Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Ilyenek a FET-ek benne.
Akkor eszerint melléfogtam. Nem tolókártya. Hasonló kártya volt egy ESS hegesztőgépben, azért gondoltam arra hogy tolókártya lehet. Ezt a fajta főtrafót a svédek és a franciák használták nagy előszeretettel. Cemont és régi ESAB gépekben láttam ilyen főtrafót. A TDA 4718 a PWM IC. Ez egy nagyon megbízható típus. Kár hogy már nem szerezhető be itthon. Jól látom hogy 3 kivezetéses a főtrafó szekundere ?
Valójában 2+2kivezetés csak vörösrézlemez a kivezetés a primer is+2menet valami a szabályzóhoz és egy hőérzékelő-rajta a trafó szekunderén.
Az a kettő menet valami volt a ventilátor tápfesz,vagy a relé táp, ami a lágyindító ellenállást rövidre zárja.
Vagy kimenő fesz kontrol-megnézem-valószinűbb,hogy a PVM-re megy valami IC-után
Kimenőfesz kontrollként inkább a hegesztő ív feszültségét szokták figyelni,nem jellemző a trafóról történő direkt visszacsatolás- de nem kizárt, csak még nem találkoztam olyan megoldással.
Ki fogod rajzolni a kártyát?
Képzeld olyan kemény lakkal van kiöntve,hogy nemtudom mit csináljak,pedig érdemes volna-megbízható régi darab-nem nyereségorientált tervezés! :yes:
A dolog nem annyira komplikált,- feltéve ha a lakk nem kétkomponensű. Először is minden alkatrész értékét felírod. Készítesz egy(vagy több) jó minőségű fotót az alkatrészek elhelyezkedéséről, majd egy rajz szerkesztő program segítségével a fényképre felviszed az alkatrészek értékeit,vagy általad meghatározott alkatrész azonosítót. Az utóbbi esetben az alkatrész azonosítóhoz excelben hozzárendeled az értéket,tűrést és típust. Hidd el,mindhárom jellemző fontos!
Majd ha mindezzel megvagy, akkor megpróbálhatod az elárasztásos módszert,enyhe melegítéssel. De előtte mindenképpen ellenőrizd,hogy az oldószer megkezdi -e egyáltalán a lakkot. Ha kétkomponensű,akkor kicsi rá az esély. Aztán még az sem elhanyagolható szempont,hogy a hordozó nyákot nem oldja-e a kromofag? A hőmérsékletet ne vidd 50 fok fölé,és ezt csak nagyon jól szellőzött helyiségben,vagy a szabadban szabad csinálni,mivel a felszabaduló gőzök klórt tartalmaznak! Ha ezzel a módszerrel sikerült a lakkot eltávolítani,akkor a nyákból csak az IC-k ,félvezetők,főtrafó vasmag stb... lesz csak felhasználható,mivel a kondik burkolata,az ellenállások festése, a trafók szigetelőanyaga nagy valószínűséggel áldozatul esik a maratási procedúrának. Valamint, mint ahogy korábban írtam, védőszemüveg,védőkesztyű.
Sziasztok!
Volt egy kis időm megint foglalkoznia a Macival, kicseréltem az elhalt IGBT-ket, meg a HFA diódát,a greatz hidat 1000V-osra, újra mértem a jelalakokat, az IRF540 gate-jén szabályos négyszögjelek voltak, freki is jó volt, 33KHz körül, az IRFD120 gate-jén nem tudom jó-e a jelalak, viszont az IGBT-k gate-jén jónak tűnik, ilyet láttam BarnaPili szkóp fotóján is. Megköszönném ha mondanátok rá valamit, köszönöm az eddigi segítségeteket is. Több félvezetőt már nem szeretnék hazavágni.
Hát, amennyire a szkópfotóból meg lehet ítélni, most jók a jelek.
Szia.Igen ez a jel már jónak tűnik,így már mennie kell.
Nem volt hiába végig olvasni a topikot ! Ugyanis sikerült megjavítani a GENESIS 140 - est . Köszönöm a sok sgítséget ! 3.25 - ös rutilén pálcával 110 Amperon gyönyörűen hegeszt . Bázisos elektródám csak 2.5 -em van itthon azt 85 Amperon viszi tökéletesen megfelelő polaritás mellet . Eme sikerélmény nem gátolja meg a topik további követését hanem inkabb arra ösztökél hogy tovább is kövessem az eseményeket hátha én is tudok majd valakin segíteni. Ha valakit érdekel hogy mit kellet vele csinálnom csak kérdezen . Üdv mindenkinek Pista
Kedves Pista !
Hát akkor meséld el szépen sorjában,hogy mit is kellett csinálni a Genesis-el,hogy feléledjen. Az efféle információ mindenki számára hasznos lehet.
T. mpisti. földobhatnád a rajzát-ha megvan!
Hát szerintem te jobban tudod mint én de leirom a történetét röviden. 1. lépésem volt az áram utjának követése a villásdugótól befelé. A feszülségejő elenallásig jutottam ott szakadás volt. majd rövidzárlatot mértem a gretz után , leakasztottam a trafót amelyiken keresztül megy az áram a tranyókra és megszünt a zárlat az elkókon. Ezután megkerestem hogy melyik tranyó a zárlatos . Na ezt csak igen kis ohmot mérő műszerrel lehet egyből kimérni . Utánna átmértem mindent amit hidegen meg lehet vizsgálni Mivel sehol sem taléltam hibát megrendeltem a belevalókat és mostmár szuper minden. Azt hiszem hogy azért nem döglött be més semmi mert nagyon jól működnek benne a védelmek amiket hegesztés közben is érzékelek (most nem térek ki rájuk mert már sok leírás jelent meg eddig is ). A kis ohm értékek mérésére ajlom hogy készítsetek ti is egy 100 miliamperes áramgenerátort amit rákapcsoltok egy digitális műszere (200mA) direkt a tapogatójára és ezaltal könyedén mérhettek század ohmokat. Igaz hogy nem erről szól az a topik de ha valaki kér megoldást én segítek.
A rajza már fent van én is innen szedtem le.
Köszi,hogy szóltál-valamit nagyon elkevertem :smoke:
Megragadnám az alkalmat és tisztelettel kérném a 100mA áramgenerátor rajzát és minden infót ami hozzá tartozik s ,hogy ne legyen off,kérlek magánban küld el nekem.
Köszönöm a szívességedet! Gratulálok a gép rendbehozatalához.
Feltenném egy TECH-UP 140-es fotóit, mert szerintem nagyon hasonlít az itt tárgyalt MACI géphez- apró figyelemre méltó dolgot említenék: nem találtam segédtáp trafót( talán a főtrafó fehér vezetéke?), az áram váltó nem toroid, hanem E-mag. Gondoltam a fórumozók szívesen nézegetik az ilyen képeket (én igen)- a gépet már 10 éve használom, gond még nem volt vele, a hosszú vékony hosszabbítót nem szereti (taknyol).
a többi kép
továbbiak
és ennyi, talán ,ha valakinek volna ötlete a nagyfrekis gyújtáshoz?
Ez a dolog engem is érdekelne,ha lehet még kérni ...köszönöm!
István
Akit érdekel van egy rakás bontott gyári inverter alkatrészem (hűtőbordák, panelek+hozzá rajz, trafók, tekercsek)
Helló!
Engem érdekel! Privátba leírhatnád, hogy milyen cuccaid vannak.
Milyen gyártmányú gépek paneljai vannak neked?
Katt, Dara köszi, hogy ránéztetek a jelekre, ha lesz megint egy kis szusszanásnyi időm folytatom az élesztést. Még egy ferritgyűrűt kell szereznem az áramváltónak és akkor minden meglesz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |