Fórum témák
» Több friss téma |
A hajtásszett egyedi,1m lehet összesen 3 orsó hossza talán még +20 cm belefér ebbe az árba,de tőle kérjél árajánlatot rá.A Nema 23 az csak a motortestre vonatkozik,egy szabvány méret.A motor erejét a tekercselés és a mágnesek ereje,a vezérlő feszültség és az átfolyó áram határozza meg tudtommal,de javítsatok ki ha tévednék.Nekem is Nema 23-as motorokkal épül a következő gépem,a motorok 1-2Nm körüliek,pontosan nem lehet tudni adatlap hiányában.Az ic bírja a 24 voltot?Tápnak azt hiszem,hogy nekem is 150VA-es van(ezt sem lehet tudni,mert biztos,hogy volt már tekerve).
Hali!
Innen Gyöngyösről, akit én tudok, rendszeres fórumozók, kb 4-5-en vagyunk. (akikről tudok, de nem tudom, hogy cnc-sek-e)
Igen, a nema 23-t 47,1 mm-es rögzítési távolságból mérve értettem, a hossza (Lmax) az 41mm, pont ilyen paraméterrel nem találtam, csak következtetem, hogy 0,5-06 Nm-es lehet.
Ha esetleg tudsz egy linket ahol az összes Nema tipus leírása megvan azt megköszönném. Kérdésedre: Nekem is van bontott 1Nm-es Nema 23 (sajna nincs 3 db ezért nem ebből csinálom a gépem) a gyári panelján stabil 24V-ról egy STK672-080-ról volt hajtva. Ha oda jutok lerajzolom az áramkört. Üdv
Sajnos nem vagyok budapesti.
Az SKF-nél érdeklődtem, csak egyedi megrendelésre forgalmaznak trapézmenetes szárat, nem tudom, ezt méterből vágják vagy úgy esztergálják? Egy gyári trapézmenet mivel jobb mint egy (amit te is írtál) esztergált? A felülete simább? Ezt a ZX100-as anyagot ajánlották anyának, csak drága. Ezt majd megbeszélem egy esztergályossal, most úgy is belemélyedtem a váz készítésbe. Üdv
Szerintetek kitöltőanyagnak jó a beton helyett, pl. csemperagasztó, gipsz, sima homok?
A ZX100 semmivel se drágább, mint a teflon, vagy a danamid. Én most vettem 18mm rudat, 1m volt futárral együtt 7500 pénz.
Azt a motort attól,hogy 1Nm-es nyugodtan használhatod az egyik tengelyhez,a vezérlő programban úgyis be lehet állítani tengelyenként a maximális sebességet,gyorsítást,lépést stb-t.Azt te neked kell eldöntened,hogy hova rakod,ha a z-t a legnehezebb mozgatni akkor tedd oda.Hogyha nem kell neked ez a motor akkor szívesen megvásárolnám a csak tervben lévő forgató tengelyemhez.
Milyen nehéz az a léptető? Nekem nema 17 esek tudnak 0.6 Nm, majdnem akkora mint a nagyobbik Nema 23 as testvére. Minél kisebb a motor feszültsége annál jobb. Ha megfelel ez a motor neked akkor ne cseréld nagyobbra mert dinamikát vesztesz. Megjárta egy barátom az 1.7 Nm es motorjait 3.1 Nm esre cseréltette és ugyan annyit tud ugyan most a gépe csak akkor még nem volt képben a beállítással kapcsolatban.
Léptetőmotorról egy jó elméleti anyag: Bővebben: Link Ugyan próbáltam 2 fázisúként bekötni 5 fázisút de nem sikerült jól, jól lépett de a sebessége és ereje nulla volt. Keresnem kellene ezekhez vezérlőt, jó kis motorok csak eddig nem találtam hozzá vezérlőt.
Súlyt hiába mérnék, mert van rajta szíjtárcsa + valami rezgéscsillapító gumi.
Meg a tekercs ellenállás is elég érdekes : 1,07 ohm. Mikor próbáltam 2 amperre szabályzott a vezérlője. Már, ha lehet vezérlőnek nevezni egy panelt egy STK ic-vel meg néhány ellenállással A fékezést azt még meg kell oldanom, mert ez ha megy, ha áll ugyanannyi árammal dolgozik. Üdv
Nem tudom, csak azt, hogy iszonyat egyenes és egyenletes volt a menet.
Szia
Mi a turot kerestél az SKF-nél ? ( tele vagy ? ) . Powerbellt , Bánki és Sós ezeket keresd ( raktáron tartják és csak tizede az SKF-hez képest az ára .Onnan lassan már csak a sznobok vásárolnak . Mit szeretnél fékezni ? Léptetömotort ? Ezt az 1,7Nm-es és 3,1Nm-es dolgot csak erösiteni tudom mert saját tapsztalat pont ezekkel a motorokkal . Mielött vásároltok léptetöt keressetek nyomaték görbét hozzá vagy minél több tapasztalatot rola .
Volt valaki a debreceni hobbycn találkozon ?
Zoltee0001 Téged tudlak .Hogy tetszett ? Holnap már lesznek képek , probálok szerezni és ha gondoljátok felteszem szivesen .
Nem volt rossz, Úgy fest lesznek szervók a végére.
Vezérlövel eggyütt ? Milyenek lesznek a motorok ?
Szia
Pont ott jártam és rákérdeztem, egyébként ettől a "kérjen árajánlatot" dologtól a falra tudok mászni és ezt nem csak az SKF-re értem. Ilyenkor mindig egy burkolt átverést sejtek. Akarok csinálni egy áramkört ami, ha nem érkezik step jel x időn belülé (pl 1-2 sec) akkor egy előtét ellenállást vág az áramkörbe, hogy ne főjön meg a léptecs álló helyzetbe. Érdekes ez a dolog amit írtatok erről a nyomaték dologról, az ember azt hinné erősebb motor biztos jobb is, akkor erre is oda kell figyelni, attól függetlenül, hogy nem mostanában fogok léptetőt vásárolni. Egyébként nem voltam a cnc talin, valakivel keversz Sőt annyira nem, hogy élőbe még csak nem is láttam home-made cnc-t. Az SKF nem kerülendő minden esetbe, volt, hogy egy városba, hirtelen kellett jó minőségű 2-es imbuszkulcs, de nem akartam venni egy egész készletet. SKF nél volt kemény 90ft-ért.
Igen kevertelek , de azért eljöhettél volna Te is .
Látni kell ilyen gépeket mert sok sok ötletet lehet meriteni belölük . Nem tudom miböl akarsz épiteni vezérlöt de a kereskedelemben kaphato IC-k 60 - 70% tugyja ezt a funkciot ( sleep mode ) amelyik meg nem azokat a hobbisták már kiegészitették . Ha felhivják rá a figyelmet szinte logikus az a fordulat dolog .Nagyobb tömeg meginditásához és megállitásához nagyobb eröre ( nyomatékra ) van szükség , ezzel még nem is lenne különösebb gond de minél nagyobb a nyomaték igény annál nehezebb ( lassabb ) a fázis áram felépitése , emiatt csökken az elérhetö dinamika és a max fodulatszám .
STK 672-050 ICT használok vezérlőnek, magától nem fékez, hanem vannak rajta olyan lábak amiről vezérelve kisebb áramfölvételű módba vált, valószínűleg amiből kibányásztam az is így dolgozott mert az is fékezett amikor nem ment a motor és nem melegedett közbe.
Most már csak azon kéne agyalni, hogyan kéne ezt a funkciót vezérelni, de azt hiszem ez a probléma kb 20-ad rangú, most a vázon dolgozok és egész jól haladok. Üdv
Szerintem kevered kicsit az elvét a léptetönek .
A forgatáshoz kell a nagyobb áram nem a helybentartáshoz . Nincs fékezés , a maximális beállitott fázis áramot kell elvenni valahány százalékkal a léptetötöl mikor a léptetö éppen nem forog ( kb 50 - 80% át veszik el ) ezt az üzemmodot hivják Sleep modnak . Megnézem az adatlapját .
üdv nektek cncsek! Látom sokaknak gondot okoz menetes orsó és egyéb alkatrészek beszerzése.Nekem van egy tuti helyem a beszerzésre,ha érdekel valakit a dolog írjon rám privátot.
Üdv! Íme az első, működőképes hajtóművem, 3,33-as lassító áttétellel, fogazott szíjas megoldással, 1/4"-os méretre
Ez nagyon szép, De mire jó? Lassítani kellet a motoron?
Ez a motor is 200 lépést tud fordulatonként és mivel szíjhajtásban gondolkozom, ha jól emlékszem egy lépés 0,1 mm, ha direktbe megy. Ezért lett lassítva, vagyis inkább az 1 lépésre eső távolság csökkentve. Anyagigénye nem sok, pénzben kb 2000Ft(szíj, kerekek, a többi guberált holmi), időben pedig nem volt több egy óránál(festés nélkül
Milyen módszerrel sikerült ilyen passzentosra kifúrnod azt a lemezt a csapágynál?
(bár az a seiger gyűrűs dolog nem valami szíkszerű, gondolom csak átmeneti megoldás. Üdv
Semmi extra. 5/8-os fúró és kész. Valahogy az amerikai fúrókkal pontosabban lehet fúrni. A seeger csak a beállítás miatt van, ha minden a helyén lesz, be lesznek ragasztva csapágyragasztóval.
Szia
Bravo ügyes megoldás . Az a lemez vastagság félö nemfogja megtartani a csapágyakat még ragasztva sem ( kis sebességnél nagyon rázkodik a léptetö ) ( lüktet ) és ez kirázza a ragasztot . Ha küldessz méreteket meg egy csapágyat ( ha czolos méretü ) nagyonszivesen csinálok alubol csapágyházat Neked ( postáért ) . A gépedröl van valami terv vagy rajz , mekkora lessz ?
A ház öntött alu, kb 4mm vastag. ( csatlakozó ház volt: )
Ha lesz időm, összerakom az egyik tengelyt és megjáratom oda-vissza. Meg tudom mérni a rezgésgyorsulását és a rezgéssebességét is, ha érdekel. Rajzom nincs, már vahy 20x variáltam át. A mérete kb 350x350, de ez még változózó. A csapágy 5/8-os külső 1/4-es tengely. Ha meglesz a pontos helye mindennek, leméretezem a csapágyházakat és iszunk rá valamit (vagy adok érte valami fogazottas dolgot, mert fog maradni valószínű)
Szia
Még csak a 20-ik ? ( gépenként ) Ok , ezt meg beszéltük , ha itt az idö irj ! Érdekesek ezek a méretek ( szinte mindenki A4-és A3-ban gondolkdik ) . Pénteken kezdek egy max A5-méretü gépet forgatoval és 60 000 fordulatu fortunával ( ékszerésznek lessz ) és lézerrel vágott 10-es vaslamezböl , valoszinü ide már lin sin és kocsi kell ( az alacsony mérete miatt ) valami 15-ös . Mindenféleképpen kiakarom probálni a fogazott szij hajtást ( az összeforditott verziot ) mert elég gyakran csinálok nagy 2000mm feletti gépet és szerintem ott alkalmazhato csak oldalra kell forditanom hogy a forgács ne maradjon benne .Megoldom . Régen kezdted ezt a gépet ?
Régen, de ráérek. Lin sinem van kocsikkal, azért adott ez a fura méret
Nincs szived vágdosni a lint ? Nem is csodálom.
Most a kiállitáson volt egy olyan kis masina aminek az X-linje 4-4cm-t tulért a gépen és inkább kifurta az X hidat de akkor sem vágta le ( hátha késöbb szükség lessz rá ) de hát igy van ezzel mindenki .
Csigatempóban ugyan, de készülget a gépem (X szánnal kezve)
Néhány kép: |
Bejelentkezés
Hirdetés |