Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Propeller Clock
 
Témaindító: vicsys, idő: Jún 3, 2005
Lapozás: OK   227 / 489
(#) pinternorbert82 hozzászólása Márc 1, 2011 /
 
Még annyi hogy 16f628a-val megy
(#) patexati válasza pinternorbert82 hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Szia! Merre forog a motor ha szemből nézed??
(#) Hp41C válasza pinternorbert82 hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Szia!
Fényképezd le működés közben.
(#) patexati hozzászólása Márc 1, 2011 /
 
[b]Felteszem az eredi Vicsys féle cikkben lévő RC5 távirányító (PIC16F84),Eredeti bázis (PIC16F628A) ,Ezedeti rotor (PIC16F628A) kontrollerekre fordított hex file-t melyekben a címfigyelést kikapcsoltam.. EZZEL MENNI KELL AZ ÉPÍTETT ÓRÁKKNAK! HA NEM MEGY MÁS A BAJ!! ÓRAMUTATÓVAL ELLENKEZŐ IRÁNYÚ FORGÁS SZÜKSÉGES![b]
(#) pinternorbert82 válasza patexati hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
ezek meg vannak és oramutatoval ellen forog a rotor. egyedül nem azt a távot csináltam hanem 3x16-ost
(#) patexati válasza pinternorbert82 hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Tedd bele a rotorba a hexet mit feltettem a bázist hagyd ha az reagál! És írd le mi a helyzet! A fordított képről jó lenne egy fénykép..
(#) pinternorbert82 hozzászólása Márc 1, 2011 /
 
Meg szeretnék veletek osztani egy különös élményt . Már elkezdtem bele nyomni ahexet a rotorba, a motor felpörgött kijelzés elindult aztán halk kattogás meg mindha valami oda érne és jön a totál s...........atás a tekercsből ki pattant egy darab egy szál és totál betekerte a rotor fel fogatás és szétt ugrott Most ugy döntöttem el szivok egy cigit aztán majd holnap tiszta fejjel neki látok a javitásnak pedig már majdnem tuti siker nektek köszönhetöen. Nekem meg nem oda figyeléssel totál kár Na sziasztok javitás után találkozunk
(#) patexati válasza pinternorbert82 hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
A tekercseket nem árt nitrólakkal ez hiánya esetén körömlakkal rögzíteni!! Sajnos sok a buktató ha valaki először készít ilyesmit esetleg nem sok gyakorlati tapasztalata van..
(#) kly válasza janocsi hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
szia

Kipróbáltad végülis 50 menettel és vastag vezetékkel?
Kíváncsi vagyok az eredményre...
(#) janocsi válasza kly hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Szia Kly!
Még nem jutottam oda, hogy "normális" tekercsekkel is kipróbáljam ezt a H-hidas vezérlési módot. (Ez csak abban tér el a Tiedtöl, hogy egy komplex áramköri IC, "TLE5203" lett beépítve a meghajtáshoz.) Csak a jövő héten leszek olyan helyzetben, amikor érdemben is tudok vele foglalkozni. Én is nagyon kiváncsian várom ettől az eredményeket. (Primer 50 menet CuZ 0.5mm-es huzalból, szekunder 75 menet CuZ 0.35-0.4mm-es huzalból tekerve...)
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Szia! Nekem van ilyen tekercs mi kísérleti célokra jó! Ha lesz időm lehet összedobok egy ilyen meghajtót azt megpróbálom!
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Sziasztok! Ma megint a táp PWM átviteli megoldásain kísérleteztem. Most az előbb derült fény egy dologra mi rengeteg energiát emészt ki az egész rendszerből! Kipróbáltam egy sima 4Amperos Schottky diódával az egyenirányítást mert ha négy hídba van jelentősen kevesebb teljesítmény van az egyenirányítás után mint ha csak a tekercsre teszek egy izzót.. Érdekes a jelenség Egyik irányba berakva a diódát megint csak kevesebb a teljesítmény rendkívül melegszik a dióda! Viszont ha megfordítom nem és szinte azonos a teljesítményátvitel! Ez az miatt van mivel a Bázis PWM is egy diódával vágott jelet ad a tekercsnek és igen csak nem mindegy ezek szerint a tekercsek egymásra való irányai és a dióda helyzete sem! Az egyenirányító híd rengeteg energiát emészt fel valami okból nem szereti.. Ha ráteszek egy pufferkondit akkor is leesik sajnos a teljesítmény nem tudom mi az oka de holnap ki fogom én ezt deríteni! Ki fogom próbálni ezt egy középmegcsapolásos tekercsen is dual diódát használva! Az eddig épített óráinkban az energia egy részét felemészti ez miatt valami.. Megkeresem az okát és remélem lesz eredménye is..
(#) Prome hozzászólása Márc 3, 2011 /
 
Szóval egy kérdés:
Olvastam mikor valami felvetette a mágnest a tekercs helyére.
S olvastam az ellenérveket is.
Nekem ugyan nem a szakterületem, de azért megkérdezem:
Nem elönyösebb a vasmagos trafó?
Ebben az esetben egy vaskarikát tudnák elképzelni vagy a két tekercsen belül, vagy kivül, vagy a két tekercs között.
Esetleg mindhárom helyen.
Mi a vélemény?
(#) patexati válasza Prome hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Szia! De előnyösebb de nem vas hanem ferritmagos mivel a vasmagban óriási a hiszterézis a magas freki miatt! Videófejjel tökéletesen megvalósítható és meg is építették többen..
(#) Prome válasza patexati hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Köszi.
És erről hol lehet olvasni?
A hiszerézisnak pedig mi a hátránya?
Ferrit anyag hol kapható?
S hagyomásnyo módszernél hova kéne rakni?
Mondjuk esztergálok csévetestet plexiből.
Hova mérezettem a ferritmagot?
Ha vasig lealacsonyitok abból mi hátrány lesz?

Bocsi a sok kérdésért, de elszaladt a ló a fantáziámmal...
(#) patexati válasza Prome hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Itt a fórumban lehet mindenről olvasni,a sok örvényáram felmelegíti a tömör fémet így kiemészti a bevitt energia nagy részét és hő keletkezik,ferrit videófejben található,hagyományos módszernél légtekercs van, olvasgass nézegess képeket a fórumban majd rájössz!
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Szia!
Az újabb H-hidas vezérlésnél nincs soros dióda, ott szimmetrikus az átvitt jel formája, vagyis nem "féloldalas" a vezérlés. Amikor ezzel kísérleteztem, nem tapasztaltam Graetz egyenirényítással sem veszteséget, de ennél ott nem is lehet az előbbi okok miatt. Jövő héten lesz kis időm ezzel is újra foglalkozni, aztán meglátjuk.
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Szia! Holnap ha jól megy készítek képeket a jelalakokról azt felteszem ide..
(#) janocsi válasza Prome hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Szia!
Valami miatt a fazékmagos átviltellel épített forgótrafós propellerem mindig elfelejtődik, ezért itt jegyzem meg. Az az átviteli mód volt eddig a leghatékonyabb megoldás, ezt bátran állíthatom, de csak bizonyos (hosszútengelyű) motorok, vagy (Capstan) alkalmazhatók. Videó felmotorokkal jónéhány propellert építettem meg, nem sokkal jobb hatásfokkal, (a ferritmagos forgótrafóval), mint a légmagos megfelelőjük. Kis menetszámok, vékony vezetékátmérők a jellemző problémák ennél a megoldásnál.. Természetes használható bizonyos korlátokkal ez a megoldás is. (A keresővel megtalálod ezeket a képeket itt a topikban.)
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Hangold rá a videófejre egy kondival az eredeti bázist meg végy le a kitöltésből! Meg fogsz lepődni Természetesen tudjuk,hogy a fazékmagos átvitel nagyon jó hatásfokú csak én azért nem foglalkoztam vele mert igen széles az egész az én fali kivitelű óráimba
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Szia!
Már korábban sokat "vacakoltam" fejmotoros forgótrafóval, de csak a nagyon régi, mondhatnám "őskövűleti" példányokkal lehetett jó eredményeket elérni. Még mindig az a fő baj ezeknél, hogy vékony a keresztemetszet, és nem terhelhető komolyabb áramokkal huzamosabb ideig.
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Ha hangolt a kör nem melegszik! Nem kell előtét ellenállás stb.. Nem teszteltem sokat de nagyon jól ment.. Majd megterhelem mit bír de simán vitte a szofitát úgy,hogy csak egy tekercs volt bekötve!!
(#) t0bi hozzászólása Márc 4, 2011 /
 
Nézegettem szétszedett wincsi motorokat és az egyik, nem tudom már milyen gyártmány, középen lyukas volt. Mivel menetes volt a lyuk, biztos ott fogták fel a motort, vagy a lemeztartót. Akkor jött a szikra , hogy meg lehet csinálni galvanikusan az energia átvitelt a propeller nyákra. Egy bicaj küllő darabra ráhúztam zsugorcsövet, így pont szorosan becsavarható a lyukba. Viszont az áram leszedésnél a kefés megoldást nem tartom jónak, ezért pici golyóscsapágyas megoldásra gondoltam, az talán kevesebbet szikrázik. A másik pólus a motor háza (föld). A golyóscsapágyat fel kell erősíteni a propeller nyákra és ez lesz a pozitív pólus. Sajnos 4mm-es kéne, de csak 3-as van, majd holnap szerzek.
Mivel a küllő és a csapágy nem réz, hanem acél, az ellenállása nagyobb, tehát veszteség lesz. A motorban is csúszócsapágy van, itt is lesz veszteség és melegedés. Végeztem mérést egy halogénnel (20 Wattos), 12 Volton (a kis csapággyal) 7,5 V lett a lámpán, 1.2 Ampert vett fel és erősen melegedett a csapágy. Viszont a LED-eknek ennyi nem kell, csak kb a fele. 0,6 Amperen sima kézmeleg volt minden. A hatásfok több, mint 60 % , nem kell tekercselni és hobbi szinten is üzembiztos a kialakítás.
Ha kész lesz, majd teszek fel képeket.
(#) janocsi válasza t0bi hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Szia!
Nézd meg ezt az oldalt, milyen jól megoldották a csapágyas áramátvitelt. Nem baj ha az a csapágy nagyobb méretű lesz, jobban tűri az átfolyó áramot. Sok sikert a kísérleteidhez.
(#) t0bi válasza janocsi hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Köszönöm, pont erre gondoltam, csak nálam a propeller nyákon lesz a csapágy, így minél kisebbnek kéne lennie, hogy könnyebb legyen. Kár, hogy nem mindegyik wincsi motornál van középen átmenő furat
Épített már valaki ilyet? Elég szűrőnek egy 10-100 nanós, vagy szükséges még elko is? Szeretnék ezzel a megoldással egy csomó alkatrészt kihagyni.
Még építeni kell egy HDD meghajtót is
(#) janocsi válasza t0bi hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Szia!
Szerintem kell elkó is a propeller áramkörén, mert van valamennyi feszültségesés az áramátvitelben, valamint kicsit "zajos" lenne utánna a feszülség. Szerintem 100-220µF nem ártana, és egy kerámia 100nF közvetlen a csapágy propeller felőli oldalára mindenképpen.
- (A tengelypont közvetlen közelében még elvisel a forgó mechanika nagyobb tömegeket is anélkül, hogy az komolyabb problémákat okozna a működésében.)
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Sziasztok! Elkészítettem janocsi féle H-Híd PWM meghajtást mi tökéltetesen működik.. Még nem teszteltem rendesen egyéb dolgok miatt de működik! Készítettem egy 50-60 menet körüli tekercset 0,5mm huzalból de azzal sok a nyugalmi áram 700mA körül de a 90-100 menetes 0,5mm huzalossal jobb a helyzet.. Nagyobb teljesítményhez ebbe is kell feszültséget pumpálni véleményem szerint de ez még változhat.. Ez rendes szimmetrikus négyszögjelen hajtja a tekercset hangolni itt nem kell mivel nem találtam változást (hacsak a hőmérsékleti dolgokba nem számít majd bele mi fűti el a nyugalmi áramot a fet vagy a tekercs) Pár kép és a jelalak..
(#) patexati hozzászólása Márc 4, 2011 /
 
És itt az eredeti bázis jelalakja úgy,hogy a tekercs polaritás egyszer meg lett cserélve.. Nagyon sok érdekesség van ebben de úgy belekeveredtem ma,hogy csak na Ha bekötöm simán a tekercsre a szofitát és próbálom a polaritást cserélni nem akkor jó mikor úgy erősen világít mivel ha berakom a diódát és a puffert megugrik az áram és nem jó! Pont a fordított helyzet a jó de majd ezt összeszedem egy egyszerű tömör megfogalmazásba ha végzek a tesztekkel! Egy biztos nem mindegy a tekercs,hogy van bekötve!! Fura is volt nekem két azonos óránál dettó egyforma minden de egyik fűt mit a fene a másikban meg kicsapja a szememet a led és alig melegszik..
(#) revox hozzászólása Márc 4, 2011 /
 
Sziasztok
Egy kis segítséget szeretnék kérni . A bázis következőképpen működik ,a pic kimenetén kikapcsolt állapotban kb 5-10% kitöltésü négyszög jel van ,ha bekapcsolom a kitöltési tényező kb 60-70 %-os.
Gondolom ez így tökéletes ,de itt jön a gond ,mert a fet kimenete állandó földszinten van ,mintha belenne kapcsólva . Próbáltam ,hogy kivett vezérlő után a fet bemenetét 5 voltra kötötttem ,ekkor a fet bekapcsólt ,ha földre kötöm a gatet akkor a kimenete lezár (tehát működik). Akkor piccel miért van állandóan bekapcsólva a fet ?
(#) patexati válasza revox hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Szia! Melyik bázis?? Bent a100K a S-G lábak közt?? Terhelve (tekercsel) nézted??
Következő: »»   227 / 489
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem