Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   91 / 341
(#) cs.tom válasza samara hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
A gyújtáselosztó kábelt megfogom nézni ! A motor testkábeleket már újrakötöttem , az nem hozott eredményt .
(#) cs.tom válasza VIM hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
A gyári immót már ki kellet üttetni , mert azt már egyből hazavágta ez a hiba .
(#) cs.tom hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
A hiba azután kezdődött ,hogy kicserélték a vezérműtengelyt és a himbasort .Lehet hozzá valami köze?
(#) VIM válasza cs.tom hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
És akkor az is e miatt lett kiütve? Ha a testpont jó, akkor a műszerfal panelja lesz a hibás. A tápegység része, de ha már megszaladt a feszültség, akkor szinte kár vele foglalkozni, mert az összes többi áramkör is meghibásodott a panelon.
(#) VIM válasza cs.tom hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Amiatt nem, de ha a motornál lévő kábelköteg megsérült, vagy a "régebbi" szigetelés sérülés letestel, az igen.
(#) cs.tom válasza VIM hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
A immo,az miatt ment tönkre . A kábeleket a motornál átnéztük azok jók . Az előbb beindítottam , alapjáraton ment 5 percig ,amikor megint kilengtek a mutatók majd visszaestek 0-ra ,és úgy is maradtak ,de az autó most nem állt le .
(#) samara válasza cs.tom hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Szerintem biztosan egy kábel nincs megfelelően rögzítve a motoron ami egy vezérelt test. A japán autóknál az utastérben a váltókarnál a VW groupnál 16V s motoroknál a vezérműtengely zárófedelénél rögzítik, de a legtöbbet a szívósor valamelyik csavarja alá. Valószínű esetedben, a csavaron rajta van, benne is van a menetben, csak nincs meghúzva. Ha a vezérelt test-kábel nincs rögzítve rendesen, bizony se gyújtás sem pedig ac nincs vagy csak részben és hamar összetéveszti az ember az immobiliser hibával. Egyébként az immot nem teszi tönkre. A szívósor rögzítéseinél, csavarjainál is érdemes körülnézni oda is szokták rögzíteni.
(#) samara válasza cs.tom hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
A műszerek kilengtek érdekes jelenség mert legfeljebb a fordulatszámmérő esetében tudom ezt elképzelni, mivel ha jól emlékszem a gyújtásról kapja a jelet. Egyébként mint korábban írtam ennél a típusnál a gy.elosztó csatlakozó a gyenge pont csatlakozásilag. De a műszerek az talány egyenlőre.
(#) cs.tom válasza samara hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
A szelepfedélhez van hozzárögzítve a testkábel ,de mellette van egy másik csavar ,ami alatt a motornál is .Nem lehet,hogy onnan hiányzik ,egy test ami összeköti a kettőt ?
(#) Spykee hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
Üdv!
bedobnék a közösbe egy kérdést.
Neten keresgéltem sokat, de nem jutottam sokra...
Vettem olcsón 1 pár Audi A4es lámpát (azt a csúnya ledesfélét )
Na ahogy elnézegettem a képeken (élőben még nem láttam, mert majd csak most hozza a futár vmelyik nap) van rajta pár csatlakozó, ami nem csak abból áll hogy 1 test, meg pár kapcsolt pozitív...
van rajta xenon trafó, meg led vezérlő külön, De a lényeg az a fő csatlakozó kapcsolása lenne.
A kérdés az lenne, hogy esetleg valaki nem tudna-e nekem kapcsolási rajzot szerezni-mutatni?
Ha sikerülne valami "mezei" kivezetéseket alkotni hozzá, akkor hajlok rá, hogy belefaragjam a kocsiba (B vectra)
Az építő jellegű hozzászólásokat előre is köszönöm
(#) sufni-tunning válasza Spykee hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Első gondolatom osztom meg Veled.
Szerintem van benne lámpaállító, és akkor már minimum 3 vezeték ki is esett abból a sokból. De lehet csak kettő, most ahogy gondolkozok. Mert ugye a polaritást válthat és akkor a másik irányba indul el a motor.
Ehhez jön hozzá a helyzetjelző, a tompított és a reflektor meg egy test.
Ezeket valószínűleg tudod, de ezeket látni is fogod, ha leveszed a gumisapkát, mert ott lehet benn a xenon izzó.
(#) mazsi258 válasza Spykee hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Nem is az a fő kérdés, hanem hogy a rend éber őrei mit szólnak hozzá? Plusz műszakira vissza "építed" a régit? Ezeken gondolkoztál, vagy nem számít? Nem kötekedni akarok, de lehet kapni tuning lámpákat minden típushoz és azokat sem szeretik a vizsgán, de még mindig könnyebb vissza rakna, mint egy teljesen más lámpát. Tényleg nem kötekedni akarok, csak kíváncsi vagyok a véleményedre.
Üdv Jani.
(#) Spykee válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
igen, ezekkel én is számoltam, csak ugye ha minden igaz,van benne még kanyarkövetés is. meg hát a led vezérlő is biztos nem csak 2 ellenállásból meg egy tranyóból áll
Jövő héten már többet tudok, mert valamelyik nap megjön.
Gondolom nem úszom meg a szétborítását, de még akkor sem biztos hogy minden tiszta lesz.
De köszi azért.
(#) zolika60 válasza mazsi258 hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Szerintem minden levizsgázik mióta a föníciaiak kitalálták a pénzt.
(#) Spykee válasza mazsi258 hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Szia.

Hát mondjuk evvel nemtudom mi a helyzet.
Én úgy tudom, hogy ha benne van az E jelzés, az azt jelenti hogy szabvány szerint működik.
Akkor miért ne lehetne beszerelni?
Most nem a xenonról beszélek, mert azt tudom hogy nem egyszerű téma. csak simán a lámpatestről.
Hmm na ennek azért majd utánaérdeklődök valahogy.
Most nem a xenonról beszélek, mert azt tudom hogy nem egyszerű téma. csak simán a lámpatestről.
(#) CsemanAttila válasza Spykee hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Hello!

Az oké, hogy van e jelzés, de az nem azt jelenti, hogy bármibe befaraghatod és kész... Hivatalosan a gyári dolgokat, semilyen formában nem lehet átalakítani. Ha olyan rendőrt fogsz ki, még a műszaki is ugrik a kocsiról, és ha oda írja miért akkor csak kpm helyezi újra forgalomba.... Jó, hogy teli van okosságal, kanyarkövetés, magasság állítás, stb de ezek neked nem fognak működni, csak világítani fog azt kész...

De, hogy érdemben is hozzá szóljak. Kell egy műszer és szerintem a javát sima szakadás vizsgálóval ki lehet sakkozni. Ha benne van a trafó+elektroinka akkor azt is egyszerű bekötni. Megkérdezhetem mennyiért vetted?? A helyedben eladnám jó kis haszonnal, és vennék belevaló lámpát és beraknám azt. Még egy kérdés. A befaragást hogy gondoltad? Szétnéztél már valaha b veci lámpája körül?
(#) Spykee válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Üdv.

Hát ennek a lámpacsrés dolognak utánajárok valahogy. Szerintem biztos van rá valami megoldás hogy epapírozható legyen. az tiszta sor hogy a kanyarkövetés az bukta, de a magasságállítás az nem lehet olyan nagy mágia. abban is csak egy villanmotor van, ami intézi.
Ha meg sehogy se lehet megoldani, akkor meg még mindíg eltudom adni őket. De idő közben vettem már egy hozzá tartoző lököst is

Amúgy ebay-ről vettem, elég baráti áron. Itthon amit találtam, az 140000/pár. Nekem háztól házig 100 euróban van benne Amugy van már a Vecibe "gyári" angel is, szintén ebayről jó áron
Csak azért az A4esnek mégiscsak aranyosabb az eleje...
Amugy nekem egy 2.0es dízelem van, Pár plussz alkatrésszel. és annyi hely sincs a motorérben, hogy egy csavarhuzót leejtsek a földre. De ha ittlesznek a cuccok, akkor már tudok méregetni-próbálgatni lelkesedni, vagy lelombozódni, és pénzt keresni
(#) bbb válasza Spykee hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Ettől a lepapírozástól igen keményen óckodnak. Mikulás Róbert urat kérdezd meg mit szól hozzá, de meg fogod kapni, hogy felejtsd el.
Az, hogy van benne jóváhagyási szám, az azt jelenti, hogy egy adott járműre jóváhagyták (eredeti gyári állapotban, megfelelő izzókkal), nem csak, hogy önmagában.

És persze nem a rend ?éber? őreitúl kell elsősorban tartanod, hanem a kedves közúti ellenőr kollégáimtól Ők már messziről kiszúrják, ha egy xenonos autó jön, s nagyon hamar beugrik nekik, hogy bizony nem mindegyikben van benne gyárilag...
Jobb esetben valóban csak a matricád kaparják le és vonják ki a kocsit a forgalomból egy hazáig szóló útvonalengedéllyel, rosszabb eset, ha az illegális átalakítás miatt a forgalomból is kivonják a kocsit ott helyben (ezt a rendőrök megtehetik!).

Szóval ha valamilyen csoda folytán sikerülne is NAGYON komoly pénzekért beszerezned az átalakítási engedélyt (meg persze TÜV bevizsgálással is fognak emiatt riogatni), akkor is még egy vizsga, na meg mindenhova cipelheted magaddal az engedélyt és úton-útfélen megállva bizonygathatod az igazadat.

Gondolkozz el rajta! Megér ez neked több hónapnyi idegeskedést? Több százezer (akár egy-két millió) forintot? Utána is folyamatos zaklatást?
(#) kolti válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Le vagyok döbbenve kicsit. Nekem ma hozzák ezt a lámpát: Ez akkor azt jelenti, hogy nem építhetem be suzukiba?
LINK

Ködlámpáról hogyan szól a törvény"? Ha nem használom akkor se lehet bent?
(#) CsemanAttila válasza kolti hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Azért ennyire nem vészes a dolog. Amit Te vettél az univerzális ködlámpa, nyugodtan beépítheted.
(#) CsemanAttila válasza Spykee hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Lepapírozás abban az esetben lehetséges, ha olyan ember, vagy cég végzi, akinek van ilyen fajta faragásra engedélye. Ő ad egy igazolást, egy pecsétet meg egy aláírást, hogy mindenféle szabálynak és előírásnak megfelel. Ezzel mehetsz majd KPM vizsgára.

"de a magasságállítás az nem lehet olyan nagy mágia. abban is csak egy villanmotor van, ami intézi."

meg egy-egy giroszkóp (ha jól rémlik) a futómű két oldalán valamint egy ehhez tartozó központi vezérlőegység ami feldolgozza a jeleket. Szóval nem olyan egyszerű a dolog.

Vettél egy a4-es lököst? Már a szélességnél elbukott az egész dolog. Arról nem is beszélve, hogy sem a sárvédőkhöz, sem a motorháztetőhöz nem fog illeszkedni. Magyarul az egész elejét át kéne faragni.

Add el a cuccokat jó pénzért, aztán kapjon a b veci egy irmscher tuning-ot.
(#) zolika60 hozzászólása Feb 28, 2011 /
 
Ez egyre kevésbé autóelektronika.
(#) atiotezer válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
A Xenon automata magasság állításhoz az első és a hátsó futóműben van 1-1-db szenzor + elektronika, a lámpában a magasság állítást meg léptetőmotor végzi.

üdv:atiotezer
(#) Gabi válasza VIM hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Köszi a rajzot, megpislantom a kapcsolót. A motorkód: DV6TED4(9HY) Bár szerintem a kormányszervó nagyobb falat
(#) Spykee válasza atiotezer hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Üdv!
Én is így tudom. volt erról szó itt a fórumban is, de azt hiszem nem lett belőle semmi komolyabb...
Pedig szerintem sok embert érdeklene...
Nem lehetne ezt megoldani valahogy 1-1 potival?
az alvázra rögzítve, és a lengőkar le-fel mozgása szabályozná.
És a 2 poti szabályozna egy elektronikát, ami irányítja a magasságálltó motorját?
leírva nem tűnik bonyolultnak, de gondolom kapcsolást mahinálni hozzá nem annyira egyszerű...
De valahogy megleheten oldani biztos.
ilyesmi a kézi magasság állító is, csak ugye ott 1 potit szabályzunk.
(#) sufni-tunning válasza Spykee hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Létezik gyári fényszóróállító, talán BMW-be láttam, de az az autóhoz "jár".
Próbáld megnézni BMW-s fórumon, ott többet tudhatnak róla.
Ahogy írtátok: futóművön érzékelők, utastérben vezérlőmodul (de lehet, hogy a komfortelektronikában van) és a lámpáknál a motorok.
Létezik külön szintező, de az csak kamuból bólogat.
Ha "okos" a rendőr, akkor szintén lehet vinni műszakira.
(#) bbb válasza Spykee hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
A hellának van (inkább csak volt, mert már nem forgalmazzák) külön kapható szintező elektronika KITje! Az egész rendszer két gyors motorból, egy központi vezérlőből, és egy ultrahangos magasságmérőből áll, amit az autó hátsó tengelye körül kell elhelyezni. Majd a használati útmutatója szerint az első használat előtt be is kell kalibrálni (az autót különböző mértékekkel leterhelve beállítani a fényszórót a központi egységen lévő potival), s utána automatikusan működik.

Szóval a lényeg, hogy létezik ilyen dolog, csak az utólagos xenon üldöztetése (meg az eleve magas beárazás és hibás termékpolitika = senki nem tudta, hogy létezik) miatt hamar kidőlt a csatasorból és már nem gyártják. Legalábbis nekem a Hella magyar képviseleténél ezt mondták... Guglin rákeresve azonban lehet még találni tuningboltot, ahol árulják potom 380dolcsiért
(#) kolti hozzászólása Márc 1, 2011 /
 
Meg lehet valahogy nagyon egyszerüen oldani, hogy a H3. 55Wattos izzóval szerelt ködlámpa helyzetjelzőként is funkcionáljon?
Valami egyszerü megoldásra gondoltam. Közbeiktatni valamit ami csökkenti a teljesitményt...
(#) Mumtaz válasza kolti hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Már-már egyszerűbb lenne belefúrni egy lyukat, és egy 5W-os izzót nyomni bele. Még ha sorba is kötnéd a két izzót, azzal sem csökkenne annyival a fényerő, hogy helyzetjelzőnek elfogadható lehetne.
(#) atiotezer válasza kolti hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Ködlámpába bármit rakhatsz, abból sosem lesz szabályos helyzetjelző.

üdv:atiotezer
Következő: »»   91 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem