Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   60 / 229
(#) Peter65 válasza fater0827 hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Szia!
Félreértettél. Egy korábbi kérdésre válaszoltam, ahol a kollega TL494-es IC-vel vezérelte a kerékpárját sikertelenül. A kapcsolási rajzot is mellékelte. Na az a kapcsolás nem tartalmaz áramfigyelést.
(#) edima válasza fater0827 hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Szia.
Köszönöm a segítséget, de kérdeznék még egyet.
Ahová ne írtál szint azokkal mi a helyzet velük mit kel csinálni?
Jelzem én amatőr vagyok ehhez csak próbálnék saját erőmből boldogulni.

Üdv.
(#) fater0827 válasza edima hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Üdv Edima
Ott nincs vezeték azaz alaplapon össze van kötve a 3(+) és a 3(-) HALL -nál 5 vezetéket csak 5 helyre forrasztok .Valószínű nem láttad a festék alatt a fóliát .!
Üdv
(#) fater0827 válasza Poc hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Üdv Poc
A HALL IC-kre menő piros és fekete vezetéken már mértem 10 - 12Volt feszt is és szépen ment a motor. Nagyobb probléma a színek sorrendje "színre színt mint a hamiskártyások" .Vicc félre van 2 féle motor jobb és bal oldali kivezetés a kétmotoros 3 kerekű esetén megfordítottam a kereket és vezetékei így alakultak. A HALL IC hez menőt cserélni mégpedig sárga - kék a másik 3 fix . Motor vastag -nál zöld és sárga csere (kékek fix ). De ha a motort valaki szétkapta akkor passz. A (#974480) Hsz ban leírtam a sorrendet .
Üdv
(#) edima válasza fater0827 hozzászólására (») Ápr 27, 2011 /
 
Szia.
Tovább bonyolítom a dolgot.
Az enyémbe nincs panel, az őt bejövő vezeték közvetlenül volt kötve a mágneses érzékelőkre.
Ha jól emlékszem a 9 érzékelő lából volt olyan hogy
3 szál őszévólt kötve és úgy ment az egyik ha jól emlékszem a piros kábelhez.
1=kék, 2=fekete, 3=-----, 4=-----, 5=------ 6=sárga, 7=zöld, 8=-----, 9=piros. Ezek közül 3, 4, 5, 8, valamelyik 3 közösre szálra viszi.
Az a baj hogy nem fényképeztem le mikor szét szettem.

üdv.
(#) pintyu válasza edima hozzászólására (») Ápr 27, 2011 /
 
Helló!
Na elárulok egy titkot, mind a 3 érzékelőt be kell táplálni! A piros és a fekete vezeték 3 felé fog ágazni! Már ketten is megírtuk hogy kösd be! Én linkeltem érzékelő bekötést is az előző hozzászólásomban. A panel nem mindegyikben van, forrasztd fel a vezetékeket, és húzz rájuk zsugorcsövet.
(#) taspet hozzászólása Ápr 28, 2011 /
 
Anyám -80 éves- vásárolt egy Sellő 15 háromkerekű elektromos triciklit. Sajnos nem tudja használni, mivel a gázkar elfordítására induláskor hirtelen reagál és nagyon gyorsan indul el, szinte ugrik.
Félek, hogy nem fogja használni. Sokkal lassabban kéne indulnia és mennie ahhoz, hogy használni tudja.

Tud valaki megoldást a lassításra?
(#) Poc válasza taspet hozzászólására (») Ápr 28, 2011 /
 
Üdv!
Keresd meg a vezérlőt rajta,és abból fog kiállni két vezeték,aminek a vége nem vezet sehová.Vagy egy csatlakozó van a végén.Ha a vezetékeket összekötöd,akkor lassabban megy.Gyárilag lennie kéne rajta olyan csatlakozónak hogy a két vezetéket összecsatlakoztasd,és van ott egy potméter rajta amivel a sebességet beállíthatod.A mellékelt képen a két vékony kék kábel az,aminek fekete csati van a végén
(#) taspet válasza Poc hozzászólására (») Ápr 28, 2011 /
 
Köszönöm!

A csatlakozók már össze vannak dugva,(ez kilóg a gázmarkolat alatt) de a potmétert nem látom kívülről.
Majd lebontom a burkolatot.
A potmétert nem lehetne kívülre elhelyezni?
(#) taspet válasza taspet hozzászólására (») Ápr 28, 2011 /
 
Ha kívül el lehet helyezni, akkor milyen potméterre van szükség és hol tudom beszerezni?
(#) Poc válasza taspet hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Annál nemtudom hol van a vezérlés.De ez a vezérlésből lóg ki.A vezetéken ha megnézed van egy nagyobb fekete bigyó(zsugorcsövezve)abban van a poti.Ha jól emlékszem 50k-s trimmer van benne.a lényege hogy a 2 vezeték egy potin keresztül össze van kötve.Minél kisebb az ellenállás közte annál lassabb a kerékpár.De ne kösd össze rövidzárral.Ezt csak azért mondom,mert a másik elektronikámban pl.egy csatiba megy a 2 szál,és a csati ellenpárját kell rádugni abban van a poti.Tehát többféle megoldása is van gyárilag.
(#) szabolcsmate hozzászólása Ápr 29, 2011 /
 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mekkora az a maximum teljesítmény, amire még nem kell jogsi? Mert osztálytársam azt mondta, hogy 600 watt, de nem emlékszik biztosan, máshol meg azt olvastam, hogy 400 watt a maximum. Másik kérdésem, hogy az indítómotor bírná, mármint nem csak kis idejű működésre tervezték? És ha nem, hol tudnék még megengedett teljesítményű erre a célra alkalmas motort venni, autóbontóban találok?
Máté
(#) Mary bx válasza taspet hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Ezt az olcsó és egyszerű potis megoldást javasolnámBővebben: Link
Bocs a Mórickás rajzért
A kapcsolót ki hagyhatod.A potinak 10-100 K.ohm között bármelyik megfelel.
(#) Reuter válasza szabolcsmate hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Szia!
Ezt egészen biztosan állíthatom, hogy a törvény szerint a megengedett maximum: 250W. ( Magyarországon )
Az más kérdés, hogy vannak 350W, és még ennél is nagyobbak elektromos bicajokban, de nem nagyon érdekli a hatóságokat.
Az indítómotor bírná erővel, csak csapággyal nem, mivel ezekben csúszócsapágy van, aminek meglehetősen rövid lenne az élettartama. A másik meg, hogy a 12 v os motorokhoz nagyon nagy áramot bíró PWM szabályzó kellene, ezért nem 12 V ra készülnek az ilyen jellegű motorok. Emiatt aztán lehet keresgélni a bontókban, de maximum egy nagy 24 V-os ablaktörlő motort tudnék elképzelni ilyen célra, áttételekkel.
Üdv R.
(#) kisedison válasza Reuter hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Pontosítsunk: 300W Benne van a KRESZ-ben. A kerékpár két vagy háromkerekű emberi erővel vagy 300w-ot nem meghaladó motorral felszerelt jármű stb. stb.
De én már láttam olyat hogy a bringában 2db 1200W-os kerékagymotor volt 50-el repesztett el a rendőrök előtt és rá se néztek.
(#) szabolcsmate válasza Reuter hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Szia!
Először is köszönöm, de meg bírná hajtani az az ablaktörlőmotor a biciklit?
Máté
(#) Ricsi89 válasza szabolcsmate hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Ha nem kispolszki ablaktörlőt használsz, hanem valami jó erőset(bár nem tudom van-e ilyen erős), akkor működhet a dolog.
(#) szabolcsmate válasza Ricsi89 hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Szia!
Köszönöm a gyors választ, majd írok, hogy hogy sikerült
Máté
(#) Reuter válasza szabolcsmate hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Szia!
Egy teherautóé komoly erőt képvisel, ezeknek az a problémája, hogy szénkefés motorok, ami nem nagyon jó, de amúgy nagyon erősek.
(#) Reuter válasza kisedison hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
300 W?
Én tavaly néztem, akkor még 250W volt, ez biztos. Közlönyben láttam, tehát. Dicséretes, hogy most már lehet "nyomorult" 300 W.
Az enyémre az van írva" 350 W" de ezt 36 V-ról tudja, viszont én jó szívvel, tisztelettel rányomtam 48V-ot, gond nélkül, melegedés nélkül bírja, viszont elég sokkal gyorsabb, még az én 100 kilóm alatt is.
üdvR.
(#) hibbantpasi válasza szabolcsmate hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Üdv!
Nem találkoztam még olyan ablaktörlőmotorral, ami több száz Watt teljesitményű lenne ( arról nem beszélve,hogy gyors fokozaton is kb 60/perc a fordulata =>"direkthajtással" sem menne gyalogtempónál többet a kerékpár).

Régebbi akkus gyerekautó hajtásában láttam már ablaktörlő motort , 2 db/ kisautó felállásban, egy max 30 kg- os kisgyereket birt el...

Az öninditó utáni legerősebb villanymotor a szgk-ban a hűtőventillátor motorja, ebből nem ritka a 350 W-os darab sem (bár ezek sem folyamatos használatra vannak tervezve),de van vagy 1500-2000/perc a fordszámuk.
Nagyon pongyolán számolva, fejben, kb 3 cm átmérőjű dörzskerekes áttétellel tudhatna 10 km/h-s tempót,már ha képes leküzdeni az ellenállásokat.

üdv: hp
(#) Laaac hozzászólása Ápr 30, 2011 /
 
üdv!
Elvittem a villanyászokhoz a motort a dolgozóba. Azt mondták állandó mágneses valamint 200-250W és 800 körüli a fordulatszáma nameg valahogy 10 amper az áramfelvétele vagy legalábbis valahogy igy magyarázták. Még annyit emlitettek hogy nem szénkefés meghogy ha megtekerem tudok vele visszatermelni. Jah és végül megállapították hogy csapágyas!

És mégvalami....egy hub motort szoval ami a gyári e-bicókban van mint hátsókerék .... át lehet alakítani hogy az első kerékbe menjen be? Vagy nincs mese és csak hátsókerék maradhat?
(#) fater0827 válasza Mary bx hozzászólására (») Máj 1, 2011 /
 
Üdv Mary bx
A gázkar alatt / mellet levő fekete vezeték felejtős ,mivel ha a poti csúszka része test/fekete közelébe ér a poti akár el is éghet (+5V) ,vagy rövid zár a HALL IC-nek . Megoldás csak a zöld vezeték elvágás oda a poti középső és egyik szélső lába és ugyanoda a kapcsoló 2 vezetéke is.
Üdv
(#) Mary bx válasza fater0827 hozzászólására (») Máj 1, 2011 /
 
A sajátomban évek óta működik.A potit beállitás után zsugorcsövel szigeteltem,eséje nincs rövidzárra,és egyébb nem kivánatos dolgokra.
(#) Bozsó112 hozzászólása Máj 1, 2011 /
 
Sziasztok!
Segítséget kérnék elektromos kerékpár javításához. Egy barátomtól kaptam a bringát, üzemképtelenül. A vezérlő elektronika teljesen összeolvadt. Először is: mitől mehetett így tönkre?(Úgy tudom másik bringa akksiját is belepróbálták,és az lehet, hogy fordított polaritással került bele) Szervíz ajánlott új vezérlést, de mielőtt megvenném szertném megtudni,hogy a motor üzemképes-e? Miként kell kimérni? Kerékpár adatai: Polymobil PA027(cikksz.A018) Papírjai nincsenek,adatok netről: motor:36V/240W;0,98Nm;4,5A;max.12A;zárt forgórészű szénkefe nélküli brushless.(szétszedve még nem volt) A motorból csak 2 szál vezeték megy a vezérlésbe.
(#) pintyu válasza Bozsó112 hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Szia!

Itt valami nem stimm! Ha csak két vastag vezeték jön ki az nem BLDC!
Ilyen esetben, kefés agymotorral van dolgod. Vizsgáld át a vezérőig a vezetéket, nincs-e valahol megsérülve a szigetelés, esetleg a tengely körül felgyűrődve.
Ezután, zárd rövidre a motor 2 kivezetését, azt fogod tapasztalni, hogy "lefékezi" a kereket.
Ha eddig minden oké, ezen a 2 vezetéken tápláld be a motort. (én szabályozható tápról szoktam, de akkukról is mehet) Esetleg áramot nem árt mérni, üresen 2A körül kell legyen.
Egyelőre ennyi, írj mire jutottál.

üdv. pintyu
(#) gobicó hozzászólása Máj 2, 2011 /
 
Sziasztok!

Kérdésem lenne, hogy a képen létható vezérlő vezetékek egy részének nincsen párja, lóg a levegőbe.
- balról a második, harmadik
- egyvezetékes kék
- egyvezetékes piros (gyárilag kivágva a társai)
Továbbá kérdezném, a potis verziókat olvastam, hogy ha a képen látható poti végállássai között a sebességet állíthatom.
Kérdésem, hogy mekkorára cserélhetem a sebesség növelése érdekében. A távolság csökkenése nem fontos tényező, mivel napi 15-20km.-et megyek vele max.

Köszi! Üdv.: gobicó
(#) Mary bx válasza gobicó hozzászólására (») Máj 2, 2011 / 1
 
Akkor abban a sorrendben,ahogy kérdezted:
-Mindkettö a pedál assistanc mód csatija.Ne lepődj meg,robogókba is szerelnek kerékpárhoz való vezérlőt.
-Kék-féklámpa letiltó szála,vagy a km óra jelvezetéke.
-Ilyen alakú csati a féklámpa kapcsolóhoz szokott menni.
Iktasd ki a potit,és zárd össze a 2 szálat.Akkor 4-5km/h-val gyorsabban megy.
(#) miselino52 válasza pintyu hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
SZia!

Azért írok ide mert nekem is hasonló problémám van mint az előzőnek csak ez a motor állandóan teljes fordulaton megy. Ebből is két vezeték jön ki, tehát valószínűleg ez is kefés motor. A gázkartól jövő vezetéket széthúztam akkor is teljes fordulaton ment. Valami olyat sejtek mintha a tranyók lennének zárlatosak, mi a véleményed.
A kerékpár típusa TD66Z-1 a vezérlő panelra ez volt írva
TK 3604. PCB. A tranzisztorról nem tudom a típusát leolvasni, lehet ilyen vezérlőt valahol kapni?
Kösz.
(#) gobicó válasza Mary bx hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Szia!

Köszönöm a gyors választ!

A potis témát boncolgatnám még: a rövidre zárást kipróbálom, ezzel kapcsolatban egy korábbi írásban (Poc) a nagyobb poti nagyobb sebesség. Nemrég a poti tekergetésével változott a végsebesség, de akkor nem mértem ki, hogy nagyobb vagy kisebb ellenállás eredményeképp.
Tapasztalataid szerint minden vezérlő rövidzár és/vagy poti állás eredményezi a sebesség határolást???
Ja és az Én potim nem csatlakozós, hanem fixen forrasztós.

Üdv.: gobicó
Következő: »»   60 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem