Fórum témák
» Több friss téma |
Igen a 300W-ról már írtál, de nem tudom honnan származik ez az infód. Mindenesetre én a szóbanforgó típus ismertetőjében nem találtam meg az erre vonatkozó adatot, és máshol sem bukkantam rá.
Hali pdf-böl átnéztem az adatait kikeresem majd és étküldöm ok?
Na ezt találtam de nem találtam meg most hirtelen a generátor adatát valahol pedig láttam.
A honlapon már találtam bővebb infót. A generátor standard kivitel esetén 12V 12A teljesítményű.
Köszi akkor ez a baja , kevés a tejjesitmény.
Meg kell próbálni az áttekerést vastagabb huzalból, de a szabályzót is cserélni kellene 20A típusra, ilyet is árulnak hozzá.
Jut eszembe: a mostani szabályzóról van képed? Vagy nem kell dvd-t, meg egyéb fölösleges dolgokat ráaggatni...
Üdv!
Hogyan lehetne a mellékelt képet, Sprint-Layout 5.0-ban szerkeszhetővé tenni? Csak a nyomtatás miatt kellene.
Köszi a szabályzot már cseréltem 500 ccm-es nagymotorhoz valo utángyártott 19000-ért vettem nemsok minden látszik rajta hütöborda alul beöntve mügyantával 5 vezeték jön ki belölle .
Időközben sikerült a szerzőtöl elkérni az eredeti rajzot.
Sziasztok!
Végigolvastam a topikot, de ennyi olvasás után már teljes a káosz a fejemben. Szóval lesz pár kérdésem: Adott egy Babetta. 6V-os rendszer. -A toltotekercsbol nekem AC vagy DC jon ki? -Az izzom elé kell valami egyenirányítás? Ha igen, hogy oldjam meg? -Ha azt akarom hogy ne égjen ki az izzóm tehetek elé egy ilyet ? Ha jól olvastam akkor ez párhuzamosan megy az izzóval. -Ha azt szeretném hogy alacsony fordulaton ne pislákoljon akkor tehetek párhuzamosan egy pl 1000uf kondit? Vagy mi a megoldás? Akksit nem szeretnék a Babettába.
Szia!
A Babettában van töltőtekercs? Lehet bele akkumulátort tenni?
Nincs benne.
accaboj! Először az elektromos alapfogalmakkal legyél tisztába,(egyen/váltófeszültség) azután kezdj neki szegény babszit kínozni.
Világítótekercsbol, elnézést. Nem kell mindjárt leordítani. Egyébként van benne toltotekercs. Bővebben: Link
Tisztában vagyok az alapfogalmakkal, és ha nagyon muszáj akkor lehetne bele akksit tenni. Szerintem. És egyébként kaphatnék valami kielégito választ a kérdéseimre?
Ordításról szó sincs, nem is volt....
Ha tisztába lennél az alapokkal, akkor nem állítanád, hogy a töltőtekercs az akkutöltését intézi ebben a motorban. Ez a cdi kondenzátorának töltését szolgálja. Egyébként a világítástekercsedből AC jön ki, így erre ha elkót teszel rövid üzem után füsttel honorálja. Valóban szoktak a világításra tenni szabályzót az izzókiégés megakadályozására, ez egy tirisztoros áramkör, az egyik félhullámban beterheli a tekercset, így nem növekszik meg a feszültség túlzottan. A linkelt képen látható szabályzót én nem látom tisztán, így nem is tudom véleményezni. Idézet: mutasd már meg légyszives, hol mondtam én ilyet... „nem állítanád, hogy a töltőtekercs az akkutöltését intézi ebben a motorban” Idézet: „Adott egy Babetta. 6V-os rendszer. -A toltotekercsbol nekem AC vagy DC jon ki?” Én úgy értelmeztem, hogy akkutöltéstekercset vélsz felfedezni a világítótekercsek közt. De ha már itt tartunk miért is kérdezted?
Hello!!
A kérdéseidre adok válaszokat: Idézet: AC feszültség vehető le a tekercsről.„A toltotekercsbol nekem AC vagy DC jon ki?” Idézet: Nem kell egyenírányítanód, az izzók képesek váltófeszültségről müködni.„Az izzom elé kell valami egyenirányítás? Ha igen, hogy oldjam meg?” Idézet: Ha a gyári paramétereknek megfelelő izzót használsz, ez nem fog bekövetkezni. Ha igen, akkor nagyobb teljesítményű izzót használj.„Ha azt akarom hogy ne égjen ki az izzóm tehetek elé egy ilyet ? Ha jól olvastam akkor ez párhuzamosan megy az izzóval.” Idézet: Sajnos vibrálni fog, ebbe törödj bele. Mivel fordulatszám függvényében változik a feszültség amplitudója és frekvenciája. Tehát így nem lesz állandó fényerő. Kondit azt ne tedd bele semmiféleképp, az nem helyes megoldás. A megoldás erre akkumulátor lenne. De mivel gyárilag nem volt benne akumulátor, ezért nincs töltőtekercs, (ha van is nem erre a célra van felhasználva) tehát lemerülne rövid időn belül az aksi. Kellene bele töltőtekercs, ami töltené az aksit, aminek gondolom hely nincs. Nem arról van szó hogy nem lehetne megvalósítani, de nem érné meg anyagilag. Gyakorlatilag a motor egész villamos hálozatánák átalakítását jelentené. Persze ehhez megfelelő szakmai ismeretek szükségesek. Ha neked ez nem okoz problémát, akkor sok sikert hozzá. „Ha azt szeretném hogy alacsony fordulaton ne pislákoljon akkor tehetek párhuzamosan egy pl 1000uf kondit? Vagy mi a megoldás? Akksit nem szeretnék a Babettába.”
Csak kiváncsi voltam, mivel még nem tudtam mérni. De elvégre ezért van a fórum, nem?
Köszi, ez kielégítő válasz volt.
Sziasztok!
Feszültség szabályozót szeretnék építeni simsonba,az ötletem az lenne hogy az akku feszültségét figyelném egy áramkörrel ami 14,4v-ra lenne beállítva,ha ezt meghaladja vagy lekapcsolná a töltést vagy csökkentené a töltőásamot. A töltőfeszültséget egy feszültségstabilizátor áramkörrel lehetne megoldani(ilyet nem találtam),terhelhetősége 2-3A körül kéne hogy legyen. megoldható lenne ez valami nem túl bonyolult kapcsolással? Köszi! Üdv!!!
Ne bonyolítsd. Ezt építsd meg: Bővebben: Link (jobb felső sarok).
Köszi!
Csak a jobb felső sarok kell? Alatta táttam valami feszültség állítási lehetősséget is,az mire szolgál? Hogyan működik az áramkör?
Helo!
Az már az EWR izzóvédő áramkör.
Köszi!
tehát akkor csak a jobb felső sarok kell,ez így mhet rá a tekercsre? 59a-ra menne a tekercs? És a 12v-ra az akksi?A töltőáramnak nem 14,4v-nak kéne lennie?
Úgy tudom igen, de majd Krisz03 megmondja. De lehet hogy az 59a és 59b dióda hídon keresztül megy rá.
Ezt a kapcsolást találtam,talán valahogy ezt is lehetne használni csak alacsony fordulatszámon kevés a töltőfesz
A töltőtekercs Graetz-cel egyenirányítva megy "59a"-ra. "49" a kimenet (a 12V-os jelzés szimbolikus), a test pedig egyértelmű (a zenernél és a kimeneten a puffernél).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |