Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   77 / 303
(#) villkisz hozzászólása Márc 6, 2011 /
 
Sziasztok,lenne egy kérdésem,van egy 30 amperes trafóm,és egy töltőt akarok belőle csinálni,és egy nagyon egyszerű áramkorlátozó kellene egy 80 ah ás akksi töltéséhez.Köszönöm
(#) pucuka válasza villkisz hozzászólására (») Márc 6, 2011 /
 
Sorba kötsz az akku elé egy, vagy párhuzamosan két 12 V/55W -os égőt, egy égővel max 4.5 A, kettővel párhuzamosan 9 A lesz a töltőáram. ha a töltőfeszültség nem több 14 V nál.
(#) Bártfai Ferenc válasza villkisz hozzászólására (») Márc 6, 2011 /
 
Próbáld ki ennek a kapcsolásnak a 220V-os részét! Nem bonyolult, 1 potméterrel szabályozod a töltőáramot. Annyit kell módosítani a dolgon, hogy a Triac-ot "izmosabbra" cseréled.Kapcsolás
(#) BZoli94 válasza proli007 hozzászólására (») Márc 6, 2011 /
 
Szia! Mégsem 100-as a töltő. Sok helyen kb. 2voltal többet ír. Tehát a ZPD 8,2 katódjánál 10V mérhető. És a lényeg, hogy a komparátoroknál is kettővel több van, vagy ha nem is kettővel, de több. Az IC2-nél 6,xV, az IC1-nél 8,xV. A trafó egyébként nagyobb mint a rajzon, tehát ha jól emlékszem úgy 21V primer feszültsége van. Ja és az IC-k 7-es lábán is 14,xV mérhető. Valami nagyon elszállhatott. Tölteni tölt, csak rosszkor komparál... A ZPD 8,2-t kicseréltem már, ugyanúgy 10V maradt... Nem értem. Vélemény? Zoli
(#) proli007 válasza BZoli94 hozzászólására (») Márc 6, 2011 /
 
Hello!
Egy 8,2-es zéneren nem lehet 10V feszültség, mert beledöglik. Kivétel, ha az anódján van a többlet feszültség. Tehát mérj a lábán. De ha túl lenne hajtva, melegedne, vagy az R6 ellenállás túl kicsi.
Ha az IC 7-es lábán 14V van, akkor vagy a T1 már megdöglött, vagy a Z1 feszültsége nem 12V.
De ha a Z2 feszültsége nem jó, akkor ugrott a mutatvány, mert az a referencia feszültség.
De olvasd újra végig a litániát, amit már fél éve írtam, és megvilágosodsz..
üdv! proli007
(#) BZoli94 válasza proli007 hozzászólására (») Márc 6, 2011 /
 
A Z1 is több, mint kéne. 14körül van. A panel sem a legjobb, lehet hogy újracsinálom, azóta máshogy csinálnám meg... Szerinted érdemes vele bajlódni még?

Olvastam, amit írtál, azt tudom, hogy a Z2-n sok múlik, csak nem tudtam, miért van 10V-on. Az anód testen van, ellenőríztem is. Az ellenállásokat mértem, mindegyik jó esetleg +-5 ohm de szerintem annyi nem volt.
(#) proli007 válasza BZoli94 hozzászólására (») Márc 6, 2011 /
 
Hello!
Maradjunk annyiban, hogy egyik zéner feszültsége sem lehet több (sokkal) mint ami rá van írva. De a T1 tranyót kicserélhetnéd, mondjuk egy BD139-re vagy nagyobbra. Mert lehet az már halott. Ha meg "gány" az egész, akkor nem árt megismételni a dolgot.
üdv! proli007
(#) BZoli94 válasza proli007 hozzászólására (») Márc 6, 2011 /
 
Rendben, köszönöm, gánynak nem tartom, magamhoz képest nem rossz - amennyit elektronikázok - de az volt az első komolyabb panelem és azóta sokat fejlődtem, rajzolásban is! Az lesz a legjobb, ha újra csinálom, annyira nem nehéz és szinte biztos a siker! Üdv és kösz még1X, Zoli!
(#) ehoterm válasza proli007 hozzászólására (») Márc 6, 2011 /
 
Hello!
Köszönőm szépen a válaszodat de én darlington végfokozotal gondoltam megépíteni (MJ 11033).
Ragaszkodni pedig azért ragaszkodnék mert megkaptam kittben amiben nyák is benne van, csak az a baj hogy 12 voltra van.
Tűzoltó autók mind 24 voltosok úgy gondoltam a töltőt hogy lehessen tölteni nagyobb árammal és miután felteltek átérne csepptöltésre.Állandó jelleggel rajta szeretném hagyni.Valami kapcsolást neme tudnál ajánlani.
üdv! ehoterm
(#) proli007 válasza ehoterm hozzászólására (») Márc 6, 2011 /
 
Hello!
Ez a töltés végén, nem kimondottan csepptöltésre áll be. Az aksit nem érdemes a töltés végén töltési végfeszültségen tartani. A csepptöltési feszültség megegyezik a pufferüzemű 13,6V feszültséggel. Ezt az üzemmódot, talán az UC3906 közelíti meg legjobban.
A darlington tranzisztor alkalmazásával nincs gond, csak a töltőáram korlátozást nem érdemes a kapcsolási rajz szerint a bázisárammal beállítani. Ehhez sokkal jobb a rajzomon látható egy tranyós áramkorlát.
De ha kitt-ben van, akkor is könnyen átalakítható úgy ahogy én csináltam, csak a két poti utáni jelet kell ketté venni. Ekkor két áramkorlátos végfokozat kell csak. Ahol a kisáramú lehet akár egy BD682 és a nagyáramú végfok készülhet egy MJ-ből is.
Így töltés elején a formálási szakaszban csak a kisebb áramgenerátor megy, töltésnél, pedig mind két töltő fokozat.

24V-ra átalakítani nem gond, mindössze át kell számolgatni a kapcsolás elemeit, akár az eredeti kapcsolásban is.
üdv! proli007
(#) csabaka hozzászólása Márc 7, 2011 /
 
Udv mindenkinek
Egy olyan kerdessel fordulok hozzatok hogy egy egyszeru aksitolto rajzra lenne szuksegem ami egy trafobol egy dioda hidbol es egy egobol all !
Elore is *** remelem tuttok segiteni rajtam

*** A koksz az egy szénfajta ..
(#) poros válasza csabaka hozzászólására (») Márc 7, 2011 /
 
Tessék.

izzós.png
    
(#) csabaka válasza poros hozzászólására (») Márc 7, 2011 /
 
Koszonom szepen meg egy keresem lenne a dioda hidba betudnad rajzolni a diodakat?
Halas lennek :yes:
(#) kadarist válasza csabaka hozzászólására (») Márc 7, 2011 /
 
Szia!
A diódák berajzolva: Graetz
(#) pucuka válasza csabaka hozzászólására (») Márc 7, 2011 /
 
Csak a szöveggel ellentétben az izzó először (mikor az akku lemerülve, a töltőáram nagy) erősen, és ahogy töltődik az akku egyre halványabban világít.
(#) Bártfai Ferenc hozzászólása Márc 8, 2011 /
 
Sziasztok! Valaki meg építette már ezt a kapcsolást? Nekem valamiért nem nagyon akar működni. De lehet én csesztem el valamit, majd át nézem még 1x
(#) Bártfai Ferenc válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 8, 2011 /
 
Ki próbálom. Köszönöm a segítséged.
(#) Bártfai Ferenc válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Márc 8, 2011 /
 
Mindent át néztem, elméletileg minden jó! kipróbáltam 3,3K ohm-al is mégsem csinál semmit hiába tekergetem a potmétereket. mi lehet még gond?
(#) Bártfai Ferenc válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 8, 2011 /
 
Na jó holnap újra építem az egész áramkört új alkatrészekből és meg látjuk mi lesz. A hiba biztos bennem van... De hol hibázhattam?
(#) proli007 válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Hello!
Nem sopánkodni kell, hanem mérni! Mert az, hogy "nem jó - nem működik", abban nincs információ. Hibázni pld. ott lehet, ha fordítva teszed be a diódákat.
üdv! proli007
(#) Skyline válasza bokor28 hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Sziasztok!

Olvastam erről a cseh kapcsolásról,sikerült valakinek megépítenie?
Jónak látszik
Milyen táp kell hozzá?
Köszi!
(#) dudzsi válasza Skyline hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Hello!
Én már több ilyen töltöt épitettem. Én ATX-s tápot használok amibe 494-es ic van. De szokott más néven is szerepelni ugyan ez az ic. A lényeg az hogy kitud iktatni a feszültség figyelést és fel tud huzni a 12V-os ág feszültségét. Amit én 16V-ra szoktam. Igazábol ennyi. Nálam mondjuk még van egy panelmüszer amin látod az ampert. Ez a kis plusz. Van ez a cikk itt elmondja mit is kell átalakitani. A többi meg ottvan a töltös cucba. De ha segitség kell irj.
(#) Skyline válasza dudzsi hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Köszi!
Jó leírás a táp átalakításárólMajd valahonnan szerzek egy megfelelő tápot.
A cseh laírásnak nincs meg neked a fordítása?Nem tudom a ledek mit jelentenek,meg azért jó lenne magyarul
Amugy ha mondjuk egy 16V-os trafóra kötném a cseh szabályzó elektronikáját működne?
Üdv!!
(#) Stefan válasza Skyline hozzászólására (») Márc 10, 2011 1 /
 
Nem véletlenül van az autóban 14,4V töltőfesz, ha nem akarod direkt roncsolni szerencsétlen akkut akkor ekkora feszre kell átalakítani a PC tápot.
Bővebben: Link
(#) dudzsi válasza Skyline hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Ez a kapcsolás csap Pc tápra jó. Vagy ha csinálsz valami kapcsoloüzemü tápot ott mág hsználhato elvileg. Mer a PWM-t szabályozza. Szoval sima trafoval ez nem megy.
Azért kell 16 V-ra felhozni a PC tápot hogy legyen egy kis maradék benne. Amugy az elektronikába be lehet állitani a max töltési feszültség végét. Ami ahogy Stefan is irta 14,4-5V. Magyar leirás nincsen. De csak megépited és kész. Elsö lépés a Pc táp átalakitása utána meg ennek a megépitése. Annyi van amit én csináltam, hogy 0,082 ohmos elenálás helyett 1db 0,1 ohmos és 1db 0,82 ohmost kötöttem párhuzamosan a panelon. De ha te találsz olyan értéküt az is jó. Nekem ezek a töltök 8-8,3A-ral szoktak max tölteni. A ledek jelentése
Led1 "akkor világit amikor a be állitott töltöárammal tölt,ilyenkor a feszültség emelkedik"
Led2 "akkor világit ha az akumulátor elért egy szintett és a töltöáram elkezd csökkeni a töltési feszültség meg emelkedik a be állitott értékig"
Led3 "azt jelzi hogy az akkumulátor polaritás helyesen van rákötve és nagyobb benne a feszültség mint 9V-t" Led4 "Ha forditott polaritással rakod rá vagy nincs 9V-t az akksiba"
Led5 Üzem kész a töltö
(#) Skyline válasza dudzsi hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Köszi a leírást!
Azért gondoltam trafóval mert nem biztos hogy lessz ilyen tápom,meg hát az sem biztos hogy sikeres lessz az átalakítás
Amugy milyen a töltő,megbizható?
(#) philips100 válasza Skyline hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Sziasztok!

Egy kis segítség a töltő feliratozásához
üdv
(#) Skyline válasza philips100 hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Köszi szépen!!
(#) dudzsi válasza philips100 hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Akkor lehet hogy a Led 5-t rosszul kötöttem be eddig?
Mert nálam akkor világit amikor rendesen rajta van az aksi. De akkor majd lehet hogy megforditom.
(#) Skyline válasza dudzsi hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Szia!
Utánaolvastam az átalakításnak,és az lenne a kérdésem hogy elég csak a pozitív ágat megcsinálni hogy terhelhető legyen?(Leírás 2.oldal végéig?)
Vagy a negatív ágat is meg kell csinálni?
Köszi!
Üdv!
Következő: »»   77 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem