Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy diesel autóm, amibe szeretnék fordulat számmérőt tenni, de benzinessel nemjó. Gyárilag a generátorról kapja a jelet, a benzines pedig a gyujtótrafóról. Azlenne a kérdésem hogy mit kell átalakítanom, hogy a benzines fordulat számmérő jó legyen hozzá?)egyébként egy régi volkswagen passatba kellene) Köszi előlre is! Üdvw: Máté
*** Dieselnél az egyik nagynyomásu csöre kell egy piezot felcsiptetni ami adja a jelet. Innen már teljesen egyszerü. Az elötöltést is igy lehet állitani, elve ugyanaz mint a benzinesé, csipesz a nagynyomásura és stroboszkoppal lehet is állitani.
Tehát a diesel autódban meg van a helye a fordmérőnek (ki van vezetve a generátorról a váltakozó fesz)? Erre akarod rákötni a benzineshez valót...
A különbség a frekvenciában van, mert a generátorról kb 2...400Hz jön 14V körüli feszültséggel. A benzinesnél 3000 ford-nál 50Hz a freki 4 hengeres 4 ütemű motornál (1 trafó+osztófej esetén). Ismerni kell a meglévő fordulatszámmérőd lelkét (főleg a bemenet megoldását), de nem lehetetlen az átalakítás.
Szia!
Ferenczi Ödön: Extrák az autóhoz. Műszaki Könyvkiadó 1990. Bocsi a késői válaszért. Üdv.: atya28
Szia Sebi!
A benzinesnél 1500-as fordulatnak felel meg az 50Hz-es freki 4 hengeres 4 ütemű motornál (1 trafó+osztófej esetén). Régebben csináltam magamnak, másnak is fordulatszámmérőt, és jelgenerátor hiányában így állítottam be a készüléket (működött). Üdv.: atya28
Kösz a pontosítást! Már csak az 50Hz-es módszerre emlékeztem, nem számoltam utána...
Sziasztok Énis benzines fordulatszámmérőt akarok diesel autóba. az a lényeg hogy van 1 lada fordulatszámmérőm amin próbálkozok 3 vezeték megy rá egy + egy - és egy jel ha joltudom. A benzines motornál a jel az a negatív megszaggatva amit a trafó csinál de javítsatok ki ha nem én bekötöm a + +ra a- -ra és a jelet reed relén keresztül a minuszra , mágnessel játsazok de a mutató megse moztul. valami ötlet h mit kell csinálni??
Előre is köszönöm!
Talán kellene egy 10k-s ellenállás a pozitív és a bemenet közé, mert amikor a megszakító nyitva volt eredetileg, akkor a trafón keresztül ott tápfeszt kapott a bemenet, amit itt most nem kap meg.
A kb. alapjáratnak megfelelő 600-as fordulat eléréséhez másodpercenként hússzor kell el és visszahúznod a mágnest a relé előtt. Menni fog? Ha igen, akkor már csak egy célnak megfelelő reed-relét kell találni.
Sziasztok az én reed relém az bicikli km órának az érzékelője, és ha aztmondod hogy másodpercenként 20 sz kell elhúznom a mágnest de ha kevesebbszer húzom el a mágnest akkor kevesebbet kellene mutatni de ez megse mozdul
Az a reed-relé nem alkalmas arra, hogy másodpercenként 20-200 jelet leadjon. A bringán kb. 5jelet ad /sec, 40km/h-nál.
Te meg bármennyire is igyekezel, nem tudod 20-szor oda-vissza mozgatni a mágnest, szerintem még ötször sem. Hacsak nem vagy nagyon gyakorlott.
Most kimentem és felraktam az autó vezérműtengej fogasszíjj tárcsájára 6 db mágnest az autót beindítottam,
és ezt a reed relét a közelébe raktam , alapjáraton nem mozdult megse a mutaó de adtam neki gázt és a mutató emelkedett. csak az a baj h az értéket kellene beállítani
Találtam egy másik megoldást optikai érzékelővel szerintetek ezt hogy lehet megoldani és mennyiböl jönne ki??
http://translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=en&u=http://www.4craw...3Divns
Fordulatonként négy darab jel kell neki csak! Benzinesnél is ennyit kap. Esetleg nyitott kollektoros kimenetű hall érzékelő lenne jó(ha van ilyen), vagy az optós megoldás.
Na akkor ezt írd le mert én nem értem ezt a műszaki nyelvet tehát mit takar ez a hall jeladós módszer hogy működik??
A hall jeladó ugyanúgy mágnesen úton veszi a jelet, csak nincs benne mozgó alkatrész, mint a reed relében.
ahha értem így a gyujtáselosztóban van ez felszerelve jaja vágom ez se rossz megoldás és mit kell még beszerelni vagy elég ezen keresztül átvinni a negatív 12 v ot a fordulatszámmérőhöz?
Azt nem tudom hogy a benzines autókon a fordulatszámmérőnek a gyujtás csak sima negatívat szaggat vagy átmegy ez még valami (úgyértem ha a fordulatszám jel vezetékér olyan gyorsan tudnám az akksi negatív ágára érinteni amilyen gyorsan a gyujtás szaggatja akkor tud mérni?) Idézet: „Fordulatonként négy darab jel kell neki csak! Benzinesnél is ennyit kap.” Kettő az a négy! (4T 4hengerest feltételezve.)
A megszakító testet kapcsolgat oda, fél fordulatonként egyszer. Ha olyan gyorsan tudnád az akku negatív pólusára érintgetni a vezetéket, akkor igen, mérne, de nem tudod olyan gyorsan. Lentebb írtam, hogy hányszor kéne egy másodperc alatt, nem fog menni.
A dízeleknél egyébként a generátorról szoktak váltóáramú jelet levenni a fordulatszám méréséhez, csak ahhoz másféle műszer kéne.
De ő a vezérműre tette a mágnest, oda fordulatonként 4 kell tudtommal. A főtengelyre kell kettő.
Ez elkerülte a figyelmemet, neked van igazad. :yes:
na úgylessz megoldva hogy a hall jeladó tárcsáját felszerelem az adagoló tárcsájára és valahogy elébarkácsolom a hall jeladót végülis ez olyan mint a gyujtáselosztó, az adagoló tárcsája akkora mint a vezérműtengejé, és a többi ugyanúgy lessz mint a benzines golfokon tirisztor, stb
amit észrevettem ha nincs bekörve a gyujtótrafó akkor nincs fordulatszámmérés se, de a jel vezeték az összevan kötve csak 1xerüen a trafó kivan iktatva mert nemnéz ki jol egy dieselbe, VALAMI ÖTLET HOGY LEHET A TRAFÓT KIIKTATNI HOGY MÚKODJON A FORDULATSZÁMMÉRÉS???
Persze, hogy nem megy alapból trafó nélkül, mert a megszakító nyitott állapotában a fordulatszámmérő bemenetén tápfesz van, amit a trafón keresztül kap. A trafó helyére be kell tenni egy ellenállást, ami az érzékelő nyitott állapotában tápfeszt ad a bemenetre.
Szia gr89 úgy látom nagyon vágod ezt a dolgot segíthetnél. akkor tehát pontosan milyen ellenállás kell hány ohmos hogy néz ki hogy kell bekötni a trafó 2 csatlakozója helyére, lemértem a trafót 1,3 ohm az ellenállása. esetleg képet linkelhetnél hogy pontosan mit is kell beiktatni a trafó helyére. Köszönöm az eddigi segítségeidet.
Ja az egyik cimborám mondta hogy kössek be 1 halogén izzót a trafó helyett mert annak kb akkora az ellenállása mint a trafó de az izzó villogott de a fordulatszámmérő nem ment ezért mondta hogy hiába teszek be ellenállást mert az olyan mint egy fogyasztó jelen esetbe a halogén izzó, na de mind 1 valamit találjunk ki mert nem szeretném a trafót beszerelni. ÁM azért akarok benzines forulatszámmérőt a dieselbe mert golf 2 nél a gti benzines óracsoport fedélzeti komjuteres (külsőhőfok, átlagsebesség, átlagfogyasztás, pillanatnyi fogyasztás olajhőfok stb) t mutatja, Most fordulatszámmérős diesel van benne ami a generátorrol kapja a jelet az működik is csak a fordulatszámmérőt kicserélni nemlehet mert az óra kialakítása nemengedi ezért kell a benzines órához kialakítani a jelet.
Az ellenállás legyen 10kOhm-os. Itt most a trafó ellenállása nekünk teljesen mindegy, csak annyi kell, hogy kapjon feszt a bemenet, amikor az érzékelő nem zárja testre. Az ellenállást a bemenet és a tápfesz közé kösd.
Neharagudj h sokat értetlankedek de ezt leírnád konkrétabban mert bemenet , tápfesz nemigazán mond semmit. Van a trafóm amin 2 pont van egy + és egy - a +on kap egy pozitívat a gyujtáskapcsolórol ha ráadom a gyújtást, a negatívra a tirisztorrol jön 1 zöld vezeték ami továbbmegy a fordulatszámmérőhöz ( ezen jön az impulzus h mikor gyujtzson a trafó gondolom én , namost ha jól értelmezem a trafó helyett a + és a - pólusok helyére kell kötni vagyis az ellenálás egyik végére a gyujtótekercs pozitév vezetékeit a másik végére a gyujtótekercs negatív vezetékeit?
ilyen ellenálás kell?
http://www.flexiobt.hu/php/wtermresz.php?tid=1513
Igen a gyújtásról jövő vezetékre és a fordulatszámmérőbe menő szálra kell kötni. A linkelt ellenállás jó. Mivel akarod a jelet levenni a motorról? A benzines gyújtásmodul meg nem kell bele, nehogy belerakd.
Szia gr89 namost ezzel ténleg nemvagyok képbe hogy miért ne rakjam be a benzines gyújtásmodult most itt ezalatt mit értessz lerajzolom hogyis néz ki ez az egéssz rendszer
Azt az ellenálást pedig a gyujtótrafó helyére rakjam be?
így ahogy lerajzoltam megint?? Vagy valami rajzot készíts mert úgy jobban megértem! köszönöm |
Bejelentkezés
Hirdetés |