Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » AVR - Miértek hogyanok
 
Témaindító: pakibec, idő: Márc 11, 2006
Témakörök:
WinAVR / GCC alapszabályok:
1. Ha ISR-ben használsz globális változót, az legyen "volatile"
2. Soha ne érjen véget a main() függvény
3. UART/USART hibák 99,9% a rossz órajel miatt van
4. Kerüld el a -O0 optimalizációs beállítást minden áron
5. Ha nem jó a _delay időzítése, akkor túllépted a 65ms-et, vagy rossz az optimalizációs beállítás
6. Ha a PORTC-n nem működik valami, kapcsold ki a JTAG-et
Bővebben: AVR-libc FAQ
Lapozás: OK   24 / 839
(#) zeusz7 hozzászólása Jún 13, 2007 /
 
Kezdő kérdés:
Mi az az SPL és miért jó, hogy a program elején DF-et írunk bele?

START:
ldi TEMP, 0xDF
out SPL,TEMP

köszi
(#) Dudus válasza zeusz7 hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
Stack Pointer Low(byte) = 0xDF

Ezzel beállítod a Stack-et.
(#) zeusz7 válasza Dudus hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
bocs a hülye kérdésért, de az miért jó? még kezdő vagyok és csak kaptam ezt a programot, próbálok rájönni a dolgokra
(#) Dudus válasza zeusz7 hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
Szerintem töltsd le az adatlapot az AVR-hez és abban szépen el van magyarázva. A stack egy kijelölt memóriaterület ahová átmeneti adatokat ment.....pici túlzással mint a temp mappa....
(#) zeusz7 hozzászólása Jún 13, 2007 /
 
ok, köszi

Nem találok olyan utasítást, amivel vizsgálhatnám pl. a pinb 7.bitjének állapotát és annak függvényében csinálnék vmit.
Csak két regisztert tudok összehasonlítani, így maszkolással oldottam meg, ami nem vmi szép.

Hogy kéne?
(#) gtk válasza zeusz7 hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
A mask szerintem rendben van.
(#) gtk válasza zeusz7 hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
Esetleg lehet ezzel kezdeni valamit:

Idézet:

sbic reg , bit ;kovetkezo sort atugorja ha az adott helyerteku bit 0
sbis reg , bit ;kovetkezo sort atugorja ha az adott helyerteku bit 1”
(#) zeusz7 válasza gtk hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
köszi, tökéletes, ez így sokkal rövidebb, ezt kerestem