ha nagyobb a kondi, mint ami kellene?
0,15kw os motor 12uf-el.éppen csak nagyobb szerintem. De mikor rányomtam az 50uf-et, akkor berregett csunyán. Valaki írta, hogy üzemi áramra állítsuk be a kondival a mellék tekercset, mi az üzemi áram ami a motorra van ráírva, vagy amit mérek közben a főtekercsen?
Szia!
Gratulálok,örülök hogy sikerült.
Szia!
Igen az ami a motorra rá van írva.Ez tulajdonképp a max.áram amit motor károsodás nélkül korlátlan ideig elvisel.
Van egy 5.5 kW-os dahlander motor.
A "kapocsdeknin" 9 kivezetés van kihozva. x y z - u v w - u2 v2 w2 Minden általam ismert dahlander kapcsolásnál 6 kivezetés van. Elképzelhető, hogy ezen motor Y/D és dahalander kapcsolásra is alkalmas ? A barátom gugli elvtárs, nem adott ki ilyen bekötési rajzot. Én kerestem rosszul ?
Gugli a barátod, és ide dob az oldalra vissza.
Ez három tekercspár 3×3 kivezetésének látszik. Egy ellenállásmérővel ezt ki lehetne nyomozni. Ha valóban így van, és nincsenek meg a tekercspárok közötti állandó kötések, akkor nem csak kétfordulatúként lehet használni, hiszen a különálló tekercspárokkal a közönséges csillag, és delta is összehozható.
Üdv mindenkinek, lenne egy kis problémám remélem tud valaki segiteni. Van egy 1,1kW -os egyfázisú kompresszorom aminek a motorja nincs bekötve. A motorból négy vezeték jön piros, zöld, fekete, sárga, a fekete-sárga közösítve van. Van egy relé is (4 lábas) és van egy nyomógomb is (de ezt szerintem utólag rakták bele).
Az egyik kondi 25 ľF a másik 80ľF -os.
kB. melléklet szerint lehetett .
A relé indító áramrelé volt, de valószínűleg valami baja lehetett és egy nyomógombbal rásegítettek.
Sziasztok!
Adott egy régi orosz barkácsgép. Adattábla szerint 230V 50Hz. A motorban 3 egyforma ellenállású tekercs. A dekniben található rajz alapján csillagba vannak kötve; Fázis + nulla majd egy 120 mF-os kondival a harmadik tekercsvég bekötve. A gépen van egy 1-2 kapcsoló is amit nem értek. A gépet amikor szétkaptam volt még 2db 120-as kondi párhuzamosan kötve,valószínűleg állandóüzeműnek bekötve. Ismeri valaki ennek a gépnek az eredeti bekötését? Segítségeteket köszönöm.
Szia!
Megoldás lehetne neked egy frekvencia váltó, melyet lehet 230V-ról üzemeltetni, és a kimenő fesz. 400V! a frekvenciával is lehet játszani, 0-400 Hz-ig fokozatmentesen lehet állítani. egy ilyesmi 2 kW teljesítményű gép úgy 35-50E forint között mozog, tudástól és állapottól függően!
Egy 230V-os bemenő feszültségű frekvenciaváltónak 230V-os a kimenete.
köszi a segitséget megpróbálom, de akkor a relét elhagyhatjuk a gomb miatt?
köszi a segitséget megpróbálom, de akkor a relét elhagyhatjuk a gomb miatt?
Igen !
Amennyiben nem terheletlenül, vagy nehezen indul a motor, 1-2 másodpercig lenyomva tartod a nyomógombot. A piros és a zöld megcserélésével eldöntheted melyik a főfázis. (Amikor könnyebben indul és egészségesebben pörög.)
Építek magamnak egy kicsi panelfúrót. Kaptam hozzá egy kicsi 120W-os 3 fázisú motort. Gyárilag elkötött csillagpontja van. (de már kibányásztam)
Egy fázisról szeretném használni. Az a problémám, hogy a motor üresen, ékszíj nélkül felpörög, de ha rajt a szíj, akkor már nem tud kipörögni. Olvastam valahol itt a fórumon, hogy deltában (1 fázison) erősebb a motor. Érdemes kivezetnem az eldugott 3 tekercsvéget és megpróbálnom? Valamint olvastam egy régi cikkben, hogy ha kevés az indítónyomaték, akkor "megbontott csillagkapcsolást" is lehet alkalmazni.Itt olvastam. Melyikkel próbálkozzak?
Szia !
A megbontott csillagkapcsolás nyomatéka picit több, de így is kevés. A delta kapcsolást ajánlom, igy sokkal jobb lesz a nyomaték és a teljesítmény. Az indító és az állandó üzemű kondenzátor értékét ki lehet számolni watt szerint. Üdv.: moele
Simán csillagban egy 11µF-os kondival próbáltam.
Állandó üzemi kondit szeretnék, ha egy mód van rá.
Szia !
100W-onként 8-mikrofarad indítónak és 1.5-mikrofarad üzeminek. A motor deltába kötése esetén. A kondenzátorok 400V-osak legyenek. Üdv.. moele
Hello, van egy mosógép-motorom, aminek a bekötésével semmi gond nincsen (álháromfázisról jár).
A kérdésem az lenne, hogy egy szalagcsiszoló hajtásához megfelelőnek tartjátok -e a motrot, és ha igen, melyik "üzemét": A: ~<300/min B: Centrifuga, ~1200/min (nagyjából). Kicsit OFF, remélem senki nem bánja... >
Hali
Annak a motornak a centri fordulata 2800, a mosó üzem pedig 500körül van. Szalagcsiszolóhoz nagyobb fordulatúra kell kötni, de ezek a motor harmat gyengék az ilyenhez… Üdv: Zoltán
Szia!
Csatlakozom az előttem szólóhoz. A teljesítmény az túl kicsi. Általában a kézi változatnál is az alsó szintűek teljesítménye egyezik meg a mosógép motoréval, a fordulatról nem is beszélve.
T. Fórumtársak
Sikerült beszereznem egy FA13-as asztali fúrógépet. első átnézésre észrevettem, a motorja dahlander motor. De valaki csak az egyik tekercset üzemeltetően kötötte át. Az eredeti( talán) VK16-os dahlander-kapcsolót visszakötve( kapcsolón lévő bekötési ábra szerint), 1-es állásban nagyfordulaton indul, 2-esben lassú, de fordított forgásirányban megy. Ha valakinek lenne esetleg, gyári bekötési rajza, vagy némi segitsége, nagyon megköszönném. Motor típusa: Evig VZA80 B4/2 , 550/750W , 1450/2900 fordulat Csatlakozó: 2U, 2W, 2V - 1U-2N, 1V-2N, 1W-2N
Hello!
Ha jól működik, csak fordított irányban, akkor cseréld fel valamelyik bejövő két fázist. üdv! proli007
Sikerült megcsinálnom a csillagpont kivezetését. Bár úgy éreztem közben magam minta agysebész lennék. Most elindul a kis motor ékszíjjal is.
Sajnos állandó üzemi kondival (3uF) nem tud elindulni, de a 11µF indítóval igen. És ha már pörög, akkor nem kell. Így hát marad a nyomógombos indítás. Kösz a segítséget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |