Fórum témák
» Több friss téma |
Áh... megoldod Te ezt!
A "pokolgép" tetszik - ezért tértem át időben Darrieus-H -ra.
Biztos vagy benne?
Dupla átmérő, az dupla homlokfelület, így dupla (azon) áthaladó szélmennyiség, aminek dupla energiatartama van, így lineáris arányoságot feltételezve dupla teljesítmény lenne kivehető. DE a súrolt felület/lapátfelület aránya és a homlokfelület/ lapátfelület aránya csökken (nem tudom melyik lehet a fontosabb, mert nem egyformán csökkennek). Ezért szerintem elmarad a dupla teljesítmény, dupla átmérőn (ugyanazokkal a lapátokkal). Itt a homlokfelület számít nem a kör felülete, függőleges meg a vízszintes tengely! Közben eltűnt a hszed, de ezt fenthagyom, mert benne van mi miatt gondoltam ezt.
Én a vízszintes tengelyűre gondoltam,ott változik a lapát felület is!
(ezért töröltem) Idézet: „Szerintem nem más ez a csapágyazás, mint egy ügyes reklámfogás.” Ez az igazság.
A MAGLEV csodához általában:
Más weblapon találkoztam vele (nem tudom hol) - azt írták, hogy várható élettartama 500 év (HI! HI!); kissebb betűkkel megtérülési ideje 20-25 év (Jajj! Jajj!) Egy mágnespárnán változó sebességgel pörgő szerkezetet, amire ráadásul a széliránytól függő változó oldalirányú Corriolis erő is hat - egyensúlyban tartani? Nem tudom? Jó barkácsolást hozzá! Bár a mágnespárnás vonatot is megoldották, igaz nem ezermesterek.
Érdekes motorod van. Az adattábla alsó része azt jelzi, hogy a motoron van egy 24 V-ról működő egyenáramú mágnesfék. Ezt le lehet szerelni.
A felső rész tanúsága szerint kétféle feszültségről kétféle fordulatszámot tud. Ez Dahlander motorra utalna, ha nem azt írtad volna, hogy egyfázisú. Léteznek egyfázisú fordulatszámváltós motorok is. Eddig még nem hallottam olyanról, hogy egyfázisú aszinkron motor nem volna alkalmas generátor üzemre, hiszen százával kapni az olcsó (25999.-) aggregátorokat, amiben a benzinmotor mellett csupán 1 aszinkronmotor meg 1 kondenzátor van. Jó, még van 1 db 230V-os dugalj is.
Üdv! A motor adattábláján 2000 1/min szerepel, ezt 50Hz-en aszinkron üzemben nehezen tudom elképzelni.?..Még nem találkoztam olcsó aggregátorral szétszedve, de valószínű igazad van, bár gyanítom itt a gerjesztéssel huncutkodnak valamit, lehet,hogy tekercselt a forgórésze. De attól lehet rövidre zárt. Lehet egy állandó mágnes is van a forgórészen elrejtve valahol. Biztos végtelenül egyszerű, de ne feledjük ezek generátornak készültek, nem motornak. Ami én láttam az 2000W-os magyar (imi) aggregátor volt, 1fázisú, de három böhöm nagy kondi volt a "fekete" dobozban. A tekercskivezetéseket nem néztem (sajnos) csak futólag pillantottam rá egyik helyen ahol jártam ,és épp szét volt szedve.
A mágneses csapágyazás két okból érdekel igazán, az egyik a teljesítmény veszteség, aminek a nagyságáról még csak tippem sem volt, de láttam egy videót, ahol csapágyanként 20W-ról beszélt egy ürge.(persze ez egész más fordulatszám tartomány)
http://www.youtube.com/watch?v=yWkWl75OZ-o 40W-al már érdemes foglalkozni egy kis gépnél, 1-2 W –al nem igazán. A másik ok amiért érdekel az pedig az, hogy nincs fizikai kapcsolat a forgórész és a tartószerkezet között, így talán a vibráció sem lehet annyira kritikus, ami alkalmassá teszi a tetőgerincre szerelésre. Nálam ez 12 métert jelentene szemben a 6 méterrel, ráadásul a tető az uralkodó szélirányra keresztben áll és remekül gyorsítja a szelet a gerincen.
Na ma is csináltunk egy változó lapátszög vezérlésű aszinkron ottógenerátort turmixgépből.
Én attól félek, hogy ez egy egyenáramú kefés motor lesz. Semmi nem jelzi rajta az üzemmódot. Elég érdekes adat a sarokban az az "56 kg" súly is. !!!
Olcsó aggregátorban nincs gerjesztés, nincs állandómágnes, nincs...
Sziasztok.
Valaki tudna nekem segíteni? Van két dc roller motorom. SAJNOS NEM EGYFORMÁK. Egy tengelyről kapná a meghajtást mind a kettő és sorba kötném őket(ha lehet). Akkor kb. 200 as fordulatom meglenne a 14.4 volt kb, 3-4 m/s-os szélben. Hogyan tudnám őket összekötni hogy ne dolgozzanak egymásra? A mellékelt képen van egy vázlat ha valaki befejezné a rajzot azt megköszönném. Két generátor és egy egyenirányító híd van a képen 5A es ebből van itthon 8db azért ezt használnám. Előre is köszi mindenkinek.
Egy ötlet. Ez ebben a formában szerintetek megvalósítható? Milyen következményei lennének?
Üdv! Nem ismerem a dc roller motort, ez alkalmas generátornak? Én a sorosítást nem ajánlanám a különböző teljesítmény miatt, inkább kösd őket párhuzamosan, és nagyobb áttétellel forgasd , így külön ,külön is lehet üzemeltetni pl: kis szélben csak az egyiket.
Igazán megvallva nem tudom 100%-ra ,hogy milyen motor én is csak a képet láttam. Állítólag szalagadagoló motorjaként működött ezért is a fék.Megpróbálok pontosabb infókat szerezni.
Ha többet tudok jelentkezem.
Úgy látom otthon vagy az "olcsó" agregát témában, aminek őszintén örülök, mer így tudok tőled kérdezni. Leírnád egy két mondatban, az állórész hogy van tekercselve, hány tekercs van, hány kondi, és ezek hogy vannak kötve? Vagy csak egy tekercs, meg egy kondi?
A "tapasztalat" csak egy heti próbálkozások tömkelege volt, azután szétszakadt. Egy kis d70mm l160mm lapáttal próbálkoztam. Ahogy távolodtam el a tengelytől ,úgy lassult a szerkezet, a lapátdőlésszög változtatásával meg csak integetett.
Mivel 0.5AL lemezből volt OSB-vel merevitve az első viharocskában szétszakadt. Már dolgozom az első üzemképes prototipusomon 1m átmérő 1m magas 200mm lapátok.Remélem még márciusban beindul. Ép csak a generátor okoz problémát nem tudom eldönteni hogy milyen irányba induljak Állandó mágneses otthon gyártott kicsit drága kezdő laikus próbákhoz. (mágnes kb 150Eur) Autógenerátor, akusfúró gerjsztésnek(ingyen) van csak a kerékben rejlő erő az ismeretlen a számomra. Ha készen leszek teszek fel képeket. Köszönöm a tanácsokat.
Helló mindenki,
A Lenz2 ihletet egy szlovák oldal olvasásakor kaptam,az illető már elég jártas a dolgokban, szerintem mivel kezdő vagyok. Több éves munka, gyakorlat van mögötte. Ha nem is fogjátok érteni , a képek sokat mondanak. Érdemes megnézni. www.vawt.om2cm.sk
Az autó generátort, nem javasolnám én már túl vagyok rajta, legjobb lenne ez a légmagos típusú tárcsa generátor, de azt meg a itthon fellelhető anyagokból nem tudom kivitelezni, úgyhogy kicsit drága lenne kísérletezgetni. A te elképzelésed szerintem nem jó 1méteres átmérőhöz 40centis lapát dukál.! Vagy én tudom rosszul? 1m2 turbinával olyan 50-150W-ban gondolkozz, de nem baj ha tud 3-4száz wattot a generátor, mert akkor nem kell rá fék.
A szlovák ürge elfelejtette lezárni a lapátok végét, szerintem ez veszteség, kb 1m2-nek saccolom, és le is van írva 10m/sec szélnél (ami itt az alföldön ritkaság) tud 180w-ot
A gyári áttétellel használnám ami a rolleren volt.
1 / 5,5-6 A nagyobb áttétellel már nagyobb ellenállása lenne, így elveszteném azt amit akartam, hogy kis szélben is tudja a 14V-ot. Lehet hogy el se indulna. A párhuzamosítással meg szintén csak nagyobb szélben lenne meg a kívánt feszültség. Egyen kb 400-as fordulaton van 12-14V és 1,5A. Nem pontos de kb ennyi.
Ez most váltó áramot állít elő? Ha igen akkor létezik feszültségduplázó kapcsolás , diódák+kondik.
Vagy! de nem tudjuk a frekvenciát ami szélsebesség függő. A hálózati trafók 50Hz-re vannak kitalálva, a kevesebbet nem szeretik.
igazad van .én a lapát ivének átmérőjére gondoltam
Üdv neked és mindenkinek!
Bocsi, de nem okoskodni akarok.... nem lenne egyszerűbb egy kapcsolóüzemű táp a gencsi kimenetére... ha érted, mire gondolok, majd, ha az élet úgy hozza én is szeretnék egy jókora szélkereket építeni, de asszem még sok víz lefolyik a Dunán, mindössze tanácsot adnék, ha elfogadod.... Biztos van olyan széles feszértékekkel dolgozó kapcsolóüzemű táp, ami stabolja a lejövő feszt, azt csak simítani kell előtte egy kicsit.... jópár nagyfesz kondival, persze csak az egyenir. után. Amúgy meg mennyibe tart egy tényleg kicsike motort egy tengelyre szerelni a gencsivel, ha már gerjesztés kell neki... a kis motor egy deck-ből megnyit egy tranyót, a gerjesztésnek meg úgyis egy táp kell....
Bocs, hogy csak most valaszolok, avagy villamkerdesre villamvalasz
Igen, ez az alapja, aztan a 7.oldaltol erdemes vegigolvasni a meretezesi peldakat.
10 év és garantált, hogy egy szót sem fogok érteni az akkori srácok gügyögéséből.
Gencsi, stabolás,... ez *** >a kis motor egy deck-ből megnyit egy tranyót Ennél bevallom, elhomályosult az agyam. Mit csinál a kis motor? Bekopog a tranzisztoron, hogy nyílj ki? Részletezd már kicsit, ha nem túl nagy kérés... Kezdem magam úgy érezni, mint a teknős a Túl a sövényen c. filmben: "Akkor most a kis cipő bejutott a házba?" >gerjesztésnek meg úgyis egy táp kell Most külön akkupakkokat akarsz a gerjesztéshez? Ugye nem? Ha mégis, akkor azokba ki fogja beletölteni rendszeresen a kakaót? A Jóisten? Na idevezet az, ha csak fecserészel, ahelyett, hogy leírnád pontosan mire gondolsz... kissé egyértelműbben is fogalmazhatnál, nem büntetnek érte... Bocs, ha túl nyersen vagy csípősen fogalmaztam, de ma már vívtam emberekkel számítástechnikai fronton és bevallom elfáradtam bele. Erre ránézek kedvenc olvasnivalómra és ott is csak homály...
Arra gondoltam,hogy ha ilyeneket akarsz olvasni,menj a
Hobbielektronika fórumra! Aztán leesett,hogy ott vagyunk XD Más: Ezt láttam ma a MÉH-ben,csak elképzelésem van,hogy mi lehetett ez új korában... Nézzétek milyen jó kis csúszógyűrű pár van rajta! Természetesen nem hozam el a cuccot,ránézésre is legalább 30 kiló... Gondolom Erbe tudni fogja,hogy mi is ez.
Kinek mi az egyszerű.! Tudom mi a kapcs. üzemű táp, de építeni biztosan nem tudnék. Többször írtam, hogy az ember próbál abból építkezni ami van, és egyszerű megoldásokat keres. Gondolom ilyen univerzális kapcsoló üzemű tápegység nem sok fészerben hánykolódik, de néhány kondit meg diódát akármelyik rossz rádióból ki lehet buherálni!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |