Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ezen én is gondolkodtam. Azt nem írtam le, de az eredeti töltőkábelt leszedtem a generátorról, így előzvén meg az indítóáram arra járását Az elosztó meg elvitt egy radiátort, TV-DVD-Számítógép kombinációt(olyan 2300W lehet összesen). Nem gondoltam volna hogy a generátorom nagyobb teljesítményt nyom... :eek2:
Hiába, az ember mindig tanul. Mekkora az a keresztmetszet, ami biztonságosan átvinné? u.i: Gyárba akkor miért tettek bele olyan vékony drótot?
2300W az 230voltnál 10 amper .A Warangy generátor meg max. 40 A körül tud.
Lehet valami oxidáció lehet a ludas mert tegnap viszonylag jó volt de 1 hete meg felszaladt 20V-ra de nem tudom igaz 1 hete melg motor volt meg hazajövetel után tegnap meg akkor lett beindítva nem sokat ment csak pár percet (5-10).
Esetleg ma még megnézem ha hazajönnek vele. (Esetleg egy szerelővel meg lhetne nézettetni majd meglátom.)
Tényleg oxidásió lehetett a hiba a fesszabályzóról le lett húzva a csatlakozó és jól megmozgatva visszatéve szépen.
Tökéletes nem ugráló fesz 13.8V minden fordulaton.
Szevasztok!
S.O.S. kérdésem lenne: Egy 70 A-s generátorban a diódahíd egyes diódái hány amperesek lehetnek (egyenrányított, max)? Átmenetileg külső, nem generátorhoz gyártott diódákat kellene alkalmaznom.
Kösz!
Egyenlőre megnyugtató. Számolásom szerint is 35A jött ki (3fázisú, 3ütemű, híd). Ezek szerint a gyakorlatban is ez lehet.
Ha a kérdésed nekem szólt, akkor igen.
Nem találok a generátoromba hidat (escort diesel Q80RA, 91FF-10300-JA, A002T14592, 12V 70A, Made in Japan). Másodszor szált el a diódahíd. Azon túl, hogy koszos volt (túlmelegedés?) más okot nem találtam.
Nem tudom hol laksz, de ha Budaörshöz közel akkor itt biztosan kapsz. Bővebben: Link
Okozhatja a hibát bizonytalan kontakt is. Akár a testelésnél, akár a pozitív kivezetésnél .
Kösz! Elérhető közelségben.
Email-ben már rájuk is szálltam (ma már bezártak). A kontaktokat feltétlen átnézem beszereléskor (egyébként is illik öreg autóknál néha).
Ez egy Mitsubishi generátor, ugye?
Biztos, hogy kapsz bele, nem érdemes kínlódni vele (bár össze lehet hozni). Igen, okozhatja kosz miatti melegedés, amit írtál, hibás kontakt, amit Zolika írt, esetleg felfröccsenő hideg víz a forró generátorra (a Fordon ilyen szempontból elég előnytelen helyen van).
.. és Nissan, Toyota, stb. autókban is előfordul alapos Net-es felderítés szerint, de az adatlapon írtaknál többet én se tudok róla. Ránézésre elég halvány diódahíd, hűtőborda van benne - dióda típusszám, vagy bármi természetesen a fogyasztói társadalomnak köszönhetően nincs ráírva.
... + a felette enyhén (~percenként) csepegő adagoló!!! Az előnytelen helyről - két csillagkulcsot törtem el, mire a hozzáférhetetlen csavarokat meglazítottam kb. 4 óra alatt, plusz 2 nap izomláz! Két dióda szabályosan felrobbant, összeolvadt, zárlatos lett és nem eldiffundált?!
Az előnytelent nem szerelési szempontból értettem, hanem a fröccsenő víz miatt (kevésbé védett helyen van). A csepegő gázolaj sem a hosszú élet titka egy amúgy is gyengécske generátornak.
Sziasztok
Egy 1.1 Wartburg generátor bekötésében szeretnék segítséget kérni van rajta 2 sarú és fogalmam sincs melyiket hova kell kötni (R és M jelzéssel) és milyen felszabályzóval lehetne működésre bírni? Nincs véletlenül valakinek valami leírása vagy kapcsolási rajza a feszültség szabályzókról? Köszi a segítséget.
Szívesen segítenék, de nincs 1,1-es Wartburg, olyan meg főleg nincs, aminek a generátorán R és M jelzések lennének.
(Nem lehet, hogy Skodáé?)
Sajnos az ELŐNYTELEN a lényeg. Ez van, ezzel kell boldogulni!
Egyébként ma talán meglessz az új diódahíd. Ezúton is ismét kösz Zolika60-nak a boltot. Ajánlani tudom másoknak is!
Szia! Nekem is úgy tűnik, hogy ez inkább skoda generátor bekötéshez lesz jó a betűk szerint.
Rendben köszi szépen a segítséget, kaptam a generátort és nem volt egyértelmű mibe való a GDR felirat miatt gondoltam a Wartburgra de ezek szerint biztos hogy Skoda. Nincs véletlenül valami egyszerűbb feszültségszabályozó hoz rajzod vagy valami dokumentációd ? A fezszabályzó csak annyit csinál hogy a gerjesztő áramot szabályozza a kimeneti feszültség alapján?
Mindenkinek köszönöm a segítséget.
1000-1500-ért kaphatsz bele egy szabályzót, nem tudom, érdemes-e hozzáfogni.
Jó bele sok tipusé, pl .aminek D+ és DF kivezetései vannak, vagy 15 és 67. (pl. Ladáé.)
Szia! Igaza van az előttem szólónak de én pont a Ladánál untam meg, hogy egyik sem volt jó amit vettem, vagy kaptam újként és beépítettem. Ezt a kapcsolást építettem meg és azóta elfelejtettem az ezzel járó aggodalmakat (mennyivel tölt, működik-e). Ennek már kb. 20éve. A mostaniak ki vannak öntve és nem javíthatók.
Pont most nyitottam ki az RT évkönyvet hogy nézzek egyet
(úgy nézem ez is onnan van) de a tied sokkal jobb mint amit eddig találtam hozzá, ha építek biztos én is ezt csinálom meg. Hát igen a mai világba nem sok mindent éri meg építeni főleg ilyen "egyszerű" dolgokat.
Üdvözlök mindenkit!
Sajnos már elég régen január elején kértem segítséget egy töltés próbléma miatt. Hát most jutottam el odáig, hogy sikerült a generátort kiszerelnem, és szétszedni. Hát sajnos a két szénkefe eléggé el van kopva, valamint a két csúszógyürü közül az egyik úgyszintén mélyen bekopva. Kértem egy kis segítséget a munkahelyemen az autóvill szerelőktől, hogy a dióda hidat meg az állórészt, meg a forgórészt mérjék ki. De nekik más volt a véleményük. Mivel eléggé makacs vagyok elmentem egy generátor javítohóz aki kimérte az alkatrészeket, és a diódahidat hibásnak találta. Mivel alktrész forgalmazással is foglalkozik ezért midjárt kértem töle egy árlistát az alkatrészekre vonatkozóan. A csapágy 3500és1500, szimmering 500, csúszógyűrűk kpl 2000, diódahíd 8500. Ha ő teszi fel a csúszógyűrűket meg felszabályozza és még lakkozza a forgórészt akkor az 6000. Ha teljesen ő javítja a generátort akkor 29000. Mivel generátorhoz ilyen mértékben még nem volt dolgom azon gondolkozom, érdeklődnék van-e valami speciális dolog amely miatt megbukhat az otthoni felújítás? Hiszen csapágyak behelyezésével nincs gond (csapágyrögzítő ragasztó?), szimmering berakásával megintcsak nincs (gondolom szilikonzsírral bekenem vékonyan), a csúszógyűrűk felszerelésénél lehet próbléma talán, de ha csak egyszerüen, de óvatosan csak rá kell ütögetni a bordás tengelyre olyan mélységig amíg az előző volt akkor az sem lehet próbléma. Utána gondolom esztergályossal felszabályoztatni. Diódasornál volna kérdésem, hogy én 3db diódát láttam rajta azokat nem lehet esetleg kicserélni, hiszen az is forrasztással van rögzítve? A segítséget illetve az észrevételeket nagyon köszönöm.
Látni kéne azt a generátort, de nem valószínű, hogy mindezt ki kell cserélni, hogy rendesen működjön.
A csapágyak ha nem lógnak, nem zörögnek, maradhatnak. A csúszógyűrűk rengeteget kibírnak, ha a kopás ellenére maradt még rajta elég réz, simára szabályozható. Ha a szimmeringnél nem folyt az olaj, és nem sérted meg szerelés közben, utána sem fog folyni. Viszont ha az újat rosszul ütöd a helyére, akár rosszabb is lehet. A kefék is többszázezer km-t elfutnak, ha a felénél nincs több lekopva, kibírhat még annyit, mint egy gyengébb minőségű utángyártott. Persze ha mindez nagyon kopott, lóg zörög, stb, akkor cserélni kell. A diódahídban 9 db dióda van. 3 kicsi, és 2X3 nagy. A kicsiket esetleg lehet pótolni, ha azok rosszak, a nagyokkal nem érdemes kísérletezni, ha azokból egy is rossz, akkor csere az egész.
A feszültség szabályzók a mai autókban a generátorban vannak.
Szerintem az azóta eltelt 4 év alatt rájött.
Sziasztok.Egy kérdésem van:5 fázisú MTZ generátor hátsó csapágy szétesett.Csere után a beépített szabályzóval utána nem tölt.A kontrollámpa kivezetésen nem jön ki annyi áram,hogy beinduljon a töltés.(lehet az,hogy megkopott az álló,és a forgórész,és nagy a légrés?)Ha a 30-as kivezetésről ráhidalok kontrol lámpával a kontrollámpa kivezetésre egy pillanatra,akkor jó,amíg a generátor forog.Ez nem az első esetem.A segéddiódák jók.
Az előbbihez még annyit,nincs a generátornak öngerjedése.
Szia!
Hát a légrés nagysága miatt töltenie kellene valamennyit, szerintem valahol a szabályzó felé keresd a problémát.Apropó milyen a szabályzója?
Szia! Ellenőrizd van e rendes test a fesszabályzónál és a kefe csúszógyűrű kapcsolatot.. A forgórész gondolom meg lett mérve nem e szakadt..! Ha ez megvan egy 21Wattos izzóval a kontrol kivezetés és a pozitív (30) közé terhelj rá egy 10-15 másodpercre forgás közben..
Be van kötve a kontroll lámpa?? Megfelelő izzó van bent? Nincs kiégve? Világítani kell ha áll ha meg forog el kell aludnia.. Kontroll lámpán lehet a gerjesztése így ha az nem jó nem fog tölteni..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |