Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   90 / 293
(#) L2773 hozzászólása Ápr 6, 2011 /
 
Hogy ne olvassam végig a 91 oldalt, (20-at elolvastam) tapasztalatból valaki meg tudja mondani, 4 km-es kerítésnek megfelelő-e ez a kapcsolás? 20-25 µF-os kondira gondoltam vagy nagyobbra ha szükséges... Illetve az autó gyújtótrafó kibír-e egy ilyen igénybevételt ???

villanyp.jpg
    
(#) isssti válasza L2773 hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Szia!
Szerintem nem kell oda annyi µF a kapcsolásban pedig neccesen benne van a 4 km. De mindenki beszél itt J-okról 30-50ezer voltokról pedig a karám helyes elkészítésére kellene a legnagyobb figyelmet fordítani szerintem...
(#) mex válasza isssti hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Idézet:
„De mindenki beszél itt J-okról 30-50ezer voltokról”

Azért nem kéne általánosítani...
A bevitt energiáról kell beszélni, és a trafó kivitele az egyik fő meghatározó. A gépkocsi gyújtótrafó rossz hatásfokú, és túl nagy feszültségű, nem ilyen felhasználásra fejlesztették. Megtalálható a vill pásztorokra vonatkozó szabvány is a neten, amitől nagyon eltérni lehet, de nem tanácsos.
Ugyanúgy a kerítésre is van előírás.
(#) L2773 válasza mex hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
A kérdésemet úgy értettem, hogy előfordulhat-e 4 km-es táv esetében, hogy a gyújtótrafó áthúz vagy leég, ennek a hossznak megfelelően választva a Cx értékét?...
Egyébként kösz isssti, úgy 90%-ban "megnyugtattál".
Nem is tökéletes megoldásra törekszem, hanem hogy a "célnak" megfeleljen
(#) L2773 válasza isssti hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Helyesebben úgy akartam mondani, hogy működőképes legyen...
(#) isssti válasza mex hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Igaz, az általánosítás nem volt szép és a többivel is egyetértek.
Csak sokszor olvassa az ember az ekkora akkora szikrát a hozzá tartozó tárolt energiával, de ha kiszámoljuk a tárolt energiát és mondjuk 30ezerV körül van a nagyfesz. kimenetünk egy gyújtótrafóval, akkor a karámban tuti nem a számolt energia lesz, hanem csak töredéke, ami persze a rossz hatásfok miatt és a leszigetelés lehetetlensége miatt lesz szerintem. Lehet nem ezeket az inverter+gyújtótrafó megoldásokat kellene erőltetni, hanem tényleg a szabványhoz hasonló paraméterekkel megáldott szerkezetet összehozni és valahogy megcélozni azt az 5-8 ezer volt környékét azzal az 1J körüli tárolt energiával.
Esetleg valaki próbált már gyári nagyfesz. trafókat, annak idején valaki belinkelt azt hiszem amerikai pót trafókat Fi-shock vagy valami hasonló márkajelzéssel, azokat néztétek már?
(#) Swedhart válasza isssti hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Üdv ez mind szép és fantasztikus de ami sajnos a lényeg az ár! Amit második szempont ként néz a leendö gazda és nem mindeggy neki hogy pár ezer-ért vagy sok ezerért jut hozzá mert nem auto trafo van benne. :nezze:
(#) Cavalier válasza isssti hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Az inverteres kapcsolások amik fent vannak jók, egyszerűen csak a trafót kell lecserélni kisebb áttételű, kisebb belső ellenállású darabra, ami át tudja vinni, és le is adni a kondiban tárolt energiát. Ha valakinek van affinitása hozzá, egy EI-66 körüli vasra lehet már tekerni, újonnan 1500-2000Ft körül van a mag+cséve. Drótból nem kell sok, viszont a szigetelésre ügyelni kell.
(#) Cavalier válasza Swedhart hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Nos, nem értünk egyet. A lényeg a biztonság, a működés, és aztán az ár. Csak amíg sz@r van, légy is van, és sajnos ebben az országban úgy lehet/kell(?) megélni, hogy mindig aláígérnek a másiknak árban. Persze a minőség rovására. Igényesség sincs, persze pénz se nagyon.
Megaztán, ha mondjuk 60ezerért vehet LCD tévét, akkor persze, hogy sokallja a 30e-t egy csattogó dobozért.

Ezért nem is csinálok senkinek semmit, ha idejön valaki, elkezdi mondani, hogy "mennyiből lehetne kihozni egy ... akármit." Nyílik a bicska olyankor, böki a zsebet.
(#) Wegg válasza Cavalier hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Kérhetném ha lehet, hogy a EI 60 as vashoz valami menetszám adatokat pakett vastagság . Nem konkrétumokat csak elvi gondolatokat Illetve huzal átmérő vonatkozásban ,szigetelésről .( Úgy is mindenki mást használna, ami van otthon .) Szóval ennek a nagyfesz trafónak az elkészítése úgy érzem hogy nem hagyományos metódus szerint készíthető.De úgy gondolom hogy tekintettel kell lenni a kondenzátor nagyságra is .Mivel írtad hogy nem kell sok huzal hozzá.A szigetelésnél nem szabad kitekerni a sor végéig ! A szikra út miatt ! De a sorok között is feltétlen szigetelni kell az átütés miatt nem is akár hogy.
Az én pásztoromról régebben raktam fel képeket .
hálózati kivitel volt .Egy eredeti gallagher villanypásztor dobozba szereltem.
220/2x6/-2x6/220 555 ic és tirisztoros rásütés a végén egy Agy trafóra.Ezt kiskertben használom kutya miatt .Működik így is de kíváncsi lennék hogy mennyivel jobb egy saját magam tekert trafó mint az Agy -trafós.Meg tudnám csinálni van tekercselőm igaz én csináltam ablaktörlő motorból annó, meg huzalom is van.De az Autó gyújtó trafós megoldások fogják úgy is uralni nagyobb számban a hobbi pásztorokat mert azt tudják beszerezni ,kényelmes,burkolt kivezetések készen van stb . Szóval sok előnye van az Agy-trafónak .
Üdv wegg
(#) Cavalier válasza Wegg hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Volt itt a topikban már egy leírás, amiben trafó is volt, amikkel találkoztam egy horizont, abban EI-66/34,7 volt, egy gallagherben meg olyan EI-80 körüli, szintén hasonló vastagon. "Sajnos" a trafók jók voltak, így nem kellett szétszednem, a menetszámokról nem tudok nyilatkozni. :/ De nem lehetett túl sok menet rajta, volt még hely az ablakban, meg ahogy néztem, elég vastag volt a szekunder is, olyan 0,35 körüli. De aztán lehet, hogy ez csak a kivezetés miatt, egybként vékonyabb. Az ellenállása olyan 100ohm körül volt, ez 0,35-ből nem feltételez párszáz menetnél többet.
Ha nekiállnék kísérletezni, olyan 50:500-al próbálnám mondjuk elsőre, az talán elfér kényelmesen a csévén. Az se hülyeség, ha osztva tekerjük, 250sz-50p-250sz. Impulzusátvitelnél hasznos.
Ja, és elég nagy légréssel van szerelve, 0,3-0,5 körül.
(#) Wegg válasza Cavalier hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Szia kösz a választ.
Nekem van gallagheres trafóm de az be van öntve .és autó sarus csatlakozása van .Eredetileg 600V és 80µF -al volt egy csapatban.Próbáltam meghajtani az én kis pásztorommal a trafót ami 270V és pár mikrós kondenzátorral . Hallani hallottam hogy ütött rajta a kondi de ahhoz kevés volt hogy felgerjessze a trafót.De azért megmérem az Ohm értékeket .
[quote]Az se hülyeség, ha osztva tekerjük, 250sz-50p-250sz. Impulzusátvitelnél hasznos.

Ez amit kerülnék kivitelezésben .Lehet hogy hasznos de elég sok veszélyt rejt magában a megvalósítás terén . 50:500 as áttételt írtál. PL az én esetemben ahol 270Voltot sütögetek a trafóra ,azt jelenti hogy 2700V lenne a kimeneti impulzus feszültség ?Vagy impulzus technikában ez kicsit másként viselkedik ?
köszönettel wegg
(#) Swedhart válasza Cavalier hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Pedig pont erröl beszéltem én is sajnos az igény után kell menni természetessen a minöség és biztonság is fontos.
(#) Remci válasza Wegg hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Szia!

Ide tettem fel még régebben két leírást amit egy könyvben találtam, esetleg ezeket meg lehetne próbálni.Van menet szám és az is hogy milyen vasmag kell mekkora légréssel. Ha valaki megtekeri akkor én is kiváncsi lennék rá hogy milyen lett, hogy vált be.
(#) Wegg válasza Remci hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Itt az egyik doc-ban 50:5000 menetszám van . A régi szabványhoz igazodva kb üres járásba 6kv terhelve vezetékkel leesik 2,4-2,7kV -ra . A légrés az 0,5mm.A légrés biztosítja az eső karakterisztikát a trafónak " lágyabb rugósabb " üzemet állít be .Légrés nélkül nem esne ennyit a trafó feszültsége . A légrést úgy állítják be hogy az EI vas közzé megfelelő vastagságú távtartót tesznek pl: párlap papír prespán stb. A dinamó lemez amit a leírás ajánlásában van egyszerű sima hagyományos trafólemez . Az autó gyújtó trafó az egy nyitott lemezkötegre tekert trafó .Ezért a hatásfoka nem olyan jó mint egy rendes trafónak .Ezt azért írtam le mivel Úgy olvastam hogy előzőekben ez még kérdés volt részedről . Egyébként már ismertem ezt a leírást Mindenesetre köszönöm hogy újra előkerült .Előbb utóbb neki szánom magam a tekerésnek de most biztos halódik a tekerés ezer más miatt éled a természet .Lehet hogy csak ősszel vagy télen lesz belőle valami .De legalább a koncepció álljon össze az agyamban .
(#) erdeidominik hozzászólása Ápr 8, 2011 /
 
Üdv mindenkinek!
Szerintetek a villanypásztor működik vízben?
(#) Lex hozzászólása Ápr 8, 2011 /
 
Üdv!
Rengeteg hsz.-t nincs időm elolvasni... Desznyónak kéne pásztor. 6-8kV-os pásztorokat rendre szétbontják, drága pénzért vásárolt gép pedig elfáradt, ez 2J-t tudott leadni, kb. ez volt a nekik való.
Szeretnék egy hasonló teljesítményű megbízható gépet építeni, jó lenne ha lehetne kis átalakítással a leadott fesz-en állítani. Nagyjából 3-4km-es vezetéket kellene ellátnia.
Kérném szépen a segítségeteket kapcsolási rajz terén!
(#) Remci válasza erdeidominik hozzászólására (») Ápr 8, 2011 /
 
Vizbeeen? Miért, a halak ki úsznak a tóból?
(#) Swedhart válasza erdeidominik hozzászólására (») Ápr 8, 2011 /
 
Jaj ne a viz meg a villany ösi ellenségek.
(#) isssti válasza Lex hozzászólására (») Ápr 8, 2011 /
 
Szia!
Nem tudom miért, nem jó hangoztatni az elején, hogy nem szeretném végig olvasni az egészet, hanem csak adjatok, erre sokan harapnak a fórumokon.
A kapcsolásra vissza térve, ha nincs tapasztalatod elektronikában, akkor ereszd el ezt a feladatot, nem kezdő pálya. Ilyen erejű villanypásztor rajz szerintem nincs itt közölve, vagyis, ha azt mondják és gyújtótrafóval van készítve akkor az nem annyi. Ha ezt a lapot végig olvasod látod, itt feszegetjük a saját tekercselésű nagyfesz trafó elkészítését, én is most akarok kísérletezni vele, (csak nincs elég időm egyelőre) de ha valaki ír egy használható receptet akkor olyanban kellene gondolkoznod, de ha nem tekercseltél még, lehet nem ilyen trafóval kellene kezdened.
Egyébként pedig, ha sok, értékes vagy veszélyes állat van nagy területen akkor meg be kell menni a boltba és venni egy jó drágát...
(#) Swedhart válasza isssti hozzászólására (») Ápr 8, 2011 /
 
Az a hejzet én terveztem nagyon jot de le lett csak offolva söt tettem az aproba kész panelt de senkit nem érdekelt,ennél többet nem tudok tenni ha valaki akar olcsot és erösset kérdezzen válaszolok.
(#) Lex válasza isssti hozzászólására (») Ápr 8, 2011 /
 
Igen használható receptre gondoltam. A bolti most ment tönkre.
Ne harapjon meg senki, sok 10000 hsz-t néztem már végig itt a he.-n, de most pont nem érek rá.
(#) isssti válasza Lex hozzászólására (») Ápr 8, 2011 /
 
Hát, 2 verziót látok hirtelen:
1; Swedhart-nak vannak durva cuccai, kérj tőle egy nagy tárolt energiájút alacsony feszültséggel.
2; fogod valamelyik inverteres kapcsolást és 500V-al feltöltesz egy 20µF-os kondit és ezt sütöd rá egy tisztességes saját tekerésű trafóra, de valami selejtes kocával szagultasd meg először a kerítést, a macskákat pedig becsukni.
(#) Cavalier válasza Lex hozzászólására (») Ápr 8, 2011 /
 
Mi a baja a gyári készüléknek? Lehet, hogy érdemes azt megjavítani.. Vagy annak a trafóját felhasználva megépíthetsz egy inverterest, 1000 éve raktam fel egyet ami bevált, keress rá a hozzászólásaim között.
(#) peoplex hozzászólása Ápr 9, 2011 /
 
Sziasztok! Megpróbáltam megépíteni az anno kutyapásztorként emlegetett kapcsolást, de valami balul ütött ki, és nem működik.
Szeretném a segítségeteket kérni hogy ráleljek a hibára.
Mellékelem a rajzot, és az általam tervezett beültetési rajzot is. A BFY 34-et helyettesítettem BC 337-40TA-val, (nem tudom jól tettem-e), de minden más az eredeti terv szerint készült. Előre is köszönöm a segítséget!
(#) mex válasza peoplex hozzászólására (») Ápr 9, 2011 /
 
Az 555 7-es lábára kötött diódát fordítsd meg, ez az alkatrész az eredeti rajzon sincs jól berajzolva. Egyébként már jópárszor felmerült ez a gond.
(#) peoplex válasza mex hozzászólására (») Ápr 9, 2011 /
 
Köszi! Máris intézkedem!
(#) peoplex válasza mex hozzászólására (») Ápr 9, 2011 /
 
Ezen kívül még valami sántít. Most már lehet feszültséget mérni a gyújtótrafó felől (16-18V), de amikor próbából megterheltem, leesett a feszültség 2,5 voltra. Ha a gyújtótrafót rákötöm, semmi sincs a szikraközön.
Mi lehet a hiba?
(#) peoplex válasza peoplex hozzászólására (») Ápr 9, 2011 /
 
Sikerült! Elkészült, és működik! Később kiteszem az összes változtatott doksit róla.
(#) peoplex hozzászólása Ápr 9, 2011 /
 
Először is köszi még egyszer a segítséget mexnek!
A cucc nagyon jól működik, minimálisat melegszik a BU-s tranzisztor, de majd kap egy bordát!
Itt vannak a módosított rajzok, ezzel már működnie kell rendesen:
Következő: »»   90 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem