Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő DIESEL autóba
Lapozás: OK   2 / 6
(#) mhatalyak hozzászólása Aug 24, 2009 /
 
Sziasztok!
Van egy diesel autóm, amibe szeretnék fordulat számmérőt tenni, de benzinessel nemjó. Gyárilag a generátorról kapja a jelet, a benzines pedig a gyujtótrafóról.
Azlenne a kérdésem hogy mit kell átalakítanom, hogy a benzines fordulat számmérő jó legyen hozzá?)egyébként egy régi volkswagen passatba kellene)

Köszi előlre is!
Üdvw: Máté
(#) aroxol hozzászólása Okt 8, 2010 /
 
*** Dieselnél az egyik nagynyomásu csöre kell egy piezot felcsiptetni ami adja a jelet. Innen már teljesen egyszerü. Az elötöltést is igy lehet állitani, elve ugyanaz mint a benzinesé, csipesz a nagynyomásura és stroboszkoppal lehet is állitani.
(#) Sebi válasza mhatalyak hozzászólására (») Okt 9, 2010 /
 
Tehát a diesel autódban meg van a helye a fordmérőnek (ki van vezetve a generátorról a váltakozó fesz)? Erre akarod rákötni a benzineshez valót...
A különbség a frekvenciában van, mert a generátorról kb 2...400Hz jön 14V körüli feszültséggel.
A benzinesnél 3000 ford-nál 50Hz a freki 4 hengeres 4 ütemű motornál (1 trafó+osztófej esetén).
Ismerni kell a meglévő fordulatszámmérőd lelkét (főleg a bemenet megoldását), de nem lehetetlen az átalakítás.
(#) atya28 válasza (») Okt 30, 2010 /
 
Szia!
Ferenczi Ödön: Extrák az autóhoz. Műszaki Könyvkiadó 1990. Bocsi a késői válaszért. Üdv.: atya28
(#) atya28 válasza Sebi hozzászólására (») Okt 30, 2010 /
 
Szia Sebi!
A benzinesnél 1500-as fordulatnak felel meg az 50Hz-es freki 4 hengeres 4 ütemű motornál (1 trafó+osztófej esetén). Régebben csináltam magamnak, másnak is fordulatszámmérőt, és jelgenerátor hiányában így állítottam be a készüléket (működött). Üdv.: atya28
(#) Sebi válasza atya28 hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Kösz a pontosítást! Már csak az 50Hz-es módszerre emlékeztem, nem számoltam utána...
(#) fpetern hozzászólása Dec 27, 2010 /
 
Sziasztok Énis benzines fordulatszámmérőt akarok diesel autóba. az a lényeg hogy van 1 lada fordulatszámmérőm amin próbálkozok 3 vezeték megy rá egy + egy - és egy jel ha joltudom. A benzines motornál a jel az a negatív megszaggatva amit a trafó csinál de javítsatok ki ha nem én bekötöm a + +ra a- -ra és a jelet reed relén keresztül a minuszra , mágnessel játsazok de a mutató megse moztul. valami ötlet h mit kell csinálni??
Előre is köszönöm!
(#) Ricsi89 válasza fpetern hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Talán kellene egy 10k-s ellenállás a pozitív és a bemenet közé, mert amikor a megszakító nyitva volt eredetileg, akkor a trafón keresztül ott tápfeszt kapott a bemenet, amit itt most nem kap meg.
(#) akos70 válasza fpetern hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
A kb. alapjáratnak megfelelő 600-as fordulat eléréséhez másodpercenként hússzor kell el és visszahúznod a mágnest a relé előtt. Menni fog? Ha igen, akkor már csak egy célnak megfelelő reed-relét kell találni.
(#) fpetern hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
Sziasztok az én reed relém az bicikli km órának az érzékelője, és ha aztmondod hogy másodpercenként 20 sz kell elhúznom a mágnest de ha kevesebbszer húzom el a mágnest akkor kevesebbet kellene mutatni de ez megse mozdul
(#) akos70 válasza fpetern hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Az a reed-relé nem alkalmas arra, hogy másodpercenként 20-200 jelet leadjon. A bringán kb. 5jelet ad /sec, 40km/h-nál.
Te meg bármennyire is igyekezel, nem tudod 20-szor oda-vissza mozgatni a mágnest, szerintem még ötször sem. Hacsak nem vagy nagyon gyakorlott.
(#) fpetern válasza akos70 hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Most kimentem és felraktam az autó vezérműtengej fogasszíjj tárcsájára 6 db mágnest az autót beindítottam,
és ezt a reed relét a közelébe raktam , alapjáraton nem mozdult megse a mutaó de adtam neki gázt és a mutató emelkedett. csak az a baj h az értéket kellene beállítani
(#) fpetern hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
Találtam egy másik megoldást optikai érzékelővel szerintetek ezt hogy lehet megoldani és mennyiböl jönne ki??


http://translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=en&u=http://www.4craw...3Divns
(#) Ricsi89 válasza fpetern hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Fordulatonként négy darab jel kell neki csak! Benzinesnél is ennyit kap. Esetleg nyitott kollektoros kimenetű hall érzékelő lenne jó(ha van ilyen), vagy az optós megoldás.
(#) fpetern hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
Na akkor ezt írd le mert én nem értem ezt a műszaki nyelvet tehát mit takar ez a hall jeladós módszer hogy működik??
(#) Ricsi89 válasza fpetern hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
A hall jeladó ugyanúgy mágnesen úton veszi a jelet, csak nincs benne mozgó alkatrész, mint a reed relében.
(#) fpetern hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
ahha értem így a gyujtáselosztóban van ez felszerelve jaja vágom ez se rossz megoldás és mit kell még beszerelni vagy elég ezen keresztül átvinni a negatív 12 v ot a fordulatszámmérőhöz?
Azt nem tudom hogy a benzines autókon a fordulatszámmérőnek a gyujtás csak sima negatívat szaggat vagy átmegy ez még valami (úgyértem ha a fordulatszám jel vezetékér olyan gyorsan tudnám az akksi negatív ágára érinteni amilyen gyorsan a gyujtás szaggatja akkor tud mérni?)
(#) akos70 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Idézet:
„Fordulatonként négy darab jel kell neki csak! Benzinesnél is ennyit kap.”

Kettő az a négy! (4T 4hengerest feltételezve.)
(#) akos70 válasza fpetern hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
A megszakító testet kapcsolgat oda, fél fordulatonként egyszer. Ha olyan gyorsan tudnád az akku negatív pólusára érintgetni a vezetéket, akkor igen, mérne, de nem tudod olyan gyorsan. Lentebb írtam, hogy hányszor kéne egy másodperc alatt, nem fog menni.
A dízeleknél egyébként a generátorról szoktak váltóáramú jelet levenni a fordulatszám méréséhez, csak ahhoz másféle műszer kéne.
(#) Ricsi89 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
De ő a vezérműre tette a mágnest, oda fordulatonként 4 kell tudtommal. A főtengelyre kell kettő.
(#) akos70 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Ez elkerülte a figyelmemet, neked van igazad. :yes:
(#) fpetern hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
na úgylessz megoldva hogy a hall jeladó tárcsáját felszerelem az adagoló tárcsájára és valahogy elébarkácsolom a hall jeladót végülis ez olyan mint a gyujtáselosztó, az adagoló tárcsája akkora mint a vezérműtengejé, és a többi ugyanúgy lessz mint a benzines golfokon tirisztor, stb
amit észrevettem ha nincs bekörve a gyujtótrafó akkor nincs fordulatszámmérés se, de a jel vezeték az összevan kötve csak 1xerüen a trafó kivan iktatva mert nemnéz ki jol egy dieselbe, VALAMI ÖTLET HOGY LEHET A TRAFÓT KIIKTATNI HOGY MÚKODJON A FORDULATSZÁMMÉRÉS???
(#) Ricsi89 válasza fpetern hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Persze, hogy nem megy alapból trafó nélkül, mert a megszakító nyitott állapotában a fordulatszámmérő bemenetén tápfesz van, amit a trafón keresztül kap. A trafó helyére be kell tenni egy ellenállást, ami az érzékelő nyitott állapotában tápfeszt ad a bemenetre.
(#) fpetern hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
Szia gr89 úgy látom nagyon vágod ezt a dolgot segíthetnél. akkor tehát pontosan milyen ellenállás kell hány ohmos hogy néz ki hogy kell bekötni a trafó 2 csatlakozója helyére, lemértem a trafót 1,3 ohm az ellenállása. esetleg képet linkelhetnél hogy pontosan mit is kell beiktatni a trafó helyére. Köszönöm az eddigi segítségeidet.
Ja az egyik cimborám mondta hogy kössek be 1 halogén izzót a trafó helyett mert annak kb akkora az ellenállása mint a trafó de az izzó villogott de a fordulatszámmérő nem ment ezért mondta hogy hiába teszek be ellenállást mert az olyan mint egy fogyasztó jelen esetbe a halogén izzó, na de mind 1 valamit találjunk ki mert nem szeretném a trafót beszerelni.

ÁM azért akarok benzines forulatszámmérőt a dieselbe mert golf 2 nél a gti benzines óracsoport fedélzeti komjuteres (külsőhőfok, átlagsebesség, átlagfogyasztás, pillanatnyi fogyasztás olajhőfok stb) t mutatja, Most fordulatszámmérős diesel van benne ami a generátorrol kapja a jelet az működik is csak a fordulatszámmérőt kicserélni nemlehet mert az óra kialakítása nemengedi ezért kell a benzines órához kialakítani a jelet.
(#) Ricsi89 válasza fpetern hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Az ellenállás legyen 10kOhm-os. Itt most a trafó ellenállása nekünk teljesen mindegy, csak annyi kell, hogy kapjon feszt a bemenet, amikor az érzékelő nem zárja testre. Az ellenállást a bemenet és a tápfesz közé kösd.
(#) fpetern hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
Neharagudj h sokat értetlankedek de ezt leírnád konkrétabban mert bemenet , tápfesz nemigazán mond semmit. Van a trafóm amin 2 pont van egy + és egy - a +on kap egy pozitívat a gyujtáskapcsolórol ha ráadom a gyújtást, a negatívra a tirisztorrol jön 1 zöld vezeték ami továbbmegy a fordulatszámmérőhöz ( ezen jön az impulzus h mikor gyujtzson a trafó gondolom én , namost ha jól értelmezem a trafó helyett a + és a - pólusok helyére kell kötni vagyis az ellenálás egyik végére a gyujtótekercs pozitév vezetékeit a másik végére a gyujtótekercs negatív vezetékeit?
(#) fpetern hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
(#) Ricsi89 válasza fpetern hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Igen a gyújtásról jövő vezetékre és a fordulatszámmérőbe menő szálra kell kötni. A linkelt ellenállás jó. Mivel akarod a jelet levenni a motorról? A benzines gyújtásmodul meg nem kell bele, nehogy belerakd.
(#) fpetern hozzászólása Dec 29, 2010 /
 
Szia gr89 namost ezzel ténleg nemvagyok képbe hogy miért ne rakjam be a benzines gyújtásmodult most itt ezalatt mit értessz lerajzolom hogyis néz ki ez az egéssz rendszer

névtelen.JPG
    
(#) fpetern hozzászólása Dec 29, 2010 /
 
Azt az ellenálást pedig a gyujtótrafó helyére rakjam be?
így ahogy lerajzoltam megint?? Vagy valami rajzot készíts mert úgy jobban megértem! köszönöm

névtelen.JPG
    
Következő: »»   2 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem