Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   40 / 195
(#) Sergeant_Angel hozzászólása Dec 27, 2010 /
 
Sziasztok!
AEE kódú, 2000-es, 1,6 os motorú autóm egyfeszt bezáik, olyankor napokig nem indul el. Az önindító forgat, de a motor nem indul. Gondoltam kicserélném a gyújtáselosztót és a trafót.
Csak akkor jelentkezik, ha alulról kap vizet az autó, mégpedig a jobb oldalon. Bal oldalon nem lép fel ilyen gond. Egyébként az autó tökéletesen működik.
Okozhatja ezt az, hogy beázik az elosztó?

Ezen a kocsin alul hány motortakaró lemeznek kell lenni?

Másik kérdésem: http://www.bookdepository.co.uk/book/9781844252855/Skoda-Octavia-Pe...Manual

Ez a könyv megvan valakinek? használható? Köszi a segítséget

Megtennéd hogy nem püfölöd az entert csak úgy, hogy fogyjon a hely ? .köb.. .Úgy 30 -at szerkesztettem .
(#) BD249 hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
Szia!
Én is hasonló gondal küzdök ugyan ilyen autóval.
Most kaptam infót, hogy a generátor körül van valami csati ami beázhat. én még nem találtam meg.
(#) Kakker000 hozzászólása Jan 3, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy Octavia tour-om combi 1,6 MPI.
Két problémával fordulnék hozzátok...
A csomagtérajtó pár napja magától kinyit, pontosabban pár hete menet közben fel-fel villant az "ajtó nyitva" jelzőlámpa és nyitva is volt a csomagtérajtó. Mondom jó hát nyitvahagytam...
Becsukom, megyek 50 métert, megint villog mikor belemegyek egy gödörbe. Aztán észrevettem, hogy álló helyzetben is (motor nem jár) magától kinyitja a motor az ajtót, persze nem annyira, hogy utána fel is lehessen hajtani az ajtót, csak olyan, mintha nem lenne rendesen becsukva. Ha pont akkor nyitod fel amikor "zúg" a motorja, akkor persze kinyitható teljesen. Ha központi zárral lezárom az autót, akkor is produkálja a jelenséget... gondolhatjátok, hogy nem szívesen hagyom így ott egy parkolóban pl...

A másik probléma:
Üresjáraton finom gázadásnál, fordulatszám fokozatos emeléssel kb 1300-ig szépen lehet pörgetni, majd ha még egy nagyon picit emelnél a fordulaton akkor egyből felugrik 3000-re...

Várom a javallatokat!
(#) sufni-tunning válasza Kakker000 hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Hogy kizárjuk az elektromos hibától a mechanikusat, szét kéne húzni a motor vezetékét.
Ha akkor nem csinálja, mármint lecsukás után nem nyílik ki, akkor az elektromos rendszernél kell keresgélned.
Jó lenne tudni tudja-e a kp vezérlő a külön comagtartó nyitást, mert akkor elképzelhető a nyitórelé "beégése" miatt rakoncátlankodik.
(#) pompi hozzászólása Jan 3, 2011 /
 
Sziasztok.

Azt szeretném megkérdezni hogy a belső világítás mikor automatára van kapcsolva, hol működik hol nem. Mostanában menetközben is kigyúlad, illetve mikor beriasztótom az autót kialszik, de egy rövid idő múlva ismét égni kezd. érdeklődnék hogy hol keressem a hibát.
A tipus 2000-es évjérat AKL motorkód.
(#) zolika60 válasza pompi hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Talán az ajtókapcsolóban.
(#) sufni-tunning válasza pompi hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Esestleg az átvezetőgumi környékén.
Nincs-e elszakadva a gumi és a nyitásoktól kidörzsölte a vezetéket.

Riasztóról beszélünk vagy csak központi zárról?
A riasztó élesedése után nem riaszt?
A riasztó külön gombon van?
(#) pompi válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Szia sufni-tuning.

Kidörzsölést nem látok a gumin.
Riasztó van benne ablak felhúzós, ultrahangos stb..
Ha beriasztom nem riaszt, csak kigyúlad a lámpa, nem merem a belső világítást automatán hagyni, mert záráskor hiábe nem ég, de félek tőle hogy éjszaka magától kigyúlad és leszívja az aksit.
Olyan jelenség van még hogy ha próbálgatom a bal oldali első ajtónál nyitáskor kigyulad, a jobb első ajtónál nem , a bal hátsónál nem , a jobb hátsónál szintén kigyúlad nyitáskor.
(#) pompi hozzászólása Jan 5, 2011 /
 
Sziasztok.

Azt szeretném megkérdezni , hogy érdemes-e olyanban gondolkozni motor csere esetén hogy a benzines helyett dizel használt motort veszek a kocsiba.
Sajnos motort minden féle képpen cserélnem kell.
Azt szeretném megtudni hogy nagy átalakítással jár-e?

Esetleg még tippeket kérnék hogy érdemes ilyen motort keresni, és kb mennyibe kerülhet?
(#) sufni-tunning válasza pompi hozzászólására (») Jan 5, 2011 /
 
Én úgy tudom átalakítási engedély köteles.
Vagyis Közlekedés Felügyeletnél érdeklődj.
Ha jó a tippem, akkor az "új" motorra eredetvizsga is kell.

Ne legyen igazam, de érdekődj, vagy néz meg:
Közlekedés Felügyelet.

Megyékre is tudsz keresni.
(#) pompi válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 5, 2011 /
 
Köszönöm a válaszod.

Egyébként maga az átalakítás megoldható, vagy nem érdemes vele kínlódni?
(#) sufni-tunning válasza pompi hozzászólására (») Jan 5, 2011 /
 
Előfordul ugyanolyan csavarosztású benzine és dízel. Pl VW, Audi.
Bontósok talán könnyebben megmondják, én elképzlhetőnek tartom az egyezést (bár én is tévedhetek).

Először a KF-nél érdeklődj mennyibe is fog ez fájni, egyáltalán érdemes-e foglalkozni vele. (Mármint nem lesz-e több az átalakítási engedéllyel, mint amennyit nyersz a dízel üzemen).

(#) VIM válasza pompi hozzászólására (») Jan 5, 2011 /
 
Szia! Csak meg kellene nézni azt a kapcsolót a zárbetétben, a "motoron", mert ha csak később nyílik ki, akkor valószínű, hogy a kapcsoló érintkezőjével lesz baj.
(#) samara válasza pompi hozzászólására (») Jan 5, 2011 /
 
Amennyiben a beépítés nem jár különösebb átalakításokkal (pl tartóbakok megtartása a gyári helyen) akkor összeépítési engedély kell. Skodánál többnyire nem kell nagyon alakítgatni mert a bakok stimmelnek, azonban a motor cseréjével (dizelre) a futómúvet és főként a féket is annak megfelelően kell átalakítani - összeépíteni, hogy a gépkocsi megváltozott súlytöbblete miatt a futóműre eső terhelést elbírja, TDI - PDTDI esetében pedig, hogy egyáltalán megtudjon állni. Egyszóval nem úgy működik, hogy a sufniban a haverokkal csak bedobunk egy motort. Az összeépítésnél és az átalakításnál is kizárólag autószerviz (nem szakszerviz- ők nem is csinálnak ilyet) igazolásával és dokumentációjával lehet kérelmezni az NKH - nál és vizsgáztatni. Most érdemes számolni megéri e.
(#) Fastra válasza pompi hozzászólására (») Jan 5, 2011 /
 
Motor, váltó, vezérlés, kábelek. Ezután típus módosítás, kocsit kell cserélni az sokkal egyszerűbb
(#) samara válasza Fastra hozzászólására (») Jan 5, 2011 /
 
Az első rész többnyire igaz, a második nem, mert a típus nem változik - egy azon gyártó motorja kerűl bele, még ha az dizel is - ha mondjuk más gyártó motorja kerűlne bele az már más tészta. Erre talán jó példa a tereprally ahol mindig a beépített (alkalmazott) motor adja a típusnevet. A gyártónál maradva, ha VW motort építesz be a Skodába 75 Le-s helyett 102 Le-s nem történik típusváltozás, csak a szükséges hercehurca, pedig VW - ből származik a motor Valahogy így néz ki ez is esetünkben. Kicsit eljátszadozva a gondolattal, milyen érdekes lenne Skoda Samara (szputnyik).
(#) pompi hozzászólása Jan 5, 2011 /
 
Sziasztok.

Koszönöm mindenkinek a segítő hozzászólásokat.
Úgy látom hogy maradok a benzines motor cserénél , mert amikor már hatóságokat is bele kell vonni a dolgokba akkor nagyon valószínű , hogy a nekik befizetett díjakból több tízezer kilómétert tudok autózni még igy is hogy ilyen drága az üzemanyag.

A benzines motornál van valami lehetőség , vagy praktika hogy ne egy agyon használt komplett bontott motort vegyek. Vagy ez csak a szerencsén múlik?
Bárhol nézem mindenhol csak beszerelési garanciát adnak.
(#) Fastra válasza samara hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
- Nem típusazonos motor beépítése esetén:

- közlekedési hatóság által kiadott átalakítási engedély és Műszaki Adatlap,

nézz utána ha érdekel
(#) zolika60 válasza pompi hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Fiatal, törött autóból kell megvenni. Az valószínűleg jó lesz. Németországban a jobb bontók, megadják, hogy milyen futásteljesítményű autóból van a motor. Bontás előtt be is vizsgálják. Hengerenkénti kompresszió mérési lap is volt hozzá, amikor én ilyet vásároltam Münchenben. Még próba pad is volt, hogy a kiszerelt motort ki lehessen helyben próbálni, ha kéred. :yes:
(#) pompi válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Szia.

Köszönöm a tippet.
Hozzávetőlegesen nem tudod mgmondani hogy kb mennyibe kerűl?
(#) zolika60 válasza pompi hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Sajnos nem tudom a mostani árakat.
(#) akos70 hozzászólása Jan 6, 2011 /
 
Úgy tudom, hogy motorcsere esetén az új motor környezetvédelmi besorolása nem lehet rosszabb, mint az eredetié. Erre is érdemes odafigyelni.

Én nem alakítanám át, rengeteg dolog más egy dízelben. Ha rendesen meg van csinálva, nagyon sok alkatrészt ki kell cserélni. Esetleg ha van ócsóé egy komplett donor.
(#) delta1 válasza pompi hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Szia. Bele ne menj. Olyan motor tehetsz csak bele ami nem volt az országban regisztrálva. Újból eredetvizsga meg egy csomó "magyar" szarság. Odakint nem foglalkoznak a motorszámmal. Ebből csak nálunk csinálnak presztiskérdést. Az egy dolog hogy a gatyád rámegy de az összes hajad is ki fog hullani ettől a bürokratizmustól. Nem vetted még észre hogy ebben az országban mindenki hülye? Csak indulj ki az átírásból: Vegyél egy Trabantot 20 000Ft-ért, Írasd át, 40-45 000 ft. Európa rajtunk röhög..... náluk ez csak a töredéke, nem beszélve hogy fél óra alatt elintézik. de majd emlékezzetek a soraimra: Előbb utóbb belefulladunk a papírokba.
(#) otto79 hozzászólása Jan 10, 2011 /
 
Sziasztok,orulok,h talaltam egy jo kis forumot ahol sok mindent meglehet talalani.nekem is lenne egy nagy keresem hatha valaki tudna segiteni .van egy 98as AEEmotorkodu octaviam,barmilyen idoben indul egy felkulcsra de mikor bemelegszik a motor akkor elkezd rangatni elvesziti az erejet mintha csak 3henger menne aztan leal a motor ,ujrainditom rogton van ,h elmegy 100metert rangatozas nelkul de van,h 100km-ert,egyszoval mikor elkapja a bolonderia akkor rangatozik .eddig voltam 3szerelonel de senkisem kapja a bajat meg a diagnoztika teszterek sem talaljak a bajat es ezert fordultam hozzatok .varom barkinek a segitseget es KOSZONOM ELORE IS MINDENKINEK!!!
(#) szabi83 hozzászólása Jan 10, 2011 /
 
Srácok! Haveromnak Skoda Octaviája van és néha azt csinálja, hogy a tompított fényereje változik menet közben, feszültség ingadozás, biztos nem lehet, mert ahhoz képest túl gyors –szerintem- a fényerő változás, 6 éves a kocsi. Tipp?
(#) sufni-tunning válasza otto79 hozzászólására (») Jan 10, 2011 /
 
Első gondolatom, bár valószínűleg az előttem lévő szerelők végigjárták.

Üzemanyag szűrő
Gyertya
Üzemanyag rendszernyomás.

Én ezekkel kezdenék.
(#) kissi válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 11, 2011 /
 
És kontakthiba miatti fesz. ingadozás :yes: ?

Steve
(#) otto79 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 11, 2011 /
 
Szia koszonom a gyors valaszt de sajnos ezeket mar mint kicsereltettem mindem szurot gyertyakat stb.ma beszeltem egy ismerossel es o azt javasolja,h nezessem meg az injektorokat mert megtortenhet,h onan jon a baj,Szerintetek letezik,h onan jojon a rangatasos motorlealas az injektoroktol?koszi mindenkinek.
(#) VIM válasza otto79 hozzászólására (») Jan 11, 2011 /
 
Szia! Hol laksz? Nem akarok semmit! Már csak azért, mert nem mindegy, hogy mivel olvasnak és mit. Nem a cimbimnek akarok reklámot csinálni, de engem megkímélt "a mindent kicserélek és még mindig nem jó" sztoritól. Ez a rángatás nem csak egy rántás, esetleg torpanás? Mikor áll le az autó? Ha kinyomod a kuplungot csak akkor, vagy a gázpedál levétele nélkül is leáll? Ha csak megtorpan, bólint és visszagyújt menet közben és csak akkor áll le a motor amikor kinyomod a tengelykapcsolót, ez nálam motorfordulat adójának a hibája volt. A másik, ha rángat, akadozva megy, mintha nem kapna benzint a motor (és minden jó), az feltehetően a szívócsőnyomás jeladó. Meg kellene méregetni az értékeit a csatlakozónál.
(#) otto79 válasza VIM hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Szia,az a helyzet,h en erdelyi vagyokes nallunk nemnagyon ertenek az ilyen jelegu autohoz tudod a dacia eleg nagy valtozas es az itteni szerelok azokat szoktak meg ,mert azt egy darab drottal es kalapaccsal kelet javitani.mindenkeppen melegmotorral rangat es fuggetlenul ha benyomom a kuplungot vagy kiengedem a motor akkoris leal,egy ideig rangatozikkorulbelul 2ezres fordulaton tartja magat es utanna leesik a relantintu es kezd lealni a motor,es az az erdekes,h nemmindig csinalja ezt lehet 2napig jolmegy semmi rangatozas es megalas nelkul de a kovetkezo percben maris rangat es megal.megerdeklodom hatha vanit a kornyeken valakinek meromuszere amivel megtuda nezni a tealtalad javasolt jeladokat.koszi a segitseget!
Következő: »»   40 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem