Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv nemszaki
Talán a forgórészt fordítva tetted be.A gumin van forgásirány nyíl DRIVE az is hátraforgást mutat akkor biztos a motor szétszedés . A vezérlő prociban van egy fázis detektor rész . Ha a erősáramú rész vezetékeit cseréled sajna a HALL vezetékeit is kell cserélni (sárga ,kék ,zöld ). Van olyan vezérlő ami tud hátramenetet is . Javaslat :Az erősáramú vezeték csere után (3 variáció HALL vezetéknél ) sárga-kék , sárga-zöld , kék-zöld. És ha zajos vagy nem megy a motor akkor újból erősáramú csere és utána a HALL varia. Üdv
Üdv nyemi! Ne gondold, hogy nem segítettél.Igazad volt abban, hogy jobb a Hall ellenőrzés mint a kábelcserélgetés. A kicserélt kék fordítva lett bekötve. Üdv:nemszaki
Sziasztok!
Érdeklődnék ***
üdv mindenkinek.lenne olyan kérdésem, hogy a Tornádó trd 012-nél, ha elromlik a gázkar, akkor teljes gázállásban lesz a gép, vagy nulla gázpozicióban? Nemrég vettem használtan, és ha ráadom a "gyujtást", rögtön teljes gázzal megy, és a gázkarra nem reagál semmit.Szétszedtem a kart, de nem látszik vezeték sérülés. Egy csere megoldhatja, vagy talán a vezérlő egységben is lehet gond? Köszönöm a segítségeteket. Suhi. Nagyon sok hasznosat irtok ezen az oldalon, nekem mint kezdőnek sokat segít. Köszönöm.
![]()
Szia!
Köszönöm a helyreigazítást! Elolvastam! Sajnálom ha gondot okoztam a kérdésemmel.
Örülök hogy sikerült és szívesen máskor is. Üdv nyemi
Köszi
Megnéztem....viszont eszembe jutott valami. Ha szereznék egy rossz szabályzót, mennyi az esélye hogy a javítása kimerülne egy FET cserében? Vagy más is tönkre szokott menni? Vagy egyáltalán FET van azokban az olcsó elektronikákban?
Sziasztok!
Hoztam hozzám is egy ilyen elektromos kerékpárt, azzal a problémával, hogy nem megy. A szerkezet vezérlőjére ennyi van írva: Electric bicycle controller without brush, 250W 48V, a biciklire pedig Rieju. Az akku gázos, mert 28V jön le róla egy napos töltés után is, ezért tápról járatom. A gázkar vezetéke szét volt bontva, de a vezetékek bekötését az egyik hozzászólás segítségével beazonosítottam, így elvileg helyesen vannak összekötve (piros-piros 5V, fekete-sárga GND, zöld-kék kimenet). GND-hez képest, ha húzom a gázkart, akkor 0.8-3.5V-ig változik a feszültség. Az elektronikából a motorra 3 vastagabb keresztmetszetű vezeték megy, ellenállások 3x 1.2 ohm, és 5 vékonyabb vezeték a Hall-okhoz. Szintén egy másik hozzászólásból olvasva leellenőriztem a szenzorok működését (piros 5V, fekete GND, sárga-zöld-kék kimenet), így GND-hez képest, ha forgatom a kereket a 3 vezetéken a feszültség vagy 5V vagy 0V. Elvileg így nem a motorral vagy a Hall-okkal van gond szerintem. A két kézifék csatijában a feszültség 5V, ha nincs behúzva és 0V, ha igen. A műszerfalon a sebességmérő LED sor jelez, ha pedállal forgatom a kereket. Index+világítás megy, a visszajelző LED-ek is villognak. Egyedül egy zöld LED világít folyamatosan, alatta P felirattal. Ez most parkolást jelent, vagy Power-t? Szétszedtem az elektronikát... Kőkemény SMD+PIC vezérelt szerkezet. A teljesítmény részén átmértem a FET-eket, nincs köztük rossz. Van a nyákon egy piros LED, ami folyamatosan villog. Nagyjából ennyi. Hogyan tovább? Képeket holnap tudok csak készíteni. Üdv. ABU
Egyszerüen az elektronika mélykisülés elleni védelme tilt le 42V alatt.Nem engedi 10.5V alá az akkukat a károsodások megelőzése miatt.Majdnem mindeggyik vezérlőben van "szerviz" led.Ha villog,akkor müködik.
Akkor megpróbálok valami másik tápot összedobni valahogy, mert a labortáp csak 40V-ot ad max. Az is lehet, hogy akkor csak ennyi lenne a gond.
Működik!
![]()
Sziasztok.
Nekem is van egy problémám...nem teljesen ebbe a topicba tartozik,mert a kerékpár nem elektromos,de a computere egy elektromos agyváltót vezérel és ez az agyváltó nem működik .A gyártmány SACHS .A neten találtam róla egy leírást,de az illető nem hajlandó segíteni .Állítólag eeprom tartalom problémája van.Találkozott már valaki ilyennel? Üdv Paul
Sziasztok!
Egy 24V-os 250W-os 3f motorvezérlőn lóg egy pici poti, ide-oda tekergettem és változott a moci fordulatszáma. Kérdésem lenne, hogy hol tudok még belenyúlni a nagyobb sebesség érdekében, poticsere megoldás lehet? Miért maximalizálják a fordulatszámot? Várom válaszaitokat, ötleteiteket! Köszönöm Üdv.: gobicó
Egyáltalán nem biztos, hogy maximálja bárki is a fordulatszámot. A fordulatszámot a felvett áram határozza meg, ez pedig egy adott motorkonstrukció esetén a feszültség határozza meg. Ennek pedig pont a motor konstrukció (24 V / 250 W) szab határt. Előfordulhat persze, hogy a szükségesnél erősebb (nagyobb teljesítményű) motort építenek be, és ilyenkor az akkumlátorok védelme érdekében korlátoznak, de azért ez a nagyobb költségek miatt ritkán és speciális esetekben fordul elő. Lehet persze "tuningolni" a motort, (magasabb akkufeszültségről járatni) de a túlterhelés miatt meglehet drága, és üzembizonytalan játék lesz.
Azért az nem úgy van, hogy ha ezt a potmétert egy kicsit továbbtekerhetném, biztos gyorsabb lenne.
Köszönöm a gyors választ!!!
Tehát, akkor nyugodjak bele, hogy 25-28 km/h a vége drasztikus belenyúlás nélkül? A potit nem mértem ki de az lehet, hogy ahol elértem a legnagyobb fordulatszámot ott nulla az ellenállás vagy max. így talán még volna esélyem a hangolásra más értékekkel. Én azt gondoltam, hogy az elektronika az ami korlátozza a fordulatszámot, mivel olvasgattam az írásokat és arra következtettem, hogy a hal jeladók kontrollálják a fordulatszámot. Másik motorvezérővel és akkuval pl: 36V-sal nagyon megterhelném a 24V motort? Üdv.: gobicó
A sebességkorlátozó potija.Mivel a Kresz szerint max,25Km/h a kerékpár megengedett sebessége.Ha kiiktatod a potit,valamivel gyorsabb lesz,viszont a nagyobb áramfelvétel miatt rövidebb lesz a hatótávod.
Szia!
Akkor a potit el is távolíthatom, levághatom??? A távolság nem fontos, mivel napi 15-18 km távolság bőven elég, csak ezt "gyorsan - gyorsabban" megtehessem!!! Köszönöm! Üdv.: gobicó
Azért a kis sebességnövelésért a motorral fizethetsz (leég), de lehet hogy az elektronika megy tönkre. Szerintem nagy ár érte. És nem a sebességkorlátozó (bár így is mondhatod) hanem a sebességszabályzó potija. Ha nem lenne, induláskor kiugrana alólad.
Én arra a potira gondoltam, ami a vezérlő elektronikából lóg ki!!!
Tehát, ha megszakítom vagy más értékűre cserélem, akkor kockáztatok? Mit javasolnál mi legyen a határ???
Igen!
De gondosan szigeteld le.Már több gépen ki lett kötve,és egy sem égett le ![]()
A vezérlőben lévő áramkorlát "felhuzásakor" történik az a jelenség amit irtál.
Egyébként mértél már ki potikat??? Gondolom más-más értékeket kaptál?!
Ettól nem fog, csak ha 36 V ot köt rá, és akkor se rögtön de előbb utóbb meglesz
Öszintén nem mértem meg eggyet sem . A potis korlátozót a régebbi tipusokon alkalmazták,az ujjabaknál már egy összedugos csatit kell széthúzni,és kész.
Kedves "köbzoli". Köszönöm a válaszod, és hogy méltattál a segítő válaszra. Arról esetleg tudnál mondani még valamit, hogy menetközben mitől lehet a kattogás a hátsó keréknél? ha gyorsul, gyorsabban kattog, ha viszont csak simán kézzel álló helyzetben forgatom a kereket, akkor nem. Talán lehet összefüggés a két hiba között? Elöre is köszönöm kedves segítséged, kezd visszatérni a reményem az oldalt illetően, hála neked.
![]()
Köszönöm a válaszod, akkor nincs más hátra, szét kell szednem. Bár ahogy nézegettem, a motor kiszedése nem könnyű. DE remélem nem kell különös célszerszám hozzá. Köszönöm kedve segítséged.Majd ha szétszedem és elakadok, teszek fel képeket hogy mi van.
![]()
Kesztyű nélkül ne kezdj hozzá!Még a 300W-osba is olyan eröss a mágnes,hogy könnyen odacsipi az ujjad.Ha visszaolvasol hasonló kattogást,egy új gázkar csere oldott meg
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |