Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   60 / 157
(#) Prometheus01 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Köszönöm a tippeket, holnap megnézem a dolgot.
potyo:
akkor megint toligathatom szegényt...
(#) akos70 válasza Prometheus01 hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Autóvillamossági haverod gondolom nem a szakmájából él, mert így hamar felkopik az álla.
(#) Prometheus01 válasza akos70 hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Ezt eltaláltad Csak a képzettsége az, sima autószerelőként dolgozik, amolyan "megmondod mit cseréljek és kicserélem". tanulgatja a szakmát.
Akkumat megnéztük, mint kiderült, csak a kirakatnak gondozásmentes, egy kis fedél leszedése után látszódtak a vízbetöltő furatok, és persze az akku száraz volt. Feltöltötem, így máris kezesebben reagált a töltőre...
Megúsztam egy tologatást Megmértem a generátoron a feszültséget, 14.4 V üresen, akkun 13V. Ellenállás akku- és generátor közt 0.8 ohm, akku+ és generátor 1.8 ohm. Cserélni kell a vezetéket a generátor és az akku közt?
(#) potyo válasza Prometheus01 hozzászólására (») Feb 8, 2011 / 1
 
Első körben elég lenne megtisztítani az összes kötési pontot és meghúzni a csavarkötéseket. Tekintettel arra, hogy ki tudja, milyen keresztmetszetű vezetékeket alkalmaztak, és hogy nem drága az a néhány méternyi vezeték, szerintem ki is cserélheted. Villamossági boltban keress 4 négyzetmilliméteres vezetéket és tegyél belőle kettőt-kettőt párhuzamosan mind a pozitív mind a negatív oldalra - én közvetlenül a generátor és az akku kivezetése közé tenném be őket.

Gondozásmentes akku alapvetően nem létezik, az csak marketinghazugság. Vannak ezek a kálciumos vagy milyen lemezek, amiknél alacsony a vízveszteség, de ettől még ha folyamatosan túl van az akku töltve, akkor elmegy belőle a víz.
(#) Prometheus01 válasza potyo hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Hát túltöltésről nem hiszem hogy beszélhetek 13V al...
Az időszakos nagyobb teljesitmény mitől lehet, arra van tippetek?
(#) Mazsika válasza Prometheus01 hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
szia, amiket ellenőrizni kellene:

feszültségszabályzónál a saruk tisztasága, szoros csatlakozása

testkábel, motor - generátor -karosszéria testelés
(motor / váltó általában gumibakokban van, és nem elég hogy a motor a generátorral külön testvezetékkel le van testelve, ezt külön a karosszéria megfelelő pontjára is kell testelni, ott is lehet kontakthiba, korrózió)

generátort nem ártana szétszedni, kitisztítani, szénkeféket cserélni, csapágyakat megzsírozni, esetleg cserélni,

forgórész csúszógyűrűket ellenőrizni, szükség esetén felszabályoztatni,

diódasort műszerrel kimérni, szükség esetén cserélni vagy javítani

ékszíjfeszességet az előírtra beállítani

műszerfalnál a kábelkötegnek is van egy testelőpontja, ami a karosszéria lemezhez csatlakozik, ez is lehet laza

ellenőrizném a generátor töltésvisszajelző lámpájának csatlakozóit is

Azonban ha az akkumulátorban nem volt elég elektrolit, és ezt csak jóval később fedezted fel, nagy valószínűséggel a lemezek károsodtak, az akkumulátor nem javítható, azt - véleményem szerint - mindenféleképpen ki kell cserélni.

a szükség szerint előírt karbantartásokat elvégezve az új akkumulátorral a rendszert indítva műszeres ellenőrzés során a töltési feszültségnek el kell érnie a 14.... 14.2 V-ot magasabb fordulatszámon, de a 14.4 V-ot nem szabad túllépnie

ha a többi rész rendben lesz, az új akkumulátorod hosszú élettartammal fogja meghálálni.
(#) Prometheus01 válasza Mazsika hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Köszönöm, ezeket le fogom ellenőrizni. Ékszíjat vasárnap cseréltem, azzal nincs gond, az akkut terhelővillával (azt hiszem igy hívják) teszteltük, és jónak tűnt.
(#) Eduard04 hozzászólása Feb 24, 2011 /
 
Üdv
A segítségeteket kérném, hátha van valakinek ötlete. A probléma a következő, töltés van az autón, de indítás után a töltésjelző lámpa nem alszik el. Ha lehúztam az előgerjesztő csatit akkor nem világított a lámpa. Gondoltam akkor a vezetékek jók. Ezután levettem a generátort, fúrógéppel megforgattam, akkor se aludt el a rákötött 5 W-os izzó. Kicseréltem a fesszabályzót, a diódahidat, külön-külön. Akkor se aludt el a lámpa. Multiméterrel, majd 21 Wos izzóval is megnéztem testzárlatos-e a tekercselés. Ezt is jónak találtam. Mi lehet még a baj?

Egyébként ez egy Mitsubishi generátor. Az előgerjesztő csatlakozóban két szál van, az egyik "L" ez a lámpé, a másik "S" ez nemtudom mi lehet.
(#) ujfalusi válasza Eduard04 hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Az hogy van töltés mit jelent? Felkapcsolt lámpákkal 14,4 voltnak kell lennie gázadással.
(#) Fefeo válasza Eduard04 hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Szénkefe?
Testkábel ill. testelés?
Más már nagyon nem lehet.
(#) Eduard04 válasza Fefeo hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Nem ampermérővel néztem, csak feszmérővel, de tölt rendesen. Átnézem majd a teskábelt, de ha fúrógéppel forgatva is ezt csinálta akkor nem hinném, az új fesszabályzóban új kefék is voltak szal az is jó.
(#) Laci0629 válasza Eduard04 hozzászólására (») Feb 26, 2011 /
 
Szeva, de mit értesz ez alatt hogy tölt rendesen?
(#) Eduard04 hozzászólása Márc 2, 2011 /
 
Köszi, rájöttem, hogy az "s" vezetéken megkellenne kapni az akksi pozitívot, ami nem volt meg, és ezért világított a hibalámpa.
(#) udeka hozzászólása Márc 4, 2011 /
 
hy volna egy olyan problémám hogy amikor gyujtást adok akkor nem villan fel a gyujtásjelző csak a kézifék és és az olaj visszajelző...töltés elvileg van mostcseréltem akumlátort 54a varta..mi lhet a gond???az alany eg 1.1 fiesta
(#) zolika60 válasza udeka hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Az izzó jó?
(#) dobo válasza udeka hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Gondolom töltésjelző lámpára gondoltál?
Miért kellett cserélni aksit lehet nem volt töltésed.
?
Lehet kiégett egyszerűen az izzó a műszerfalban de az is lehet hogy a fesszabályzó halt meg.
Az aksin mérj feszültséget álló motornál majd beindítva 3000-es fordulaton tartva a gázt pár másodpercig ha van töltés akkor 14-14,5Voltot kell hogy mérj .
Álló motornál pedig kevesebbet 1-2 volttal.
(#) Prometheus01 válasza Prometheus01 hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Megkésve, de örömmel beszámolhatok arról, hogy megoldódott a probléma. Egy meglazult kábel szivatott meg. Waresznál az önindítóra megy a töltés, és onnan megy az akkuba. Na az önindító kábele kilazult. Mikor megmozgattam a kábelt, halhatóan lejjebb esett a fordulat is. Csak elég hülye helyen van, igy átmenetileg egy hosszabbító 3 eres kábelével direktbe kötöttem az akku+-al, igy már fogyasztókkal se esik 14.1 alá. Meglátjuk igy hogy bírja az akku. Mindenkinek köszönöm a segítségét.
(#) SzervízMacska válasza Prometheus01 hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Szerintem sürgősen állítsd vissza a gyári állapotot, mielőtt "átmenetileg" kigyullad az autód.
(#) c27 hozzászólása Márc 12, 2011 /
 
Sziasztok.
Van egy 120-as skoda minél rámértem az akkura töltés közben alapjáraton 14-15V között van magasabb fordulaton viszont 20V-ig felszalad. A fesszabályzó cseréje megoldja a gondot? Elvileg 14.4V fölé nem mehetne ugye?
Van itthon egy új szabályzó, de azt be kell állítani vagy alapból 14.4V-on fog tölteni? Esetleg a réginél előfordulhat hogy beragadt a kapcsolószerkezet? (Szerintem mechanikus fajta.)
(#) potyo válasza c27 hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Az a 20V nagyon sok, szerintem nincs a Skodában akkora generátor, ami az akkuval szemben ennyire fel tudná nyomni a feszültséget. Meg ekkora feszültségnél az akkuból egykettőre elbontódna a víz is. Én arra tippelek, hogy a digitális műszer valami zajtól megzavarodik és hülyeséget mutat. Jó lenne egy analóg műszerrel is rámérni, mielőtt bármit vásárolsz. Vagy eddig jó volt, csak most kezdett ekkora feszültséget mutatni? Egy másik műszer mindenképpen kellene ellenőrzésnek.
(#) c27 válasza potyo hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Eddig nem melegedett az akku de mostanában kicsit melegszik és persze csak nagyon rövid távon használjuk. Analóg műszer sajnos nincs esetleg valami javaslat? (Esetleg valami kondival szűrni?)
Nem vásárolok semmit, mert pár éve megvan már egy teljesen új fesszabályzó. Esetleg azt ki lehetne próbálni nem?
De alapjáraton is 13-14 között ingadozik magas fordulaton pedig szépen beállt 19-20V közé.
Valami javaslat?
(#) meslac válasza c27 hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Ha nem akarsz hamarosan akkut venni, akkor sürgősen cseréld ki a feszszabályzót.
(#) c27 válasza meslac hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Tudom az lesz, tiszta új az akku kb még fél éves sincs lehet a régi is azért nyűglődött.
Most összelöktem egy nagyjából használható analóg feszmérőt így elvileg már 2 műszerre is tudom mérni ha mindkettő 18-20V körülit mutat akkor a multimétert sem a zavarok befolyásolták. Holnap kiderül.
(#) c27 válasza c27 hozzászólására (») Márc 13, 2011 /
 
Érekes ma a multiméter és egy analóg műszer is nem mutatott többet 15V-nál. Nagyon érdekes.
(#) dobo válasza c27 hozzászólására (») Márc 13, 2011 /
 
Cserélj fesszabályzót.
A 15 volt is sok ezek a régi autók el sem érték a 14,5 voltot soha .
Ezek 13,5-14,2 között működtek .
Ha jól emlékszem a töltö fesz beállítható volt rajtuk ha más nem a relé nyelvét feszítő rugó tartójának görbítgetésével.
Az is lehet hogy a műszerben régi az elem és hibásan mér.
(#) Prometheus01 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Márc 13, 2011 /
 
Azon vagyok, de amíg nem tudok eljutni egy olyan helyre, ahol némiképp jobb a felszereltség mint egy parkolóban, addig 1-2 szer így kell használnom. Nem tudom, miért gyulladna ki a kocsi, ha a 3 eret összecsavarva kötöttem fel, akkor annak elégnek kell lenni a töltőáram átvitelére, nem? (a gyári kábel se valami vastag, talán 1mm-es)
(#) SzervízMacska válasza Prometheus01 hozzászólására (») Márc 14, 2011 /
 
Azért, mert a leírásod alapján alkalmasint ez a kábel kénytelen átvinni az indítóáram egy részét is. Ez pedig akár 100A is lehet... Amúgy a töltőáram is több tíz amper, már ehhez is kevés a 3x0,75 mm2-es vezető keresztmetszet.
(#) c27 válasza dobo hozzászólására (») Márc 14, 2011 /
 
Nem gondolom hogy régi, de kicsit ugrál 14 és 15 között így nem tudom hogy most mi van. Van egy analóg műszer de az nem annyira pontos kb arra jó hogy azzal is be lehet határolni annyira hogy 14 és 15V közé esik szóval pontosan azzal sem lehet.
A gyári adatok szerint elvileg 14.8V fölé nem kéne mennie.
Az is lehet a zajszűrő kondi már nem olyan jó és kicsit zavarja a multimétert ezért nem tud pontosan mérni, bár kb 1 hete mértem és akkor 18-20V között ingázott magas fordulatszámon alacsonyan 14-15V között ugrált.
Még mindig nem tudom mi van vele a fesszabályzó rossz vagy a multi nem mér jól passz.
(#) dobo válasza c27 hozzászólására (») Márc 14, 2011 /
 
Valamelyik havertól szerezz egy megbízható műszert ami mér tized voltokat is.
A töltés 14,6-nál nem lehet több emelt fordulaton !
Alapjáraton kevesebb jóval még olyan is van hogy nincs is.
(#) akos70 válasza c27 hozzászólására (») Márc 14, 2011 /
 
Ha a feszszabályzó nem kap testet, az is okozhat túltöltést.
Következő: »»   60 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem