Fórum témák
» Több friss téma |
Szia
Kiszaladtam megnézni, ha beülök belülről a vezető oldali ajtóról tudom mindet zárni illetve nyitni.
Akkor 99%, hogy ott 5 vezetékes motor van. Többször le lett itt írva, hogyan működik.
2 ér közvetlenül a motornak, és 3 ér egy mikrokapcsoló váltóérintkezőinek. Általában testet kapcsol a zár állapotától függően vagy egyik, vagy másik lábára. Ez a 2 szál kell neked. Üdv Inhouse
Szia
Meg is van a két szál,de hiába kötöm be őket többféle módszerrel (negativ,pozitv trigger) nem akar működni.
Kapd össze magad egy kicsit!
Leírtam, mit kell csinálni... Nézd meg, hogy testet kapcsol-e? Ha igen, egy izzós próbalámpával adj testet az egyiknek, majd a másiknak, nyitnia és zárnia kell... Ha ez megvan, akkor már tudod, hogy mire és mit kell kötni... Nem szikrapiktorkodni kell ész nélkül! Üdv Inhouse
Jogos,csak már 2. napja nem szól másról az életem mint a külföldi,belföldi riasztó fórumok olvasgatásáról,meg a szerelgetésről és kezdek kicsit belefáradni.
Akkor csináld már meg ezt a 2 lépést amit írtam és beljebb leszel!
Üdv Inhouse
Sziasztok Piranha 800/b típusu autó riasztó távirányitóhoz nem e tudna valaki egy újra tanitási módot vagy leírást az újra kódolásrol? előre is köszi!
Szia
Közeleg a cél,mert sikerült életre kelteni a kp.zárat is,most már teljesen jól zár illetve nyit,azonban ahogy az egyik hiba eltűnik jobb egy újabb. Valamiért nem érzékeli ha kiriasztás után kinyitom az ajtót és ezért 25mp után újra élesíti magát a riasztó.Gondolom az oldalajtó kioldó lehet a ludas,amiből a riasztón kettő szál van, egy pozitív és egy negatív.Az autóleírása szerint fekete/v.kék (+) van benne így gondolom nekem is a riasztó + kábelét kell bekötnöm,ami meg is történt mégsem érzékeli.Közben eszembe jutott hogy a kocsiba van jelzés gyárilag ha mondjuk valaki nem kapcsolja le a lámpát és úgy száll ki vagy nem kapcsolja be a biztonsági övet és az sem működik mióta megvan.Most valahogy ezt kéne kiderítenem hogy valamelyik okos tulaj kiköttette ezt a funkció hogy ne bimbamoljon ha nem köti be magát vagy egyszerűen elromlott benne valami érzékelő.
Kezdjük megint az elején.
Ha kinyitod az ajtót felkapcsol a belső világítás? Ha nem, vagy le van kapcsolva, vagy rossz. Kapcsold fel, hogy lásd az ajtókapcsoló működését. Ha így sem jó, ajtókapcsoló hiba. Ha felkapcsolja, akkor működik a kapcsoló. Meg kell keresni. Legegyszerűbb, ha megnézed, hogy a kasznin van-e a kapcsoló. Egy kis gumisapka alatt szokott lenni. Ha így van, kipattintod vagy kicsavarozod és megnézed egy műszerrel, hogy ha benyomod, akkor +12V és ha elengeded test, akkor testet kapcsol és nem pluszt, tehát a másik szálára kell kötni a riasztónak. Ennél némileg bonyolultabb, ha a zárba van építve. De akkor is meg lehet találni, csak vagy az ajtóban, vagy a műszerfal alatt, ahol kijön az ajtóból a vezetékköteg. Pozitív testelésű a Fordod? Eddig hogy próbáltad a riasztást? Bekapcsoltad és kinyitottad az ajtók közül valamelyiket? Riasztott? Üdv Inhouse
Szia
Köszönöm a segítséget! Ha kinyitom az ajtót nem kapcsol fel a világítás, viszont bentről ha beülök fel tudom kapcsolni.A kasztnit végignéztem kapcsolók után kutatva,de nem volt sehol félek a zárban lesz.Ami viszont eléggé felidegesített hogy leszedtem az ajtókárpitot és átnéztem az ajtót belülről,a csatlakozókat,mindent és kiderült hogy a bal első ajtóban nincs is központi zár motor,úgyhogy nem csodálom hogy az nem zárt,ráadásul a zárszerkezet is eléggé össze van gányolva benne. Na mindegy szerencsére még nem parkoltam vele utcán mióta megvan,és addig nem is fogok még be nem szerzek egyet,csak ahogy néztem elég drága (53$ + majdnem ennyi postaköltség) Azt sajnos nem tudom hogy pozitív testelésű-e az autó. A riasztást pedig úgy próbáltam hogy bal első ablak le,beriasztás,majd belülről kinyitottam és nem történt semmi,max akkor ha erősebben rántottam az ajtót ,mert akkor az ütésérzékelő miatt bekapcsolt.Próbáltam úgy is hogy egy ajtó nyitva maradt direkt,beriaszt és utána semmi,nem érzékelte hogy nyitva hagytam volna.Ha kiriasztottam és kinyitottam az ajtót beültem majd 25mp múlva beriasztott. Viszont ha alapból benne ültem és úgy riasztottam be majd így próbáltam kulccsal indítózni egyből szólt a riasztó,tehát úgy gondolom működik csak az ajtó nyitás érzékeléssel van gond.Holnap azért még egyszer átnézem a kasztnit lehet hogy kihagytam valamit és csak ott lesz a kapcsoló.
Sziasztok! Hallott már valaki a Roler típusú riasztóról? ..esetleg színjelölés..?
Kedves Inhouse!
Lemaradt még az előbbi irományomból hogy (lehet most hülyeséget írok) de a központi zár motorjából (jobb első és a két hátsó) csak 2db szál jött ki,illetve ment be az ajtónál lévő kábelkötegbe. A központi zár bekötésére pedig a negatív trigger lett a működő.
Körvonalazódik a kép. Tehát ajtókapcsolónak nem tudom mit kötöttél be, de nem jól az biztos. Sőt lehet, hogy az ajtókapcsolóiddal is gond van. Nézd már meg légyszi az összes ajtóval, hogy kapcsol-e. Azt gondolom tudod, hogy általában 3 állású a belső világítás kapcsolója, semmi, ajtóra, fix be. Meg kellene találni az ajtóra kapcsoló állást. Az, hogy fixen be tudod kapcsolni, csak annyit jelent, hogy az izzó nincs kiégve...
A kp zárad eszerint a spórolós gyári, amikor a bal elsőben csak a mikrokapcsoló van, motor nincs. Csak azzal az ajtóval tudod mechanikusan zárni. Kell bele egy motoros zár, ha egybe épített, vagy egy külön motort kell ráapplikálnod a rudazatra. Ha a mikrokapcsoló jó benne, akkor elég egy 2 vezetékes. Keresd meg a mikrokapcsolót a bal első zárban és nézd meg, hogy mit kap és ezáltal mit kapcsol. Sajnos motor híjján csak úgy tudod külső jellel próbálni, ha lehúzod a csatlakozóját, vagy valahogy megszakítod. Az, hogy a többi motortól csak 2 vezeték jön, azt jelenti, hogy azokkal nem lehet vezérelni, semmi gond. Nem is lett volna értelmük, mivel a bal 1-en nincs motor. Üdv Inhouse Idézet: „A központi zár bekötésére pedig a negatív trigger lett a működő. ” Ez hogyan is derült ki? Nem működhet sehogy, még ha megvannak a vezérlőszálak, akkor sem, mivel a bal 1-en nincs motor és egyből visszaugrik a többi zár... Üdv Inhouse
Szia
Egyik ajtó nyitására sem reagál a riasztó, se a belső világítás.A belső világítás valóban 3 állású annyi különbséggel hogy ez egy fel-le tekerhető kapcsoló ami ha legalsó állásba van akkor ki van kapcsolva a benti fény,ha feljebb tekerem akkor erősödik a műszerfal és a külső tükör világítása és ha legfelülre tekerem az ellenállási ponton túlra akkor kapcsolódik fel a fény belül.Elméletileg itt nincs ajtóra kapcsoló állás minden állásban fel kéne hogy kapcsolja a fényt ha nyitom az ajtót. Ugyanakkor az is érdekes hogy a gyári kp. zár távirányítóval ha nyitottam akkor automatikusan 25mp-re felkapcsolt a belső világítás illetve a külső visszapillantó világítás míg ezzel az új riasztóval csak simán nyitja az ajtókat és nem kapcsol fényt.A bal eslő ajtóban tuti hogy volt motoros zár,mert ott van kiépítve a kábelkötegből a 2 kimenő szál ugyanúgy mint a jobb egynél,csak itt el van csípve a csatlakozónál és ha jól láttam összekötötték a 2 szálat.Hogy következő kérdésedre válaszoljak (negatív trigger) bekötöttem simán a leírtak szerint és működik a kp.zár a bal első ajtó kivételével mindet nyitja,zárja.Szóval nem egyszerű a történet...
Sziasztok!
Régebben láttam egy videót ahol egy gyufásdoboz méretű ezközzel lemonitorozták a központizár rádiójeleit,majd egy laptop segítségével visszafejtették és utána kinyitották az autót. Majd megkeresem a videót.(Talán kódlopás néven volt) Az lenne a kérdésem hogy az utángyártott ugrókodos távirányítókat is vissza lehet így fejteni? Az utángyártott elég sok fajta lehet és ott nincs meg a gyári program sem,itt gyári távot fejtettek vissza. Pagger ről mi a véleményetek(nem GSM),ott ugye kétirányú kommunikáció megy? Köszi! Üdv!
Kocsit mész lopni?
Az ugrókódost hiába fejti meg, mivel legközelebb új kód lesz. Ha tudja az egész algoritmus esetleg, de ahhoz nem fér hozzá..
A pager annyi, hogy valóban van benne vevő is és látod egy adott távon belül, hogy riaszt az autó... Üdv Inhouse
A két szál összekötése érdekes, az egy bizti szakadást jelent...
Motor nélkül hogy működik rendesen a távirányítós vezérlés? Mivel az az ajtó nyitva marad, ilyenkor vissza kellene nyitnia...nem a motorokat vezérled te közvetlenül? Az ajtókapcsolókkal kapcsolatban meg kellene nézni, megy-e vezeték a zárszerkezetbe. Üdv Inhouse
Köszi!
Igen az algoritmusra gondoltam,hogy egy utángyártott terméknek nehezebb lehet megszerezni az algoritmusát mint egy gyárinak,ezáltal lehet a noname-t nem fejtik vissza könnyen. Menyire megbízhatók ezek az utángyártott vezérlő kódolások,melyiket érdemes venni? Üdv!!
Csak egy megbízható távvezérlőt akarok a központizáram számára.
Hol van az én tudásom ahoz hogy el tudjak kötni akár egy kispolszkit is
Túlzott a para, milyen autó ez, hogy ennyire céltáblája az autótolvajoknak? A kp zár egy dolog, legkisebb üvegfelület törik, benyúl, ajtó nyit, és már bent van csendben...
Üdv Inhouse
Ma már mindenféle autót lopnak...
Az üvegtörést mozgásérzékelőkkel kiszürőm,csak a központizár a gyenge láncszem,láttam a Vaterán bicskakulcsos szettet(ugrókódos),nem tudom ezek menyire jók?
Ha van mozgásérzékelőd, van riasztód is, nem? Akkor minek a kp zárnak külön távirányító?
Üdv Inhouse
Nem távirányítós a központizáram,ezért néztem a bicskakulcsosat(praktikus),csak nem tudom menyire megbízható a kódolása.Nem tudom hol gyártják ezeket de ha egy algoritmus alapján müködik az összes utángyártott távvezérlő akkor nem sokat ér...
Bocsi bicskakulcsot linkeltem
Ez már jó lessz:Pager
Akkor most van riasztód, vagy nincs?
Üdv Inhouse
Niincs riasztóm csak kulcsról müködő központizár van az autóban.
Ehez kéne egy pager vagy egy bicskakulcs szett. Nem tudom melyik a jó választás.
Nehéz lesz megállapítani, melyik a megbízhatóbb. Ha ugrókódos, akkor jó és kész. Vannak azon belül is hókuszpókuszok, de, a buták ellen az is elég, az ügyesek ellen meg nem véd semmi. Illetve utóbbiak ellen véd, ha nem BMW, Mercedes, stb. autód van, ha nem pesti vagy...
Ha nincs riasztód, mit is akarsz az üvegtörés érzékelővel? Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |