Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Ma kiforrasztottam a táp panelt, hát van gányolás rajta rendesen, például a panelokat összekötő test vezeték, le volt törve, amit egyszerűen csak leszigetelt a kolléga, arra már nem gondolt, hogy esetleg vissza kellene forrasztani. Megmértem az eredeti cső fűtőfeszültségét, terheletlenül 6.8V, 15W-os izzóval terhelten 6.2 – 6.3V, úgy hogy rejtély számomra minek kellet bele a csengőtrafó! Na mindegy, jövő héten megveszem a kondikat, kicserélem őket, és meglátjuk mi lesz belőle.
A függöleges eltérítő lemezeken 0V feszt állítottam be. A vízszintes eltérítő lemezekről leforrasztottam a vezetékeket és a lemezeket összekötöttem. Semmi változás nem történt. A függöleges eltérítőt tekergettem most is de semmi sem történt. Most mit érdemes meglesni?
A függöleges eltérítő lemezeken 0V feszt állítottam be. A vízszintes eltérítő lemezekről leforrasztottam a vezetékeket és a lemezeket összekötöttem. Semmi változás nem történt. A függöleges eltérítőt tekergettem most is de semmi sem történt. Most mit érdemes meglesni?
A katódsugárcsövön van nagyfeszültségű bevezető klipsz? Óvatosan húzd le és húzass szikrát egy szigetelt nyelű csavarhúzóra. Ha jönnek a szikrák, akkor van nagyfeszültség.
Ami a képernyőről készült kép alatt van?
klipsz?
Ha arról volt szó ha nem már mind1 mert nem sikerült szikrát húzatni. Ez a gyorsítófeszt adja ha minden igaz. Jól gondolom?
És nincs meg a kollektor, egy sem? :wink:
( ott az anódok értelem szerűen")
Igen, arról van szó. Gyorsítófeszültség nélkül nincs fény.
Idézet: „úgy hogy rejtély számomra minek kellet bele a csengőtrafó!” Talán,mert gyenge volt már a fény kissé emissziószegény lett. Ha így lenne,akkor sokat már nem működik.
Természetesen értem amit mondasz csak sajnos kapcsolási rajz hiányában vagyok Úgy fest eddig hogy a gyorsítófesz nincs meg. Köszönöm a segítő szándékot!
Sikerült megtalálnom hogy a trafón melyik kivezetések kapcsolódnak persze nem közvetlenül a klipszre. Rámértem és 1kohm körüli értéket mértem a tekercs 2 vége között. Nem tűnik se szakadtnak se zárlatosnak. Próbáltam ehhez is hozzátenni a csavarhúzót de nincs szikra. A cső adatlapja szerint 2KV a gyorsítófesz. Ettől kisebbet is használhatnak vagy annak fixen annyinak kell lennie? A multim csak 1kV ig mér. 2db ellenállással egy fesz osztó és azon keresztül mérni?
Keresem,de nem találok rajzot
Nem tudom az előzményeket milyen erős volt a fénye,ha volt egyáltalán (bocs,de nem olvastam végig) egyáltalán érdemes-e költeni rá?
Most került hozzám a szkóp. Vettem. A megvétel előtt még volt fénye. Utazott párszáz km-ert és már nincs fénye. Ezzel együtt jött egy másik szkóp is azzal minden rendben. Nem tudom mi lelte...
Gyakori főleg az oroszoknál,hogy kisebb a nagy feszültség,így tovább bírja a cső,ugyan kisebb fény mellett.Multiméterrel ne mérj rá tönkre teheti.
Most olvasom az osztóval simán.
Hogyan állapítsam meg hogy megvan-e a fesz? Az első bekapcsolásnál "zajosan" kapcsolt be a trafó de nem volt vészes. Azóta lágyan kapcsol. Akkor történhetett vele valami? Legalább fél órát vártam vele a kicsomagolás után hogy átvegye a szoba hőmérsékletét.
A PCL 84-nél az anódon van feszültség? 6-os és 2-es kivezetések az anódok,jól láttam azok vannak benne a differenciál erősítőben?
Az egyiken 65 a másikon 270 körül a fesz.
Azok jók. Csak a trafó miatt kérdeztem. Mérted osztóval a nagyfeszültséget? A nagyfeszültség kivezetései között.
Óvatosan
Még nem! De megpróbálom mindjárt Érdemes játszani az fesz osztós megoldással? Ha minden igaz fémréteg ellenállások. Ha jól tudom 400V körüli feszt bírnak el. Vagy többet is?
erre nem emlékszem,meg lehetne nézni,de sorba 3-3 db.az elég, illetve nem ég el.
Mintha ilyen helyekre 1-2W-osakat szoktak volna használni.
Időközben találtam adatlapot ami szerint többet is. De mondjuk az szénréteg. Van itthon az is Keresek öreg ruszki ellenállásokat és abból összerakok egy fesz osztót.
Úgy fest 200V van a trafó kapcsain. 10M és 1,1M képezte az osztót. Az 1,1M-n esik 20-22V Most akkor?
Közben méregettem még párat és kiegészítem a hozzászólást. A klipszre nem is megy már ki fesz. A trafó után egy olyan alkatrészre megy rá a fesz amit nem bírok felismerni. Ezután már nincs is fesz...
Jól értem az 1,1 M ohm-on mérted a 200V-ot?
Ha igen,akkor jó a trafód, keresd meg az egyenirányító diódákat és ott is mérjél feszültséget, érintkezés hiba, rossz dióda, rossz szűrő ellenállás (szakadt) rossz szűrő kondenzátor,... ilyenek lehetnek. Fáradt vagyok. A 200V az nagyon kevés ,az lenne az összes , menetzárlatos trafó....? nem melegszik,nem zug?
Az ellenálláson mérem a 20V körülit. Ebből visszaszámolva a 200...
Nem zúg és nem vettem észre hogy különösebben melegedne:S
Ha menetzárlatos és lehet a cső is gyenge.....
kiállítási tárgynak jó Lehetne inverterrel ferritmagon,de kérdés megéri-e?
A trafó nagyfeszültségű kivezetéseire nincs semmi forrasztva, úgy mérted?
De van! Holnap terhelés nélkül meglesem. Most már fáradt az agyam és figyelmetlen vagyok. Holnap folytatom. Köszönöm a segítséget. Holnap szíveseb fogadok majd még pár tippet.
Szép estét! Idézet: „A trafó után egy olyan alkatrészre megy rá a fesz amit nem bírok felismerni. Ezután már nincs is fesz...” Forrasszál le mindent a nagyfeszültségű kivezetésekről,úgy mérj,bocs tényleg fáradt vagyok és nem olvastam eléggé részletesen. Zárlatra szigeteléshibára gondolok az egyenirányító rész körül.
Leforrasztottam mindent és most már semekkora feszt se mérek. Lehet hogy csak figyelmetlen vagyok. Kapkolódva nincs értelme. Sajnos most nincs rá időm de talán a hétvége során tudok még rá szánni. Elképzelhető hogy itt lesz a galiba. Köszönöm az eddigi segítséget! Lesz még rá szükség! Szép napot mindenkinek!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |