Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
Aki keres az talál.Rámértem egy hajszáritó 220 as végére és 35 illetve 100 ohm gondoltam jó ez pillanatnyi terhelésnek ""mást nem találtam""Lényeg ami meglepő volt még el is indult s még füt is 35ohmnál vagyis legerősebb fokozat 80V 2,2A s megse kottyant neki . De azért nehogy teljes legyen a siker csavarhuzómat véletlen ráejtettem a nyáklapra Ugyhogy holnap vehetek fetet...
Csak találtam két fetet.
11 kép üresjárat áramfelvétel 0,14A akumulátoron mérve 12 kép terhelés 100ohm 80V 0,8A 13 kép terhelés 35ohm 80V 2,17A Sajna tovább nem tudom terhelni mert nincs mivel. Képek sajna ilyenek nem tudok más formátumban menteni.
Max feszültségnél ami 96V terhelés 35ohm fesz leesik 82,4V -ra Áramerősség 2,24A
Idézet: „De azért nehogy teljes legyen a siker csavarhuzómat véletlen ráejtettem a nyáklapra Ugyhogy holnap vehetek fetet...” Jót röhögtem
Szóval kb itt járhat jelenleg a kivehető teljesítmény maximuma a tápodból. Legalábbis a kitöltési tényező alapján.
Szerintem van még abban a magban tartalék. Meg néztem, hogy mit tekertél rá. Idézet: „A menet szám annyiban változott primer 4-4menet 0,6huzal 4-4 száll A szek 20-20 menet 0,6huzal 2-2 száll.” A primer az nagyon kevés! Így az áramsűrűség 8A/mm2 . Az pont kétszer annyi, mint szabadna. Ha fér még a magra, akkor tekerj rá primer tekercset. Fog abból sokkal több is lejönni. Úgy is jót tesz a sórási induktivitásnak, ha szendvics szerűen tekercselik a trafót. (1 kis primer, egy kis szekunder- még 1 kis primer, és még egy kis szekunder...) Minél kissebb a szórási induktivitás, annál nagyobb az átvihető teljesítmény. A szekundered ehhez a teljesítményhez reális. Ha viszont azt nézem, hogy meg akarjuk növelni a primereket, akkor 1 szállal bővítheted a szekundert is.
Fullos a mag nem tudok rá többet tekerni,Így is nehéz volt rá tenni a feritet.Ez nekem jó így, elég teljesitményü.Meg mint mondtam az elején nekem többnyire a fetek nem élték túl a kapcsolásomat De most üzem képesnek bizonyul igazából ez a lényeg. Így a referencia Zénerrel vagy mi is a pontos neve,már jól működik.
Gondolom ez volt a hiányzó lánc szem. tegnap este kaptam egy erősítőt ami kocsiba való teljesitménye 4x150W természetesen 12 éve nem működik Bár a meghajtó része még jó küldi az inpulzosokat de fetek már nincsenek benne kiégtek s valaki kiszedte. Most megpróbálok egyet gyürüs maggal összerakni amibe lehet valami fetes vég fok is kell majd. Köszi mégegyszer a gyorstalpalót, ha gondom lesz tudom hogy kihez forduljak. :worship:
Ezen
Szek 2x4menet 2mm 1-1 száll Prim 2x8menet 1,6mm 1-1 száll Freki 36,2khz Külső átmérő 37mm Belső átmérő 23mm Szélesség 15mm Valószinü hogy 2x25-30V os lehetet.Nem tudom ezt vagy az előző oldalon lévő magot fogom használni.
Bár ahogy én számolom efektive 180-200w -ott tudott maga a tápegység.De lehet én számolok rosszul.pufferkondi meg csak 2200mf az se valami sok.
Jaja annyi körül tud a cuccod.
A puffer kondi meg érdekes dolog ebben az esetben. Ha agyon terheled a tápot, akkor meg nő a kitöltés, tehát kevesebb dolga van a kondinak. Azaz rövidebb ideig kell kiegyenlítenie, viszont nagyobb áramokkal. Kis terhelésnél kicsi a kitöltés, ilyenkor hosszabb ideig kell a kondinak kipótolnia a cuccot, viszont kisebb árammal. Tényleg. Mértél terheletlen, és különböző terhelések mellett a kimeneten jelalakot? kiderülhet, hogy mi van a kondi helyzettel. A tápod kimeneteinek a feszültség különbségeivel sikerült valamit kezdened? Terhelve meg gyógyult?
Azt nem de már kötöm is vissza a kinzópadra
Én is bűvészkedtem annó egy tápocskával. Abban Ae: 0.882cm2 mag volt, tudta a kimeneten a 200W-ot tartósan, és az egész akkora, mint egy cigis doboz.
Nézd meg a képtáramat: Bővebben: Link
Itt látszik hogy terhelésre sincs szinkromban a kimeneti fesz.
Tisztességes hütőbordával láttad el)
Kettő vagy négy fetes volt?
Bővebben: Link
Találtam neten egy képet róla, az enyém detó ugyan ilyen állapotban van csak 4 tranzisztor van forrasztási nyom ami ugyan igy hiányzik. Bővebben: Link Bővebben: Link Ebből sikerült rájönnöm hogy a trafó meghajtó fet nem is fet hanem még tranzisztoros volt 2sd1065 Ez elég meglepő.Bővebben: Link És egyből arra gondoltam mi lenne ha fetel helyesiteném
Hááát nem tudom, én biztos nem tuningolgatnám ezt a tápot. Fetesre alakítani körülményes, tranyócsere nagyobbra is gáz lehet, mert akkor erősíteni kell a vezérlő teljesítményt is. A trafón azok a vastag drótok meg ki akasztanak. Ott is biztos van jócskán veszteség.
Hát ja énsem értem miért ilyen vastag huzallal készitik de gondolom igy az egyszerübb)
Ez a táblázat szerint egyértelmü. Ha pl 35khz ketyeg a meghajtó akkor 0,4mm behatolási mélység igaz? Márpedig len ha egy 4mm huzallal tekerném meg aminek a kerülete K=D x Pi =4mm X 3,14= 12,56 mm És ha 12,56mm/0,4mm =31,4 Így a 4 mm es huzal 31,4 db száll 0,4mm -es huzalnak felel meg . Lehet hogy picit kevesebb mivel 4mm huzal két oldalán behatolás már 0,8 tehát belső csak 3,2mm rész már ennek a kerülete közel 10mm így ha a kerületet földarabolnánk 31 egy részre 31 torta ék szerű cikkek lennének. :felkialtas:
És csak könnyebb 1 száll 4mm rátekerni mint 31db 0,4 est.
Meg értettem, hogy mit akarsz mondani, de ahogy le írod, az rettenetes. Alig értem, hogy mit is írsz.
Egy a lényeg, hogy a 4mm-es huzalt nagyon nehéz lenne föltekerni, ezért sok levegő lenne a menetek között, ami rontja a helyzetet (rosszabb hely kihasználás, nagyobb szórási induktivitás). A 12.56mm2 keresztmetszetű vastag rézből gyakorlatilag 4,5mm2 a hasznos.
A 12,56mm a 4mm huzal kerülete.Ha ezt kiteritenéd 31 száll 0,4 huzalt lehetne egymásmellé tenni .Ami nem hasznos az a 3,2 mm.
De csak egy eszme futtatás volt. Végül is 35khz -re 0,8mm réz lemez csik az ideális mert annak nincs vesztesége.
Az erdekes az, hogy nagyon sok (neves gyarto is !) gyarto 36KHz-es frekit hasznal, de megis atmero 1mm vagy annal nagyobb vezetot hasznal.
Vajon ez a kapcsolás hogy kapcsol.Értem ez alatt hogy egy elért hőmérsékletre be kapcsol vagy ép ki ?Bővebben: Link
Ez attól függ, hogy NTC, vagy PTC ellenállás van benne. Azt nem írják. Viszont a ptc-nél az ellenállás mellé szokták tenni az állító potit. itt meg fölé tették a feszültség osztó fölső felére. Ez alapján szerintem NTC való bele.
Miért? A tápodba kellene valami hővédelem?
Közben azért nem unatkozom De még csak tervezgetek mi hogy is lenne a jó.
Ha burkolva van és csak a venti hűti, akkor kell hővédelem venti leállása esetére.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |