Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Sziasztok,lenne egy kérdésem,van egy 30 amperes trafóm,és egy töltőt akarok belőle csinálni,és egy nagyon egyszerű áramkorlátozó kellene egy 80 ah ás akksi töltéséhez.Köszönöm
Sorba kötsz az akku elé egy, vagy párhuzamosan két 12 V/55W -os égőt, egy égővel max 4.5 A, kettővel párhuzamosan 9 A lesz a töltőáram. ha a töltőfeszültség nem több 14 V nál.
Próbáld ki ennek a kapcsolásnak a 220V-os részét! Nem bonyolult, 1 potméterrel szabályozod a töltőáramot. Annyit kell módosítani a dolgon, hogy a Triac-ot "izmosabbra" cseréled.Kapcsolás
Szia! Mégsem 100-as a töltő. Sok helyen kb. 2voltal többet ír. Tehát a ZPD 8,2 katódjánál 10V mérhető. És a lényeg, hogy a komparátoroknál is kettővel több van, vagy ha nem is kettővel, de több. Az IC2-nél 6,xV, az IC1-nél 8,xV. A trafó egyébként nagyobb mint a rajzon, tehát ha jól emlékszem úgy 21V primer feszültsége van. Ja és az IC-k 7-es lábán is 14,xV mérhető. Valami nagyon elszállhatott. Tölteni tölt, csak rosszkor komparál... A ZPD 8,2-t kicseréltem már, ugyanúgy 10V maradt... Nem értem. Vélemény? Zoli
Hello!
Egy 8,2-es zéneren nem lehet 10V feszültség, mert beledöglik. Kivétel, ha az anódján van a többlet feszültség. Tehát mérj a lábán. De ha túl lenne hajtva, melegedne, vagy az R6 ellenállás túl kicsi. Ha az IC 7-es lábán 14V van, akkor vagy a T1 már megdöglött, vagy a Z1 feszültsége nem 12V. De ha a Z2 feszültsége nem jó, akkor ugrott a mutatvány, mert az a referencia feszültség. De olvasd újra végig a litániát, amit már fél éve írtam, és megvilágosodsz.. üdv! proli007
A Z1 is több, mint kéne. 14körül van. A panel sem a legjobb, lehet hogy újracsinálom, azóta máshogy csinálnám meg... Szerinted érdemes vele bajlódni még?
Olvastam, amit írtál, azt tudom, hogy a Z2-n sok múlik, csak nem tudtam, miért van 10V-on. Az anód testen van, ellenőríztem is. Az ellenállásokat mértem, mindegyik jó esetleg +-5 ohm de szerintem annyi nem volt.
Hello!
Maradjunk annyiban, hogy egyik zéner feszültsége sem lehet több (sokkal) mint ami rá van írva. De a T1 tranyót kicserélhetnéd, mondjuk egy BD139-re vagy nagyobbra. Mert lehet az már halott. Ha meg "gány" az egész, akkor nem árt megismételni a dolgot. üdv! proli007
Rendben, köszönöm, gánynak nem tartom, magamhoz képest nem rossz - amennyit elektronikázok - de az volt az első komolyabb panelem és azóta sokat fejlődtem, rajzolásban is! Az lesz a legjobb, ha újra csinálom, annyira nem nehéz és szinte biztos a siker! Üdv és kösz még1X, Zoli!
Hello!
Köszönőm szépen a válaszodat de én darlington végfokozotal gondoltam megépíteni (MJ 11033). Ragaszkodni pedig azért ragaszkodnék mert megkaptam kittben amiben nyák is benne van, csak az a baj hogy 12 voltra van. Tűzoltó autók mind 24 voltosok úgy gondoltam a töltőt hogy lehessen tölteni nagyobb árammal és miután felteltek átérne csepptöltésre.Állandó jelleggel rajta szeretném hagyni.Valami kapcsolást neme tudnál ajánlani. üdv! ehoterm
Hello!
Ez a töltés végén, nem kimondottan csepptöltésre áll be. Az aksit nem érdemes a töltés végén töltési végfeszültségen tartani. A csepptöltési feszültség megegyezik a pufferüzemű 13,6V feszültséggel. Ezt az üzemmódot, talán az UC3906 közelíti meg legjobban. A darlington tranzisztor alkalmazásával nincs gond, csak a töltőáram korlátozást nem érdemes a kapcsolási rajz szerint a bázisárammal beállítani. Ehhez sokkal jobb a rajzomon látható egy tranyós áramkorlát. De ha kitt-ben van, akkor is könnyen átalakítható úgy ahogy én csináltam, csak a két poti utáni jelet kell ketté venni. Ekkor két áramkorlátos végfokozat kell csak. Ahol a kisáramú lehet akár egy BD682 és a nagyáramú végfok készülhet egy MJ-ből is. Így töltés elején a formálási szakaszban csak a kisebb áramgenerátor megy, töltésnél, pedig mind két töltő fokozat. 24V-ra átalakítani nem gond, mindössze át kell számolgatni a kapcsolás elemeit, akár az eredeti kapcsolásban is. üdv! proli007
Udv mindenkinek
Egy olyan kerdessel fordulok hozzatok hogy egy egyszeru aksitolto rajzra lenne szuksegem ami egy trafobol egy dioda hidbol es egy egobol all ! Elore is *** remelem tuttok segiteni rajtam *** A koksz az egy szénfajta ..
Koszonom szepen meg egy keresem lenne a dioda hidba betudnad rajzolni a diodakat?
Halas lennek :yes:
Csak a szöveggel ellentétben az izzó először (mikor az akku lemerülve, a töltőáram nagy) erősen, és ahogy töltődik az akku egyre halványabban világít.
Sziasztok! Valaki meg építette már ezt a kapcsolást? Nekem valamiért nem nagyon akar működni. De lehet én csesztem el valamit, majd át nézem még 1x
Ki próbálom. Köszönöm a segítséged.
Mindent át néztem, elméletileg minden jó! kipróbáltam 3,3K ohm-al is mégsem csinál semmit hiába tekergetem a potmétereket. mi lehet még gond?
Na jó holnap újra építem az egész áramkört új alkatrészekből és meg látjuk mi lesz. A hiba biztos bennem van... De hol hibázhattam?
Hello!
Nem sopánkodni kell, hanem mérni! Mert az, hogy "nem jó - nem működik", abban nincs információ. Hibázni pld. ott lehet, ha fordítva teszed be a diódákat. üdv! proli007
Sziasztok!
Olvastam erről a cseh kapcsolásról,sikerült valakinek megépítenie? Jónak látszik Milyen táp kell hozzá? Köszi!
Hello!
Én már több ilyen töltöt épitettem. Én ATX-s tápot használok amibe 494-es ic van. De szokott más néven is szerepelni ugyan ez az ic. A lényeg az hogy kitud iktatni a feszültség figyelést és fel tud huzni a 12V-os ág feszültségét. Amit én 16V-ra szoktam. Igazábol ennyi. Nálam mondjuk még van egy panelmüszer amin látod az ampert. Ez a kis plusz. Van ez a cikk itt elmondja mit is kell átalakitani. A többi meg ottvan a töltös cucba. De ha segitség kell irj.
Köszi!
Jó leírás a táp átalakításárólMajd valahonnan szerzek egy megfelelő tápot. A cseh laírásnak nincs meg neked a fordítása?Nem tudom a ledek mit jelentenek,meg azért jó lenne magyarul Amugy ha mondjuk egy 16V-os trafóra kötném a cseh szabályzó elektronikáját működne? Üdv!!
Nem véletlenül van az autóban 14,4V töltőfesz, ha nem akarod direkt roncsolni szerencsétlen akkut akkor ekkora feszre kell átalakítani a PC tápot.
Bővebben: Link
Ez a kapcsolás csap Pc tápra jó. Vagy ha csinálsz valami kapcsoloüzemü tápot ott mág hsználhato elvileg. Mer a PWM-t szabályozza. Szoval sima trafoval ez nem megy.
Azért kell 16 V-ra felhozni a PC tápot hogy legyen egy kis maradék benne. Amugy az elektronikába be lehet állitani a max töltési feszültség végét. Ami ahogy Stefan is irta 14,4-5V. Magyar leirás nincsen. De csak megépited és kész. Elsö lépés a Pc táp átalakitása utána meg ennek a megépitése. Annyi van amit én csináltam, hogy 0,082 ohmos elenálás helyett 1db 0,1 ohmos és 1db 0,82 ohmost kötöttem párhuzamosan a panelon. De ha te találsz olyan értéküt az is jó. Nekem ezek a töltök 8-8,3A-ral szoktak max tölteni. A ledek jelentése Led1 "akkor világit amikor a be állitott töltöárammal tölt,ilyenkor a feszültség emelkedik" Led2 "akkor világit ha az akumulátor elért egy szintett és a töltöáram elkezd csökkeni a töltési feszültség meg emelkedik a be állitott értékig" Led3 "azt jelzi hogy az akkumulátor polaritás helyesen van rákötve és nagyobb benne a feszültség mint 9V-t" Led4 "Ha forditott polaritással rakod rá vagy nincs 9V-t az akksiba" Led5 Üzem kész a töltö
Köszi a leírást!
Azért gondoltam trafóval mert nem biztos hogy lessz ilyen tápom,meg hát az sem biztos hogy sikeres lessz az átalakítás Amugy milyen a töltő,megbizható?
Sziasztok!
Egy kis segítség a töltő feliratozásához üdv
Köszi szépen!!
Akkor lehet hogy a Led 5-t rosszul kötöttem be eddig?
Mert nálam akkor világit amikor rendesen rajta van az aksi. De akkor majd lehet hogy megforditom.
Szia!
Utánaolvastam az átalakításnak,és az lenne a kérdésem hogy elég csak a pozitív ágat megcsinálni hogy terhelhető legyen?(Leírás 2.oldal végéig?) Vagy a negatív ágat is meg kell csinálni? Köszi! Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |