Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   26 / 100
(#) gaba72 válasza Powerslave hozzászólására (») Ápr 23, 2011 /
 
Az én tapasztalataim szerint nagyjából helytálló. 820 kg-os járművem 12kW-os motorral 90 km/h-ra képes, méretei is kb. stimmelnek.
(#) szabicrs hozzászólása Ápr 23, 2011 /
 
Tegyük fel, hogy beépítek egy 380 v-os motort a kocsiba. Szünetmentes táp alapján tudok 220v-ot előállítani elvileg, de mint laikus a 380v, már gondot okozna. Sajna 220v-os motorban nem találtam elsőre olyant ami a min 4kw- ot tudná elfogadható fordulattal. Elég kezdő vagyok, így elnézést kérek, ha sok zöldséget írnák.
(#) EcoPityu válasza Powerslave hozzászólására (») Ápr 23, 2011 /
 
Szia!
A Trabim is számításaink szerint az akksikkal együtt, meg velünk, k.b. 800-850kg, 7kW-al 65-öt ment. Ha még a maradék 2 akksit betettem volna, elértem volna a 9kW-ot is (ami persze nem tett volna jót a mocinak), és a 80km/h is meglett volna!

EcoPityu
(#) EcoPityu válasza szabicrs hozzászólására (») Ápr 23, 2011 /
 
Szia!
Szerintem csak olvass vissza egy kicsit...
A szünetmenetes táp módszere transzformátort igényel, ugyanakkora teljesítményűt, mint a fogyasztó. Nos 3 fázisra 4 kW-ot trafóval... Utánfutóra is szükséged lesz.
Akkor már itt szó volt 3 fázisú moci áttekercseléséről is, amit egy motortekercselő meg is tud csinálni.
Szerintem a DC motor a legegyszerűbb, a veszteségeket letudhatjuk a vezérléselkészítés költségein. Kivéve, ha kompletten rendeled kínából...
Amikor én kérdeztem az én Balkancar mocimat, 90+AFA-ért újították volna fel (adod a régit, fizetsz, kapod a felújítottat) tényleg nem olcsó!)
(#) EcoPityu válasza szabicrs hozzászólására (») Ápr 23, 2011 /
 
Ha meg már itt tartunk, sok 14Ah-s 12V-os villanybicaj akksiból kiraksz vagy 500V egyent, egy frekvenciaváltót veszel 4kW-ra, és összedugod a mocival...
Ha akarod, akkor csöves autóhifid is lehet...

Töltve k.b.40db akksi 8000HUF/db, 6720Wh. 320000HUF k.b. 160kg össz akksisúly.