Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
A sietségedben biztosan AC-ben mértél a trafó kivezetésein? Bocs,ha túl "egyszerű" a kérdés,de rohanás az sokszor okoz egyszerű bakit.
Neked is:Szép napot!
Igen! AC-ben mértem. Nekiugrok majd nyugodtan és akkor kiderítem mi lehet a baj...
Szép napot!
Ma visszaraktam a táp panelt, és a leszakadt test vezetéket a vonal gyönyörű vékony lett csak most meg összemosódik a jel (csatolt kép). Kipróbáltam a saját fűtőfeszültségét is, először szépen bejött a vonal, aztán elkezdett pislogni, majd elhalványult. Ha a fényerő potit hirtelen maximumra tekerem, akkor 1 mp-re visszajön a fény, de utána megint elhalványul. Lehet, hogy haldoklik a cső?
A trafóval túlfűtötték a csövet,mert már gyenge volt akkor is. Nagyon szerintem nem érdemes ezért javítgatni,ha lenne egy új cső... talán.
Jövő héten jön az új cső. A cserénél van valami buktató, vagy csak simán kicserélem, visszadugom a csatlakozókat és kész?
Újra nekiugrottam a méregetésnek. A trafó kapcsain 400V körüli feszt mértem terhelés nélkül. Terheléssel is 400V. Készítettem fotót a 2 alkatrészről amire rámegy a fesz. Az egyik az egy kondenzátor de a másikban nem vagyok 100% ig biztos de annak is kondinak kell lennie. Megduplázzák a feszt. 800V körüli értéket mértem a közös pontjukon (ide csatlakozik be a gyorsítórácsra menő vezeték). Fény még mindíg nincs! A képen a legfelső "fehér" színű alkatrészről van szó (sztem kondi). 800V elegendő lenne gyorsítófesznek? Ha nem ez a hiba akkor hol érdemes folytatni? A cső működéséről hogyan tudok megbizonyosodni?
Akkor így már tiszta a kép a fesz kétszerezővel Köszönöm! Vajon elég a 800V gyorsítófesznek?
Ezt találtam,szerintem elég, gyorsító vagy anód feszültség,amit mértél? ( gondolom az anód?)
A 2-es láb a fényerő szabályozásra (vezérlő rács a 3-as a katód, ha a rács a katódhoz negatív lezár a cső az értékek látszanak a katalógusban, ezt mérném meg. Nagyfeszültségű kivezetésen g2 van feszültség?
Hát el ne törjön és a cső a fűtés az eredeti 6,3V
És süsd ki a testhez az anódot.
Ha van nagyfeszültség a csövön, a vezérlőrácsot és a katódot egy ~ 10k ohmos ellenállással érintsd össze, a fénynek meg kellene jelenni.( ne érj hozzá!)
Az eltérítő lemezeket is kösd össze y és az x -et. Gondolom fűtés van.
Ez alatt mit értesz?
Idézet: „És süsd ki a testhez az anódot.” Bocs hogy ilyen sokat kérdezek, de nem szeretném kinyírni az új csövet.
Közben megérkezett az új cső. Azonban rá van szigszalagozva valami, ez a régi csövön nincs, le lehet szedni vagy van valami funkciója?
Köszönöm a tippeket! A hétvégén leszek csak otthon akkor meg is mérem a dolgokat és összehozok valamit.
Majd megírom a történéseket. Szép hetet mindenkinek!
Azért, hogy ne csapkodjon meg a nagyfesz, süsd ki az anódot úgy, hogy egy pillanatra a testhez érinted.
Gőzöm sincs,mi lehet a szigszalagozás oka, de jófajta a cső, új?
Szerintem ne hagyd rajta,mert rá ég, de talán valaki fogja tudni a miértet. Esetleg,ha lehetne tudni mi van a szalag alatt? Talán a felfogatáshoz kell?
Igen a cső új, levettem a szalagot, alatta egy darab barna műanyagféle anyag van sziloplaszttal felragasztva. Nem tudom mi ez de lehet le kell vágnom róla mert a cső nem fog belecsúszni a lemez házába. A régin nincs ilyen! Egyáltalán levághatom róla?
Kadarist: Köszönöm, közbe már utána olvastam a kisütés miértjének.
Lehet, hogy mágnes, közben beépítettem hát szomorú vagyok, csetteg, pattog a fény hol bevillant, de semmi eredmény.
Közben tovább próbáltam, csettegések megszűntek, a vonal is nagy nehezen megjelent a fényerő fel le tekergetése közben, de folyamatosan villog, és a nagyfesz részből állandó sercegés halható.
Teljes sötétben nézd meg hol húz át (világít) és próbáld meg elhárítani a problémát.
A villogás oka az áthúzás lehet, azt kell megkeresni.
Repedés a szigetelésen, elszenesedett égett rész, alkatrészek elmozdulása... A nagy feszültség állítható? Érdemes lenne megmérni. A szikra nem a csövön belül van?
Nos, megnéztem most teljes sötétbe, szikrát nem látok a nagyfesz részen, csak sercegést hallok, de hogy a nagyfeszből, vagy a csőből jön, azt nem tudom. Először mikor összeraktam a csőben szikrázott, csettegett. Lehet hogy meghalt az új cső?
Nem tört el véletlenül a nagyfesz klipsz és a vezeték a gumiharang alatt?
Ma bekapcsoltam, csőfűtés halott, ellenállásmérővel mérve szakadt! Úgy hogy cső kuka!
Visszaraktam a régi csövet, meg a fűtésnek a csengőtrafót, így most ugyan olyan mint volt.
A cső fűtését és a katódot általában összekötik. Nálad hogy van? Jó lenne rajz róla. Arra gondolok ott húzott át az égette el a fűtést, mert hiányzik az összekötés....
Ha újra neki állsz csak rajz és összehasonlító mérések után tedd.
Az fura,hogy a régi csővel nem húz át. A z eredeti fűtést is használtad már és akkor sem, Így az új cső hibája esélyes.
Igen össze van kötve egy 470K ellenállással, bár a rajzon 1M-ás ellenállás szerepel. Lehet, hogy ez volt a gond? Vagy sérült lehetett a cső? Pedig úgy örültem, hogy kaptam hozzá csövet, helyrepofozva még pár évet kiszolgált volna.
Megértelek
Nem azon az ellenálláson múlott, van ahol egy vezetékkel kötik össze. Az "új" csőre nincs garancia? Szerintem nem csináltál rosszul semmit. (hacsak nem repedt meg a cső a beépítés miatt ezt észrevetted volna gondolom.) A cső lehetett rossz (Tungsram-nál ugyan nem vártam volna.) De ki tudja honnan származott a cső (gyári hibás selejtből?) Az az elgondolkodtató,hogy a régi csővel ugyan abban az áramkörben nincs semmi áthúzás. Az áthúzás valamilyen belső szigetelés hiba alkatrész elmozdulás, miatt lehetett szerintem.
Szerintem is a cső volt a hibás, garancia nincs, a Vaterán vettem eredeti csomagolásban, lehet szállítás közben dobálták, vagy amit mondasz, lehet selejtes volt! Most már mindegy így jártam, azért még figyelem a hirdetéseket hátha ráakadok még egyre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |