Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Sziasztok!
Valaki le tudná írni a kémiai ónozó(savas) reakcióegyenletét a rézzel? Az ón-szulfátnak mi a szerepe? Elvileg a réz-szulfát és az ón reagál egymással(réz ki, ón be), és nem fordítva. Az ónozó a használat során nem kékül el mint a marató(nátrium-perszulfát), így biztosan nem keletkezhet réz-szulfát...
Gondolom az ónszulfátból válik ki az ón. Az sem mindegy mit mivel akarsz bevonni. Szerintem ónt nem tudsz rezezni, mint ahogy ezüstöt sem és aranyat sem ónozni.
Van valami nemességi arány, és szerintem ott az ón a réz felett áll.
Tegyük tisztába a dolgot. A fémek nemességi aránya:
-Kálium -Magnézium -Alumínium -Cink -Króm -Vas -Nikkel -Ón -Ólom -Réz -Ezüst -Platina -Arany Értelem szerűen az arany a legnemesebb és a kálium pedig ennek a sornak a másik végén helyezkedik el. A nemesebb fémmel áram nélkül be lehet vonni a kevésbé nemest. Fordítva viszont már csak árammal lehet bevonni (a nemest a kevésbé nemessel). Ezek alapján a sima ón áram nélkül nem vonná be a rezet, ergo tartalmaz más vegyületeket is (ha jól tudom cianidokkal lehet nemesíteni egy fémet vagy oldatát, de ez egyáltalán nem biztos). Lényeg hogy az ón nemesítve van, ha jól tudom a kémiai ónozók ezüstöt tartalmaznak az ónon kívül így már egyértelművé válik hogy hogyan lehet rezet bevonni ónnal (illetve ón és ezüst keverékével)
A réz nemesebb, ezért rézbevonat keletkezik az ón felületén ha rézsóba(pl. rézszulfát) merítjük.
Pont mint a vasnál. Fordítva ez nem működik, csak elektrolízissel. A kérdésem arra irányul, hogy ha véletlen kimerülne az ónozóm, akkor tudom-e elektrolízissel regenerálni?
Ez csak egy ötlet, nem értek a kémiához. De szerintem ón szulfát és ezüst szulfát vegyülettel tudod regenerálni.
Tehát nem érdemes megvennem? Hőfok emelés nem segítene a sikerhez?
A tescos géphez nem tudok hozzájutni. Senki sem tudja hogy mikor lehet megint kapni?
Ha türelmesen vissza olvasol, megtalálod a választ hogy lehet felújítani a kimerült kémiai ónozót. Nem emlékszem már hány oldallal ezelőtt de született megoldás rá!
Az ilyet nagyon tudom bírni, mikor 450 oldalas a topik...
Szia!
Én lidl-ös gépet vettem a minap, a fogaskerekeket fixen belőttem a lassabb sebességre, a hőkapcsolóját kivettem, betettem a helyére egy to-220 as tranyót diódának kötve, ezt diódavizsgálóval egy multiméteren mértem a nyitófesz csökkenését, ami ugye a hőmérséklettel arányos(nem túl korrekt, mert nem a görgőn mérem,de így is úgy is tapasztalati az érték,ahol dolgozok vele), és a fűtőszálat manuálisan kapcsoltam ki/be egy kapcsolóval, szóval egyelőre semmi elektronikai vezérlés, lehet így is marad, mert az én igényeimnek teljesen jó. A vastagabb papírokat valóban nem kedveli, de gondoltam egyet és stílszerűen Lidl-ös újsággal próbálkoztam, teljesen jó lett! Eddig csak egy gyors teszt üzem, kb egy 30x40mm es felület, pár ic tok meg trackek, de 3-4 áteresztés után egyszerűen tökéletes lett. Azt azonban észrevettem, hogy a lidl-ös szórólapnak is csak azok az oldali jók ,ahol nincs nagyon fekete festék, mert az is hajlamos átolvadni a nyákra Mondjuk én annyira nem SMD-zek, azt akarom még kikísérletezni, hol van így az eljárás határa. Szerintem érdemes kísérletezni vele, most a hétvégén nem nagyon volt vele időm foglalkozni, esetleg ma este...
Ez jó hír.
Zoli_bácsi is biztosan örülni fog ha megoldódik a probléma. Tehát nekem is illő lesz beszerezni egyet. Nagyon meglepett amikor Zoli_bácsi írta hogy, simán viszi az 1.5-ös panelt mindenféle nyekergés nélkül. A tescost pedig reszelgetni kell. Szóval akkor használható a cuccos.
Na basszus. Én meg eddig mindig ki öntöttem, mert "úgysem jó már semmire."
Őszintén szólva,mikor szétszedtem gyöngyözött a homlokom, hogy na jól bevásároltam és fixen egymásnak vannak nyomva a görgők, hogy veszi ez be a nyákot...gyorsan csiholtam villanyt a motornak és megörültem, mikor a legvastagabb nyákomat is gond nélkül átszippantotta
Esetleg majd néhány képet rakj fel az átalakításról. Gondolom leszünk többen is akiket nagyon fog érdekelni.
Ennyire rugalmasak a hengerek?
Ezért nem kéne a természettudományos órák számát csökkenteni...
Én mindig is tudtam hogy az ónt valahogy pótolni kell az oldatba, csak maga az ónozó mechanizmusa nem volt tiszta. A réz nemesebb mint az ón, így egy mezei, ónos só(klorid, szulfát) nem felel meg a célra. Az ón visszapótlása a gyári ónozóba a legkézenfekvőbb megoldás, csak nem mindegy hogyan... ónIIklorid előállítása: a hulladék forrasztóónt feloldod sósavba. 5g ón fél liter ónozót regenerál.
Nagyon igazad van az órákkal kapcsolatban, ha valaki szakmát tanul oda is KÖTELEZŐ lenne a kémia, de sajnos sok hülyeséggel nyomják tele az órarendet. Siralmas, nemhogy a munkára készítenék fel az ember, szinte már már elhülyítik. Persze most csak a magam nevében beszélek, hogy minden gyakorlati részt (már lassan elméletit is) ezen az oldalon kell megszereznem. Úgyhogy ezennel is HATALMAS KÖSZÖNET az oldal fejlesztőinek és természetesen a felhasználóinak, Nektek!
Erre már írtam kell, bele pár gramm ónII klorid.
A nemességben nem voltam biztos, de most már legalább ez is megvan. Köszi a listát.
Lenne még egy felvetésem. Engem továbbra sem hagy nyugodni a védelmi kérdés, hogy hogyan is védekezzük az üvegszálas por ellen. Én ilyen maszkot használok, mindig szabad levegőn vágom. Így már érezni sem lehet a por szagát. Panelfúróval vágom. Bőrre, szembe kerülése esetén mennyire káros ez?
Oké, este próbálok valami alkotni. Igen, rugalmas, közé néztem, mikor átküldtem a nyákot, semmi feszülésnek nincs nyoma, ahogy mondod, rugalmasnak tűnik!
Bocs hogy nem olvasok vissza helyetted, azért ami téged érdekel. De más már megtette, meg is köszönjük neki! Volt még ezen kívül más megoldás is a topicban hogy lehet fel újítani az ónozót.
Természetesen köszönet illeti amiért visszaolvasott. Az minimum 70 oldal, számomra több napi keresés. Aki már akkor is követte ezt a topikot annak jóval egyszerűbb dolga van, mert tudja hogy mikor volt.
Ezért is kérdeztem hogy mégis mennyivel kell visszalapozni. A nagy fórumoknak ez az egyik nagy hátránya, remélem ebben azért egyetértünk.
Ennyit kellett volna tenned...
Legközelebb érdemes keresgélni, mert mint láthatod, itt nem tűrik a lustákat!
Lézernyomtatóhoz fotópapit 120g Offisdepoban 3200
nem olcsó két oldalas jól tapad a festék átvasalva meg tőmőr a festék nem szitaszerű és szereti a nyomtató
Hello!
Így néz ki a szisztémám, középen látható az eredeti hőkapcsoló háza. Ebből kivettem a hőkapcsolót,jól hővezető pasztáztam a kis tégelyt(egyszerűen szétjön) és betettem egy TO-220 as BD2xx tranzisztort (B-E átkötve, a hűtő zászlóból egy kicsit ki kellett vágni és a lábakat felfelé hajlítani) és kivezettem 2 vezetéken. Erre csatolom a multiméterem dióda vizsgáló üzemmódban. A 2ik képen látszik, hogy egy kis olvadás van a műanyagon, első melegítésnél kicsit túlhevítettem,azóta ésszel használom, semmi további olvadás, legalább jól "odatapadt". A motornál is látszik a beavatkozás, 3 alátét került a csavarok alá. Alátét nélkül az egész mechanika tud lötyögni, 3 állásban: teljesen bal oldalon, középen és jobb oldalon. A motor tengelyén 2 fogaskerék van egymás felett, egy kisebb és egy nagyobb, egyik szélső állásban gyorsan forognak a görgők a másikban lassan, míg közép állásban egyik sem, gondolom ez ilyen beragadt lap kézi kiszabadítására szolgál. Egy alátéttel szépen lefixáltam a lassabb fokozaton. Elektronikailag semmi extra, egy sorkapocsban van a motor, az a villásdugó bedugásával azonnal elkezd forogni, míg a fűtőszál(piros és zöld vezeték, jó hír, hogy az alsó és a felső görgőt is melegíti) egy egy áramkörös záró kapcsolón keresztül ki/be kapcsolható. Tudom a hőfok mérésem és a szabályzásom elég kőkori :peace: ,de pár "hamarjában" teszt nyák laminálás után kitapasztaltam, hogy mi kb a jó ki illetve be kapcsolási nyitófeszültség a diódán az adott nyáklemezemhez az adott papírral! Holnap egy infrás hőmérővel megnézem ez mit is jelent celsiusban a görgőkön. Kíváncsi leszek! Mindenesetre a vasalás után nagyon elégedett vagyok vele, ugyan smd-zni nem akarok, de próbáltam azt is, a nyákot nem nagyon készítettem elő, csak egy kis ciffezés, tényleg csak hamar gyorsan kipróbáltam,nem is lett teljesen tökéletes Még annyit tennék hozzá, hogy a mechanika műanyagától féltem, hogy baj lesz a meleggel, de a motor jobban melegedett,mint az a kis műanyag és a fogaskerekek, úgyhogy attól sem kell félni!
Köszi az infót. Holnap reggel megyek venni, remélem még lesz. Sajna ma nem tudok venni, mert 24 órázok. Remélem egy darab marad nekem is, csak nem fosztják ki mind a három boltot.
Kíváncsi vagyok hány fokot tudtál emelni a hőfokon a diódás megoldással. Hogy jött össze a túlhevítés? Milyen papírral próbáltad?
Hello!
160 fokot mértem a görgőn, szerintem lehet tovább is menni minden további nélkül, de sajna "látványosan" elkezdett olvadni a hőkapcsoló plasztikja... Most egy időtállóbb megoldáson gondolkozok, szerintem egy nyáklemezt csúsztatok be helyette, rajta egy diódával, kicsit befeszül és neki is szorítja a lapnak. A görgőn jobb lenne mérni a hőfokot, mert így van egy kis tehetetlensége a szabályzásnak! Kísérletezni kell ,van az egészben fantázia, no Először egy sima katalógus papírral próbáltam, amolyan műnyomó féle, az vasalásnál mindig jól működött, de itt a Lidl -ös újság (a középső, amin a szerszámok, ilyesmik szoktak lenni) vált be a legjobban, de az ,ahol nem volt fekete nyomtatás, mert az is hajlamos volt átolvadni!
160 foknak elégnek kellene lennie. Itt a fórumon is kb. ennyit tartanak megfelelőnek. Papírral kell kísérletezni. Barátommal hozatok több félét, ha már megígérte. Ahogy már írták, a papír és a tinta is sokat számít.
Akkor kísérletezünk. Eredménynek lennie kell.
Fóliára jelentkezést lassan lezárom, holnap levágom azt amit egyben elvisznek a másik tekercs mellé, utána darabolom a 12 métereket.
Akik jelentkeztek privátban megkapják a számlaszámom, aki nem annak ezek szerint nem kell.
Senkinek nem akarok beleszólni a projectjeibe de a híg vaskloridosan előoxidált nyákra más módon tapad a toner! 0,2mm huzalozást is hiba nélkül kilaminálok ha az előkészítés megfelelő..
Köszi!
Kipróbálom majd, olvastam már a topicban, hogy jótékony a hatása. Igazából nem célom olyan vékony track, még a 0,16inches is iszonyat vékony számban megy nálam, 0,2-0,4 körül szoktam tervezni, legyen az én dolgom, hogy miért! Mindenképpen még csak a kísérleti fázisban vagyok, szerintem sort kerítek a vaskloridos előmaratásra! |
Bejelentkezés
Hirdetés |