Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Beraktam az akksit, ehhez kicsit át kellett alakítani a motorházat. A 200 mA fogyasztást a riasztó és az immobiliser produkálja szerintem. Én is sokkalom.
Sziasztok !
Lopásgátlót szeretnék készíteni, ami tulajdonképpen egy kapcsoló lenne. Ez megszakítaná a biztosíték táblán az egyik bitosíték körét. Kérdés, hogyan tudnám ezt úgy megcsinálni, hogy közben ne égjen le a kocsi 20 Amperes biztosítékról van szó 12 V-os akksival. vezeték keresztmetszet illetve a kapcsoló tulajdonsága mi legyen? Előre is köszönöm a segítséget
Ha egy áramkört megszakítunk, attól miért égne le a kocsi?
A 20 Amper az elég sok, szerinted nem lehet semmi probléma abból, hogyha pl egy olyan kapcsolóval építem be aminek a méretezése 125VAC és 3Amper? És ha átlagos kb 1mmes vezetékkel építem be egy max 20 Amperes túláram esetén nem fog hamarabb elégni a vezeték mint maga a biztosíték?
Nem attól félek amikor le van kapcsolva, hanem amikor fel.
Kell egy relé, ha kicsi a kapcsoló. Vagy olyan kapcsoló kell, ami elviseli a 20A-t. A 3A-es kevés.
Ezt úgy szokás csinálni, hogy az akkumlátor negatív (test) vezetékébe kötnek egy speciális nagyáramú áramtalanító kapcsolót. Ennek a kapcsoló karja kivehető. Azonban vannak hátulütői, pl riasztó ia hatástalanítódik, ha nincs ennek megfelelően bekötve, ill autórádió meglehet kódot kér a bekapcsoláskor. Viszont ha áramtalanítottad, akkor biztosan nem ég le.
Ha ezzel a kapcsolóval építeném meg, hétköznapi 1-2 mmes vezetékkel az úgy jónak tűnik sztem.
Helló. Én mindenképp tennék oda egy relét.... Azt szabad tudni, hogy minek az áramkörét akarod megszakítani?
Hát Én is csak CsemanAttilanak az ötletét javasolnám.
Tehát csak is relével és szerintem a gyújtás körét kellene piszkálni.
Több kérdés is felvetődik a "lopásgátlóval" kapcsolatosan.
Milyen típusú autóba szeretnéd építeni. Ha például elektromos AC van benne akkor többnyire annak vezetékébe kell belekötni a megszakító kapcsolót, az nem is annyira macerás.
Sőt, abban van relé is, és azt is meg lehet szakítani a kapcsolóval.
Remélem erre gondoltál, amikor a nem túl macerásra gondoltál
Attól függ hol a relé. Tapasztalt autóbuggantó megy a rövidre zárt reléjével, dugja be és huzat. Olyan rendszert kell telepíteni ami eltér a szokványostól. Pl a megszakító relét közvetlen a pompa mellé tenni, a vezérlő szálakat kacskaringós útvonalon előrehozni.
Az az igazság, hogy amit elakarnak lopni autót azt úgy is ellopják. Az egyedileg és a gyárilag beépített riasztók csak olyan érzetet keltenek mint a különböző gyógyszerek szedése, fejben hisszük és úgy érezzük hogy használ. Valami egyéni és új megoldást kell kitalálni az áram megszakítósdi már avétos, gondolni kell az autó megemelésével történő eltulajdonításra is. Két ismerősömnek is emelve vitték el az autóját. Talán valami ilyesmi figyelemfelkeltő Bővebben: Link hatásosabb a szokásos megoldásoknál.
Az emelve történő lopás ellen egy kicsit időigényes módszert lehetne alkalmazni az pedig mind a 4 kerékre profi kerékbilincs
Riasztóra tényleg nem figyel senki,én amin még gondolkodom a pagger(láttam 5km es hatótávút is) GSM is jó csak ha blokkolják nem sokat ér Nem tudom az ugrókodos távirányítók kódjait menyire tudják visszafejteni,a gyári távokét valószinüleg könyebben mivel ott lehet információt szerezni a kódolásról.Mi a véleményetek erről?
Üdvözlet, mindenkinek !
Ha valaki tudna segíteni, megköszönném ! Van egy Fiat Bravam, a gond a következő.Az autó alapjáraton és menet közben is néha leáll, ilyenkor a műszerek mutatói össze-vissza ugrálnak .Megnéztem az összes kábelt, biztosítékot azok jók.Megmértem műszerrel,és olyankor pillanatnyi túlfeszültség van . Ez csak generátor hiba lehet ? A választ előre is köszi !
Én inkább valahol testelés hibára tippelnék.
A testkábeleket is átnéztem ,azok jók .És akkor csinálja jobban , amikor alacsony fordulatról hirtelen gázt adok .
A generátor test is jó? Mérj feszültséget a generátor háza és az akku negatív pólusa között.
Hol mérték a műszerrel? Úgyértem, hol voltak pontosan a műszer kivezetései?
Motornál is ,a karosszériánál is ,szinte minden helyen .
De az aksinál normál érték volt .
Szia! A világítás is a műszerek ütemére változtatja a fényerejét, vagy csak a műszerfal és a műszerek?
Ha az akkun nem emelkedik meg a feszültség, akkor ez mégiscsak testelési hibának tűnik.
Tölts fel max-ra az akkut, és menj generátor nélkül! Így kipipálhatod a generátort....
A világítással minden oké . Minden testkábelt megnéztünk,a generátornál is .Nem lehet fesz.szabályzó ?
Sziasztok.!
Létezik olyan után építhető elektronika amelyik stabilizálni tudja a fényszórók helyzetét.? Valamilyen giroscop v. egyéb megoldásra gondolok Xenon lámpákhoz.
A gyújtáselosztó elektronika kábelét húzzad szét, majd újból nyomd össze. Ha erre sem történik semmi változás, akkor a motoron kell olyan testet, testkábelnek tűnő vezetéket keresni amelyiket ha próbalámpával vizsgálod valójában vezérelt test azaz pár voltos áramot (nem 12v) fogsz mérni.
Ha a világítás nem pulzál, akkor csak a műszerfallal és csatlakozóival lehet a gond. Az immobilizer gyűrűs antennájának a jele szakadhat meg és attól lehet a leállás is. Ha szükség volna a szerelési kézikönyvre a műszerfal kiszereléshez (csak a műszerezett részt kell kiemelni), majd szólsz és letölthetővé teszem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |