Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
A sietségedben biztosan AC-ben mértél a trafó kivezetésein? Bocs,ha túl "egyszerű" a kérdés,de rohanás az sokszor okoz egyszerű bakit.
Neked is:Szép napot!
Igen! AC-ben mértem. Nekiugrok majd nyugodtan és akkor kiderítem mi lehet a baj...
Szép napot! ![]()
Ma visszaraktam a táp panelt, és a leszakadt test vezetéket a vonal gyönyörű vékony lett csak most meg összemosódik a jel (csatolt kép). Kipróbáltam a saját fűtőfeszültségét is, először szépen bejött a vonal, aztán elkezdett pislogni, majd elhalványult. Ha a fényerő potit hirtelen maximumra tekerem, akkor 1 mp-re visszajön a fény, de utána megint elhalványul. Lehet, hogy haldoklik a cső?
![]()
A trafóval túlfűtötték a csövet,mert már gyenge volt akkor is. Nagyon szerintem nem érdemes ezért javítgatni,ha lenne egy új cső... talán.
Jövő héten jön az új cső.
![]() ![]()
Újra nekiugrottam a méregetésnek. A trafó kapcsain 400V körüli feszt mértem terhelés nélkül. Terheléssel is 400V. Készítettem fotót a 2 alkatrészről amire rámegy a fesz. Az egyik az egy kondenzátor de a másikban nem vagyok 100% ig biztos de annak is kondinak kell lennie. Megduplázzák a feszt. 800V körüli értéket mértem a közös pontjukon (ide csatlakozik be a gyorsítórácsra menő vezeték). Fény még mindíg nincs! A képen a legfelső "fehér" színű alkatrészről van szó (sztem kondi). 800V elegendő lenne gyorsítófesznek? Ha nem ez a hiba akkor hol érdemes folytatni? A cső működéséről hogyan tudok megbizonyosodni?
Akkor így már tiszta a kép a fesz kétszerezővel
![]()
Ezt találtam,szerintem elég, gyorsító vagy anód feszültség,amit mértél? ( gondolom az anód?)
A 2-es láb a fényerő szabályozásra (vezérlő rács a 3-as a katód, ha a rács a katódhoz negatív lezár a cső az értékek látszanak a katalógusban, ezt mérném meg. Nagyfeszültségű kivezetésen g2 van feszültség?
Hát el ne törjön és a cső a fűtés az eredeti 6,3V
És süsd ki a testhez az anódot.
Ha van nagyfeszültség a csövön, a vezérlőrácsot és a katódot egy ~ 10k ohmos ellenállással érintsd össze, a fénynek meg kellene jelenni.( ne érj hozzá!)
Az eltérítő lemezeket is kösd össze y és az x -et. Gondolom fűtés van.
Ez alatt mit értesz?
Idézet: „És süsd ki a testhez az anódot.” Bocs hogy ilyen sokat kérdezek, de nem szeretném kinyírni az új csövet.
Közben megérkezett az új cső.
![]()
Köszönöm a tippeket! A hétvégén leszek csak otthon akkor meg is mérem a dolgokat és összehozok valamit.
Majd megírom a történéseket. Szép hetet mindenkinek! ![]()
Azért, hogy ne csapkodjon meg a nagyfesz, süsd ki az anódot úgy, hogy egy pillanatra a testhez érinted.
Gőzöm sincs,mi lehet a szigszalagozás oka, de jófajta a cső, új?
Szerintem ne hagyd rajta,mert rá ég, de talán valaki fogja tudni a miértet. Esetleg,ha lehetne tudni mi van a szalag alatt? Talán a felfogatáshoz kell?
Igen a cső új, levettem a szalagot, alatta egy darab barna műanyagféle anyag van sziloplaszttal felragasztva. Nem tudom mi ez de lehet le kell vágnom róla mert a cső nem fog belecsúszni a lemez házába. A régin nincs ilyen! Egyáltalán levághatom róla?
Kadarist: Köszönöm, közbe már utána olvastam a kisütés miértjének.
Lehet, hogy mágnes, közben beépítettem hát szomorú vagyok, csetteg, pattog a fény hol bevillant, de semmi eredmény.
![]()
Közben tovább próbáltam, csettegések megszűntek, a vonal is nagy nehezen megjelent a fényerő fel le tekergetése közben, de folyamatosan villog, és a nagyfesz részből állandó sercegés halható.
![]()
Teljes sötétben nézd meg hol húz át (világít) és próbáld meg elhárítani a problémát.
A villogás oka az áthúzás lehet, azt kell megkeresni.
Repedés a szigetelésen, elszenesedett égett rész, alkatrészek elmozdulása... A nagy feszültség állítható? Érdemes lenne megmérni. A szikra nem a csövön belül van?
Nos, megnéztem most teljes sötétbe, szikrát nem látok a nagyfesz részen, csak sercegést hallok, de hogy a nagyfeszből, vagy a csőből jön, azt nem tudom. Először mikor összeraktam a csőben szikrázott, csettegett. Lehet hogy meghalt az új cső?
![]()
Nem tört el véletlenül a nagyfesz klipsz és a vezeték a gumiharang alatt?
Ma bekapcsoltam, csőfűtés halott, ellenállásmérővel mérve szakadt! Úgy hogy cső kuka!
![]() Visszaraktam a régi csövet, meg a fűtésnek a csengőtrafót, így most ugyan olyan mint volt.
A cső fűtését és a katódot általában összekötik. Nálad hogy van? Jó lenne rajz róla. Arra gondolok ott húzott át az égette el a fűtést, mert hiányzik az összekötés....
Ha újra neki állsz csak rajz és összehasonlító mérések után tedd.
Az fura,hogy a régi csővel nem húz át. A z eredeti fűtést is használtad már és akkor sem, Így az új cső hibája esélyes.
Igen össze van kötve egy 470K ellenállással, bár a rajzon 1M-ás ellenállás szerepel. Lehet, hogy ez volt a gond? Vagy sérült lehetett a cső? Pedig úgy örültem, hogy kaptam hozzá csövet, helyrepofozva még pár évet kiszolgált volna.
![]()
Megértelek
![]() Nem azon az ellenálláson múlott, van ahol egy vezetékkel kötik össze. Az "új" csőre nincs garancia? Szerintem nem csináltál rosszul semmit. (hacsak nem repedt meg a cső a beépítés miatt ezt észrevetted volna gondolom.) A cső lehetett rossz (Tungsram-nál ugyan nem vártam volna.) De ki tudja honnan származott a cső (gyári hibás selejtből?) Az az elgondolkodtató,hogy a régi csővel ugyan abban az áramkörben nincs semmi áthúzás. Az áthúzás valamilyen belső szigetelés hiba alkatrész elmozdulás, miatt lehetett szerintem.
Szerintem is a cső volt a hibás, garancia nincs, a Vaterán vettem eredeti csomagolásban, lehet szállítás közben dobálták, vagy amit mondasz, lehet selejtes volt! Most már mindegy így jártam, azért még figyelem a hirdetéseket hátha ráakadok még egyre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |