Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Még egy kérdésem lenne, szerintetek ez a magnat rx 22 2 ohmon stabilabb lehet mint négy ohmon? Úgyanis épp ma figyeltem meg hogy a mélynyomómra ( kicker cvr dual 2 ohmos) és ebből én azt gondolom hogy lehet 2 ohmon hajtani, és az lehet jobb lenne.
e zt találtam az erősítőmről, de hídalva nem látom a teljesítményét két ohmon csak csatornánként :S bár az is lehet hogy 2 ohm nem is lehet hídalva?
Max. power output* into 4 Ω 2 x 180 W / 1 x 500 W RMS power output** into 4 Ω 2 x 90 W / 1 x 250 W Max. power output* into 2 Ω 2 x 250 W RMS power output** into 2 Ω 2 x 125 W Frequency response 5 Hz - 50 kHz (-3 dB THD < 0,05 % (1 kHz Signal-to-noise ratio > 100 dB Input sensitivity 0,4 V - 4 V Input impedance 20 kOhm Power impedance 12 V minus an Masse Highlights 2 ohm stable
EcoPityu, Doncso!
Nagyon köszönöm a gyors segítségeteket! Nagyon is tudtam használni, mert találtam durva hibát. Picit történet szerűen leítnám, hogy mire jutottam. Tegnap megkapva az erősítőmet azonnal írtam nektek és felkészítettem a készüléket a javításra. Ez abból állt, hogy félig szétszedtem, hogy a melóban már ne kelljen. Nem vártam mostanában ennyire a munkaidőm kezdetét. Bent, mielőtt bármit is kezdtem volna, feltettem a tápra a cuccot, hogy megállapítsam, ugyanúgy viselkedik-e mint azelőtt. Nem tehetek róla, de parázok, hogy valamit kivágattak benne,hogy már csak azért se tudjam megjavítani. A próba alkalmával egyébként minden jel arra utalt, hogy a gyanúm jogos. Két héttel ezelőtt ez az erősítő még tápfeszre kötve nem vett fel irreálisan nagy áramot és világított a protect led. Tegnap este nem világított és olyan zárlatos volt mint a vaddisznó! Már éleztem a kardomat a vérszomjam hatására, mondván leszúrom valamelyik résztvevőt, aki kapcsolatba került az erősítőmmel. Mindegy. Kiforrasztottam a Tip-eket és feltettem újra a tápra. Áramkorlát természetesen visszatekerve. A zárlat teljes egészében megszünt, kb.2mp múlva kigyulladt a zöld led, és az áramfelvétel is csak 50mA. Ha jól emlékszem, mert elég fáradt vagyok. Nagyon megörültem neki, mert szerény tudásom, amit eddig belém vertetek, azt súgta, hogy a probléma elefánt része valószínűleg ki lett forrasztva a panelből. Gyorsan rákészültem a táp méregetésére, de megdöbbentő megállapításra jutottam. Az agyamat elhagytam, mikor ráeszméltem, hogya villanyszerelő kollégák multiméterjében tökre lemerült a 9 voltos elem. Nem hiszem el! Ilyen csak 10 évente fordul elő, de pont akkor, mikor nekem mérni kéne. Vasárnap éjjel raktár nincs. Volt egy egyszerűbb lakatfogó is, de az meg automata méréshatáros és össze-vissza ugráltak rajta az értékek. Végül a nyomásmérőből szedtem ki az elemet és végre csináltam multimétert. Közben szidtam magam, mert direkt nem hoztam el otthonról egyik műszeremet sem. Végülis a tápfeszek szerintem meg vannak a nagy kondiknál, de az IRF-eken nem mértem még. Megmondom őszintén, hogy közben el kellett pakolnom, mindent, mert elhívtak egy géphez. Mikor újra nekifutottam, a kiforrasztott tranzisztorok mérésének álltam neki. A leírásotok szerint 7 db tranzisztoron tudtam mérni BC és BE között diódát, aminek az értékei 512-530 körüliek. A CE között e 7 darabon szakadás van oda-vissza. Van viszont egy olyan tranzisztor, ami tök zárlatos minden lábára. Kitaláltam, hogy ez biztosan kukába való. Nagyon úgy néz ki, hogy beigazolódik a korábbi szakvéleményetek, mi szerint valószínűleg egy végfok miatt tilt a védelem. Persze ezt a részét ti vágjátok legjobban, ezért megkérdezném, hogy: Baj-e, hogy nem 600 körüli amérések eredménye? Baj-e hogynem tök egyformák? Ha ennyit mértem a tranzisztorokon, az elég-e ahhoz, hogy elhigyjük, jó a többi végfok? Elég-e azt az egy végfokot kicserélni, ha csak az az egy rossz, vagy érdemes akkor már 4+4 ugyanolyan gyártmányt beletenni? Létezik-e jobb ezeknél az alkatrészeknél? Vagy egyáltalán nem korai még erről kérdezősködnöm? Kell még tovább méregetni? Az IRF-eket végig kell mérni attól függetlenül, hogy már a zöld led világít? Bocsi a hosszúért, meg a sok helyesírási hibáért, de fáradt vagyok és nem tudok már figyelni. Sziasztok!
Szia uram.
Annyira csípem, hogy ilyen hatalmas lelkesedéssel, sztori módban meséled, hogy milyen rejtélyekre bukkantál, tényleg jó olvasni. Azokra az időkre emlékeztet, amikor számomra is az elektronika alapjai, rejtélyes dzsungelnek tüntek, és magam sem tudtam, hogy mennyire számít, hogy a multi 600-at a másik lábnál pedig 602-t mond. De nem baj, ez így s van jól, és csak bátorítani tudlak a jövőre nézve, jó úton haladsz, olvass, kérdezz és tanulj, te azok közé tartozol, akiknek érdemes segíteni, mert elolvasod, és odafigyelsz rá. Írhattuk volna azt is, hogy cseréld ki ezt meg azt, de akkor nem értetted volna a miértjét. Így tanulsz, és legközelebb már jobban fogod tudni, hogy mihez nyúlj. Na és, hogy a kérdésedre is válaszoljak, itt ebben az esetben nem szükséges annyira mereven kezelned azt a 600-at, hogy nem egyforma, kis eltérés nem érdekes, ha egy tranyó rossz, azt nagy eltérések jelzik, úgymint zárlat vagy szakadás van ott ahol diódát kellene mérned, átvezetés van ott, ahol szakadásnak kellene lenni, stb. Jelen esetben nem szükséges az összes TIP tranyót cserélned, mivel ha jól látom, itt az történt, hogy eldurrant egy végtranyó, és megfogta a tápot, ha beigazolódik a gyanum, amit már az elején írtam neked, Idézet: „Azért nem kell mindig elhini amit a szerelő bácsi mond, sokat találkoztam már ezzel a dumával, hogy "á nem érdemes javíttatni, mert ennyi meg annyi lesz és még akkor sem biztos, hogy sikerül" .. persze, hagyd ott , ő meg lehet, hogy kicserél benne két végfok tranyót, aztán eladja jópénzért. Sajnos annyira nem fizetik meg az emberek a szervizeseket, hogy kénytelenek csibészkedni. Tisztelet a kivételnek.” akkor spóroltál egy kis pénzt, és nyertél egy tapasztalatot. Szóval nem fontos az összes tranzisztort cserélni, mert a többi működik, viszont az nem lenne hátrány, ha nem hamis TIP tranyó kerülne bele. Szóval cseréld ki azt a TIP-et aztán szerintem rendben is lesz a dolog. Arra ügyelj, hogy ha össze van szerelve, akkor első bekapcsolás előtt ellenőrizd, hogy a végtranzisztorok fém része nincsen e elektromos kapcsolatban a hűtőbordával, ezt a multi sípolójával ellenőrizheted, illetve mérj rá az emitter ellenállásokra, ezt a végtranyók lábánál találod, annyit, amennyi végtranyó van benne, és jó nagy teljesítmény ellenállások, kb 0,1-0,33ohmot kell mérj.
Szia!
Ahogy azt Doncsó is leírta! Ha hamarabb írok, talán még ki sem kell forraszd az összeset, csak azt az egy tök zárlatosat... De ez már az én bűnöm /nem kapcsolódtam be időben/! Gyors kérdés, egyben válasz: A tápfesz akkor megjelent, és mennyi? Ha 2x 20-2x40V között van, akkor az nagyon jó! ( E fölött csak nagyon sok mókusvakító wattos erősítőnél van a tápfesz, mint p.l. Mac Fairless one esetén a 2x 80V!) HA a tápfesz megfelelő, akkor hagyd az IRFZ-ket! A végtranzisztoroknál általában , mivel komplementer pár, ezért a könnyebb meghajtás miatt az emitterek a közösek, persze a soros teljesítményellenállásokon keresztül, ami a védelem része. (Ha azt nézzük azok a kockacukrok, mind egy-egy áram-feszültség átalakító!) Nos, ha beforrasztott végtranzisztoroknál a két tranya emittere között sípolsz, és ugyanez a pont sípol valamely kimeneti csatival, akkor jó vagy a szeren /látod-látod ehhez sem kellett volna kiforrasztani, még mögémérni sem... Én a fonákjára addig nem vagyok kíváncsi, amíg nincs vele konkrét dolog!/ Visszatérve a végtranyókra, a két középső lábon, azaz a kollektorjaikon meg a tápfeszeket tudod mérni plusz-mínusz, és itt jön a turpisság, a kimeneti csatin fellelhető testhez képest. A kimeneti csatin az a test, amelyik /nem zárlatos végfok esetén/ sípol egy másikkal ugyanazon kimeneti csatin, mert ezek közösek. A maradék kettő a két kimenet, ez lehet plusz jelzéssel, és minusszal is ellátva, mert fázisfordított az egyik csatorna a könnyebb hidalhatóság kedvéért. De ha egyszerűbben akarod megtalálni a kimeneti testpontot, akkor, ahova nincs jelölve a bridged esetén bekötés, na az az! Ha cserélnéd a rossz TIP-et (és még kapsz is ugyanolyat, jó helyről), azért beforrasztva is mérd őket végig bekapcsolás előtt, hogy tuti legyen a dolog, (Doncsó is írta) ügyelve, hogy a hűtőbordától jól el legyenek szigetelve. Ezt sípolóval úgy, hogy nem festett részen hűtőbordához nyom a fekete, középső lábakat végigérint a piros! Ha már szét van szedve, és hozzáférsz a fonákjához, a rossz tranyó bázisára megy egy kisebb , nem hűtött tokozású (általában, bár ez a hurricanomban nem így van, ott egy TO220-as tranya a meghajtó! ) tranzisztor, őt is mérd azért végig diódákra, nem-e ment visszafele a lavina, nem sűrű, de előfordul! Itt jegyezném meg ismét, a TIP 35-36 ugyanaz, mint a BD249-250C! Már csak azért, ha nem kapnál TIP-et, de akkor már, ha ugyanabból a fajtából nem lelsz, akkor párban cseréld azt a rossz csatornát! Nagyon párba válogatni nincs értelme, mert akkor már a meghajtókat is , és attól visszafelé mindenkit párba kéne válogatni, és még az ellenállatokat is tűrésre, értelmetlen!
Szia sztok van nekem egy kenwood 4*65wattos aoutós erősítőm és beszeretném kötni hálózati trafóra tudnátok segiteni h honnan induljak???,
INNEN kellene indulni.
Ma egész jól haladtam, 3 erősítő 2 óra 16 perc alatt. Szétszedéstől a tesztelésig, cakk pakk. Egy PA400, végfokbajos, egy ProSal okádék táp és végfokbajjal, persze nem volt itthon IRFZ44, ezt helyettesítettem egy Super-247-es tokozású brutállal meg guberászni kellett bele IRf540-et, a harmadik egy szintén végfokbajos Phoenix Gold. Egész gyorsan meglettem velük.
komolyan mondom kezdem megkedvelni ezt a ProSal-t ez mindent megeszik, mindenféle FET-el megy
Sziasztok!
Nagyon köszönöm mindkettőtöknek a segítséget és a dícsérő szavakat. Meglehet hogy én is lelkes vagyok, de azért nem lennék sehol, ha nem segítenétek. Sajnos ma nem volt alkalmam előszedni az erősítőt, mert a fél napot átaludtam, a másikat pedig végigdolgoztam. Ezúttal nem a munkahelyem volt a helyszín, hanem a faternak kellett feltetenem 4 használt gumit a Corsa-jára, meg asszonykámnak tettem fel a nyáriakat. Elment vele az idő rendesen, mert még meg is mostam, és lepolíroztam kicsit neki. Mégis, ne mondja, hogy csak az enyémet babusgatom. Ráadásul utána a Metroba is be kellett mennem. Azért foglalkoztam kicsit a témával is, mert vettem egy TIP36C-t is. Az a baj, hogy nem pont olyan, mint a többi, mert a gyáriak hűtőfelülete teljesen fém, az új pedig azon a részen is fekete, ahol a régiek fémesek. A legnagyobb problémám az, hogy nem tudom, hogy milyen minőségű tranyó ez. Létezik-e egyáltalán jó minőségű? Tudja-e majd azt, amit kell neki tudni? A párban cseréléssel is picit bajban vagyok, mert mi számít párnak? Ez a rossz a sorban az első TIP36C tranyó volt. Ha ezt kicserélem, akkor cseréljem ki ugyanúgy az elsőt a túloldalon is? Vagy ezen az oldalon a mellette lévő 35-öst cseréljem? Ez ugye mondható lenne így egy párnak,mert gondolom mivel 8db tranzisztor van, ezért gondolom minden csatornának van egy 35-ös és egy 36-os kockája. Ez mondjuk egy pár, de szerintem inkább az lenne egy pár, ha ennek a rossz csatornának a tesóján is kicserélném ugyanezt a 36-os tranzisztort. ...Most akkor hogy is? Szivem szerint ezen az oldalon kicserélném a 36-os rosszat a 35-össel együtt,és kicserélném a másik oldalon ugyanezt a kettőt. Így lenne szerintem igazán párban. Picit lehet hogy kezdem túlzás bavinni, 0mert lehet hogy más nem hoz ki belőle ennyit. Nem lenne probléma, ha tudnám, hogy amit megvettem ma tranzisztort, az is ugyanolyan jóminőségű, mint az eredetiek. Szerintetek honnan érdemes ilyen tranzisztorokat rendelni? Nincs valami hely,ahol biztosan jókat küldenek? További kérdések: Említettem, hogy apanelon van egy ellenállás, ami ki volt égve a panelból, de nem szakadt. Sajnos nem igazán tudom megállapítani a szinjelöléseit, mert mindha hiányozna egy szin. A meglévő három szin is olyan semilyen. Nem tudom megállapítani, hogy milyen szin volt a melegedés előtt. Kép alapján nem tudnátok segíteni az érték megállapításában? Ugyanerről kérdezném, hogy szerintetek ha kicserélem, ne cseréljem-e ki egy nagyobb teljesítményű ellenállásra? A 4db 2200µF-os kondit ne cseréljem ki? Nem öregszik az az évek során? Esetleg nagyobbra? Ja! Van a amarha nagy tekercs. Mintha ferdén állna picit. Szivem szerint bejjebb forrasztanám a lábait, mert mintha picit fel lehetne jobban is fektetni a panelra. Jó éjszakát!
Szia, a párba válogatást látom félre érted, nem azt jelenti, hogy ugyanúgy nézzenek ki a tranyók, a párba válogatás alatt azt értjük, amikor műszeresen mérési értékek alapján közel hasonlóakat próbálunk összeválogatni, node válogatni kb 20-25db tranyóból érdemes elkezdeni, mivel ekkora a gyártási szórás, de ez inkább komolyabb erősítőknél érdemes. Teljesen jó lesz ha kicseréled a rossz tranyókat. Egyébként ha a boltban veszel egyformákat, még azok sincsenek párba válogatva, csak ugyanúgy néznek ki, csak műszeres mérésekkel lehet összeválogatni őket.
S hogy a tranyóid eredetiek e, nem tudom, van egy topic itt a "hamis tranzisztorok a nagyvilágban" vagy valami ilyesmi, itt olvasgathatsz ha érdekel a téma, ettől függetlenül beteheted a tranyót, működni fog vele az erősítő. A tekercset ne szorítsd le szerintem a nyákhoz, így jobban hűl az alja. Üdv.
Doncsó megint beelőzött! (na de kap Ő ezért még 28-án... )
A párban cserélés, valóban az lett, volna, hogy egy végfokon belül a két /esetedben 2/ végtranzisztort azonos gyártmányúra, sorozatúra kellene cserélni. Ez persze nem kötelező, de, ha nem ugyan olyan magas a két tranzisztor tokozása, akkor a leszorítólemez nem fogja rendesen oda az egyik tranzisztort, és nem hül úgy , mint a tesója... Egy végfokon belüli végtranzisztorok emitterei , mint írtam közösítve vannak, ebből tudnád kimérni, hogy melyik a párja. (nem minden végfokban van ez így!) Amúgy, ha nincsenek különleges minőségbeli igényeid, és a tokok is azonos magasságúak, akkor rakd be azt a tranyát, aztán hagy szóljon! A párba válogatásról már szólt a kolléga... A jó minőségű és nem "hamis" tranzisztorokról annyit, hogy egy nívósabb Webshop-ból, aminek nem csak virtuális boltja van, hanem valós is, nyugodtan rendelhetsz, vagy vásárolhatsz, mert ha "sz" alkatrészeket árulnának, akkor már nem lenne kirakata sem a HQ-nak, sem a LO.. nek sem! Nekem annó voltak "ITALI" gyártmányú BD249-eim, hamarabb megdöglöttek, mint az MM-es BD245-ök, pedig dupla annyit kellett volna bírniuk... Az lehet, hogy hamisan feliratozott volt, ha nem is teljesen hamis... Valamilyen tranzisztornak tranzisztor, csak nem biztos, hogy BD249C... A nagy tekercs a táptrafód, ne bántsd! Mint ahogy azt a kolléga írta, hülnie kell, ezért van a levegőben. Nyugi erős lábakon áll... A teljesítmény ellenállásodból nincs véletlenül 2 db az erősítőben , szimmetrikus elrendezésben? Mert ha igen, akkor az a +- 15V előállítására szolgál. Az egyik végén a tápfeszed van, amit még mindíg nem árultál el, hogy mennyi, a másik végén k.b. 15V. Most, hogy végeztél az átgumizásokkal, és megjártad a Metrót is, ugorj neki az erölködőnek, és had halljuk! Pityu
Szerintem az elégett ellenállásból kell lennie több ugyan olyannak a közelében, mivel 4db teljesen ugyanolyan végfok van egymás mellett. Inkább azokat mérd meg, ne pedig a szétégettet próbáld meg beazonosítani. Vagy esetleg a táp rész után, a végfokok előtt van az ellenállást? Zárlat esetén természetes, hogy elfüstöl. Ebben az esetben EcoPityu utasításait kövesd!
üdv! úgy nézz ki meg van a mumusom. lehetséges az hogy protect jelzést okoz a low pass tekergető? úgyanis azt vettem észre hogyha low szürésre kapcsolva protectel az erősítő. ha offra rakom vagy pedig high passra akkor az erősítő müködik rendesen az erősítő. Továbbá azt is észre vettem hogyha birizgálom a low pass csavarját van amikor elindul az erősítő de nem szól olyan dinamikusan mint mondjuk tegnap avagy múlt héten. ,mi tévő legyek? szétszedem az erősítőt és utána ha nem forrasztási hiba van akkor mit csináljak? válaszaitokat előre is köszönöm.
Szisztok!
Sajnos ma sem értem rá, pedig maszabadnapos voltam. Ismét a szüleimnél voltam, és ott csináltam egy-két apróságot. Konektorokra specializáltam ma magam. Kellett volna még tetőt is javítani a melléképületen, de ezúttal megúsztam, mert apám megfázott és lázas volt. Sebaj, maradt azért a kocsimon is teendő, mert a cserélhető epromos vezérlőegységhez kellett készítenem egy átalakítókábelt. Lambdásra kötöm át a Hondámat, mert nem lambdás és a tartalék, barkácsolásra szánt ECU-m keresi a lambdát. Mindegy, ez is egy jó kis történet, de most este megmértem, amit tudtam az erősítőn. Sajnos van még itt valami gond, mert a félig elégett ellenállásom és annak a párja még nagyon melegszik. Lassan de biztosan melegszenek úgy, hogy indiánjelek is szöktek picit. Természetesen nem engedtem hogy eluralkodjon felettem a baj, minden mérés után mikor ezeket a lent lévő adatokat felírtam, levettem a tápot. Mondhatnám, hogy csak a mérés kedvéért tartottam mindig oda. Ezek a mérések úgy zajlottak, hogy nem labortápról tápláltam a készüléket, mert az csak a munkahelyemen van. A végtranzisztorokat nem forrasztottam be, mert gondoltam ráérek vele. Remélem nem tettem neki ezzel rosszat. Amit megfigyeltem, hogy a feszültségek pluszba-minuszba nem egyformák. Az égett ellenállás oldalán a kisebb. Ott szerintem még van valami szarság. Egyenlőre ennyire volt elég a tudásom,várom a segítségeteket. Íme az általam mért adatok: Táp: 14,67V Áramfelvétel:620mA Amit mérek: 42Volt, -17,2 volt A kis ellenállás ami kiégett lassan de biztosan melegszik, egy perc után füstöl. A jobb állapotún 28,3volt, másik felén 42volt van. Az összes kimenet mindkét pólusán tápfeszt mérek. irfz44-ek bal lábán 8,15volt, középsőn semmi, jobbon 12,24volt A 4db elco melletti diódahíd lábain:Az egyiknél a Jobb oldalin: 12,24volt középsőn:42.4volt bal oldalin:12,24volt másikon a jobb oldalin:12,24olt középsőn: 17,45volt bal oldalin 12,45volt A végfok tranyók forrpontjain a szélső lábakon tápfesz az egyiken pár tizeddel kevesebb a másikon. Középső lábakon a TIP36C-ken 42 volt, a 35-ösökön -17,6volt.
Szia!
Tuti, hogy nem jó helyre raktad a műszer fekete kábelét! Mert ha testen lenne, akkor ahogy nézem, k.b. +- 30V-ról megy a végfok (42+17osztva 2-vel), és ezt kellett volna mérned! Remélem, hogy nem a tápbemenet testjét választottad testnek, mert az nem jó, mert független a szekunder! Ezért írtam le, hogy a kimeneti csatin keress testpontot, és ahhoz képest mérd! A 42-höz képest a 28 az jó, mert, ha jól méred, akkor a 29-30v-ból az a 14-15V, a maradék is 15V lesz, ami az előerősítő-szűrő egységnek pont jó lenne! Amúgy azok az ellenállások melegszenek is mint az állat! Pityu
Szia! Valóban a táp testjét használtam testnek. Kimeneti testen a hangszóró negatív csatlakozását kell érteni?
Bocsi! Most picit sietve írok, mert megyünk el itthonról. Este viszont mindenképp megmérem másképp, ahogy te írtad. Az rendben, hogy melegszenek azok az ellenállások, de ennyire? Mondjuk a sérültebb melegszik igazán. Az még füstölne is. Bízom benne, hogy csak azért, mert amúgy is el van égve már és nem annyi a teljesítménye. Lehet ezek helyett az eredetinél erősebbet tenni? Nennem kell. Szia!
Üdv Mindenki!
Egy igen egyszerű kérdéssel fordulok hozzátokautó erősítő ügyben (macaudio mp4000) Az erősítő bekapcsolásához (remote) szálat a fejegység piros tábkábelére kötöttem vagyis arra amelyiket a gyújtáskapcsolóval kapcsolok (+12V) Jó az úgy??? A fejegységem 1 Sal voxbox. Álítólag a motoros antenna szálára kellene rákötni de a fejegység használati útmutatójában az van leírva hogy "ne használja ezt a szálat autóerősítő vagy hangprocesszór vezérlésére). Akkor most hogy is van ez??
Szia!
Végülis megmértem újra az értékeket. A hangszóró kimenetek negatív pólusára tettem a fekete mérővezetéket és mondhatom, hogy így már teljesen más a leányzó fekvése. +- 29,4 voltot mértem, de olcsó multiméterem van és lehet hogy kerek 30 lenne egy jobbal. Megtanultam tőletek, hogy pár tizeden nem feltétlenül múlik, úgy hogy ki is készítettem a forrasztóállomásom, hogy este beforraszthassam a tranyókat. Rákészültem a kocsiban is az igazi próbára, készítettem hangszóróvezetékeket, kerestem RCA vezetékeket, Tápkábelt, stb. Sajnos ma nem tudom kipróbálni, mert sötét lesz mikor összeáll és akarok még mindenképp venni két új ellenállást a kimelegedettek helyett. Ehhez viszont meg kéne állapítanom az értéküket, ami nem feltétlenül olyan nagy probléma, csak az a baj, hogy olyan fakó szinek, hogy inkább mind világosbarnának látszik, mint szines csíkoknak. Alig van külömbség a színek között. Mindegy, kiforrasztom és meglátjuk. Az ismételt kérdésem, amire nem kaptam még választ, hogy tehetek-e nagyobb teljesítményű ellenállást a helyükre? Vagy jobb ha megmarad gyenge pontnak? Mondjuk nem védte meg a végfokot azzal, hogy tönkrement, úgyhogy szerintem mehetne a nagyobb. Bocsi, hogy így előre megyek, csak megint lázban vagyok.
Üdv !
A végfok feszülségeit a Schottky (dupla diódák ) után lévő elkók (-) kell mérni. Természetesen a két oldalt figyelembe véve (+) és (-) feszültségeket . Öreg T
Valahogy próbáld meg visszarajzolni, hogy pontosan hol is vannak az ellenállások, mert ha igaz, hogy már füstöl is, akkor gond van. megfogni megtudod egyáltalán fél óra működés utána? Ha nem, akkor ott valami gond lesz még, az nem üzemszerű működés. Egy fénykép is jó lenne, vagy egy kis paint-es skicc is több a semminél.
Holnap csinálok képeket és megpróbálom feltenni. Ma már nagyon fáj a fejem és nincs erőm. Szerintem az lesz, hogy megpróbálom beazonosítani az ellenállások értékét és beforraszom. Utána megnézem, hogy hogyan viselkednek. Az az igazság, hogy kiforrasztorram mindkettőt és rámértem. A jobb állapotún 162ohm-ot mértem, de a rosszabbikon 270 körülit. Egyébként elhelyezésre szimmetrikusan vannak az erősítőben úgyhogy gyanítom, hogy ugyanazok az ellenállás értékek lennének eredetileg. A jobb állapotú nem melegszik annyira, de nem volt rajta sok ideig feszültség, mivel a másik szenvedett és nem kínoztam. Úgy gondolom, hogy túl nagy áram nem mehet rajta, mert akkor hamar elfüstölt volna. Ha viszont 162ohm-nak kellene lennie és ő 270 ohm, akkor lehet hogy a túlterhelés miatt nem csak az ellenállása ment el, hanem a teljesítményéből is vesztett. Magyarán megmondva, lehet hogy azért melegszik, mert nem bír már akkora áramot, amekkorát új korában tudott. Mindegy, holnap megnézzük együtt egy kollégámmal a színkódokat és veszek délután pár db-ot. Meg szerintem veszek még egy TIP36C-t és két TIP35C-t is, mert más a tokozása annak, amit vettem és azt akarom, hogy egyforma legyen "párban" de akkor már nem csak csatornán belül, hanem sztereóban is. Jó lenne holnap megpróbálni megszólaltatni, bár nem tudom mi lesz belőle. Sajnos az egyik kivezérlés kijelző műszer lehet hogy nem fog mutatni, mert rámértem és nem mozdult ki a mutatója. Lehet hogyszakadt a tekercse, vagy annak a kivezetése. :no:
Jó éjszakát mikndenkinek!
Nekem van egy LG erősítőm, ezt játszotta velem régen...szólt, aztán legközelebb nem, protect világít...elvittem a szervízbe, mivel garanciás, oldják meg...visszakaptam, hogy semmi baja. Megint ugyanez...sokadszorra sikerült beszélnem a szerelővel közvetlenül, hogy ne szivassuk egymást, lehet, hogy nála épp nem jön elő a hiba, de az létezik... Átforrasztotta az egész panelt, és jó lett! Volt benne egy kontaktos forrasztás...
Üdv Inhouse
Ma volt egy kis időm és szétszedtem az erősítőt, megnéztem a forrasztásokat jónak tüntek, semmi arra utaló hiba nincs hogy ez lenne a hiba. Eszembe ötlött hogy a szomszéd még a régi rendszerben foglalkozott elektromüszerészként. Átvittem neki az erősítőt hogy nézen meg nekem pár dolgot amire én gyanakszom, illetve méregetett még sok mindent. Úgy nézz ki hogy az én gyanúm igazolodik be, mely szerint a low pass potméter a szar, mérési módszer a következő ellenállást mért a lábakon a szomszédom és a dupla ( vagy nem tudom mi a pontos neve) potméter egyik részén szakadás tapasztalható. Tehát kell vennem egy 200K-s potmétert és valószínű megoldja a problémát. (legalábbis bízom benne). Végfokok tökéletesek, sehol semmi más szakadás nem található az erősítőben. Üzemelés közben mindehol a kellő feszültség van, legalábbis ahol méregetett.
Szia! A 160 ohm körüli az jó! Ugyanis, mint már írtam, ez a 15V-os elemi stabilizátor soros ellenállása! Ha 15V esik rajta (30-15=15), akkor k.b. 90-100mA folyik át rajta, ebből 40mA körüli a ZÉNERÉ, a maradék a szůrő-fázisfordító-előerősítő fokozat IC-ié! Biztos van benne vagy 5-6 műv. erősítő, ha csak 10mA-t zabál 1db, akkor már meg is van!
Bár hivatalosan csak 1,5W-ot fűt, de tud az forró lenni! Szerintem nyugodtan vegyél bele 5W-osat, az legalább tuti bírja! Pityu
Az az igazság, hogy ma megmutattam egy barátomnak a két kiforrasztott ellenállást és 180 ohm-os ellenállást olvasott le az alig látszó színekből. Továbbá szerinte ha megmelegszik egy ellenállás, akkor ugyan sérül, de nem lesz az ellenállás értéke 180-ból 270ohm. Nekem ugyanis a jobbik ellenállásom 162 ohm, szín alapján lehet hogy 180, a rosszabbik pedig 270ohm. Most nagyon bizonytalanná váltam, mert nem tudom mit tegyek bele. Én mértem 160-at, szín alapján 180, a 270-es meg nem mehetett el annyira, hogy eredetileg 180 volt. Akkor két külömböző ellenállás lenne ott? Egyébként semmi időm nem volt ma csinálni sajnos. Megvettem az ellenállásokat és a másik három végfokot. Egyébként 1w-os volt a legkisebb ellenállás, Azért vettem 2w-osakat is. 180ohmost is kettőt-kettőt vettem, meg 270-est is. Lehet hogy beteszem amelyik nem melegszik. Így viszont hogy javasoltad a több w-os ellenállást, mindenképp a nagyobbikat rakom és majd meglátjuk.
Használd a válasz gombot!
Gondolod, ha látszott volna a rossz forrasztás, akkor hetekig játszottunk volna vele, míg végül inkább végigforrasztotta az egészet? Ha kétoldalas a NYÁK, akkor pl. lehet furatgalván probléma is... Egy előfokozati potméter nem okoz olyan hibát, amitől leold a védelem, szerintem... Üdv Inhouse
Nem tudom hogy mi okozhat ilyen hibát, természetesen előfordulhat hogy forrasztási hiba van, nem tartom kizártnak. De ebben az esetben az erősítő nem működne kikapcsolt szürő mellett sem, legalábbis sztem... Elméletileg most voltam egy elektromüszerész srácnál rámért a dolgokra és valójában úgy nézz ki hogy potméter csere lesz a dologból, csak azt nem tudom hogy mit jelent az hogy ezekbe az erősítőkbe lehet hogy lineáris tandem potméter kell? legalábbis ezt állították és ennek a költsége nagyobb mint egy sima tandem potméternek. Igaz ez?
Csak egy két megjegyzés, illetve észrevétel. Simán lehet egy ellenállás 180 helyett 270 ohm ha megnyúlik, bár általában még több szokott lenni. Az autós végfokok illetve a rádió előlapok hibája 20-25%-ban forrasztási hiba, ami az esetek jó részében szabad szemmel alig vagy egyáltalán nem is látszik. Átforrasztva olyan lesz a kütyü mint új korában, előtte meg el sem indult.
hali. van egy DAEWOO autós végfokom és upc1225H a végfok drájver ha lenne valakinek 1db eladó nagyon megköszönném ha jelentkezne
A tandem az sztereó, tehát dupla poti lenne?
Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |