Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kémia óra vízbontás (durranógáz fejlesztése)
Lapozás: OK   33 / 87
(#) foxi63 válasza alienvzs hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Hali!
Már ne haragudj meg, de a vízbontó hatásfoka sem 100% , aztán a durranógázt elégeted,(felrobbantod)
a keletkező hőből megint elveszik egy csomó, a 230/12V átalakitó megint csak 80% hatásfok.
Az egésznek csak akkor van "értelme" ha minden egységed abban a helységben van, amelyiket fűteni akarod, akkor 100% a hatásfok, de még mindig csak a bepumpált elektromos energiádat kapod vissza!
Legegyszerűbb 20 db 75W-os izzó bekötése, akkor meleg is van, meg megvilágosodás is.
üdv.
(#) Collector válasza alienvzs hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Figyelj. Villamos áram - vízbontás - elégetés. Ha x wattal termelsz gázt, akkor a gáz elégetésével is csak azt az x wattot kapod vissza (ideális esetben), tehát te dolgoztál egy csomót csak azért, hogy ne közvetlen az áram fűtse a lakást, hanem az áram által termelt gáz elégetése adja a hőt.
Tehát nagyságrendileg te 10kWh-t használsz közvetett módon fűtésre a konektorból folyamatosan.
(#) superpotyi válasza alienvzs hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Szevasz. Gondolom az ötletet honnan veted, talán az egyik hírdetőportálról ? Minden hozzászólónak igazavan kár küzdeni a gondolatal . Tételezükfel hogy sikrül nyereségel előálítani a hho-t bevezeted a gázkazánba talán nemisrobanfel elsőre ami biztos másodpercek alatt leolvad. Amenyiben mégis hho-val akarsz fűteni ne elktrolízisel akard bontani a vizet hanem vegyiúton ez egyszerű és olcsóbb ! Bővebben: Linkhttp://www.youtube.com/watch?v=OHvw5tXAe0U
(#) Skyline válasza Collector hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Valahogy kevesebb energiával kell megtermelni a gázt,pár feltalálónak elvileg sikerült,de hogyan csinálták....
(#) Collector válasza Skyline hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Hogyne, a vízzé elégett gázt pedig visszavezetik a tartályba, és máris megvan az örökmozgó, a termodinamikát meg a kukába dobjuk.
"Feltalálóból" meg annyi van, hogy Dunát lehet velük rekeszteni, megannyi feltalált perpetum mobilével, 100%+ hatásfokú motorral, meg a frász tudja mivel.
(#) kkrisz75 válasza svgyula hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Az a baj, hogy te is és mások is a szívócsonkba porlasztanak. Sokan még a fojtó(pillangó) szelep előtt.

Nálam 135 ös skodánál, se télen se nyáron nem jelentkezik a megfagyás problémája. Én mondjuk nyáron vizezem a papírszűrőt és már az is érezhető mint motorhangban, mint nyomatékban. Megfagyni ekkora sebességnél képtelen a víz. Jó esetben télen, amíg hideg a motor. De a szívócsonkban már 0 80 fokos csonkfűtés ezt mindenképp megakadályozza.

A vizet, ugyan úgy mint a benzint közvetlenül a hengerfej járataiba kell fecskendezni(porlasztani).

Az eddigi próbálkozásaim ugyan úgy mint a hideg benzin esetén télen, a víz lecsapódását eredményezi a szívócsonk falán, és csak teljes bemelegedés után érezhető a nyomaték növekedés.

Így ha a vízcső előbb megkerülné a kipufogócsövet, és aztán kerülne az injektorokra, máris majdnem gőz állapotban történne a befecskendezése, ami nem kicsit növeli a hatásfokot.

Ez mellett egy vízbontóval több h2-t juttatni az égéstérbe és jócskán csökken, csökkenhet a benzin fogyasztás.

Én ha lenne fedezetem erről közelíteném a témát.
(#) szsrobert válasza superpotyi hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
"ne elktrolízisel akard bontani a vizet hanem vegyiúton ez egyszerű és olcsóbb ! "

Mivel lehet vízbontásnál olcsóbban hidrogént fejleszteni? A NaOH és az Al sem olcsó.
(#) superpotyi válasza szsrobert hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Szevasz nátrium hidroszid 420ft 500g, alumínium nemkell vadiuj hulladékokis bőven megfelelnek
(#) escort lx hozzászólása Márc 20, 2011 /
 
Amiről már szó volt! Az autók befecskendezőjének rajzát és sok egyéb hasznos infót tartalmazó
Vivid Workshop Data progit a beload ról le lehet tölteni
crack elni elég bonyolult többszörösen oda vissza másolgatni kódot generálni, stb. crack eléskor a vírusirtót ki kell kapcsolni mert általában vírusnak érzékeli a crack et.
Az autódatát sajnos nem sikerült megtalálnom, pedig az is sok hasznos infót tartalmaz
(#) szsrobert válasza superpotyi hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
1kg NaOH akkor 840Ft. Ebből hány l hidrogén állítható elő, ha az alu "ingyen van"?
(#) superpotyi válasza szsrobert hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Nemkisérleteztem a dologal enyire .
(#) 1zolee válasza kkrisz75 hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Arra azért kíváncsi lennék, h mivel vezéreled meg azt, h mindig az éppen szívó ütemben lévő szelephez fecskendezel???
(#) atideath válasza svgyula hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Szia.

Amikor építetted a PWM-et akkor ott a rajzon van egy javítás. Ki lett véve a dióda és az ellenállás új helyre van áttéve. Most a diódát hova tegyem be? Vagy egyáltalán nem is kell a kapcsolásba? Köszi
(#) svgyula válasza atideath hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Szia Melyik diódáról beszélsz? Ha a 10v-os zéner diódáról akkor csak a 7810-es kell bele mert az stabilizálja a tápfeszültségét a szerkezetnek.
Mégpedig úgy hogy ha ránézel és látod a feliratot akkor bal oldal-bemenet középső-test jobb oldal-10v stabil fesz.

Más! Az a helyzet hogy én a víz adagolást a torkon keresztül végeztem. Úgy működött hogy a motor szívóerejét használtam arra hogy vizet szívjon.Pontosan úgy mint a festékszóró pisztoly a cső mellett elhaladó levegő vákuumot hozott létre és kiszívta a vizet. Télen meg csak akkor működött amikor már "kiolvadt". Ezen az sem sokat segített volna ha rátekerem a kipufogóra mert csak a csőben levő anyagot melegítette volna fel.
Az hogy "gőzt" engedünk a motorba nem növeli a hatásfokot hiszen annak pont akkor van igazi teljesítménye amikor halmazállapot változás van azaz folyadékból gáz halmazállapotúvá megy át akkor a térfogat növekedés 1460 szeres! Na ezt nem a kipufogó mellett egy csőben hanem a motortérben kellene felhasználni!
(#) atideath válasza svgyula hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Hmm. Egy kicsit akkor el lett rontva a rajz. Most ellenőriztem át. A R12-nek (0.003Ohm) nem is találtam meg még a helyét a rajzon sajnos. Egyébként én a két db 1N4004-es diódára gondoltam. Ki lehet hagyni mindkettőt nyugodtan? Kicsit összekuszálta az illető a rajzot rendesen számomra.

Ha mindent jól értek (mármint a javítást) akkor, Jön a +12V rámegy a R14-re (39Ohm 1W) és utána kell betenni a 7810-es IC-t? És akkor a 1N5348B diódát ki is lehet hagyni a fenébe? Kell a szegényke 7810-est hűteni vagy elég csak a FET-et? Bocsi ha hülyeséget kérdeztem de számomra elég kusza lett ez a rajzolat .
(#) svgyula válasza atideath hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Hali! A 7810-re direktbe megy a feszültség kihagyod az ellenállást! Nézd meg hogy melegszik-e nálam semmi melegedés nincs.
Ha mégis akkor valami nincs rendben ez is saját tapasztalat!
Az R12 vigyázz! ne keresd boltban az egy huzal vagy rézszövetből kell megcsinálni én 2mm-es rézhuzalból készítettem kb 8 cm hosszú úgy kell beépíteni hogy azon megy keresztül az egész áram erősség! Tehát úgy kell elhelyezni hogy tudjon hűlni ha melegszik. Igaz én a panelra raktam de én mindent ráterveztem a panelra és ez a kapcsolás csak egy részét tölti ki. Nem akartam kusza vezetékeket összevissza most csak ki és bemenet van az össze többi a panelon megy persze ott ahol átmegy az összes áram ráforrasztottam két 1,5mm-es tömör rézhuzalt.
Ha megnézed a fényképet a beültetett alkatrészekről láthatod hogy két ellenállás nem lesz ugyanaz mint a rajzon a színek alapján jöttem rá én is de azzal is mehet a dolog de én kicseréltem ugyanolyanra mint a beültetési fényképen látható. Ne kérdezd az értéket nem tudom.
Ja és még valami ha bekapcsolod figyeld a 7810-et fogjad ha melegszik azonnal lekapcs! és ha megy akkor a frekvencia tekerésével KELL hallanod a sípolás változást persze meg kell terhelni én egy 21W-os égővel kezdtem a tesztet aztán rátettem egy áthidalt 55/60W fényszóró égőt. Ha szépen lehet fel-le állítani a fényerőt akkor a bontóval is fog működni!
(#) svgyula válasza atideath hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Még egy dolog az R12-vel kapcsolatban ez az ellenállás a "sönt" a rendszerben az itt fellépő feszültség esést figyeli az LM324 és a "limit" hozzárendeléssel tud leszabályozni! Az R12 nélkül nem működik a kapcsolás!
(#) atideath válasza svgyula hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Igen ezzel az R12-vel tisztában voltam hogy nem lehet kapni a boltban és el kell készítenem. Közzé tudnád tenni a te nyáktervedet és a beültetési rajzodat? Szerintem sok ember hálás lenne érte. Többek között énis . Még mindig a két db 1N4004 dióda a kérdésem. Kell az egyáltalán vagy nyugodtan elhagyható?
(#) atideath hozzászólása Márc 21, 2011 /
 
Na most számolgattam egy picikét.Mivel nekem csak 1mm-es rézkábelem van itthon ami a legvastagabb elvileg így alakul az R12.

Réz fajlagos ellenállása: 0,018 Ohm*mm2/m

R= (fajlagos ellenállás)*l / A

A=r^2*pi = 0,5*0,5*3,14=0,785 mm2
l [m]= (0,003*0,785)/0,018 = 0,1308 m = 13,08cm

Mivel nem tudtam megmérni az ellenállását a huzalnak (A műszerem nem képes ilyen kicsi ellenállást mérni) így csak a számolásra tudok hagyatkozni és örülnék ha valaki meghesszelné .
(#) svgyula válasza atideath hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Szia! A D2 beraktam a D1-et kihagytam. oda egy 10.000 µF kondit raktam 65 voltos.
Az 1mm-es rézkábel sajnos szerintem túl vékony! ahhoz hogy 30A átmenjen rajta folyamatosan a 2,5mm2-es is kevés. Nem véletlen hogy 6mm2-es a vezetéket kell rakni a betápláló meg a kimenő vezetékeknek! Sajnos nem készítettem panel rajzot-tervet csak ahogy odaraktam a cuccot ahhoz rajzoltam a panelt.
(#) atideath válasza svgyula hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Na összeraktam a kapcsolást és a következőt csinálja. Megnéztem a 7810 nem melegedik úgyhogy elméletileg nagyszerű a betápja. (Igaz bent van a 39Ohmos ellenállás előtte). 12V ráadása után a 21W-os izzó el kezd égni rendesen. MOSFET nem melegszik, LM nem melegszik. Utána ráadtam folyamatosan a feszkót és azt csinálja hogy mondjuk full fényerőn ég az égő 5ms-t és utána egyszerűen folyamatosan csökken a fényereje és kialszik. Pedig a tápot nem vettem le.Amíg full fényerőn ég addig a potival tudtam szabályozni a fényerejét. De egy idő után kialszik és akkor várni kell 1 percet és újra ráadni a tápot és megint kapok egy pár másodperc tekergetési időt . Nekem olyan gyanús mintha kondenzátor feltöltődése után levenné az áramot az égőről. De nem tudom mi lehet a baj. Valakinek valami ötlete esetleg? A két db 1N4004-es diódát nem raktam be. Lehet ezzel lenne a probléma? Próbáljam meg betenni a MOSFET-hez?

Köszi Gyula hogy próbálsz segíteni
(#) svgyula válasza atideath hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Szia! A 39 ohm kiszeded és átkötöd! Valószínűleg a 10 uf feltöltéséhez kevés a fesz!
A 7810-es után mérd a feszültséget!!
(#) atideath válasza svgyula hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Köszönöm Gyula. Ez volt a galiba.. 7810-es IC-t hagyhatom szabadon vagy azért valamennyire hűteni kell? Mert eddig bírta. De elvileg nem kellene melegednie nem? Most így nagyon jól muszikál . Próbálgatom most. Remélem nem fog leégni
(#) svgyula válasza atideath hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Szia! Elméletileg nem melegszik de én raktam rá egy darab alu hűtőt biztos ami fix
(#) svgyula válasza atideath hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Szia! Találtam képet a telefonomon a szerkezetről:
(#) svgyula válasza svgyula hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
És még egy ahol kihoztam a vezérlést potméterekkel az elejére

DSC00910.JPG
    
(#) sznoopy hozzászólása Márc 22, 2011 /
 
sziasztok,

PWM építésénél felmerült egy kis félvezetős problémám, az IRFP064N nálunk nem kapható helyette IRF1405-öt találtam ami van, kb ugyanazt tudja ez is csak 169A-t max és 330W-ot, ami picit a tokozás miatt hihetetlen nekem, de ha tudja hát tudja.

szóval ez jó lehet szerintetek bele?

köszönöm
P
(#) sznoopy hozzászólása Márc 22, 2011 /
 
Láttam volt itt pár PWM rajz is, amiben már tapasztalatok útján pár alkatrész is módosult, de nem találom a hozzászólást és a rajzot, esetleg valaki be tudná linkelni?

Köszönöm
(#) sznoopy hozzászólása Márc 22, 2011 /
 
Még egy kérdés, lézervágva nagyon olcsón 1.4301-es lemezt tudok szerezni (KO33 - 304), ez bevált mint rozsdamentes a cégnél - krómüzemben sem rozsdásodott ha ottfelejtették, vagy 1.4306-ot (KO41LC) ami viszont szokott rozsdásodni, de azért van néha.

Viszont olvastam, hogy ha nem teljesen megfelelő az anyagminőség akkor barnulgat, ezt esetleg elektrolit keringtetésével orvosolható? Milyen hátrányai lehetnek még? Hamarabb elfogy a lemez?
(#) svgyula válasza sznoopy hozzászólására (») Márc 23, 2011 1 /
 
Hali! Ha van olcsón és hozzá is tudsz jutni akkor csináld meg abból de igazából a KO36 lenne a jó vagy a 316L.
Azt kell még tudni hogy az elektrolit esetleges vas tartalma miatt elkezdhet rozsdásodni. Köztudott hogy a vasoxid megtámadja a saválló anyagokat is melyikek mennyire ez a minőségétől függ. Aztán meg a KOH egy eléggé lúgos oldatot képez ami szintén szereti enni az anyagokat. Talán a szódabikarbonát nem annyira agresszív az elektrolitban mint vezető közeg.
A keringetéssel nem sok mindent tudsz elérni legfeljebb gyorsítod a folyamatot.
Következő: »»   33 / 87
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem