Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Az én szkópomon 1 és 2 mV-os állásban zajosodik be a "vonal" mind két csatornán egyformán, megnéztem a szervizkönyvben a kapcsolási rajzot és ott az 5 mV-os állásig a bemeneti osztóval, és az 1-2 mV-os állásnál az erősítés növelésével vált méréshatárt.
A nagy sávszélesség miatt a zajfeszültség már jelentős lehet a legérzékenyebb állásokban, bár talán 10 mV-nál még nem kellene. De ha egyforma a két csatorna ebből a szempontból, akár a típusra jellemző lehet. Másik ugyanilyen típussal kellene összevetni.
Ezek szerint a régi szkópok legnagyobb ellensége a kontakt hiba. Az én szkópom 10-5-2 mV állásban szinte használhatatlan. Látom a jelalakot. Kicsit homályos, de ez még nem is zavarna, hanem fel-úszkál az ernyőn. Ez már idegesít. Egyszer csak lesz pénzem egy jó és stabil szkópra.
Sziasztok!
Vásároltam egy RFT EO 213- as szkópot pár napja. Mindene működött a mai napig. Reggel használtam majd kikapcsoltam , mikor újra mérni akartam vele egyszer csak a sugár lefele elindult és eltűnt. A bemeneten nem volt semmi jel sőt GND-n volt a V/div kapcsoló. Átkapcsoltam a B csatornára majd vissza és ismét volt sugár, de csak pár mp -ig. Ha az előlapot picit kocogtattam az átkapcsolók ( YA, Chop, Alt...)körül, néha vissza jött, de már ez sem segít. Most a sugár valahol a cső alján megy, a fénye látszik csak nem tudom behozni az ernyőre. Valami komoly kontakthiba lehet, vagy a függőleges eltérítés halhatott meg? Esetleg valaki ráér , megköszönném a segítségét! Üdv : Zoli
Szia!
Az alapján, amit írsz, szerintem megborult valahol az Y csatorna egyensúlya. Hogy mitől, az jó kérdés, ha csak kontakthiba, akkor elvileg nem nagy a gáz, "csak" meg kell keresni. Szerintem érdemes lenne kipucolni a csatornaváltó kapcsolókat de nem WD-40-el, hanem kifejezetten nagyfrekis cuccokhoz ajánlott szerrel (pl. tuner 60). Kocogtatással (szigetelt eszközzel!) is lehet próbálkozni. Az is lehet, hogy az Y erősítő végénél a melegedő alkatrészek egyikének forrasztása lazult meg. Ha van hozzá gépkönyved, akkor végig lehet mérni a munkapontot az erősítőn, megkeresve, hogy hol borul meg.
Sziasztok.
Ha valamilyen orosz scope-hoz szuksegetek van gepkonyvre, leirasra, kapcsolasi rajzra, szivesen segitek.
Szia !
Akkor máris megragadnám az alkalmat....C1-67 számú szkópnak a rajza kellene, ha meg van. Köszi előre is ! Üdv: sector99
Küldök egy rajzot,remélem jó lesz.
Sziasztok!
Van nekem egy ezer éves régi HTSz csöves szkópom, aminek a típusa: HOS 21-58. Úgy döntött, hogy nyugdíjba vonul, de én szeretném még munkára fogni egy kicsit, ehhez kéne nekem kapcsolási rajz hozzá. Ha van valakinek, segítsen! Köszönöm.
Szia!
Nem erről van szó? Bővebben: Link
Sajnos nem teljesen!
Az előlap tulajdonképpen ugyan az, de a belső szerelés ennél sokkal régebbi, nem nyákra készült, hanem légszereléses, "forrléceken"! Persze lehet, hogy a kapcsolás ugyan az. (??) Lehet, hogy segítene ennek is a rajza.
Vagy ez? Bővebben: Link
Ez lehet hogy "belülről" ugyan az, mert a belső elrendezés úgy látom megegyezik, de ehhez nincs itt rajz, de lehet az előző jó lesz!
Még át kell néznem, de addig is köszönöm a segítséget. Az előző se ugyan az, mert ebben csak csövek vannak, félvezető még nincs!
Ballage nagy szakértője az rft 213-nak.
Köszönöm a válaszod és a jó tanácsokat.
Megtisztítottam a kapcsolókat + a potmétereket, mert onnan indult a probléma ( kopogtatás) végignéztem az " Y" panelt forrasztási hiba után kutatva és találtam is egy - két körberepedt alkatrészlábat és megtaláltam a problémám okozóját is : egy vezeték átkötés egyik fele ki volt törve a panelból. Beforrsztás után minden működik a sugár visszatért középre, állítható stb... Köszönöm még egyszer. Olvastam itt a fórumon hogy érdemes a régi készülékekben a kondenzátorokat kicserélni, vagy amíg rendesen működik ne piszkáljam? Ez a példány még nem volt javítva véleményem szerint. Üdv : Zoli
Szia! Örülök, hogy ilyen könnyen sikerült zöld ágra vergődni. A kondicseréről úgy vettem észre, hogy megoszlanak a vélemények. Van aki azzal kezdi az egész hibakeresést hogy átkondizza az egész gépet, van aki viszont kiméri ESR-mérővel, hogy melyik a rossz és csak azt cseréli. Az előbbivel az a baj, hogy a teljes szétszedéssel nagyobb kárt lehet csinálni, mint amilyen eredetileg volt. A másik megközelítés viszont nem garantálja, hogy egy idő után nem fárad el megint egy kondi, és akkor megint lehet szétszedni a műszert. Szóval ez kicsit bevállalási kedv kérdése is.
Én pl. mostanában újítgatom fel a saját EMG 1569-esemet, azt én kapásból átkondiztam rögtön az elején, sőt még egy extra elkót is betettem az Y erősítő bemenetéhez, mert nem volt teljesen kifogástalan a csatolásmentesítés. A leggyorsabb eltérítéseknél, kicsit behullámosodott a vonal, de az új elkóval most már szép egyenes.
Mondjuk úgy, hogy egyet már sikerült elindítani a gyógyulás felé. Tényleg, mi újság vele? Sikerült már összerakni?
Na újra itt vagyok, ezek a tavaszi munkák kikészítenek. Walter nem tudom konkrétan mire gondoltál a C301 és C302 kondenzátorok kapcsán, multiméterrel a testhez mérve 33v-ot mérek a rajzon megadott helyeken, ott is ahol 2.5v szinusz van megadva. Vagy forrasszam ki őket és mérjem meg a kapacitásukat? Más felvettem a kapcsolatot a cső eladójával szerinte NDK megrendelésre gyártott, megmaradt hibamentes csövek! Egyébként nagyon rendes volt postaköltség fejébe küldött még egy új csövet, úgy hogy megint ott vagyok ahol az elején. Közben visszakötöttem a régi fűtő tekercset próbaképp a régi csőre, és a jelenség, a cső serceg, a 6.3v helyett 125v – 135v ingadozó feszültséget mérek, olyan mintha a csőben valami áthúzna a fűtőfesz felé! Ha a csengőtrafót kötöm rá, a fűtőfesz 6.1v – 6.2v stabilan.
A méréshez másik szkóp kellene a rajz szerinti jeleket kellene mérni a kondenzátorokon.
Az áthúzás a fűtésre,fura.. szerintem valamilyen kapacitív úton lesz feszültség különbség a katód és a fűtés között. A z eladó igazi úri ember, ha van új cső a réginél kísérletként összekötném egy vezetékkel a katód és a fűtést,megszűnik-e a szikrázás,csak a baj,hogy a szikrázás elégetheti a régit is, nagyon rövid időre esetleg próbáld ki,előbb hidald át vezetékkel, aztán kapcsold be. Az új csövet ne tedd be,amíg ez nem tiszta. Úgy látom a fűtés a hálózati tr.-ról üzemel és az inverterrel nincs semmi összekötés. , esetleg az invertert megtápláló hálózati tr, szek. tekercse és a fűtő tekercs között volna szigetelés hiba? Egy 1KV-os szig, vizsgálóval rámérnék a kivezetésekre, milyen az ellenállás köztük.
Sziasztok.
Ha esetleg valakit érdekel, akkor van egy Tektronix T932-es szkópunk eladó. 25.000.- Köszönöm és bocs az OFF-ért. Tamás.
Alkatrészkérdés: egy japán szkópban cserélnem kellene néhány ellenállást és kondenzátort.
Az SM alapján az ellenállások +-5% Carbon 1/4W. Ezek ha jól értelmezem, akkor szénréteg ellenállások. A mérete kb. 4x2mm. Felvetődött bennem, hogy miért szénréteg ellenállások? Hol lehet ilyet kis hazánkban kapni? Mert ekkora méretben csak 1-2 értékben találtam a lomexben. A kondenzátorok SM alapján kerámiák, viszont ezek is úgy néznek ki, mint a kis ellenállások, kb. 4x2mm-esek és ugyanúgy színkód van rajta. Ilyen fajta kondit még nem láttam nálunk. Lehet egyáltalán ilyet errefelé kapni? Sima kondért nem szívesen raknék bele, mert sokkal nagyobb és nem nagyon van hely egyes helyeken.
Szia!
Kondenzátort csak akkor cserélj (és ellenállást is), ha rossz vagy megváltozott az értéke. Szénréteg helyet tehetsz fémréteget is.
Sziasztok!
Nemrég örököltem egy ORION EMG-1555 típusú szkópot. Némi bíztatás után megjelent a csatolt képen is látható görbesereg, majd az egyik tápszűrő MM elkó kontakthibájának (!) kijavítása után működni kezdett. Egy gondom van még vele: bekapcsolás után 2-3 perc múlva alulról lassan úszik be a jel a képernyőre, illetve az "INVERT" kapcsoló kihúzásakor a jel arrébb ugrik, hosszú üzem után is. A jelenség mindkét csatornánál észlelhető. Ha a függőleges eltérítés fiókját kiveszem, akkor bekapcsolás után néhány másodperccel már megjelenik a vízszintes vonal a képernyő közepén. A bal oldali fiók a 1589-U-52 típusú szélessávú előerősítő. Találkoztatok-e már ezzel a jelenséggel? Hol érdemes vizsgálódni? A segítséget előre is köszönöm!
Üdv Mindenkinek.
Tudnátok segíteni nekem? Hozzájutottam egy igen csak régi orosz, csöves oszcilloszkóphoz. Javításra szorul, nagy baja nem lehet szerintem, de semmiféle adatot nem találok róla sehol. Mellékelek pár képet, hátha valaki felismeri és tud infót róla. Előre is nagyon köszönöm!!!
Próbáltad már az a zöld matricát leszedni?
Lehet rájössz, hogy milyen szkópod van.
Szia!
A jel alulról történő " beúszása" teljesen normális jelenség. Ennek a szkópnak az eleje egy kis csővel készült a neve nuvisztor. Amíg ez be nem melegszik, 3-5 perc, addig a vonal lassan mászik felfelé. A másik problémát a VAR ATTEN BAL feliratú potméter csavargatásával tudod orvosolni. Üdv.
Szia LO-70 tipusú oszcilloszkópod van. Amatőrök számára készült az egykori SZU-ban, az C1-94 elődje. 2 vagy 3 csövet tartalaz, aszimetrikus eltérítésű. Végletesen egyszerű felépítésű.
Köszönöm szépen az infókat!
Érdemes azért foglalkozni vele, vagy teljesen használhatatlan értelmes mérésekre?
Hangfrekvenciás mérésekre, inkább vizsgálatokra megfelelő.
Szia. Mindennel érdemes foglalkozni, ami az oszcilloszkópokkal kapcsolatos. Első szkópnak nagyon is jó. Az élesztése és használata, során fogod megtudni, milyen feladatokra jó, és mire nem.
Az értelmes mérést nem értem. Van aki értelmetlen mérésekkel foglalkozik? A rajzot megkaptad? |
Bejelentkezés
Hirdetés |