Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   59 / 157
(#) akos70 válasza Fefeo hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Nézheted, de minek? Ott van a műszerfalban a visszajelző, ugyanazt csinálja.
(#) Fefeo válasza akos70 hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
De lehet, hogy pont ott a gond.
Öreg autó ez már, 17 éves, bármi lehet.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 19, 2011 / 1
 
A generátor testvezetéke megvan? Ez a csavaron keresztül nem kap testet, mert gumiágyban van.
(#) Fefeo válasza akos70 hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Igen, azt is mértem és 0,6ohm van a -saru és a generátor között.
(#) potyo válasza Fefeo hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Melyik saru és a generátor között? Azt ott nemis igazán lehet lemérni az egyszerű kéziműszerekkel, mert ezek nem tudnak pontosan mérni 1 ohm alatt. Itt pedig már 0,2ohm is nagyon nagy ellenállásnak számít...
(#) Fefeo válasza potyo hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Az akku negatív saruja és a generátor háza között.
Egy elég drága műszerrel mértem.
És úgy is ennyit mutatott, amikor egy vastag bika kábellel kötöttem össze ezt a két pontot.
Nem vagyok elektromos, ennyit tudtam tenni.
Mechanikai műszerész vagyok, és ezek jutottak eszembe a régen tanultakból.
(#) potyo válasza Fefeo hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Akkor az ott szinte biztosan nem annyi.

Először nézd meg, hogy a generátor háza és a motorblokk között megvan-e az átkötő vezeték és hogy annak a végei stabilan vannak-e rögzítve. Ha már úgyis szerelsz, akkor ezeket is tisztítsd meg. Ha nemis ez a probléma, nem árt ha megtisztítod.
(#) Fefeo válasza potyo hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Ezen túl vagyok, ha arra a rövid vezetékre gondolsz ami a feszítő csavarnál van. Gyanúm, hogy valami a műszerfal környékén lehet, mert a fékolaj szint lámpa is halványan világít. Ezért kérdeztem a próbalámpát, lehet hogy test hiba van a műszereknél.
(#) potyo válasza Fefeo hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Igen, arra gondoltam.

A fékolaj szint lámpa is egy diódával ugyanoda van kötve, ahová a töltésjelző lámpa, hogy álló motornál kigyulladjon és így lásd indítás előtt, hogy az izzója jó. Tehát ez jelen esetben normális.

De egyébként kipróbálhatod, kárt biztosan nem csinálsz vele, hogy a töltésjelző lámpát lehúzod a generátorról és a helyére meg az akku + közé (akár ott a generátornál a töltővezetékre) bekötsz egy 2-5W közötti izzót (pl. helyzetjelző izzót). Ekkor beindítod és meglátod, hogy mi a helyzet, de én nem hiszem, hogy bármi változást fogsz tapasztalni.
(#) Fefeo válasza potyo hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Ok. Megyek kipróbálom, és jelentkezek mi az eredmény.
(#) Fefeo válasza potyo hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Sajnos igazad lett, méréssel 12v, de a próbalámpa sötét álló motornál.
(#) Fefeo válasza potyo hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Most már nem tudom, hogyan tovább!
(#) zozo0424 hozzászólása Jan 20, 2011 /
 
Van egy 2003-as évjáratú dízel Opel Corsam, 1,7-es Isuzu motoros.
Nem volt töltés, az akku lemerült.
Szétszedtem a generátort, 2 dióda ki volt égve, kicseréltem a teljes dióda-blokkot, és a biztonság kedvéért a feszültség szabályozót is.
Az akkut egy kevés ideig töltöttem külső töltőről.
A generátor visszaszerelése után a töltés az akkunál mérve kb. 13,4V-nál kezdődött, majd szép lassan felment 13,6V-ra.
(Sokat még nem jártam az autóval, tehát az akkunak még nem volt ideje teljesen feltelni.)
Lehetséges, hogy miután teljesen feltelik az akku, vagy ha külső töltőről még töltöm, akkor a generátor töltőfeszültsége még emelkedjen ?
Amit még nem próbáltam, megmérni a feszültséget a generátornál, hogy nincs-e feszültség-esés a test, vagy a pozitiv kábelen.
(#) potyo válasza zozo0424 hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Én nem hinném, hogy feljebb menne, mert ezekben már elég erős generátor van, hogy ne az korlátozzon, de tedd rá éjszakára a töltőre és holnap kiderül.
(#) Fefeo válasza potyo hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Kedves Uraim!
Minden segítséget és tanácsot nagyon köszönöm!

Megjavult a töltés!!

A generátor test kábele ugyan tökéletes volt, de a generátor ház és az alátét között megtelepedett az a fránya AlO2 nevű rohadt szürke réteg, amin a delej nem akart átmenni, miután egy reszelővel megijesztettem ezt a szürke valamit, az áram örömmel utat talált magának.
MINDENKINEK KÖSZÖNÖM A JÓ TANÁCSOKAT!!
(#) tutij hozzászólása Jan 20, 2011 /
 
sziasztok opel corsánk van,előzőleg vettem egy új aksit, zárlatos lett, most megint vettem egy új akut, a kocsi egy darabig ment azután lassan lemerült az aku.˙(a köszpontizár elkezdet dolgozni magától)és utána a kocsi nem indult, vártam vele 10percet aztán újraindult,de utána megint lemerült.ez mitől lehet? nem tölt a generátor?
(#) potyo válasza tutij hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Igen, egyértelmű, hogy nem tölt a generátor. Töltésjelző lámpa nem világít járó motornál?
(#) G.Atti hozzászólása Feb 4, 2011 /
 
Hello!
Volvo 440-ben a töltés ingadzik...12v-16v között,fordszámtól függöen.A müszerfalon is ennek megfelelően világítanak a visszajelzők-márminta a töltés-vízhőfok-kézifék visszajelzők!
Fesszabályzót már cseréltem,de a hiba nem szünt meg.
Van ötletetek ??
Előre is köszi!
(#) zolika60 válasza zozo0424 hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Idézet:
„Amit még nem próbáltam, megmérni a feszültséget a generátornál, hogy nincs-e feszültség-esés a test, vagy a pozitiv kábelen.”

Pedig ez elég fontos lenne. Opelnél szinte típushiba.
(#) StMiklos válasza G.Atti hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Szevasz!
Akkumulátor sarukon (magán a csonkon) mérj, ott nem lehet 16V, az akku nem engedné, kivéve, ha igen gyenge az akku..
Aztán lehet továbbmenni.
A fesz.szabályzó benne van a generátorban?
(#) erbe válasza G.Atti hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Ha több kijelző egyszerre villog, ott valahol nagyon komoly érintkezési probléma van. Vagy test vagy kilazult, korrodálódott akkusaru.
(#) akos70 válasza erbe hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
..vagy rossz a generátor.
(#) akos70 válasza StMiklos hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Én mértem már ott 18-19-et, engedte. És még gyenge se volt, sőt.
(#) VIM válasza akos70 hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
....vagy rossz a generátor. Szerintem is. Ez a típus (nem ismerem) nem véletlenül állandó mágnesű forgórésszel rendelkezik? A fesszabályzója nem tirisztoros?
(#) erbe válasza akos70 hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Ha több kijelző egyszerre villog, az nem generátorproblémára utal.
(#) akos70 válasza erbe hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Pedig de.
(#) akos70 válasza VIM hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Nem hinném hogy állandó mágneses. Olyat ég csak MTZ-ben láttam. Nem ezekbe a Volvókba rakták a Rönó motorokat?
(#) Prometheus01 hozzászólása Feb 7, 2011 /
 
Üdvözletem

A következő problémával fordulnék hozzátok. Wartburg 1.3-asom töltésével van gond. 2 éve enyém az autó, és mindig elég halvány volt a fénye, néha néha 1-2 percre jobb lett, hallani is lehetett a hangján hogy jobban terhelődik a gép (kicsit le is lassult), aztán visszaált halványra. Azomban most télen egyre nehezebben indult, mostmár csak tolással, és töltés sincs (13V alapjáraton, terheletlenül). Autóvillamossági haverom azt mondta, kuka a generátor, én inkább megpróbálnám megjavítani Töltésvisszajelző elalszik betolás után. Mit javasoltok hibakereséshez?
(#) kadarist válasza Prometheus01 hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Szia!
Az akkumulátor és a generátor testelését kellene ellenőrizni. Ha ez jó, akkor kellene a generátorra terelni a gyanút.
(#) potyo válasza Prometheus01 hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Mérj feszültséget közvetlenül a generátor kivezetésein. Ebből kb. le lehet szűrni, hogy generátoron belül vagy kívül kell keresni a hibát. Ha generátoron belül, akkor simán lehet elkopott/beszorult kefe.
Következő: »»   59 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem