Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   58 / 229
(#) István1370 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 12, 2011 /
 
Mi van akkor, ha nem is használnánk elektronikát (szabályzó)?
szerkesztünk egy lábpedált, ami megnyom egy mikrokapcsolót, rákerül a motorra egyből a 36V és indulna. Sebesség szabályozás így nem lenne.
Na most ez egy kisérleti négykerekű jármű, nem igazán közúti forgalomba használnánk.
Ami aggaszt, hogy induláskor, nem venne-e így fel túl nagy áramot, vagy ha mondjuk fordulásnál rámegyünk az udvaron egy fűcsomóra és megakad, én nyomom neki, ott rajt a motoron a villany, az meg nem bírja, nemfog ez így leégni? Vagy lehetne építeni valami áramkorlátozót, hogy hiába nyomom neki mondjuk 5-6-10A nál ne tudjon több folyni. Lenne valami egyszerű megoldás? Lenne ötlete erre valamelyikőtöknek?
(#) István1370 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 13, 2011 /
 
Óriási előre lépés!!! ))
Hál istennek nem műgyantával volt kiöntve, hanem szilikonnal.
Szétfűrészeltük az alu burkolatot és sikerült kivenni és most már naggyából hozzáférhetők az alkatrészek csak az elektrónikába nem vagyunk profik. Ebben kérnék segítséget ha tudtok.

Három db FET van benne a két egymás mellett lévőn az van hogy: P60NF 06L a harmadikon az, hogy STPS20S100CT
A pici tranzisztoron: A1015 Y
Az IC-n: 46E46NK LM339N volt rajta még egy matrica és azon hogy: B5
A panel feliratozása: TC235033 és a felső sarokban: 13902149565 alatta: BIPB208 még allat kicsivel hogy: 327040
Nos vajon mi szállhatott el hogy megkapta a 36 Voltot fordítva? Meg tudná ezt javítani nekünk valaki?
(#) István1370 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 13, 2011 /
 
Van benne még 2 db kis tranzisztor,
az egyik: C1815 a másik: BK 78L
(#) Laaac hozzászólása Ápr 13, 2011 /
 
Egész jól hangzik...egyébként ha már áttétel....egy ablaktörlőmotor csigás áttétele szerinted jó ötlet lenne? (Ha már a flex és a fúró áttétel kevéske lenne.) Tippre szerinted mekkora lehet az az áttétel? Mármint az ablaktörlő csigás áttétele. Már megbocsáss hogy ezzel jövök de jelen esetben fogalmam sincs honnan tudnék egy talicska fénymásolóhoz hozzájutni.
(#) Ricsi89 válasza Laaac hozzászólására (») Ápr 13, 2011 /
 
Ha valakinek válaszolni akarsz, akkor nyomd már meg a válasz gombot és ne az új kérdés felvételére menj!
(#) Laaac válasza Ricsi89 hozzászólására (») Ápr 13, 2011 /
 
Olykor olykor összekeverednek a gombok
(#) fater0827 hozzászólása Ápr 15, 2011 /
 
Építünk lakatos / hegesztő barátommal 3 kerekű 2 motoros keréktriót Járgány .Itt sok buktató volt , ám most megy .Némi kritika elfér rajta ,ferde első kerék ,festetlen (később a 100 km próba után), esernyő/bódé kell rá , világítás , index , duda, , , . A 2 motor külön és egyszerre is megy , most csak 8 Ah akku van rajt/benne ,súly 30 - 50 kg . 36V 2x 250W 3 fázisú motor , 1 gázkar a két motorhoz . Kormányzás ferde kerékkel nehéz így később tudok beszámolni , hogy kell-e differenciálmű . A SCHWIN boltban nem oldhattam meg hát maszekban .
Üdv
(#) zolika60 válasza fater0827 hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
Differenciálmű nem kell, bár ha külön használod a motorokat kissé a működő motor oldalára fog húzni. Ha egyenes lesz a kerék, nem lesz nehéz korrigálni. A difinek csak akkor volna értelme, ha egy motor hajtaná a két hátsó kereket.
(#) Laaac válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
Keresgettem...kérdezősködtem,...de nem jártam sikerrel. Nem sikerült megfelelő hajtást találni. Esetleg nincs valami tipped miben lehet megfelelő áttételt találni ehez a projekthez? (Bár amit találtam ablaktörlő, abban rézből van megoldva a fogaskerék és a csiga is de ha jobban megnézzük a dolgot lehet tényleg nem lenne jó...elvégre itt sokkal több erőt kell átvinni mint amire méretezték.)
Esetleg lánc fogaskerekekkel nem lehet valahogy megoldani?
(#) Laaac válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
Mondjuk egy ienre gondoltál?
Bővebben: Link
(#) Laaac válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
Jó ez tudom hogy nem a reklám helye, de ha már fent voltam vaterán, gondoltam meglesem az elektromos bringákat is...rá is bukkantam egy érdekességre...ha nem baj be is linkelem...
Bővebben: Link
Itt azt irja: "A képen látható kerékpáron kívül egyedi megrendelésre is készítünk járműveket, széles motor és akkumulátor választék!( 2x 48v 1000W motor, 48v40 Ah akkupack- ennek végsebessége 60km/h, megtehető út kb. 100 km)"
Létezik az hogy 2x1000w=2000w mellett 100km hatótávja legyen? Mert engem kicsit meglepett a dolog

ui: Szerintem öntöttvas az a köszörű bár mivel kissebb fajta, lehet más az áttétele.
(#) zolika60 válasza Laaac hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
Szerintem a 100km-be a pedálozás is benne van. Olyan 80km-rel.
(#) gobicó hozzászólása Ápr 15, 2011 /
 
Sziasztok!

Ezen dolgozom manapság. Tisztán elektromos, pedált nem kap. Egyedi tervezés, ma kerültek bele a kerekek.

Szerintetek..?

Üdv.: gobicó
(#) zolika60 válasza gobicó hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
A hátsó sárfogóként funkcionáló vascső felesleges és nehéz dizájn elem. A pedál pedig jól jönne, növelné a hatótávot.
(#) gobicó válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
A hátsó sárvédő valójában üléstartó, csak még ott nem tartok.
(#) gobicó válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
Igen de ez volt az egyik "sarkallatos" dolog a sportos kinézetért.
(#) fater0827 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
Üdv zolika60
Köszi a választ ,még tesztelem , a mechanika dolgait helyrerakjuk és újabb teszt .akkuk helye még nincs meg , és persze még 1 hét a kerékpárosok vadászása.
(#) Reuter válasza Laaac hozzászólására (») Ápr 16, 2011 /
 
Egy kézi flex kúpkerék, tányérkerék hajtásából lehet a legjobbat csinálni. Ez pl. nálam 1 : 3.7 áttételű. Ha van egy rossz motoros kézi flex, abból ki lehet szedni ezeket.
Az ablaktörlő mech. az meg kapunyitónak jó
üdv
(#) Laaac válasza Reuter hozzászólására (») Ápr 16, 2011 /
 
Hát akad egy rossz 600w-s kisflex ha megfelel....Bár köbzoli szerint ez kevés lesz.
(#) Ricsi89 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 16, 2011 /
 
De előáttételnek talán megfelelne. Ezután még rakni egy láncos meghajtást(ami úgyis kell) és akkor ott meg az áttétel többi része lenne.
(#) szepazelet hozzászólása Ápr 17, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy nagyon régi,kb 6-7 éves elektromos kerékpárom, 3X12 V 12Ah-s akkumlátorok sorba kapcsolva, a motor legjobb tudomásom szerint 180 W-os (nem tudom, hány fázisú,de elvileg csak két vezeték megy bele). Olcsón vettem a volt tulajtól, ugyanis semmilyen vezérlés nincsen benne...A legbosszantóbb a PWM motorszabályozó hiánya, a világítást,indexet stb. még meg tudom oldani valahogy. Az a kérdésem, hogy ha nem is ehhez a típushoz (ismeretlen), de lehet bárhol kapni ilyen motorvezérlő áramkört készen, vagy van valakinek ilyen MŰKÖDŐ áramköre?

A DC motor PWM szabályozása topicot már végignyálaztam, de a talált kapcsolásom már háromszor felrobbant (rendesen működik egy darabig, aztán egy idő után meghal, és az IC szabályosan felrobban; szkóppal is néztem kis izzóra, és tökéletesen működőképes kis áramokra amúgy a kapcsolás). A kapcsolást mellékelem.

Köszönöm előre is!
(#) Reuter válasza Laaac hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Nem értem mi a kevés. Az áttétel viszonyszáma, vagy az erőátvitelre tervezett anyagminőség?
A hajtómű ez esetben majdnem néggyel osztja a motor fordulatszámát, tehát 3000-et feltételezvén 850-880 között lesz a fordulata, és nem is fékezi. Az eredeti motorokban 3 db bolygókerék van, de csak a helyszűke miatt. Meg, gondolom, még jön ezután a lánc áttétel, amivel pontosan be lehetne állítani a kellő nyomaték viszonyokat. Nekem az a tapasztalatom, hogy csak az indulási nyomaték a leglényegesebb tényező.
üdv R.
(#) szepazelet válasza szepazelet hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Pontosítok: kapható ilyen vezérlőelektronika, de nekem nincsen rá 10000 Ft-om. Szóval inkább kapcsolás kéne...Nem fejtette esetleg valaki vissza a gyári kapcsolást?
(#) gobicó hozzászólása Ápr 17, 2011 /
 
Sziasztok!

További képek a gépről.. Üdv.
(#) Mary bx válasza poros hozzászólására (») Ápr 18, 2011 /
 
A fék letiltása miatt nem reagál a gázra.Nézd meg mindkét mikrokapcsolot a fékkaroknál.Valószinü csak elálitódtak a defektszerelés közben.Addig álitgasd míg el nem alszik a féklámpa,és utánna GO.
(#) Mary bx válasza István1370 hozzászólására (») Ápr 18, 2011 /
 
Létezik gyárilag is hátramenet kapcsolására alkalmas elektronika is,tehát mechanikusan tudja a motor a ellentétes forgást.A motor tengelyén lévő elfordulásgátlót kell spéci anyagból legyártani az előre-hátra menetben fellépő erők ellen,különben felcsavarja a vezetéket a tengelyre.
(#) Laaac válasza Reuter hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Üdv mindenkinek!
Elkezdtem előröl olvasgatni a fórumot és a felénél járva azt tapasztaltam hogy folyton mindenki ablaktörlőmotorral akar alkotni.....Erre én is kiváncsi lettem és ma elvégeztem egy kisérletet.....Fogtam egy ablaktörlőmotort és rákötöttem aksira...Amikor megfogtam, a kezem szépen kicsavarta de amikor visszakézböl rányomtam a 8-as villáskulcsot, egyböl megált és csak erölködött "volna" ha nem kapcsoltam volna ugye egyböl le. Noss kb ennyit erről....ha csigahajtással nem tudta kicsavarni a kezemböl a 8-as kulcsot, akkor a 80 kilós seggem pláne nem fogja megmozgatni.
Tudom hogy semmi olyan tartalma nincs a szövegnek ami titeket érdekelne, csak gondoltam leírom a tapasztalatom.....
(#) Laaac válasza Reuter hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Noss...még valami....
Mivel sajnos se normális csigás áttételt nem sikerült találni se kézi köszörűt vagy kézifúrót így ujra gondolkozásba estem.....noss....mi lenne ha rakunk egy fúró áttételt és utánna egy flex áttételt? Vajon elég lassítás lenne? Viszont ez már egy komplett hajtóműrendszer lenne
(#) zolika60 válasza Laaac hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
A sok áttétel sok veszteség, az amúgy sem erős motorból. Persze kompromisszumokat kötni kell.
(#) Laaac válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Hát nem is tudom.nem tűnik azért annyira gyengének.bár konkrét adatokat nem tudok .viszont köbzoli szerint 250-300w lehet. Bár ahogy mondtad az energiaveszteségben van valami.ugye a surlódási erők stb.nameg meg is kell mozgatni azt a tömeget.Neked egyébként lenne esetleg valami tipped a dologgal kapcsolatban?
Következő: »»   58 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem