Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv!
Én is összeraktam egy simát, M10-es menten forog 3 darab M10 menet 120 fokban egymástó, de nehéz pontosan beállítani.
Próbálom elképzelni... Szóval neked a görgők is M10-es szálak, vagy hogyan?! A beállítás nehézsége mit takar?!
Sokkal egyszerűbb műanyagba vagy teflonba saját anyagával belevágatni a menetet és semmi bonyolult állítgatás nem kell, és nem kottyan.
Próbáltam már azt is, de hirtelen irányváltásnál megszakította magát
zolee1209: M10-es menetesszár, M10-es görgők 6mm-re megfúrva. Azért nehéz, mert 3 furatot kell pontosan fúrni. Én kiszerkesztem valami CAD progival, kinyomtatom és felragasztom a fúrandó anyagra és ott pontozom fel.
Értem... Nekem is M10 lesz az orsója, viszont a görgők külső átmérője 26, vagy 28mm, nem tudom már.
M10 szárral mi a fenét lehet akkorát fogni, hogy megszakadjon?
Ha trapéz orsót használnál, sokkal jobban járnál! Amennyit kínlódsz ezzel, abból megvetted volna a trapézt. Nekem nem szakad meg a 10x3 teflon anya. Nem tonnákat kell M10-re bízni.
Tudtok olyan programot amivel mindenféle feliratot (körre feszített) lehet gravírozni, illetve a gcode-ot előállítatni?
corel, art cam,
A corelból .dxf, art camlól .nc vagy .cnc Én legalábbis így csinálom
Szia
Profi munka! Te csináltad? Kb. mennyibe jön ki darabja? Lehet, hogy vennék néhányat. Ez gondolom valami menetfésűvel készülhetett. Amit én kezdtem csinálni azt nem javaslom senkinek, ha véletlen sikerül is úgy beállítanom, hogy működjön, a görgők csekély átmérői miatt súrlódásba ugyanazt bukom, mint amit nyerhetnék a bronzanyához képest. Egyébként csak annyi lenne hátra, hogy a házat megcsináld hozzá? (bár itt tartanék, kireszelném 4-es kazánlemezből )
Szia
Ezekkel a görgös anyákkal vigyázni kell . Csak nagyátméröben kivitelezhetö mert minél nagyobb az átmérö annál nagyobb felületen érintkezik a menetes szárral .Golyos csapágy nélkülözhetetlen mert a görgöket oldal ( axiális ) irányban is állitani kell méghozzá elég precizen . Tényleg nagyon nehéz beállitani , a legkisebb tengely központu eltérés is feszülést okozhat .A velejáro sok munka és költségek miatt hobby szinten nem ajánlom . Használják iparban de ott 10 - 15db kis görgö csatlakozik a menethez ( a menetes szár ott nagyátméröjü és a görgök a kicsik és a végükre picike csapágyak vannak huzva ) . A megoldás az lehet ha tényleg a saját menetes szárral vágod a menetet ( bár M10-él elég a II vágás és utánna a menetes szár ) a lényeg abban van hogy a menetnek tökéletes felületnek kell lenni-e , én poliroztam mindig .Mostmár trapézmenetet használok menet furoval és ha lehet fém anyával .
Szerintem egyáltalán nem éri meg ezeket a görgőket elkészíteni/készíttetni,inkább járjatok utána,hogy melyik esztergályosnak van trapézmenet fúrója.Régebben láttam valahol tr12x3-as új,német menetfúrót 20ezerért.Szerintem,ha ilyen sok gépet építünk,lehet érdemesebb lenne összedobni egyre a pénzt.Nézzétek meg a cncbolt.hu oldalon található trapézmenetes orsók árait(csak regisztráció után lehetséges) és mindjárt azt mondjátok,hogy nem is kell a sima metrikus menet nektek.Üdv:Richy92
trapéz szárból csinálsz menetfúrót és kész!
Értem. Hobbysta sajnos nem arról híres hogy a műhelye tele van profi gépekkel. A gond egyébként ezzel a konstrukcióval a megbízhatatlansága, még ha sikerül is pontosan beállítanod. Az M10 menetsszár menetemelkedése 1,5mm, ennyit kell mozdulnia az anyának ha egyet fordul az orsó. Ugyanez történik a párhuzamos hornyú görgőkkel is, csak sokkal kisebb surlódás mellett. Ha csavarokkal veszed körül a szárat akkor ideális esetben szépen gördülnek és nekik is lesz 1,5mm emelkedésük, tehát egy orsó fordulatra 3mm-t megy odébb az anya. Az a gond hogy a csavarok nincsenek kényszerkapcsolatban az orsóval vagyis megcsúszhatnak. Az álló és a gördülő állapot között bármi előfordulhat, ezért az orsó egy fordulatára 1,5-től 3mm-ig bármilyen előtolás előfordulhat. Így meg tényleg nehéz pozícióba küldeni mondjuk egy marót. Persze megpróbálod, de szerintem is próbáld inkább trapézorsóval és műanyag anyával. Sokkal egyszerűbb, nem kell állítgatni, nem is kerül többe.
Én csak kipróbáltam, mert tetszett az ötlet. Az én gépem fogazott szíjas hajtású lesz, fogazott szíjas hajtóművel. Az egyik hajtómű már készen van
szia
Ebben a furodologban tudok segiteni ha kell . Van 14x3-as jobbos trapézmenet furom . Ha elkülditek az anyagot és a méreteket szivesen legyártom az anyát . Van tervbe 10x3 és 12x3-as is de nem olcsomulatság ezért kicsit várni kell vele .
Pontosan, igaz M12-es csavarral próbálkoztam, de bukott project.
Maradok a sima anyás módszernél és vagy kulzol60 ötlete: II 12-es fúró és utána a tengely, vagy trapéz menetes orsó. Ezt már utólag is átalakíthatom. Üdv
Szia!
Milyen anyagokba tudsz fúrni,esetleg műanyagbetétes anyát tudsz készíteni?A tr14x3 az jobb mint a tr10x3 vagy tr12x3,ugyanis hosszabb távon nem hajlik annyit az anyag,rövidebb távra viszont a dinamika miatt,lehet,hogy a tr12x3 lenne jobb,vagy ekkora gépeknél még nincs jelentősége ennek? Üdv:Richy
Szia
Amit a HSS menetfuro kibir azt ki is vágom vele . Pont most csináltam olyan betétes anyát ami kivül állithato ( összehzhato ) aluminium ház és belül pedig fekete POM anyag , nagyon jo lett de ezt még a trapézorsobol készitett menetfuroval csináltam ( 10x3-as ) . Kissebb gépeknél a kissebb átméröjü orso a jobb mert könnyebb elinditani és megállitani és ez beleszol a dinamikába , mnél nagyobb átméröjü egy orso annál nagyobb a centrifugális erö is rajta amihez nagyobb nyomaték is szükséges .5 - 600mm munkaterületig jo a 12-es vagy esetleg a 10-es orso de fölötte már a vastagabb ( merevebb ) orsot kell használni mert a legkisebb görbeség is ( 0,05mm is ) blokkolja a léptetöt nagyobb fordulatokon . 14-es trapézmenetesben csak akkor gondolkozz ha az orsot be is tudod szerezni mert elég ritka ( Powerbelt ) . Most nincs nekik raktáron , de hamarosan lessz .Telefonon vagy emailben kell érdeklödni a legjobb árak felöl nem a nettes katalogusbol választani mert ott csak a nagyon spéci anyagok vannak ( igy olcsobb mint a lent emlitett cncbolt , a minöségröl nem is beszélve ) .Nekem most van mind a kétféle 10x3-as , lefotozom hogy lehessen látni a különbséget a kettö között .
9 darabot gyártottam magamnak a CNC tanfolyam keretein belül. Készíteni csak jelenlegi apósjelöltömnél tudnék, mert nekem nincs eszterga gépem... Egy "műszak", körülbelül 4 óra alatt készítettem el 3 darabot, ami az esztergálást illeti. Ebből a legrosszabb a menetprofilok beszúrkálása volt, ezt pedig sima rapid menetkéssel készítettem. Annyira nem vagyok előrehaladva, sajnos a CNC-nek csak ez a része van kész... Meg a motorok, de valószínűleg azok kicsik lesznek. Sajnos nem tudok úgy haladni, ahogy szeretnék, mert a gépet acél zárt szelvényekre szeretném majd helyezni. Hegesztő gépem nincsen, de még autóm se, hogy a helyi vasudvarból elhozzam a nyersanyagot. A gyári részekkel könnyebb lesz a helyzet, mert azt elvileg házhoz hozzák...
Én inkscape-el szoktam szövegeket rajzolni és átkonvertálni gcode-á.
Bővebben: inkscape videó Bővebben: inkscape videó 2 Az első videót én gyártottam, a másodikat neked kerestem.
Köszi, leszedtem a portablet, majd megnézem.
Torziós kuplung házi elkészítésre van-e valakinek ötlete?
kertislag-abba bilincs pároson kívül
Köszi!
Ha kell segítség az elkészítéshez, szólj.
az az "abba" az AWAB :yes:, de ez olyan mint a Flex
Az esztergáltatást nem úszom meg.
Vettem 12-es menetes szárat + 2 db 12-es belső átmérőjű ferde hatásvonalú csapágyat. Több helyen olvastam (de még konkrétan nem láttam), hogy a motor felöl tesznek 2 erős csapágyat egymással szembe, az orsó végére meg csak egy kitámasztó csapágyat. Vagy inkább rakjak a motor felöl 1-et és a végére is egyet a ferde hatásvonalúból? Üdv
Az úgy nem fasza,hogy 12-es a menetes szárad és a csapágyad is.Az esztergálást semmiképpen nem fogod megúszni,sztem az orsót olyan 10-esig legalább le kell szedetni,hogy ne a meneteken üljön a csapágy.Én pár sörből megúsztam,szerintem tőled sem fognak egy vagyont elkérni,persze úgy menj te is az eszter-guy-hoz,hogy megtervezted,hogy mit kell csinálni,mert nem olcsó az órabérük(nálunk 6k/óra) és azt akkor is ki kell fizetned,hogyha csak beszélgettek.Nekem úgy volt megoldva a fa gépemen,hogy az orsó elején és végén is volt 1db csapágy,sokan azt mondják,hogy elől legyen inkább 2db előfeszített csapágy és a vége maradjon szabadon,de nekem az nem tetszik,hogy ott csapkod az orsó.Ha már ott vagy az esztergályosnál,akkor jobban jársz,ha csináltatsz vele orsót is,mert ezek a 100ft-os méteres szálban kapható orsók csak rögzítésre vannak kitalálva,még lehet,hogy a menetemelkedés sem egyforma mindenhol.Szerintem sokat javít majd a géped minőségén.Anyáid azok miből lesznek,a kottyanásmentesítést hogyan oldod meg?
Szia
Sok kör lett már futva ezzel a csapágy dologgal . 12-es menetesszár és 12-es furatu csapágy nem igazán jo páros : csak anyával tudod rögziteni a csapágyat ami egyszerüen félrehuzza azt a menetesszáron ( kovályog , beállithatatlan ) , 608 vagy 628 2RS csapágy a rávalo 2db egymás mellé ). Két ferdehatásu csapágy : a szerelés tecnikálya azt diktálja hogy egymás mellé kell tenni öket a lehetö legközelebb még pedig azért mert ahol surlodás van ( menetes vagy trapézorso anyával ott HÖ is keletkezik és ebböl lessz a hötágulás ) ez azt jelenti hogy a csapágyak minél távolabb vannak egymástol annál biztosabb hogy a hötágulás beleszol a csapágy beállitásaiba ( lötyög , szorul ) Hihetetlen de 300mm-en tud tizedeket is tágulni a szár . Azt hogy ezeket a csapágyakat a motor felöl vagy a szár másik végére teszed az szuvenir ( vita tárgya ) de a szabad végén elég akár egy jol illesztett persely amiben axiállisan eltud mozdulni a tengely (hötágulás ) vagy elég a motor csapágyazása is a kuplungon keresztül . Csak kérdezem : valaki elmagyarázná nekem hogy mi a gond a " gumi slaggal " hobby szinten és mondjuk 1 - 2Nm ig max 1000fordulatig ( ennyit fordul egy léptetö kb ) ? Ezeket a kuplungokat nem csak azért használják hogy a tegely koválygásást kiküszöböljék hanem azért is hogy a motor eltugyjon indulni .Egy olyan kuplung mint a lentebb a foton látszik nagyon rövid életü a sok indulás és megálás egyszerüen szét rázza ( probáltam ) , egy dinamikusabb gépnél használhatatlan ettöl ezerszer jobb megoldás a gumicsö .Nagyobb nyomatéku terheléseknél a körmös kuplungok a jok ahol gumi betétek vannak ( nem oknélkül van gumi betét benne ) . Hogy miér nem hivják tengelykapcsolonak azt nem tudom ( talán ez is olyan mint a "Flex" ? ).
Sziasztok
Hát sajnos, pedig úgy gondoltam Több projectet is áttanulmányoztam a hobbycnc oldalon (nem a több százezer forintosokra gondolok) és ott úgy tűnt símán ráhajítja a csapágyat a menetes szárra kontraanyával és jónapot Pedig már örültem, hogy occsón hozzájutottam 7301-es FAG-okhoz Az anya anyaga még nincs eldöntve, tudsz esetleg ajánlani? Kulzol60 Ha nem anyákkal rögzítem a csapágyakat egymással szembe akkor hogyan? Mással nem tudok tizedmilliméter pontosságú beállítást elérni. Ha leesztergáltatom a menetet akkor hogy húzatom össze a két csapágyat, hogy előfeszítve legyen? (kész gépek fényképeiből ezek nem derülnek ki) Tehát azt mondod a slagcső jobb mint ez az 1 kuplung/nap munkával előállított torziós tengelykapcsoló? Üdv
A "slag" kimondottan nem jó tengelykapcsolatnak, mert nagyon hajlamos a "rogyásra".
Ha nem kell nagy erő, és meg tudod oldani a tengelyvégen való elfordulásmentes rögzítést (pl. lapítással, vagy hatszög/négyszög marással), akkor a vastagfalú gumicső lehet jó, illetve ha az erő nagyobb, vagy hosszabb szakaszon akarod a hajtást átvinni, vagy mondjuk akár 90°-ban áll a két tengely, akkor erre szokás használni hidraulika-cső darabot (utóbbi csak kis fordulaton működik a centrifugális erő hatása miatt). Ennek külön előnye, hogy kétirányú acélbetét is van benne, tehát lehet vele forgásirányt váltani, viszont éppen az acél miatt, előbb-utóbb kifárad, tehát időnként cserélni kell. |
Bejelentkezés
Hirdetés |