Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   764 / 2523
(#) Jaksi válasza steelbird hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Ok az már tiszta. Már csak a T1-t7 kérdéses számomra, hogy azt miért kell szigetelni.
(#) steelbird válasza Jaksi hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Nem, mert a fémes felületük az egyik (középső) lábbal össze van kötve, a paszta meg kifolyik leszorításkor a tok alól, úgyhogy összeérhet a tranzisztor fémes felülete a bordával, szintén zárlatot okozva.
Ha teljesen műanyag tokozásúak a kis tranzisztorok (középen a 3 db), akkor azok alá nem kell csillám. A másik kettő alá viszont kell.
Csillám a tranzisztor alá, a csavar feje alá pedig szigetelő gyűrű. Ezeknél a csavar érintkezik a bordával, és a tranzisztor van elszigetelve a csavartól is,meg a bordától is.
(#) steelbird válasza gesa hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Nem. Azokat utánad kérdezte.
(#) gesa válasza steelbird hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Pontosan ezért kell őket szigetelni.Egyébként nem teljesen műanyag tokozásúak különben akkor mi értelme lenne hűtőbordára tenni őket.A lényeg az hogy ami a bordán van azt szigetelni kell.Az Mj tranyók csavarfeje érintkezzen a tranyóval de a bordával ne.
(#) steelbird válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Igen, ezt írom. Csak annyi különbséggel, hogy alulra nem kell a szig.gyűrű, szerintem itt most felesleges, mert utána meg a forrszemes alátétet kell leforrasztani a nyákra. Többet ér azzal, ha a nyák oldalánál tesz a csavar alá egy fém alátétet, és azt szorítja meg az anyával. A nyák oldalánál úgyis galvanikusan kell érintkeznie a csavarnak a nyákkal
A fém alátét pedig nagyobb felületen ad érintkezést, és stabilabb, mint a műanyag szigetelő gyűrű. Ráadásul le is lehet összecsavarás után folyasztószer segítségével forrasztani az alátétet is,meg az anyát is a nyákra.
Az APT 100 -ban ezt alkalmazták.
(#) Jaksi válasza steelbird hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Na most már tiszta. Köszi. Akkor már csak egy kérdésem van. Gesa-nak ha minden igaz már lehet, hogy átküldtem de azota modosítottam rajta. Ezt a tápot terveztem és a pufferek már benne is vannak, mivel ugye ezekkel füstöltettem olyan ügyesen az ellenállásokat. Az AC figyelő részét kérném nézzétek át, hogy beforraszthatom e.

kondis4.LAY
    
(#) gesa válasza steelbird hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Igen. Azért csak dűlőre jutunk ebben a szigetelési témában.
(#) gesa válasza Jaksi hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Elméletileg mehet. Csak ha stereót csinálsz akkor csinálj még egy ilyen panelt.
(#) Jaksi válasza Jaksi hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
A trafo 1 és 2 helyére a Graetz elötti részt kötném be ahol még AC van.
(#) steelbird válasza gesa hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Mint már írtam, ő a TO3 -as tokokat kérdezte, csak azután kérdezte meg a kis tranzisztorokat. Mint kiderült, sehová nem tett szigetelést a tranzisztorok alá.
Lehet,hogy te még nem láttál műanyag tokos treljesítmény tranzisztort, amit mindenféle szigetelés nélkül hűtőbordára kell csavarozni, de én már rengeteget.
Nem azért kell valamit hűtőbordára tenni,mert fém tokja van, vagy mert fém felületű hűtőrésze van, hanem azért, mert hűteni kell.
Egyébként itt egy link: S 2055 AF
(#) Jaksi válasza gesa hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Igen azt már említetted. Csak már ez az első panel lenne működőképes! Jól bebénáztam ezt a szigetelést, pedig mennyire megvoltam elégedve magammal hogy milyen jól sikerült.
(#) gesa válasza steelbird hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Ez igaz valóban létezuik műa. tokozású tranyó.Én kérek elnézést.
(#) gesa válasza Jaksi hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Erre való a fórum. Okos ember a más kárán tanul. Azért a tranyókat mérd ki és izzóval indítsd.
(#) Jaksi válasza Jaksi hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
De ha csinálok majd mégegyet akkor ahhoz már nem kell mégegy Graetz ugye? Elég ha a mostani +- részéröl leveszem az egyenirányított áramot az ujabb panelhez?
(#) didyman válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Szigetelő gyűrű a neve és mindenütt van, ahol hűtőbordára szerelnek tranzisztort .
(#) Jaksi válasza gesa hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Persze ha kiszedtem leellenőrzöm őket. Remélem nem lett bajuk ha meg igen lesz***m veszek másikat csak menjen már az a PA300.
(#) gesa válasza Jaksi hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Elméletileg nem kell. Nekem 2 van benne.
(#) steelbird válasza Jaksi hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Minden tranzisztor alá, amit a bordára tettél, kell csillámlapot tenni. A csillám pont erre van.
Van mindhárom méretű tranzisztorhoz csillám, méretre gyártva. Neked csak alá kell tenned.
Bekened vékonyan a bordát pasztával a tranzisztorok alatt, aztán rá a csillámot, majd bekened a tranzisztorokat szintén vékonyan pasztával, felcsavarozod, majd ezek után beforrasztod.
A nagy tranzisztoroknál (a 4 db TO-3 tokos tranyó) kicsit másként kell.
Először bekened pasztával a tranzisztorokat, ráteszed a csillámot, aztán jöhet mind a két lábára szigetelés, én kábelről szoktam lehúzni a megfelelő hosszú darabot blankolással, majd beleteszed a tranzisztor furataiba a csavarokat, és azokra is ráhúzod a szigeteléseket.
Arra figyelj, hogy a szigetelés ne legyen hosszabb a lábakon, meg a csavarokon, mint amekkora távolság van a nyákig. Vagyis, max. a borda furatmagassága lehet...
Ezután az előszerelt tranzisztorokat beépíted a nyákba.Előtte kend be a bordát pasztával, majd összecsavarozod, jól meghúzod a csavarokat, majd leforrasztod a nyák oldalánál a csavaralátéteket és az anyákat, aztán beforrasztod a két lábát. Nem fontos leforrasztani az anyát, meg az alátétet, de úgy stabilabb az érintkezés.
(#) gesa válasza steelbird hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Ez így elég egyértelmű lesz a számára.
(#) Jaksi hozzászólása Márc 11, 2011 /
 
Na köszönöm a segítséget uraim! Mára elég ennyi PA300as megrázkódtatás. A feladatom akkor adott, jövő héten fogom kivitelezni.
(#) steelbird válasza Jaksi hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Hát, igen, jön a hosszú ünnep, bolt meg zárva...
(#) Jaksi válasza steelbird hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Meg az asszonytol is már megkaptam, hogy a PA300-al többet foglalkozok mostanában mint vele.
(#) didyman válasza gesa hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Nem a ... . A plasztik tokozású tranzisztorok ugyan gyengébb hővezetéssel, de szintén hűthetőek. Az ilyen tokok TO220P kivitelben 30W-ra limitáltak.
(#) didyman válasza steelbird hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
De pontosan kell, mert ez központosítja a csavart a lyukban. Nélküle a csavar könnyen hozzáérhet a lyuk széleihez.

Srácok, ezek annyira alap dolgok, ilyeneket pont nektek kell magyarázni, akik már vélhetően pár végfokon túl vannak?
(#) steelbird válasza didyman hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Értem, mit írsz. A szig. gyűrű akkor kell alulra, ha viszonylag szűk a furat a bordán, a nyákon meg nagy. Ha pontos a nyákterv és potosan van fúrva,akkor elég akkora furatot fúrni a nyákba, mint amekkora a csavar átmérője. Az APT 100 -ak így voltak szerelve, sosem volt velük ilyen gond. Azoknál a nyák oldalon csak fém alátét és anya volt. Ja, meg a kettő között egy körmös alátét.
Épp ezért kell a csavarra is szigetelő csövet húzni. De a zsugorcső sem jó, amit gesa írt, mert az is hőre lágyuló. Egy nagyobb melegedés esetén, főleg,ha nem teljesen központosan sikerült szerelni a csavart a furatban, a furat oldalfalához nyomódó zsugorcső meglágyulhat a hőtől és a csava menetének az éle átvághatja a mechanikus nyomás miatt, ami megintcsak zárlatot okozhat. Ezért kell hőálló szigetelés.
Normál körülmények között nem biztos, hogy annyira felmelegszik a borda, de extrém körülményekre is tervezni kell. Pl. kevésbé szellőző polcban, nyári,35 fokos hőségben házibuli... Ha nincs ventillátor, igencsak meleg lehet a borda, azt meg egy rossz szereléű, hőre lágyuló szigetelőcső nem bír ki, és egy ilyenen nem kellene egy végfok épségének múlnia...
(#) steelbird hozzászólása Márc 11, 2011 /
 
Jaksi..
Csavar méretű furat a nyákon, legalább 1,5-2 mm -rel nagyobb furat az alu bordában, hőálló szigetelés a csavaron. Így jónak kell lennie. De ha nem vagy biztos a szerelési, meg a fúrási pontosságodban, és a nyákon már nagyobb a furatátmérő, mint a csavar, akkor inkább tényleg tegyél alulra szigetelő gyűrűt, ami központozza majd a csavart a furatban. De én akkor is javaslok még a csavarra egy szigetelő csövet, ami a furatban lévő részén rajta van a csavaron.
Így atombiztos...
(#) didyman válasza steelbird hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
", hogy alulra nem kell a szig.gyűrű, szerintem itt most felesleges,"
Dehogynem, ezt írtad. A kapható gyűrű való ide, az nem lágyul, helyén marad. A NYÁK és a borda közé kell helyezni, a perem helyét például fúrófejjel lehet kimarni az idomból, ha egyáltalán szükséges (8 alátét esetén nem az, de ez mechanikai konstrukció kérdése). A zsugorcsövet sok gyári végfok használja, a kábelszigetelést viszont nem szeretjük itt, a borda által körülvett emitter és főleg a bázis hozzávezetése bizony pár fokkal a borda alatt lesz, bár ezeknek amúgy is akkora lukat fúr az ember a bevezetés körül kitoluló szigetelőanyag miatt, hogy nem szorulnak szigetelésre jól fúrt panel esetében, de elővigyázatosságból azért célszerű szigetelni. Zsugorcsövezni szokták ezeket is . Anyagukban vastagodva zsugorodnak, hőre sokkal kevésbé lágyulnak így, mint az első szembejövő vezeték szigetelése.
(#) steelbird válasza didyman hozzászólására (») Márc 11, 2011 /
 
Én sosem tettem a TO3 -as tokkal szerelt végtranzisztoraim csavarjai alá szigetelőgyűrűt.
A csavarokra prespán szigetelőcsövet tettem, ez mindig kéznél volt, a lábakra pedig kábelszigetelést húztam. Egy bizonyos TV márkánál (itt most nevet nem írok, ez nem a reklám helye..) a sorvégfok közelében az eltérítő áramkörök csatlakozóit olyan szigetelésű vezetékkel szerelték, ami hőre nem lágyult, nem változtatta a méretét. Ha sokáig melegítettem ezt a szigetelést a tűzforró kézi forrasztópákával, akkor sem volt semmi, legfeljebb a nagyon magas hőre egy kicsit megfeketedett.
Ez kéznél volt, volt belőle pár szatyorral...
Igazad van, a lábakra sima kábelről lehúzott szigetelés nem jó. De ott meg tényleg "bolondbiztosra" szokta az ember fúrni a furatot, így én is. A tranzisztor tokjánál úgyis van a lábak körül egy szigetelő felület, így a furat is lehet akkora átmérőjű, ott úgysem ad át hőt a bordának.
(#) batajohn hozzászólása Márc 12, 2011 /
 
Helló mindenkinek!
Van egy Grundig Receiver R 35-ös rádióerősítőm.
2 problémám lenne vele.
Az 1. problémám az lenne vele, hogy ha nem használom úgy 5 napot és bekapcsolom, olyan hangja van amilyennek lennie kell.De 1-2 nap múlva rá se lehet ismerni annyira lehalkult.Hát kb.20%-ra.(Pl:Mikor hangos 7-esen üti az ablakot 1-2 nap múlva 25-ösön se tudja megrezgetni.)
A 2. az hogy az R-oldal tökéletes szól.A Left oldal meg se szólal.
Mi lehet a probléma?Köszi
(#) cicoka hozzászólása Márc 12, 2011 /
 
Sziasztok. Pár évvel ezelőtt találtam a PA300-hoz egy másfajta nyáktervet, felteszem ide hátha valakit érdekel.
Következő: »»   764 / 2523
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem