Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
A teljes kell vagy csak a primer oldali vezérlés?
Egy gyors kérdés. Mi történik akku nélküli üzemnél? Na és rövidzárnál? Ha jól gondolom, akkor semmi, mert eleresztett állapotban lesz a relé.
Mint mondtam nekem még csak a primer oldali vezérlése van meg a dolognak a sec oldalon csak 1 Gratz híd arról meg az akkura most ha nincs akku akkor nem történik semmi, rövid zárnál meg olvad a bizti. De ha kész lesz a sec oldali rész akkor elméletben semminek nem szabad történni mivel addig míg nincs akku az elektronika sem működik!
A teljes kellene. Nagyon köszönöm. Trafót mekkorát szerezzek hozzá?
Szia. Az R8 értékét csak én nem látom vagy lemaradt a rajzodról. Nekem is van egy hasonlóan egyszerű rajzom. Azzal a szekunder oldalon lehet áramerősséget szabályozni. Vagy 25 éve találtam a rádiótechnikában.
Ez annyira bevált, hogy más kapcsolást nem is építettem ,de ezt kb 20 példányban. Eddig még egyetlen példányt sem hoztak vissza javításra. A hétvégén megkeresem a rajzát és felteszem.
Valóban az R8 értéke le maradt, 6,2K ohm. Bocsánat. Trafónak én most épp egy 1500W-os rossz szünetmentesből kiszedett trafót használok.
Kéréseteknek eleget téve el készítettem a NYÁK rajzot. Remélem nincs benne hiba, ha mégis lenne akkor szóljatok! Melóhelyen csináltam...
Üdvözlök mindenkit volna egy kérdésem hogy az itt kapcsolások rovatban van egy akutöltö (mellékelt kapcsolás )és nekem nem kell hozzá a panelmérő.
Nem tudom de leradíroztam a nemkívánatosakat így jó -e Válaszotokat előre is köszönöm Üdv Sada
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy automata akkumulátor töltőt. Motor akksikhoz kellene, 12V és maximum 16Ah-okhoz. Szeretném ha mutatná a töltőáramot, a töltést egy LED-del, fordított polaritást, és a rossz akksit. Ha feltöltötte az akkumulátort akkor csepptöltéssel folytassa. Találtam egy ilyen kapcsolást: sportmotor De ahogy néztem a hozzászólásokat, valami gondja lehet, mert nagyobb(8Ah) akksival tönkrement a tirisztor, meg elégett valami vezetősáv. Vagy csak tervezési gond lehet a NYÁK-on? A trafót se nézem valami nagynak. Köszönöm a segítséget!
Rendben.
Esetleg NYÁK rajra hol, hogy tudok rákeresni? Vagy melyik Rt-ben volt? A leírása is jó lenne. Köszi!
Kösz a tippet..
Rengeteg éve van autóm, és azt vallom, ha rendben tartom az autón a töltőrendszert, soha nem kell akkut tölteni. Amikor meg rajtahagytam a villanyt és reggel lemerülve találom, akkor nem kell semmi csepptöltés, regenerálás, automatika, akkor az van, nyomjunk bele 1-2 óra alatt annyit (azért ésszel, de az izzó úgy is kiégne, sokat nem kell gondolkodni), hogy elinduljon, persze ebben benne van, hogy fel is melegszik, az meg jót tesz neki. Én erre gondoltam. Amúgy meg: veszek egy akkut, általában két évig se vizet, sem mást nem kell beletölteni, amikor elkezdi fogyasztani a vizet ca. 1-2 éve van hátra. Régebben használtam AkuVitet, csepptöltést, asszimetrikus töltést, újra savazást (na az nagy hülyeség szerintem, mert az iszap a fejreállítástól bekerül a lemezek közé), de egyik sem ért igazából semmit, csak a műszaki énemet próbáltam meg kielégíteni, de igazából egyik se érte meg a fáradtságot. A cella terhelő villás műszer sokat árulkodik, de ma már nem használható. Általában a középső cellák lesznek "halványak". Azért persze kiváncsiságból minden félét kipróbálok. Üdv: StMiklos
Szia !
Akkuja, na meg az autó töltőrendszer beállítása válogatja meddig birja, a jobbak elmennek 5-7évet is. Legnagyobb ellensége az alultöltöttség, azonnal megindul a szulfátképződés ami ellene dolgozik a kémiai folyamatoknak. A jobb akkuk lemezei teljesen burkoltak nem tud az elektródok anyaga kihullani cellezárlat nem alakul ki.
Szevasz!
Nekem a szivargyujtóba van bedugva egy gombafejű, LEDes feszültségmérő, úgyhogy én naprakész vagyok. Korábban kiszúrtam, hogy csak magasabb fordulaton van meg a 14.2V, kiderült, a segéddiódák közül ki tudja miért, 1 megadta magát. Dióda van itthon, ragasztó leönteni szintén, csere és helyreállt a rend. Jobbak? Autóm eladás előtt állt, ott állt mellette a másik. Dilemma: újban 1/2éves Perion, régiben max. 11/2 éves Varta. Cseréltem, Varta maradt nekem, 2 hónap múlva tök zárlat.. Töltőrendszerem, talán elhiszed, rendben volt. Ennyit a jobbról (?)... Volt noname akkum, ami elment 6 évet. Üdv: StMiklos
Kivételek persze vannak, a jobbakat a technológiára értettem, pl. a lemezek teljes külső beburkolása annak
megakadályozására hogy a rácsok közötti aktív anyag kihullva az edény alján zárlatot okozzon, vagy pl. a lemez szerkezet sugárirányú rácskialakítása a nagyobb indítóáram elérése céljából stb. Az általad említett akku nem ilyen lehetett, a teljes zárlatból gondolom. Az sem mindegy milyen helyen van elhelyezve a motortérben az akku, tud e hűlni a menetszél által. A túltöltés is legalább olyan káros mint az alultöltés, túlmelegszik az akku, fellazul a rácsokban lévő aktív anyag, elpárolog az elektrolit.
Sziasztok!
Először egy kis visszaemlékezés. Minap szedtem szét a 30 éve használt családi szuper akkutöltőt, mert elértem az "lelkes amatőr pákás" titulust. 15 kilós trafó, szekunder lejön 3 ágon, ez rámegy egy kis izzóra, majd egy kapcsolóra (6V-12V). Kapcsoló után két irgalmatlan orosz dióda egy kiló hűtőbordán. Ezzel párhuzamosan egy mutatós árammérő és irány az akksi. Töltésnél először 8amper, majd visszaesett 1-2 amperre, ha befejezte, meg lelkesen pezsgett az elektrolit. Feszültségszabályozás? Legnagyobb gyerekkori élményeim közé tartozik az akku felett a durranógázt gyújtogatni, amíg apám fel nem pofozott érte. Ha fenékzárlat közeli akksit töltöttünk, akkor lada izzót sorbanyomtunk vele és megvolt az áramkorlát. Igaz, mindig cipelni kellett fel az akksit télen, de a Lada is nyúzta. Nálunk nekem van először normális akksim.
Üdvözletem mindenkinek.
Az alant mellékelt töltőt készülök megépíteni.Jelenleg a trafó tekercselésnél tart a projekt.Adódott azonban egy kis bibi.A 11 volt szekunder helyett nálam 12.5 volt van üresjáratban.A 16-18 volt helyett pedig 19.5 volt szintén üresjáratban mérve.Mint iderült nálunk 234 volt a hálózati feszültség.Kérdésem az lenne maradhat-e így,vagy tekerjek le belőle.A 18 voltos rész nem annyira gázos mivel az van legfelül.Viszont a 11 voltos részhez szét kéne szednem az egészet amihez nem sok kedvem van.Valaki vígasztaljon meg,hogy nem potyára kínlódtam össze a vasat.
Sziasztok!
Végigolvastam az egész témát. A csatolt elektronikát szeretném megépíteni ATX táphoz. Kérdésem az lenne, hogy az R082/5 W shunt ellenállásnak mi a szerepe az áramkörben? A boltban csak 1 Ohm 5w tudott adni a jóember. Ha nem találok pontosan ugyanekkorát, milyen határok között lehet a helyettesítő alkatrész ellenállását módosítani, hogy ugyanezt tudja az áramkör a végén? üdv: b28 Idézet: „Legnagyobb gyerekkori élményeim közé tartozik az akku felett a durranógázt gyújtogatni, amíg apám fel nem pofozott érte.” Már megbocsáss, de nagyon helyesen tette. Ilyet eszébe ne jusson senkinek se csinálni, mert fokozottan tűz és robbanásveszélyes! Most gondolj bele, felrobban az akku, rád fröccsen a sav...
11-12 db 1 Ohm-osat kellene párhuzamosan beforrasztanod. Ezen a söntellenálláson méri a töltőáramot. 1 Ohm-osokból 1 W-osak is megfelelnének.
Nem mellékesen igaza volt. Sokan elfelejtik, hogy ez a túlbiztosított "megvédünk majd" világ elég új keletű. Én ilyenekkel játszottam.
Aha, kezdem érteni.
Köszönöm a választ! Majd megoldom smd-ből, vagy kisebb ellenállású alkatrészekből. Ezekből az 1 Ohm porcelánokból nem építek össze egy tornyot. üdv: I
Szia!
A 12.5v üresjáratban nem igazán vészes,mert a feszültség stabilizátor Ic úgy is 9 v-ot csinál belőle.Szerintem a 19.5v se gáz mert ha terheled, a feszültség úgyis esik valamennyit.
Köszi a választ.A 12.5 izgatott jobban,mivel ahhoz szét kéne bontanom a vasat.A 19.5-et majd megterhelem.Ha így is magas marad letekerek 1-2 menetet.Ez kb fél óra alatt megvan.Meghát a töltő leírása alapján is 16-18 volt van.Gondolom nagyobb trafó fesz melett kisebb áram folyik a szekunderen.Méricskélek még
Tiszteletem
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy létezik-e olyan kapcsolás, amellyel beállíthatom, hogy az akksit meddig süsse ki a rákötött terhelés, pl. izzó (formázáskor nem szerencsés kisütés helyett tönkretenni)? Másik kérdésem: vajon 10 db sorba kötött és beépített NiMh akkumulátort lehet -e tülteni egy 12 voltos csavarozógép(bármi) töltőjével, miután ezek az akksik is NiMh cellákat tartalmaznak? Üdv.: Laci
Köszönöm, ezek biztosan kiváló megoldások, de nem az én szintemnek és tudásomnak megfelelőek (fiam kérdezte: mi ez, atomerőmű?) Még egyszer kösz a gyors választ.
Üdv.: Laci
Hello bokor28!
Én már jópár ilyen töltöt csináltam. Most is készül épp egy. Én ugy csinálom meg a 0,082 ohmot, hogy 1db 0,1 ohmos /5W és 1db 0,82 omos /5W kötök párhuzamosan. Ez 0,08245 lessz. Az tökéletes oda.
Sziasztok!
Megépítettem az alábbi töltőt, (annyi változtatással, hogy egy darab tip147-et használtam áteresztő tranyónak) de nem nagyon akar működni A csepptöltés és a bekapcsolást jelző led folyamatosan világít, de tölteni nem akar. A csepptöltés akkor is világít (igaz halványan) ha a tápellátás megszűnik és csak az aksi van rajta. Még annyi infó van, hogy nem volt uc3906, csak 2906, de gtondolom ez nem probléma... Előre is köszi, ha valaki tud segíteni. Üdv: E. |
Bejelentkezés
Hirdetés |