Fórum témák
» Több friss téma |
Azon kívül hogy a zöld vezetéket összekötöd a feketével, még az 5V-os kimenetet terhelni is kell, hogy stabil legyen a 12V. Erősítőhöz szerintem felejtsd el a PC tápot!
huhúú, működik akkor szerintem végül ez lesz. köszi, simon
akkor mégse örüljek annyira? valami ötlet, esetleg megoldás?
Na látod, pont ezt nem értem. Az én trafómon a váltófesz. 2x 43,8V az egyenfesz pedig 2x39,2. Nem értem, hogy mitől kevesebb. 2 különböző graetzzel is kipróbáltam, és ugyan az. A pufferkondiktól meg megint megnő.
Eredetileg a Quadhoz 2*36V váltófeszültségű trafó kell.
És ne feledjük hogy a diódákon feszültség esik.
PC tápoknál tudtommal az 5V-os részhez képest történik a szabályozás. Ha a 12V-os kimenetre terhelést raksz, akkor az csökkenni is fog meg egyáltalán nem lesz stabil.
Hogy jól működjön, terhelni kell az 5Vos kimenetet is. (kérdés hogy mennyire) De majd hallgasd meg hogy nem zajol-e, meg főleg azt hogy nagy hangerőn hogy viselkedik. Ha minden OK akkor maradhat. Én azért egy 230V/9V-os 100Wos torroidra voksolnék, diódahíddal meg pufferkondival. (meg nem árt egy biztosíték sem) AZ kb 12V egyent fog adni.
Mondasz valamit... Lehet először másik műszerrel is megmérem, mielőtt nekiállok ész nélkül tekercselni.
Sok minden szóba került itt, de a legfontosabb még nem. Úgy tűnik nekem, hogy amit a pufferen mértél, az üresjárati feszültség. Ez lényegesen más lesz ha terhelést fog kapni. Tegyél rá valamit, amin nagyjából 1-2A körüli áram folyik, és így is mérd meg a feszültséget. Ez lesz a valóságot megközelítő tényleges adat. (A hálózati feszültség is ingadozik, a szekunder is csökkenni fog, és a puffer "kitöltési" képessége is csökkenni fog a terheléstől)
Szerintem ne nyúlj hozzá a trafóhoz, jó lesz az bármilyen Quadhoz. Nem szép dolog túlfeszíteni a tranyókat, de a feszültségükre egyáltalán nem érzékenyek.
Rendben, van külön egy téma itt és ott volt olyan ötlet is, hogy egy ellenállással simán visszakötni földbe, no mindegy, majd kikísérletezem. Köszönöm a segítséget, további szép estét!
Üdv! A total power dissipation lehet hogy 60W, de nem hiszem hogy a lehető legnagyobb tápfeszültség és a lehető legkisebb terhelő ellenállás mellett hajtanád az erősítőt úgy hogy közben színuszjelet hallgatsz. Mert a total power dissipation pont ezek mellett az adatok mellett mért veszteségi teljesítmény. Mivel a teljesítmény is négyzetesen függ a tápfeszültségtől ezért ez is nagyban befolyásolja a kivehető és a veszteségi teljesítményt úgy mint a teljesítmény crest faktor ami mint írtam zenénél 20dB körüli érték. Így a kivehető és a veszteségi teljesítmény is osztódik 10-el. Szóval a 100W-os transzformátor igen is túlzás!
Hello!
Az hogy egy amatőr készülékben mi a túlzás és mi nem, az erősen ízlés és igény kérdése. Mint az is, hogy ezt a 20dB-t valaki elfogadja vagy nem.. Minden esetre számomra ezek az axiómának tűnő elvek csak a gyártók lelkiismeretének megnyugtatására szolgálnak, akik mindent alá méreteznek. Mert számukra nem a "faktor" a kérdés, hanem a pénz és az eladhatóság. Mint ahogy a zajt is varázslatos korrekciós szűrőkkel mérik, szebb számszaki eredmény elérése céljából... üdv! proli007
A 39,2 kicsit fura, 41-42V körül kellene lennie az egyenfesznek. Hogy miért? Azért mert az nagyjából ugyanannyi mint a váltód, csak lejön belőle a diódák nyitófeszültsége. Ha ráteszed a kondit azért lesz több mert a 43,8V és a 39,2V effektív érték (mert a műszered azt mér), viszont a kondik a csúcsfeszültségre töltődnek ami 60V körül van.
Ha BD-t akarsz használni tekerj le a trafóból, ha pedig nem akarod megbontani válassz másik tranyót. A BD a +/- 60V-al akár el is mehet egy darabig, de nem hiszem hogy örülni fogsz neki amikor majd a kész bedobozolt erősítőt újra darabokra kell szedni.
Üdv! Abban igazad van hogy egyes amatőrök készülékében az ízlés alapján dől el a méretezés, de szerintem nem ezt az utat kéne járni. A zene crest faktoráról pedig annyit hogy az sem ördöngősség, egyszerűen meg lehet mérni pl.a sound forge-al, de ha valaki még ezt sem tudja elfogadni akkor azzal már tényleg nem lehet mit kezdeni. Nem lehet ész nélkül mindent túlméretezni és közben ízlésről beszélni.
Köszi a tippet, kipróbáltam. Leterheltem egy 250W izzóval. Így is csak 114V-ig megy le. Marad, amit Ge Lee tanácsolt: vagy az áttekerés, vagy magasabb fesz. tranyó.
Először az utóbbit megnézem majd, milyen tranyók bírnak 120V-ot. Az áttekercseléssel az a bajom, hogy egyenlőre tippem sincs a toroid méretezésről. Majd beleásom magam. köszi
Nem kell ott semmit sem méretezni. Fogsz egy darab huzalt, rátekersz néhány menetet és feszültséget mérsz rajta. Ebből már ki tudod számolni hogy hány menetet kell letekerni róla.
Miért mondják sokan, hogy egy sima 2x20w-os autós erősítőt nem lehet hajtani számítógép táppal? Gondolok itt a TDA szériáira. Teljesítmény felvétele: 80-100w maximum, ezt még tudja teljesíteni a táp. Ez is csak egy kapcsoló üzemű tápegység, szerintem semmivel sem rosszabb, mint egy trafó, egyenirányítóval. Én inkább ezt ajánlottam egy haveromnak TDA7376-hoz, mert alig ért az elektronikához, és így legalább nem kell szórakoznia az egyenirányítással, szűréssel, stb... Még akár autós erősítő is hajtható vele, ha a felvett max. teljesítmény nem haladja meg a táp kis feszültség esés mellett levehető teljesítményét. A hatásfok rossz lesz, ez igaz, de használható, akár hosszabb távon is. Mondjatok érveket! És ha az 5V-on van a szabályzás, akkor csak egy ellenállás értékét kell megváltoztatni, és átkötni a 12V-ra, a másik úgy is a GND-re van kötve.
Sziasztok!
Szeretném valahogy csökkenteni a cd lejátszómban lévő trafó mágneses szórását. Egyszerű nyákba forrasztott, nyitott típus. Van erre valami lehetőség? Kicserélni nem szeretném. A jelvezetéket sem tudom már messzebb húzni tőle, igazából ez átlagembernek nem probléma, de most a maximalizmusra törekszem. Minden segítséget köszönök!
Mágnesesen árnyékolni kell, hajts köré PC táp dobozból egy takarót, az jó lesz oda.
Lehúzhatod, de nem ez a lényeg, hanem hogy a vaslemez nem engedi át a szórást, azaz a mágneses teret, persze függ az anyagtól, mindenképpen fém kell, vas, erre meg nagyon jó a Pc táp doboza.
Én egy szóval sem mondtam hogy nem lehet...
Az érveim egyszerűek: -nem építek TDA-s végfokot, mert a hangzása nem felel meg az igényeimnek. -nem használok erősítőhöz PC tápot mert teljesen felesleges és nem elegáns megoldás. Minek rakjak bele a dobozba egy egész kapcsolóüzemű tápot?? (2X20W-ért főleg) -egyszer építettem egy előfokot, vagy egy hangszínszabályzót már nem is emlékszem. A lényeg hogy egy ATX táppal próbáltam ki, hát csúnya alapzaja volt. Másnap kipróbáltam rendes hagyományos trafóval és teljesen hibátlan volt. Tehát rossz tapasztalatom van erről.... Egy szép hangú erősítőt nem rontanék el így! Ettől függetlenül tisztában vagyok vele hogy rengeteg nagyon jó hangú kapcs.tápos erősítő létezik. De azokat direk audió célokra építik.
Bejött a dolog, körbeburkoltam, megszűnt az a maradék is. Most totál felcsavarva a cuccot (22szeres erősítésre van belőve az opamp), beledughatod a füled még a 90 decibel fölötti érzékenységű hangszóróba, akkorsincs semmi
Köszi szépen!
Sziasztok!
130V egyenfeszből szeretnék előállítani +/-40-45V-ot erősítőhöz. A 130V-ot egy kapcsitáp szolgálatja. Meg lehet-e oldani valmi áramközzel anélkül, hogy belenyúlnék a kapcsitápba? Előre is köszi!
Hello
Én ezt építeném meg, kb ugy 50-60 voltot adhat le, üdv.
Üdv!
Érdekes egy kapcsolás, csak azt tudnám hogy 15V alatt hogyan működik? A zener ki sem nyit úgyhogy tápfesze sincs az OPA-nak. Meg a bázisáram korlátozás is elég érdekes, mivel az is hiányzik. Ez csak azt csinálja hogy 130V-os tápodat megfelezi, szóval csak 0V +65V +130V jön ki belőle vagy ha így jobban tetszik 0V és +/-65V ami jóval több mint ami neked kell.
Ezt találtam a leg hasonlóbb megoldásnak már hasonlo kapcsolást nem találtam
|
Bejelentkezés
Hirdetés |