Fórum témák
» Több friss téma |
Végre, kössz, hogy támogatod és közre adod amit lentebb írtam! Ez a probléma ma Magyarországon. Valaki régen megtanult vagy tanították neki, nem hajlandó tovább fejlődni! Gratulálok!
![]()
Egy dolgot nem értek. miért nem meri a szerelő savazni a hőcserélőt?
A citrom és foszforsav nem marja a fémet, azt inkább a sósav, de azt meg tudós szerelő nem haználja ugye?
üdv!
kedd reggel vízórát cseréltek nálunk a kerti aknában. utána folyattam a hideget vagy 1 percig, hátha kosz van benne, de semmi. elmentünk dolgozni, majd este hazatérve az asszony kinyitja a meleget, amiből pár másodperc alatt "elszállt az erő". melegvíz semmi, csak csordogál. elzártuk, hívtam a srácot, aki szokott járni, azt mondta, a kazán (Vaillant) hideg bekötésénél levő szűrőt pucoljam meg fogkefével - mert kiszedni nem lehet a hollandinál -, másra nem tud gondolni. szétkaptam, pucoltam, még a pincében levő hideg bejövőnél levő szűrőt is kitisztítottam. most már folyamatosabban jön, de még így is a régi harmada-negyede a nyomás, igazából csak a kazán szenved, tönkretenni nem akarom. kérlek segítsetek, nagyobb a tapasztalatotok.
A csap szűrőjét is tisztítsd ki ott is lehet eltömődés.
minden csapnál kikaptam a szűrőt, sőt anélkül is próbáltam, de nem volt jobb
![]()
Szia!
Ha flexicsővel van kötve a melegvíz, akkor kösd ki a kazánt és direktbe kösd a bejövő vizet a meleg-víz ághoz és mosasd ki a meleg-víz rendszert. Utána a kazánt kell átmosatni (egy vödörbe kiengeded a meleg ágat). Ha nem lesz jó, akkor szét kell szedni.
Köszi, kaptam 5letet máshonnan is: a kazán előtti "Z" alakú idomot (hollandis) kiszedtem, a rajta levő elzárót megmozgattam, a benne levő szűkítő csavart megtekergettem, átmostam. A bekötő cső, amiről leszedtem az idomot, nyomás alá helyezve kimostam, jött trutyi belőle is. Így megtisztulva összeraktam megint - sokadszorra - és láss csodát, megjött a nyomás, halleluja.
![]() Köszi a tanácsokat ![]()
Üdv!
Beretta smart 24 kw-os kombi kazánunk újabban olyat csinál, hogy kikapcsol, piros jelzőlámpa világít. Csak akkor hajlandó fűteni, ha kikapcsolom és újból bekapcsolom.Kicserélték a hőkioldót, semmi nem változott.Mit tegyek??Vegyes kazán? ![]()
Nagy valószínűséggel oxidos a gyújtó-ionikus elektróda.
Dörzsvászonnal (smirgli) kicsit pucold meg. A ki és vissza kapcsolás egyben retesz feloldás is. :wave:
Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Egy barátom kézből vett egy Vaillant ECOTEC VU 466-as kazánt. Valami szerelő beszerelte, és mivel nincs benne hőcserélő, vetetett melléje egy hőcserélős villanybojlert.
Itt van egy kép a kazan csoveirol A bojler szerpentine a két 10-es csatlakozásra van köve, egy egy biztonsági csappal, közvetlen a kazán mellett található. Ha nyitva vannak a csapok se fűtés, se a bojler fele meleg keringetés, vagyis a kazán nem működik. Ha a kazánt reset gombbal újraindítom akkor fűtt egy rövid ideig, forrósodnak a bojler fele a csövek de a rendszernyomásmérő felfut majdnem 3bar-ra. Majd a kazán kikapcsol, semmi hiba semmi egyéb, csend. Ha a csapokat lezárom, akkor rendesen beindul, nyomás stabil, és fűti a melegítőkört. Szaküzletbe vetettek vele egy hőmérséklet szondát, amit állítólag a bojler-be kéne dugni, ha azt bekotom, a plusz gomb lenyomására kiírja a hőmérsékletét a szondának, de nem segít semmin. Az okos szerelő a bojlerbe levő másodlagos termosztátot, a kazán termosztat bemenetére kötötte, csak az épp a fütőkört kapcsolja, szóval sehogy se jó. Most villannyal melegedik a víz ami elég drága. Hol az igazi hiba, mi hiányzik, mit kéne másképp. Mert állítólag sokan látták, senki se tud mondani semmi okosat.
Hello!
Remélem nem tévedek,de a bojlernek kell egy önálló keringető szivattyú,hogy megfelelően működjön. A linken lévő pdf-et célszerű áttanulmányozni! Bővebben: Link Üdv. Ottó
Hát valóban sajnos úgy nézem én is. Mert másképp nem keringhet ott víz
![]()
Légyszíves fordulj a Vaillant márkaszervízhez!
Ez egy nagyon jó kondenzációs kazán. Ne enged, hogy kontárok új kazán vetessenek lassan veled! A tároló (bojler) valóban plusz érzékelővel üzemel. De ezt nem kell sehova bekötni, mivel speciális csatlakozója van, csak össze kell dugni! ![]() ![]() ![]()
Sziasztok!
Nem csak keringető szivattyú kell, hanem visszacsapószelep és mágnesszelep is, mert a keringetőszivattyún a fűtési szivattyú is áttolhatja a folyadékot. Lehet gond az is, hogy túl hamar megfordul a külső hőcserélőn a folyadék, akkor könnyen hibára futhat a kazán. Nem véletlenül külön szakma a gépészmérnök. Ezért nem a villanyszerelőkre kell bízni a munkát. Az biztos, hogy ha külső hőcserélőre dolgozik a kazán - kell a külső hőmérő szonda, mert másként nem tudja a kazán, mi is történik rajta kívül. Azt nem tudom, hogy ez a konkrét kazán tudja e egyáltalán ezt a külső szondát kezelni, valamint a bojler kör keringető szivattyúját. Ha igen - OK, ha nem akkor általában egy külső, bővítő panellel lehet megoldani, hogy tudja.
Én is úgy kötöttem be, ergo összedugtam. A vezérlő panelen van egy második pompának csatlakozás és relé.
Sok szerelő járt már ott, bár nálunk sok a bot csinálta szerelő, mert a város távfűtésrendszerének 80%-át leállították, így több száz panelbe kellett fűtést szerelni. Mindenki szerelt, aki tudta mi a cső.
Adott tanácsok tőlük: Ugyanattól a cégtől kell legyen a hőtároló mint a kazán, kell még egy hőtároló, kell még valami csap... Szó mi szó nincs pénz rendes szakemberre, és szerintem egy boiler kör összekötése csak sikerül (itthon az egészet mi raktuk össze), csak nem ismerem a kazánt, ezért kérek segítséget.
A kondenzációs kazánokat vagy 30 éve azért találták ki, hogy az adott épület fűtőköreit - akár egymástól függetlenül is - időjárásfüggő szabályozással lehessen üzemeltetni.
Az említett VUW 466 kondenzációs kazán tud minden olyat amit fentebb írtam, de kizárólag gyári alkatrészek beépítésével! A kazánhoz plussz szivattyú nem kell, csupán egy váltó szelep, amely a melegvíz NTC érték változásai esetén előnyben részesíti a tárolót. Ezért kezdtem előző bejegyzésemet azzal, hogy fordulj márka szervízhez, vagy küld el fényképen a valós dolgokat és cikkszám pontosan leírom, hogy mi kell pontosan hozzá! ![]()
Most nem tudok képet készíteni. Legközelebb pénteken.
A kazán pontos típusa VU OE 466-7-H ecoTEC. A kazán belső felépítése pont ugyan olyan mint amit linkeltem.
Addig jó, de én a fűtésrendszert és a tároló bekötését kértem.
Rendben. Elég sarokba van az egész, meg alatta konyhaszekrény mögött eltűnnek a csövek. Esetleg lerajzolhatom a jelenlegi bekötést pontosan, ha az megfelel, ha nem akkor maradnak pénteken a képek.
Ok, rendben - várom a rajzot vagy fényképet.
![]()
Szép! Az érzékelő csatlakozásának van egy ellen darabja a lenyitott vezérlő panel mögötti kábel kötegben.
Ez biztos oda van dugva, különben nem mérné a hőmérsékletet a bojlerban. A 8b szelepek felett kellene lennie egy 3 járatú szelepnek, amelynek szintén ott van a csatlakozása.
Amig a 3 járatú szelep nincs meg, kézzel tudod csak szabályozni a melegvíz termelést, hogy elzárod a fűtési kört. :yes: :yes: :yes:
Bocs az előbbi két válaszért. Most néztem meg a Vaillant honlapot, ott azt írja a brossura, hogy hidraulikus váltó feltétlen szüksége. S utána kell a tárolót töltő szivattyúval bekötni, a csatlakozás a vezérlő panelben.
:yes: :yes: :yes:
Akárhogy zárom el a fűtési kőrt, a bojler fele nem tud keringeni a víz, mert a belső pompa a fűtőkör visszatérő ágára van szerelve, és a boiler a pompa után. Tehát logikusan mindenképp szükséges még egy szivattyú, ennek valóban megvan a csatlakozási pont, a vezérlő panelen.
Az érzékelőt tudom, mert én dugtam össze, eddig a fiókba volt. Ezt a hidraulikus váltó, hova is kéne pontosan. Mer azt hiszem értem mire jó, ha áll is a bojler szivattyúja, akkor is fog áramlani arra víz, a kérdés hogy ez tényleg akkora gond-e. Hogy néz ki és pontosan hogyan működik?
Sziasztok!
Mivel ennek a kazán típusnak toro nagyobb szakértője, így az épp fennálló megoldásokat is jobban ismeri. Azonban ( mivel már én is csináltam ) bármilyen kazánra lehet indirekt tárolós bojlert kötni. Kell egy 3 járatú szelep egy bojler kapcsoló ami két pólust üzemel. Az egyik póluson kapcsolja a három járatút közben a másikon éppen felülbírálja a helyiségtermosztátot. Ennyi egyszerűsítve. És még pót szivattyú sem kell.
A hidraulikus váltó szerepe a rendszerben az, hogy a kazánköri szivattyúk tömegáram szállítása nem minden esetben jók egy nagy rendszer ellátására. Ezért a kazán szivattyúk általában 5 m emelő magasságúak, mig a beépített hidraulikus váltó után akár 80-as szivattyú is beépíthető.
:yes: :yes: ![]()
Ok, eddig jó, de mivel a VU 466 kondenzációs, valószínűleg a 7-8-9 pontok vannak "szobatermosztát" gyanánt bekötve. Így ha van külső érzékelő is, időjárásfüggő szabályzással működik. Megoldható a 3-4 ponton, de csak annak aki átlátja elektromosan!
:yes: :yes: :yes: |
Bejelentkezés
Hirdetés |