Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Nézheted, de minek? Ott van a műszerfalban a visszajelző, ugyanazt csinálja.
De lehet, hogy pont ott a gond.
Öreg autó ez már, 17 éves, bármi lehet.
A generátor testvezetéke megvan? Ez a csavaron keresztül nem kap testet, mert gumiágyban van.
Igen, azt is mértem és 0,6ohm van a -saru és a generátor között.
Melyik saru és a generátor között? Azt ott nemis igazán lehet lemérni az egyszerű kéziműszerekkel, mert ezek nem tudnak pontosan mérni 1 ohm alatt. Itt pedig már 0,2ohm is nagyon nagy ellenállásnak számít...
Az akku negatív saruja és a generátor háza között.
Egy elég drága műszerrel mértem. És úgy is ennyit mutatott, amikor egy vastag bika kábellel kötöttem össze ezt a két pontot. Nem vagyok elektromos, ennyit tudtam tenni. Mechanikai műszerész vagyok, és ezek jutottak eszembe a régen tanultakból.
Akkor az ott szinte biztosan nem annyi.
Először nézd meg, hogy a generátor háza és a motorblokk között megvan-e az átkötő vezeték és hogy annak a végei stabilan vannak-e rögzítve. Ha már úgyis szerelsz, akkor ezeket is tisztítsd meg. Ha nemis ez a probléma, nem árt ha megtisztítod.
Ezen túl vagyok, ha arra a rövid vezetékre gondolsz ami a feszítő csavarnál van. Gyanúm, hogy valami a műszerfal környékén lehet, mert a fékolaj szint lámpa is halványan világít. Ezért kérdeztem a próbalámpát, lehet hogy test hiba van a műszereknél.
Igen, arra gondoltam.
A fékolaj szint lámpa is egy diódával ugyanoda van kötve, ahová a töltésjelző lámpa, hogy álló motornál kigyulladjon és így lásd indítás előtt, hogy az izzója jó. Tehát ez jelen esetben normális. De egyébként kipróbálhatod, kárt biztosan nem csinálsz vele, hogy a töltésjelző lámpát lehúzod a generátorról és a helyére meg az akku + közé (akár ott a generátornál a töltővezetékre) bekötsz egy 2-5W közötti izzót (pl. helyzetjelző izzót). Ekkor beindítod és meglátod, hogy mi a helyzet, de én nem hiszem, hogy bármi változást fogsz tapasztalni.
Ok. Megyek kipróbálom, és jelentkezek mi az eredmény.
Sajnos igazad lett, méréssel 12v, de a próbalámpa sötét álló motornál.
Van egy 2003-as évjáratú dízel Opel Corsam, 1,7-es Isuzu motoros.
Nem volt töltés, az akku lemerült. Szétszedtem a generátort, 2 dióda ki volt égve, kicseréltem a teljes dióda-blokkot, és a biztonság kedvéért a feszültség szabályozót is. Az akkut egy kevés ideig töltöttem külső töltőről. A generátor visszaszerelése után a töltés az akkunál mérve kb. 13,4V-nál kezdődött, majd szép lassan felment 13,6V-ra. (Sokat még nem jártam az autóval, tehát az akkunak még nem volt ideje teljesen feltelni.) Lehetséges, hogy miután teljesen feltelik az akku, vagy ha külső töltőről még töltöm, akkor a generátor töltőfeszültsége még emelkedjen ? Amit még nem próbáltam, megmérni a feszültséget a generátornál, hogy nincs-e feszültség-esés a test, vagy a pozitiv kábelen.
Én nem hinném, hogy feljebb menne, mert ezekben már elég erős generátor van, hogy ne az korlátozzon, de tedd rá éjszakára a töltőre és holnap kiderül.
Kedves Uraim!
Minden segítséget és tanácsot nagyon köszönöm! Megjavult a töltés!! A generátor test kábele ugyan tökéletes volt, de a generátor ház és az alátét között megtelepedett az a fránya AlO2 nevű rohadt szürke réteg, amin a delej nem akart átmenni, miután egy reszelővel megijesztettem ezt a szürke valamit, az áram örömmel utat talált magának. MINDENKINEK KÖSZÖNÖM A JÓ TANÁCSOKAT!!
sziasztok opel corsánk van,előzőleg vettem egy új aksit, zárlatos lett, most megint vettem egy új akut, a kocsi egy darabig ment azután lassan lemerült az aku.˙(a köszpontizár elkezdet dolgozni magától)és utána a kocsi nem indult, vártam vele 10percet aztán újraindult,de utána megint lemerült.ez mitől lehet? nem tölt a generátor?
Igen, egyértelmű, hogy nem tölt a generátor. Töltésjelző lámpa nem világít járó motornál?
Hello!
Volvo 440-ben a töltés ingadzik...12v-16v között,fordszámtól függöen.A müszerfalon is ennek megfelelően világítanak a visszajelzők-márminta a töltés-vízhőfok-kézifék visszajelzők! Fesszabályzót már cseréltem,de a hiba nem szünt meg. Van ötletetek ?? Előre is köszi! Idézet: „Amit még nem próbáltam, megmérni a feszültséget a generátornál, hogy nincs-e feszültség-esés a test, vagy a pozitiv kábelen.” Pedig ez elég fontos lenne. Opelnél szinte típushiba.
Szevasz!
Akkumulátor sarukon (magán a csonkon) mérj, ott nem lehet 16V, az akku nem engedné, kivéve, ha igen gyenge az akku.. Aztán lehet továbbmenni. A fesz.szabályzó benne van a generátorban?
Ha több kijelző egyszerre villog, ott valahol nagyon komoly érintkezési probléma van. Vagy test vagy kilazult, korrodálódott akkusaru.
Én mértem már ott 18-19-et, engedte. És még gyenge se volt, sőt.
....vagy rossz a generátor. Szerintem is. Ez a típus (nem ismerem) nem véletlenül állandó mágnesű forgórésszel rendelkezik? A fesszabályzója nem tirisztoros?
Ha több kijelző egyszerre villog, az nem generátorproblémára utal.
Nem hinném hogy állandó mágneses. Olyat ég csak MTZ-ben láttam. Nem ezekbe a Volvókba rakták a Rönó motorokat?
Üdvözletem
A következő problémával fordulnék hozzátok. Wartburg 1.3-asom töltésével van gond. 2 éve enyém az autó, és mindig elég halvány volt a fénye, néha néha 1-2 percre jobb lett, hallani is lehetett a hangján hogy jobban terhelődik a gép (kicsit le is lassult), aztán visszaált halványra. Azomban most télen egyre nehezebben indult, mostmár csak tolással, és töltés sincs (13V alapjáraton, terheletlenül). Autóvillamossági haverom azt mondta, kuka a generátor, én inkább megpróbálnám megjavítani Töltésvisszajelző elalszik betolás után. Mit javasoltok hibakereséshez?
Szia!
Az akkumulátor és a generátor testelését kellene ellenőrizni. Ha ez jó, akkor kellene a generátorra terelni a gyanút.
Mérj feszültséget közvetlenül a generátor kivezetésein. Ebből kb. le lehet szűrni, hogy generátoron belül vagy kívül kell keresni a hibát. Ha generátoron belül, akkor simán lehet elkopott/beszorult kefe.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |