Fórum témák
» Több friss téma |
Persze! A változásból következtetni lehet a megváltozott körülményekre.
Ezen a kapcsoláson már azt hiszem nem érdemes variálni. Így is megfelel a céljaimnak. A egyszer végre rendbe jövök megcsinálom a nyákokat és a dobozolást.
Esetleg:
Ha olyan fogyasztót raksz a táp kimenetére, ami 1A-t szeretne felvenni (pl. izzó), jelezni fog az LED, viszont baj nincs. Attila86 írta egy másik témában a rövidzárlat figyelését. Egyszerre kell figyelni a kimenő feszültséget, aminek értéke nagyon alacsony (pl. 2V alatti), és a kimenő áram nagyságát (nálad 600mA felett). Ha mindkét feltétel teljesül, akkor rövidzárlat van! Műveleti erősítővel szépen össze lehet hozni. Engem is érdekelne ez az indikálás... ![]() Kicsit bővebben: egy komparátor - ha az átfolyó áram 600mA-nél nagyobb, tehát egy megadott értékű söntön ki kell számolni, mekkora feszültség fog esni, mikor rajta 600mA folyik, ekkora referenciát beállítani, és ehhez komparálni. A kimenő feszültség 2V-nál kisebb (vagy amekkora feszültséget gondolunk) - tehát én leosztanám pl. 1/10 arányban a kimenő feszültséget, ez lenne a figyelt feszültség, ennek megfelelően 0.2V lenne a referencia. A két komparátor kimenetét ÉS kapuval összefogni, a kapu végére egy tranzisztor, rá pedig egy csipogó. Valahogy így.
Blackdog indikátoros kapcsolása: Bővebben: Link
Ezt láttam, figyelem a témát. Miért linkelted be?
Ötletadónak a Te témádhoz. Ennél nem komparátor IC-vel van megoldva a kijelzés. Ha láttad, akkor elnézést.
A komparátoros megoldáshoz a söntöt át kellene helyezni az LM317 után, de lehet, hogy blackdog nem akarja tovább fejleszteni a kapcsolást. Majd én is gondolkodok rajta
![]()
Túlbonyolítani nem szeretném mivel ez egy "pici" tápegység lesz. Szeretném belőle a lehető legtöbbet kihozni a lehető legkevesebb alkatrészből és lehető legegyszerűbben. Nos ez bonyolult kombináció...
Egyenlőre úgy érzem, hogy ennél többet nem igaz tehetek érte, de minden építő kritikát szívesen fogadok főleg, ha rajzal is alá van támasztva. ![]()
Hali Mindenkinek!
Lenne egy kérdésem.Át lehet-e alakítani EZT a kapcsolást úgy hogy trimmer helyére valami hőérzékelőt raknék (dióda,ntc) és pc ventilátort vezérelne.Megcsináltam és tökéletesen megy az alap kapcsolás,annyi eltérés van hogy nem 1000 uf-os a bemenő kondi hanem 2200 uf-os.1.25 v-tól 22.4 v-ig szabályozza a 24 v-os tápot. Köszi a választ!
Természetesen tehetsz a helyére hőmérsékletfüggő ellenállás.
Arra figyelj, hogy amikor legkisebb az értéke akkor is benne legyen a tartományban amibe szeretnéd, ha eltér sorba rakj egy megfelelő értékűt.
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne,hogy egy +--os táp feszültségét szeretném stabilizálni egy Heed Canamp számára! A trafó 2*110V/2*24V. Úgy döntöttem hogy most a 78xx és 79xx IC-ket hanyagolom és kipróbálom LM317 és a LM337. A kérdés az lenne,hogy elég e egy pc tából kiszerelt hűtőborda az ic-k hűtésére(1 ic 1 borda) ill. az ellenállásokat watt szempontjából mekkorára méretezzem!? Előre is köszönöm!
Elég lesz neki a borda, nézd meg mennyire melegszik. Nagyobb terhelésnél várható melegedés. Az ellenálások 1/4W-ak.
Egy-egy biztit rakj azért bele a + ágába. Az adatlapon minden rajta van.
Böngészgettem a hozzászólásokat és valaki azt írta, hogy az lm317 esetén az R1 ellenállás jobb, ha 270 ohm alatt van mert felette romlik a stabilitás. Ez igaz?
Én sok értéket kipróbáltam (1,5 - 12V szabályzáshoz) és azt tapasztaltam, hogy minél lejjebb megyek az R1 értékével annál jobban nő az "üresjárati" áramfelvétel. Ami érthető is. Viszont nem tapasztaltam stabilitási gondokat 240 ohm és 680 ohm között (persze R2 is igazítva lett). Ugyan olyan rossz volt a végeredmény vagyis kb 100-200 mV feszültség esés. Végterhelésen 300-400 mV volt, hogy 1 -1,5 V. Mi az igazság?
A bemenő feszültségből kivonod a kimenő feszültséget, megszorzod a maximális árammal, és kijön, hogy hány W-ot kell elfűtened. Ehhez méretezd a bordád. Ha pl. 33V-ból állítasz elő 20V-ot, 2A mellett, akkor 33-20=13V, 2A mellett ez 26W hő. Ehhez már nem biztos, hogy elég egy pc tápos borda. A cikkeknél van méretezési segédlet.
Hello!
Az igazság odaát van.. De ha nem akarsz olyan messzire menni, elég az adatlapig. De először át kellene gondolni mik a követelményeid a kapcsolással szemben, mit és hogyan teszel ennek érdekében. Következő lépés, a belső feszültségesések méregetése. Mert ezidáig, ez nem történt meg. De nem vetted figyelembe, hogy az árammérőt a kimenettel sorba kötötted, és azon is eshet feszültség. A próbapanelen is elkövethetsz bármit, és átmeneti ellenállások is vannak. De egy lM317 nem lehet olyan rossz, hogy 1V feszültségesése van. (Arról nem is beszélve, hogy 30mV-ról sikerült ide felküzdeni magadat?) üdv! proli007
Igen és nem értem, hogyan sikerült. Bár amikor a 30 mV esés volt akkor csak kb 40% terhelésen próbáltam. Most 40% terhelésnél kb. 100-120 mV az esés.
![]() Követelményeim: 1,5 - 12V közötti szabályozás, max. 1A terhelhetőség ami párosul áramkorláttal. 1A terhelés és 12V kimeneti feszültség esetén se essen a feszültség 10-20 mV -nál többet. Ezek szerint vegyem ki a 680 ohm R1-et és tegyek kisebbet?
Hello!
- Én az R3-at látom 680 ohm-nak, az R1 3,3ohm. Terhelés esetén meg kell mérni, hogy az UOT és ADJ lábak között 1,2V feszültség van-e. (egyébként az mindig ekkora ha a kapcsolás normálisan működik. - Meg kell mérni, hogy maximális terhelésen mekkora a az IC feszültség tartaléka In és Out lábak között. Ez minimálisan 2..3V. - A kimenetet, az OUt pont és a potméter alsó lába között kell mérni, mert az az R2/R3 feszültségosztó szerint szabályoz, úgy hogy R3-on állandó 1,2V van. De egy ilyen egyszerű kapcsolást nem érdemes mindenféle csicsa dologgal felruházni, mert elveszíti az egyszerűség fillingjét. És akkor minek az erőlködés. Ha olcsó és egyszerűen használható tápegységet szeretnél készíteni, akkor építsd meg az általam belinkelt "szegény ember labortápját" és megoldódnak a gondjaid. üdv! proli007
Nem találom amit írtál "szegény ember labortápját".
Egyébként azért kínlódom ennyit mert szeretnék "sajátot" építeni és közben tanulok is. Sajnos nincs más lehetőségem a tanulásra és segítségem sincs csak a fórum és az internet. R1 alatt az adatlapi ellenállásra gondoltam ami nálam 680 ohm. Azért még kísérletezek vele. Esetleg tudnál választ adni az ICL7106/ICL7107 feltett kérdésemre? (Szeretem a válaszaid, kezdőként is emészthető, hasznos, lényegre törő)
Ez az: Bővebben: Link
Nagyon szépen kérek valakit, hogy segítsen nekem mert már megőrülök.
1,45V kimeneti feszültség esetén megterhelem 3,3 ohm -al. Ekkor a kimeneti feszültség 80 mV-ot esik. Majd 12V kimeneti feszültséget terhelek 15 ohm -al ekkor 800 mV a feszültség esés. Ha 12V kimenetet terhelek 3db 100 mA ventilátorral akkor a feszültség közel 10V -ra esik vissza. Az egyenirányított bemeneti feszültség 23V. Az 1,2V referencia feszültség folyamatosan megvan. Próbaképpen kiiktattam az áramkorlátot, de ugyan ez a helyzet. Mit kellene ellenőriznem még? Esetleg rossz az IC-m?
Terheld meg egy állandó kimeneti árammal. Például köss a kimenetre egy LED-et egy soros ellenállással és így mérd meg a kimeneti feszültségváltozást a nagy terhelés rákapcsolásakor.
Egy képet felrakhatnál a nyákról, még ha pókhálós, akkor is. Amikor 10V-ra esik a feszültség, akkor hány V van az LM317 előtt?
15V van előtte teljes terhelésen. Terhelés nélkül 23V.
Akkor a trafó megfelelő... Azt próbáld meg, hogy rakj egy LED-et az LM317 kimenetére, ez legyen az előterhelés (10-20mA). Ezáltal a stab IC el kezd dolgozni. Kondenzátorból elég 100nF a kimeneten, ne legyen több! Ezután végezd el ezt a 3 ventis tesztet újra, és írd meg, mi lett!
Mivel eddig csak próba panelen volt összedugdosva a cucc ezt is hibaforrásnak látom is este csinálna neki nyákot. Most nekiállok a fúrásnak, beültetésnek és kipróbálom ami írtatok.
A LED-es előterhelést beteheted a próbanyákba is. Vagy ha rátervezed a nyákra, akkor sincs gond, ha nem kell, kiveszed. Vagy visszajelző LED-nek használod
![]()
Kipróbáltam.
Betettem a próba panelba egy LED+510 ohm. Beállítottam a kimeneti feszültséget 12V-ra. Rákötöttem két ventiláltort: A kimeneti fesz. leesik 11.88V-ra . A terhelés így még minimális. Kb. 280 mA. |
Bejelentkezés
Hirdetés |