Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Hello!
Az még menne is , de az 1-esen lassú, a 2-esen a gyors fokozatnak kellene mennie. Úgyértve azóta átkötögetve már menne is, de forgásirányt is vált. Igazából a motor delta-YY kötésű, a tekercsek kivezetései alapból össze vannak kötve, nem úgy mint egy háromfázisú motoron. Igazából az kavar, más a kapcsolón lévő ábrán és a motoron a bekötés.
Szia!
Csak a lassú fordulathoz tartozó motorkivezetéseknél cserélj fel két szálat a kapcsolón. A bejövőn ne fordítsd szálat, mert akkor 2-ben jó lesz a forgásirány, de a nagy fordulaton nem. A GANZ kapcsolón most ezeket a jelöléseket használják.
Köszönöm!
Ez is segítség. Lehet még a kapcsoló is rossz.
Lehet, hogy csak a 2W, 2V szálakat kell felcserélni. így látatlanban nehéz volna eltalálni, de úgy veszem ki a leírásodból, hogy a 2N-s a lassú fordulat és az a jó irányú forgás. Ha le tudnád fotózni és a bekötést feliratozni, majd felrakni. Vagy egy részletesebb leírást egészen a betáptól a motor kapocslécéig az sokat segítene a megoldáson, bárki is lesz itt akkor.
üdv, 2 kérdésem lenne.
Elveszett nekem a 230/380 4kw-os motoromból a bekötözgetőrészből az egyik rézlap, ami átviszi egyik oldalról a másikra az áramot. Ezt alulappal lehet pótolni, vagy esetleg kicsit vékonyabb rézlappal? A másik kérdésem pedig, hogy ha elindítom 220ról, akkor elindul egyik irányba, és ha leálítom, és elindítom újból , már másik irányba forog. Ez korrekt működés? köszi előre is
első kérdésre: javasolnám inkább, kétésfeles tömör rézvezetékből hajlított szemekkel átkötést
második kérdésre: kondenzátort alkalmazol a 220-as indításhoz??
ez lenne a megoldás
SZia.
köszönöm a válaszod. nem igazán köttem bele kondit, egyenlőre pontosan nem is tudom mekkora kell.
Szia !
Itt a válasz, képben : Bővebben: Link Üdv.: moele
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni egy anno
fogászatai kompresszor motorjának a bekötése ügyében. A cucc egy cseh MEZ gyártmányú 110 / 220 V 750 W - os. Az adattáblája szerint 110 V nál 250 mikro míg 220 V esetén 160 mikrós kondit kíván. A motoron egy 160 as tesla van (valszeg eredeti). Sajnos hozzám nyomáskapcsoló nélkül érkezett és így át lett feltehetőleg variálva a bekötése nem tudom, hogy a kondit csak rövid ideig szabad-e rá tenni mert mondjuk egy indító relével volt egybe építve a nyomáskapcsoló vagy pedig ilyen nagy értékű állandó üzemi kondival ment-e ? Mellékeltem 2 képet az egyiken a bekötési aljzat a másikon egy nem tudom mi (áramvédő , hővédő jelenleg a fázissal van sorba kötve) Jelenleg úgy "üzemel" (nem merem így használni) a bal alsó M jelzésű csatlakozóra megy a fázis azon a kis kerek "izével" sorba kötve illetve erre megy a kondi egyik vége , az alsó középsőre megy a kondi másik vége (ezek lennének az 1 -1 tekercs két vége ?) a jobb alsó ra megy a nulla. Ami érdekesség, hogy az alsó sorkapcsok nem voltak megbontva mert a gyári festékezés még sértetlen a csavarokon (tehát a kondiik állandóan rajt voltak ?) Bontás jelei a felső két szélső sorkapcsoknál láttam. Kérem segítsen aki ért hozzá, hogy esetleg üzemelhet-e így a motor , feltételezve, hogy ez egy kompresszor és kell a szufla bele.
Szia!
Ha az a fekete henger a kondenzátor, akkor az csak indító (elektrolit) lehet a kis mérete miatt.
Szia. Nem kondi , mivel sorba van a kötve a fázissal (legalábbis valamilyen védelem szerintem) , egy szép nagy
160 mikrós tesla kondi van az oldalára pakolva a motornak.
Valami jelzés a kondin, hogy egyen vagy váltó? Arról van kép?
Képet nem tudok adni róla , mert pont befelé fordul a felirat de én el tudom olvasni és az van rajt. , hogy 160 mikró 220v 50 hz , vagyis váltó...
Ez a 160µF sok lenne 750W-hoz állandó beállításban. Keresni kellene valamiféle indítórelét, és azzal kipróbálni az indítást.
Szia,
1. variáció: 160µF az szerintem is sok üzemi kondinak. De nem értem azt a dolgot, hogy akkor hogy lehet hogy 160µF-os kondi folyamatos üzemre van bekötve. Nem lehet hogy csak rövid szakaszokig működött a moci? (Pár sec.) És ezt még így elbírta a segédtekercs, meg a kondi? 2. variáció: A fekete henger az üzemi kondi, a 160µF-os pedig az indító. 3.variáció: 2 átkötés van a sorkapcsoknál, az egyik azért lehet, mert 2db 110V-os fő tekercselés van és össze vannak kötve. (Hideg pont, meleg pont) A 2. összekötés pedig a segédtekercs és a főtekercs egy közös pontja, ahova a hálózati fesz. egyik potenciálja kerül. Ha jól gondolom, akkor a fekete henger az az üzemi kondi, és a 160µF-os pedig az indító. Tuti megoldás: Leszeded az összes csavart és végigméred a tekercskivezetéseket. Ill. kiméred a fekete hengert is. (Hogy mi a fene az.) Ha ez megvan, akkor színenként megírod ide az ellenállásértékeket, és akkor tudunk ötletet adni, hogy mit és hogyan kell bekötni. (Ami képet most csatoltál, azon nem látom hogy hova megy a fekete henger 2 kivezetése. Persze ha ezt választod, akkor mindenképp jegyezd meg, hogy mi hol volt. (Biztos ami biztos alapon.)
Én is erre gondoltam és ezért is kértem segítséget, de az is elgondolkoztató ,hogy ez végülis egy komprsszor ami minél többet megy annál nagyobb nyomást kell a motornak legyőznie. Egyébként szerinted a sorkapcsok alul balról sorban először a főtekercs és utána a középső a segéd amire a kondi megy ? mert nekem ezek csak sejtéseim , mivel erősárammal nem szoktam foglalkozni és különösen analfabéta vagyok a váltó áramú motorokhoz...
Szia.
Én a te általad leírtakból ugyancsak a harmadik variációdra gondoltam jómagam i,s illetve a bal oldali alsó sorkapcson 7.2 ohm illetve a középső alsón mérve 4.5 ohm az ellenállás a null ponthoz mérve (ezért gondoltam, hogy a bal kapocs a fő a középső a segéd tekercs ami egyébként egy M betűvel van jelölve). Az a kerek 1.5 ohm rövidzárt mutat és sorba van kötve a fázissal ami a bal alsóra megy( ezért gondoltam, hogy valami védelem lehet és ha mégis többet menne a moci akkor valamilyen védelmi megoldás szerint lekapcsolja a hálózatról az egész cuccot ?
Az ellenállásértékek így rosszak. (Ebből nem lehet semmit megmondani, vagyis én nem tudok.) Úgy gondoltam, hogy színpáronként leírod az értékeket. Mivel ha jól gondolom, akkor 3 különálló tekercspár van ebben a motorban. 2 a főtekercselés (elvileg egyforma értékek lesznek.) 1 pedig a segéd tekercselés. (És gondolom, hogy tekercsenként változik a kivezetések színe, bár ez a 2 fő tekercsre nem feltétlen igaz.)
Szétszedtem és sajnos sok jót nem állapítottam mivel csak egy ponton mértem ellenállást mégpedig sárga és fekete között 4.2 ohm , ez a tábla bal felső és a jobb alsó (null pont) között mértem. Máshol nincs ellenállás , ezek szerint szakadt lenne az egyik ?
Ha eddig működött, akkor nem hiszem. (Nem szoktak ezek csak úgy szakadásba menni, hamarabb lesznek menetzárlatosak.) Méricskélj még.
Bocs helyesbítek találtam még egyet kék és narancs(piros) között 4.7 ohm ez a táblán ugyancsak a null pont illetve az alsó középső kapcson van amire megy a kondi szabadon álló vezetéke ( ez lenne a segéd tekercs elvileg ?)
Legyél szíves rajzold be a képen az értékeket, mert így nem vagyok biztos hogy mit hol nézzek.) (Egyébként szerintem még lesz valahol még 2 tekercs kiv., amit nem mértél.
Szia ! Kimértem és lerajzoltam , előre köszi a segítséged.
Amennyiben nem jól látható légyszíves jelezd.
Csak kíváncsiságból, a mérésnél az összekötéseket levetted?
Milyen indító relés megoldást javasolnál hozzá ? figyelembe véve a kompresszor üzemet. Így lerajzolva most már én is jobban át látom és értem a történetet , csupán az eredeti kérdésem maradt , hogy hogyan is üzemeltessem ezt a kompit (leégetni nem szeretném).
igen , most már így mértem illetve egy kicsit kínlódik a műszerem eleme azért nem tudtam normálisan mérni illetve összevissza de ezek az adatok már "hitelesnek" tekinthetők...
Átrajzoltam magamnak. És azt szűrtem le, hogy a 3,9 ohm és a 3,8 ohm sorba van kötve. (Ez a főfázis.) A 4,3 ohm pedig a segédfázis. (Ez szokatlanul kicsi érték.)(Az eredeti bekötés jó.) Igaz ebben az esetben a 160µF üzemi kondiként szerepel a bekötésben. (Az meg sok.) Én összeraknám így. Elindítanám, és pár másodperc után megnézném hogy melegszik-e a kondi. Majd ezt hosszabb idő eltelte után is megnézném. (Ha nem melegszik, akkor nem nyúlnék semmihez.) ha melegszik, akkor pedig vennék bele egy indító relét és megcsinálnám indító+üzemi kondisra, vagy csak sima indítósra. Ha kell akkor megrajzolom hogy mit hova, de remélem hogy te is átlátod már így.
Én is erre jutottam csak egy kérdés van még , hogyha indító relés lenne a dolog akkor bármilyen oknál fogva károsodhat szerinted a motor amennyiben csak a főtekercs nek kellene egyedül erölködnie a beindulás után
a levegő nyomásával szemben(,magyarul a védelem helyett elképzelhető - e pont az , hogy így égjen le pl. mert megáll (mivel nincs segéd tekercs) mondjuk és még nem sikerült elérnie az üzemi 6 bar nyomást a kompresszornak és a nyomáskapcsoló adja rá továbbra i a szuflát...mert én ettől is félek)
Én is építettem kompresszort, nekem van egy nyomás érzékelő, egy hőérzékelő és egy túláram érzékelő is benne. (Így 100%-os a motor védelme.) Igaz nekem ebből 2 a motoron volt rajta.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |