Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   75 / 303
(#) Bártfai Ferenc válasza apac hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
A teljes kell vagy csak a primer oldali vezérlés?
(#) Krisz03 válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Egy gyors kérdés. Mi történik akku nélküli üzemnél? Na és rövidzárnál? Ha jól gondolom, akkor semmi, mert eleresztett állapotban lesz a relé.
(#) Bártfai Ferenc válasza Krisz03 hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Mint mondtam nekem még csak a primer oldali vezérlése van meg a dolognak a sec oldalon csak 1 Gratz híd arról meg az akkura most ha nincs akku akkor nem történik semmi, rövid zárnál meg olvad a bizti. De ha kész lesz a sec oldali rész akkor elméletben semminek nem szabad történni mivel addig míg nincs akku az elektronika sem működik!
(#) apac válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
A teljes kellene. Nagyon köszönöm. Trafót mekkorát szerezzek hozzá?
(#) poros válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Szia. Az R8 értékét csak én nem látom vagy lemaradt a rajzodról. Nekem is van egy hasonlóan egyszerű rajzom. Azzal a szekunder oldalon lehet áramerősséget szabályozni. Vagy 25 éve találtam a rádiótechnikában.
Ez annyira bevált, hogy más kapcsolást nem is építettem ,de ezt kb 20 példányban. Eddig még egyetlen példányt sem hoztak vissza javításra. A hétvégén megkeresem a rajzát és felteszem.
(#) Bártfai Ferenc válasza poros hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Valóban az R8 értéke le maradt, 6,2K ohm. Bocsánat. Trafónak én most épp egy 1500W-os rossz szünetmentesből kiszedett trafót használok.
(#) Bártfai Ferenc válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Kéréseteknek eleget téve el készítettem a NYÁK rajzot. Remélem nincs benne hiba, ha mégis lenne akkor szóljatok! Melóhelyen csináltam...
(#) sancy0814 hozzászólása Feb 25, 2011 /
 
Üdvözlök mindenkit volna egy kérdésem hogy az itt kapcsolások rovatban van egy akutöltö (mellékelt kapcsolás )és nekem nem kell hozzá a panelmérő.
Nem tudom de leradíroztam a nemkívánatosakat így jó -e
Válaszotokat előre is köszönöm
Üdv Sada
(#) Krisz03 válasza sancy0814 hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Igen, így minden jó.
(#) ujfalusi válasza Patesz24 hozzászólására (») Feb 26, 2011 /
 
Igen, méghozzá elég gyorsan.
(#) Thomas10100 hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
Sziasztok!

Szeretnék építeni egy automata akkumulátor töltőt.
Motor akksikhoz kellene, 12V és maximum 16Ah-okhoz.

Szeretném ha mutatná a töltőáramot, a töltést egy LED-del, fordított polaritást, és a rossz akksit. Ha feltöltötte az akkumulátort akkor csepptöltéssel folytassa.
Találtam egy ilyen kapcsolást: sportmotor

De ahogy néztem a hozzászólásokat, valami gondja lehet, mert nagyobb(8Ah) akksival tönkrement a tirisztor, meg elégett valami vezetősáv.
Vagy csak tervezési gond lehet a NYÁK-on? A trafót se nézem valami nagynak.

Köszönöm a segítséget!
(#) Thomas10100 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Rendben.
Esetleg NYÁK rajra hol, hogy tudok rákeresni?
Vagy melyik Rt-ben volt? A leírása is jó lenne.

Köszi!
(#) StMiklos válasza gerenk hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Kösz a tippet..
Rengeteg éve van autóm, és azt vallom, ha rendben tartom az autón a töltőrendszert, soha nem kell akkut tölteni.
Amikor meg rajtahagytam a villanyt és reggel lemerülve találom, akkor nem kell semmi csepptöltés, regenerálás, automatika, akkor az van, nyomjunk bele 1-2 óra alatt annyit (azért ésszel, de az izzó úgy is kiégne, sokat nem kell gondolkodni), hogy elinduljon, persze ebben benne van, hogy fel is melegszik, az meg jót tesz neki.
Én erre gondoltam.
Amúgy meg: veszek egy akkut, általában két évig se vizet, sem mást nem kell beletölteni, amikor elkezdi fogyasztani a vizet ca. 1-2 éve van hátra.
Régebben használtam AkuVitet, csepptöltést, asszimetrikus töltést, újra savazást (na az nagy hülyeség szerintem, mert az iszap a fejreállítástól bekerül a lemezek közé), de egyik sem ért igazából semmit, csak a műszaki énemet próbáltam meg kielégíteni, de igazából egyik se érte meg a fáradtságot. A cella terhelő villás műszer sokat árulkodik, de ma már nem használható. Általában a középső cellák lesznek "halványak".
Azért persze kiváncsiságból minden félét kipróbálok.
Üdv: StMiklos
(#) gerenk válasza StMiklos hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Szia !
Akkuja, na meg az autó töltőrendszer beállítása válogatja meddig birja, a jobbak elmennek 5-7évet is.
Legnagyobb ellensége az alultöltöttség, azonnal megindul a szulfátképződés ami ellene dolgozik a kémiai folyamatoknak.
A jobb akkuk lemezei teljesen burkoltak nem tud az elektródok anyaga kihullani cellezárlat nem alakul ki.
(#) StMiklos válasza gerenk hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Szevasz!
Nekem a szivargyujtóba van bedugva egy gombafejű, LEDes feszültségmérő, úgyhogy én naprakész vagyok.
Korábban kiszúrtam, hogy csak magasabb fordulaton van meg a 14.2V, kiderült, a segéddiódák közül ki tudja miért, 1 megadta magát. Dióda van itthon, ragasztó leönteni szintén, csere és helyreállt a rend.
Jobbak? Autóm eladás előtt állt, ott állt mellette a másik.
Dilemma: újban 1/2éves Perion, régiben max. 11/2 éves Varta. Cseréltem, Varta maradt nekem, 2 hónap múlva tök zárlat.. Töltőrendszerem, talán elhiszed, rendben volt. Ennyit a jobbról (?)... Volt noname akkum, ami elment 6 évet.
Üdv: StMiklos
(#) gerenk válasza StMiklos hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Kivételek persze vannak, a jobbakat a technológiára értettem, pl. a lemezek teljes külső beburkolása annak
megakadályozására hogy a rácsok közötti aktív anyag kihullva az edény alján zárlatot okozzon, vagy pl. a lemez
szerkezet sugárirányú rácskialakítása a nagyobb indítóáram elérése céljából stb.
Az általad említett akku nem ilyen lehetett, a teljes zárlatból gondolom.
Az sem mindegy milyen helyen van elhelyezve a motortérben az akku, tud e hűlni a menetszél által.
A túltöltés is legalább olyan káros mint az alultöltés,
túlmelegszik az akku, fellazul a rácsokban lévő aktív anyag, elpárolog az elektrolit.
(#) bokor28 hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
Sziasztok!

Először egy kis visszaemlékezés. Minap szedtem szét a 30 éve használt családi szuper akkutöltőt, mert elértem az "lelkes amatőr pákás" titulust. 15 kilós trafó, szekunder lejön 3 ágon, ez rámegy egy kis izzóra, majd egy kapcsolóra (6V-12V). Kapcsoló után két irgalmatlan orosz dióda egy kiló hűtőbordán. Ezzel párhuzamosan egy mutatós árammérő és irány az akksi.
Töltésnél először 8amper, majd visszaesett 1-2 amperre, ha befejezte, meg lelkesen pezsgett az elektrolit. Feszültségszabályozás? Legnagyobb gyerekkori élményeim közé tartozik az akku felett a durranógázt gyújtogatni, amíg apám fel nem pofozott érte.
Ha fenékzárlat közeli akksit töltöttünk, akkor lada izzót sorbanyomtunk vele és megvolt az áramkorlát.

Igaz, mindig cipelni kellett fel az akksit télen, de a Lada is nyúzta. Nálunk nekem van először normális akksim.
(#) berobbantam hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
Üdvözletem mindenkinek.
Az alant mellékelt töltőt készülök megépíteni.Jelenleg a trafó tekercselésnél tart a projekt.Adódott azonban egy kis bibi.A 11 volt szekunder helyett nálam 12.5 volt van üresjáratban.A 16-18 volt helyett pedig 19.5 volt szintén üresjáratban mérve.Mint iderült nálunk 234 volt a hálózati feszültség.Kérdésem az lenne maradhat-e így,vagy tekerjek le belőle.A 18 voltos rész nem annyira gázos mivel az van legfelül.Viszont a 11 voltos részhez szét kéne szednem az egészet amihez nem sok kedvem van.Valaki vígasztaljon meg,hogy nem potyára kínlódtam össze a vasat.
(#) bokor28 hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
Sziasztok!

Végigolvastam az egész témát. A csatolt elektronikát szeretném megépíteni ATX táphoz. Kérdésem az lenne, hogy az R082/5 W shunt ellenállásnak mi a szerepe az áramkörben?

A boltban csak 1 Ohm 5w tudott adni a jóember. Ha nem találok pontosan ugyanekkorát, milyen határok között lehet a helyettesítő alkatrész ellenállását módosítani, hogy ugyanezt tudja az áramkör a végén?

üdv: b28
(#) Krisz03 válasza bokor28 hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Idézet:
„Legnagyobb gyerekkori élményeim közé tartozik az akku felett a durranógázt gyújtogatni, amíg apám fel nem pofozott érte.”


Már megbocsáss, de nagyon helyesen tette. Ilyet eszébe ne jusson senkinek se csinálni, mert fokozottan tűz és robbanásveszélyes! Most gondolj bele, felrobban az akku, rád fröccsen a sav...
(#) erbe válasza bokor28 hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
11-12 db 1 Ohm-osat kellene párhuzamosan beforrasztanod. Ezen a söntellenálláson méri a töltőáramot. 1 Ohm-osokból 1 W-osak is megfelelnének.
(#) bokor28 válasza Krisz03 hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Nem mellékesen igaza volt. Sokan elfelejtik, hogy ez a túlbiztosított "megvédünk majd" világ elég új keletű. Én ilyenekkel játszottam.
(#) bokor28 válasza erbe hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Aha, kezdem érteni.
Köszönöm a választ!

Majd megoldom smd-ből, vagy kisebb ellenállású alkatrészekből. Ezekből az 1 Ohm porcelánokból nem építek össze egy tornyot.

üdv: I
(#) Remci válasza berobbantam hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Szia!

A 12.5v üresjáratban nem igazán vészes,mert a feszültség stabilizátor Ic úgy is 9 v-ot csinál belőle.Szerintem a 19.5v se gáz mert ha terheled, a feszültség úgyis esik valamennyit.
(#) berobbantam válasza Remci hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Köszi a választ.A 12.5 izgatott jobban,mivel ahhoz szét kéne bontanom a vasat.A 19.5-et majd megterhelem.Ha így is magas marad letekerek 1-2 menetet.Ez kb fél óra alatt megvan.Meghát a töltő leírása alapján is 16-18 volt van.Gondolom nagyobb trafó fesz melett kisebb áram folyik a szekunderen.Méricskélek még
Tiszteletem
(#) flyingdoctor hozzászólása Feb 28, 2011 /
 
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy létezik-e olyan kapcsolás, amellyel beállíthatom, hogy az akksit meddig süsse ki a rákötött terhelés, pl. izzó (formázáskor nem szerencsés kisütés helyett tönkretenni)?
Másik kérdésem: vajon 10 db sorba kötött és beépített NiMh akkumulátort lehet -e tülteni egy 12 voltos csavarozógép(bármi) töltőjével, miután ezek az akksik is NiMh cellákat tartalmaznak?
Üdv.:
Laci
(#) proli007 válasza flyingdoctor hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Hello!
Hogy ne lenne. például. De ha az aksi kapacitását is szeretnéd közben megmérni, akkor megépítheted ezt is.
üdv! proli007
(#) flyingdoctor válasza proli007 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Köszönöm, ezek biztosan kiváló megoldások, de nem az én szintemnek és tudásomnak megfelelőek (fiam kérdezte: mi ez, atomerőmű?) Még egyszer kösz a gyors választ.
Üdv.:
Laci
(#) dudzsi válasza bokor28 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Hello bokor28!
Én már jópár ilyen töltöt csináltam. Most is készül épp egy. Én ugy csinálom meg a 0,082 ohmot, hogy 1db 0,1 ohmos /5W és 1db 0,82 omos /5W kötök párhuzamosan. Ez 0,08245 lessz. Az tökéletes oda.
(#) enree hozzászólása Márc 1, 2011 /
 
Sziasztok!

Megépítettem az alábbi töltőt, (annyi változtatással, hogy egy darab tip147-et használtam áteresztő tranyónak) de nem nagyon akar működni
A csepptöltés és a bekapcsolást jelző led folyamatosan világít, de tölteni nem akar. A csepptöltés akkor is világít (igaz halványan) ha a tápellátás megszűnik és csak az aksi van rajta.
Még annyi infó van, hogy nem volt uc3906, csak 2906, de gtondolom ez nem probléma...
Előre is köszi, ha valaki tud segíteni.
Üdv:
E.
Következő: »»   75 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem