Fórum témák
» Több friss téma |
Mi van akkor, ha nem is használnánk elektronikát (szabályzó)?
szerkesztünk egy lábpedált, ami megnyom egy mikrokapcsolót, rákerül a motorra egyből a 36V és indulna. Sebesség szabályozás így nem lenne. Na most ez egy kisérleti négykerekű jármű, nem igazán közúti forgalomba használnánk. Ami aggaszt, hogy induláskor, nem venne-e így fel túl nagy áramot, vagy ha mondjuk fordulásnál rámegyünk az udvaron egy fűcsomóra és megakad, én nyomom neki, ott rajt a motoron a villany, az meg nem bírja, nemfog ez így leégni? Vagy lehetne építeni valami áramkorlátozót, hogy hiába nyomom neki mondjuk 5-6-10A nál ne tudjon több folyni. Lenne valami egyszerű megoldás? Lenne ötlete erre valamelyikőtöknek?
Óriási előre lépés!!! ))
Hál istennek nem műgyantával volt kiöntve, hanem szilikonnal. Szétfűrészeltük az alu burkolatot és sikerült kivenni és most már naggyából hozzáférhetők az alkatrészek csak az elektrónikába nem vagyunk profik. Ebben kérnék segítséget ha tudtok. Három db FET van benne a két egymás mellett lévőn az van hogy: P60NF 06L a harmadikon az, hogy STPS20S100CT A pici tranzisztoron: A1015 Y Az IC-n: 46E46NK LM339N volt rajta még egy matrica és azon hogy: B5 A panel feliratozása: TC235033 és a felső sarokban: 13902149565 alatta: BIPB208 még allat kicsivel hogy: 327040 Nos vajon mi szállhatott el hogy megkapta a 36 Voltot fordítva? Meg tudná ezt javítani nekünk valaki?
Van benne még 2 db kis tranzisztor,
az egyik: C1815 a másik: BK 78L
Egész jól hangzik...egyébként ha már áttétel....egy ablaktörlőmotor csigás áttétele szerinted jó ötlet lenne? (Ha már a flex és a fúró áttétel kevéske lenne.) Tippre szerinted mekkora lehet az az áttétel? Mármint az ablaktörlő csigás áttétele. Már megbocsáss hogy ezzel jövök de jelen esetben fogalmam sincs honnan tudnék egy talicska fénymásolóhoz hozzájutni.
Ha valakinek válaszolni akarsz, akkor nyomd már meg a válasz gombot és ne az új kérdés felvételére menj!
Építünk lakatos / hegesztő barátommal 3 kerekű 2 motoros keréktriót Járgány .Itt sok buktató volt , ám most megy .Némi kritika elfér rajta ,ferde első kerék ,festetlen (később a 100 km próba után), esernyő/bódé kell rá , világítás , index , duda, , , . A 2 motor külön és egyszerre is megy , most csak 8 Ah akku van rajt/benne ,súly 30 - 50 kg . 36V 2x 250W 3 fázisú motor , 1 gázkar a két motorhoz . Kormányzás ferde kerékkel nehéz így később tudok beszámolni , hogy kell-e differenciálmű . A SCHWIN boltban nem oldhattam meg hát maszekban .
Üdv
Differenciálmű nem kell, bár ha külön használod a motorokat kissé a működő motor oldalára fog húzni. Ha egyenes lesz a kerék, nem lesz nehéz korrigálni. A difinek csak akkor volna értelme, ha egy motor hajtaná a két hátsó kereket.
Keresgettem...kérdezősködtem,...de nem jártam sikerrel. Nem sikerült megfelelő hajtást találni. Esetleg nincs valami tipped miben lehet megfelelő áttételt találni ehez a projekthez? (Bár amit találtam ablaktörlő, abban rézből van megoldva a fogaskerék és a csiga is de ha jobban megnézzük a dolgot lehet tényleg nem lenne jó...elvégre itt sokkal több erőt kell átvinni mint amire méretezték.)
Esetleg lánc fogaskerekekkel nem lehet valahogy megoldani?
Mondjuk egy ienre gondoltál?
Bővebben: Link
Jó ez tudom hogy nem a reklám helye, de ha már fent voltam vaterán, gondoltam meglesem az elektromos bringákat is...rá is bukkantam egy érdekességre...ha nem baj be is linkelem...
Bővebben: Link Itt azt irja: "A képen látható kerékpáron kívül egyedi megrendelésre is készítünk járműveket, széles motor és akkumulátor választék!( 2x 48v 1000W motor, 48v40 Ah akkupack- ennek végsebessége 60km/h, megtehető út kb. 100 km)" Létezik az hogy 2x1000w=2000w mellett 100km hatótávja legyen? Mert engem kicsit meglepett a dolog ui: Szerintem öntöttvas az a köszörű bár mivel kissebb fajta, lehet más az áttétele.
Szerintem a 100km-be a pedálozás is benne van. Olyan 80km-rel.
Sziasztok!
Ezen dolgozom manapság. Tisztán elektromos, pedált nem kap. Egyedi tervezés, ma kerültek bele a kerekek. Szerintetek..? Üdv.: gobicó
A hátsó sárfogóként funkcionáló vascső felesleges és nehéz dizájn elem. A pedál pedig jól jönne, növelné a hatótávot.
A hátsó sárvédő valójában üléstartó, csak még ott nem tartok.
Igen de ez volt az egyik "sarkallatos" dolog a sportos kinézetért.
Üdv zolika60
Köszi a választ ,még tesztelem , a mechanika dolgait helyrerakjuk és újabb teszt .akkuk helye még nincs meg , és persze még 1 hét a kerékpárosok vadászása.
Egy kézi flex kúpkerék, tányérkerék hajtásából lehet a legjobbat csinálni. Ez pl. nálam 1 : 3.7 áttételű. Ha van egy rossz motoros kézi flex, abból ki lehet szedni ezeket.
Az ablaktörlő mech. az meg kapunyitónak jó üdv
Hát akad egy rossz 600w-s kisflex ha megfelel....Bár köbzoli szerint ez kevés lesz.
De előáttételnek talán megfelelne. Ezután még rakni egy láncos meghajtást(ami úgyis kell) és akkor ott meg az áttétel többi része lenne.
Sziasztok!
Van egy nagyon régi,kb 6-7 éves elektromos kerékpárom, 3X12 V 12Ah-s akkumlátorok sorba kapcsolva, a motor legjobb tudomásom szerint 180 W-os (nem tudom, hány fázisú,de elvileg csak két vezeték megy bele). Olcsón vettem a volt tulajtól, ugyanis semmilyen vezérlés nincsen benne...A legbosszantóbb a PWM motorszabályozó hiánya, a világítást,indexet stb. még meg tudom oldani valahogy. Az a kérdésem, hogy ha nem is ehhez a típushoz (ismeretlen), de lehet bárhol kapni ilyen motorvezérlő áramkört készen, vagy van valakinek ilyen MŰKÖDŐ áramköre? A DC motor PWM szabályozása topicot már végignyálaztam, de a talált kapcsolásom már háromszor felrobbant (rendesen működik egy darabig, aztán egy idő után meghal, és az IC szabályosan felrobban; szkóppal is néztem kis izzóra, és tökéletesen működőképes kis áramokra amúgy a kapcsolás). A kapcsolást mellékelem. Köszönöm előre is!
Nem értem mi a kevés. Az áttétel viszonyszáma, vagy az erőátvitelre tervezett anyagminőség?
A hajtómű ez esetben majdnem néggyel osztja a motor fordulatszámát, tehát 3000-et feltételezvén 850-880 között lesz a fordulata, és nem is fékezi. Az eredeti motorokban 3 db bolygókerék van, de csak a helyszűke miatt. Meg, gondolom, még jön ezután a lánc áttétel, amivel pontosan be lehetne állítani a kellő nyomaték viszonyokat. Nekem az a tapasztalatom, hogy csak az indulási nyomaték a leglényegesebb tényező. üdv R.
Pontosítok: kapható ilyen vezérlőelektronika, de nekem nincsen rá 10000 Ft-om. Szóval inkább kapcsolás kéne...Nem fejtette esetleg valaki vissza a gyári kapcsolást?
Sziasztok!
További képek a gépről.. Üdv.
A fék letiltása miatt nem reagál a gázra.Nézd meg mindkét mikrokapcsolot a fékkaroknál.Valószinü csak elálitódtak a defektszerelés közben.Addig álitgasd míg el nem alszik a féklámpa,és utánna GO.
Létezik gyárilag is hátramenet kapcsolására alkalmas elektronika is,tehát mechanikusan tudja a motor a ellentétes forgást.A motor tengelyén lévő elfordulásgátlót kell spéci anyagból legyártani az előre-hátra menetben fellépő erők ellen,különben felcsavarja a vezetéket a tengelyre.
Üdv mindenkinek!
Elkezdtem előröl olvasgatni a fórumot és a felénél járva azt tapasztaltam hogy folyton mindenki ablaktörlőmotorral akar alkotni.....Erre én is kiváncsi lettem és ma elvégeztem egy kisérletet.....Fogtam egy ablaktörlőmotort és rákötöttem aksira...Amikor megfogtam, a kezem szépen kicsavarta de amikor visszakézböl rányomtam a 8-as villáskulcsot, egyböl megált és csak erölködött "volna" ha nem kapcsoltam volna ugye egyböl le. Noss kb ennyit erről....ha csigahajtással nem tudta kicsavarni a kezemböl a 8-as kulcsot, akkor a 80 kilós seggem pláne nem fogja megmozgatni. Tudom hogy semmi olyan tartalma nincs a szövegnek ami titeket érdekelne, csak gondoltam leírom a tapasztalatom.....
Noss...még valami....
Mivel sajnos se normális csigás áttételt nem sikerült találni se kézi köszörűt vagy kézifúrót így ujra gondolkozásba estem.....noss....mi lenne ha rakunk egy fúró áttételt és utánna egy flex áttételt? Vajon elég lassítás lenne? Viszont ez már egy komplett hajtóműrendszer lenne
A sok áttétel sok veszteség, az amúgy sem erős motorból. Persze kompromisszumokat kötni kell.
Hát nem is tudom.nem tűnik azért annyira gyengének.bár konkrét adatokat nem tudok .viszont köbzoli szerint 250-300w lehet. Bár ahogy mondtad az energiaveszteségben van valami.ugye a surlódási erők stb.nameg meg is kell mozgatni azt a tömeget.Neked egyébként lenne esetleg valami tipped a dologgal kapcsolatban?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |