Fórum témák
» Több friss téma |
Szia.
Köszönöm! Már másik gépen gondolkodom. Üdv.
A képen én nem láttam központi telót. De ha az volt a baj, miért nem azon javítottál? Azt elismerem, hogy az új szebb. De szerintem egy bringán kell hagyni helyet a lábak mozgatásának is.
Sziasztok!
Sikerült elindítani, megy a motor Mondanám a tapasztalataimat: a másik motorhoz képest, mikor kézzel tekerem enyhén rángatva forog. Ha összefogom a motor 3 fázis vezetékét jóval nehezebb tekerni. Mikor szétszedtem összejelöltem és úgy raktam össze, de most azt tapasztaltam, hogy nem jó irányba forog, mert a racsni rossz irányba szalajt, megfordíthatom a forgórészt vagyis az állórészt? A gázkarhoz 6.2 V megy, a hall elemekhez 13,2 V kicsit sokallom a hallok tápját!!!??? Szerintetek??? Üdv.:gobicó
A taposó lemeznél van a központiteló.
Akkor bicikli, e-bicikli valami, ha két kereke van, az hogy pedáljai is vannak az már luxus...... Egyébként igazad van a mozgás kell A régi vázon alakítgatni nem akartam, egyébként el akarom adni, kerekek, vezérlés, gázkar, fékkarok nélkül. üdv.
Ja és még egy kérdés: a feteket 6db. elszigeteli egy szigetelő lap a hátlaptól, de a fetek között három menetes furatot látok és mivel darabokban kaptam nem én bontottam szét, nem tudom mi célt szolgálnak.
Képet kérnék ha lehet a lehetséges megoldásról! Az Én vezérlőm kinézete, ime: üdv.
A feteket el kell szigetelni a fém háztól,ezért van ott a gumilap.Köztük a 3 furat azért van,mert egy fém lap volt a fetek előtt,ami csak a fetek fekete tokjához ért hozzá,és annál a 3 furatnál volt felcsavarozva.célja hogy a feteket odaszorítsa a házhoz a gumilapon keresztül,ezáltal maga a ház a fetek hűtőbordája.
Köszönöm az infókat!!!
Mintha nyomokban hőpasztát látnék a feteknél, tegyek oda pasztát, érdemes? üdv.
Nemcsak érdemes,hanem kell is.Azokon a feteken elég nagy áramok folynak el.Főleg amikor kapcsol.A kerékben a tekercsek baromi nagyot tudnak ám visszarugni.De szerintem ne ezüstöset rakjál.Javasolják sok helyre,mert jobb a vezetőképessége,de ha elkezd kiszáradni,az ezüstpor akár zárlatot is okozhat.Sima fehéret használj,vagy szilikonzsírt.Én azt raktam oda.Sőt a fetes gyújtáshoz az autóba magas hőfokú szilikon alapú gépzsírt raktam.Tökéletes,mert csak a hőt kell elvezesse,nem pedig áramot.
Hello! Szerinted az eredeti vezérlő alapján valóban építhető egy új? Tudsz segíteni? Igaz,nem vagyok elektronikai műszerész, a forrasztás, nyák készítés nem gond, de az alkatrészlista összeállításával egyedül biztosan nem boldogulok! (szerintem célszerű a teljes csere, hisz még az IC-en is látni elszineződést)
Szia.
Köszi!!! Fehéret keeeenyeeeek alá majd. Más: Normális-e az, hogy ha rajta a táp, akkor nehezebben tudom kézzel forgatni? Ilyenkor a mocira nem megy ki fesz, tök nulla, mért fogja akkor jobban??? Vagy ez nem is baj? üdv.
Szia Poc!
Volna még kérdésem hozzád: korábbi értekezésekben olvasgattam, hogy olyan problémád volt a vezérlővel, ami remegve vezérelte ki a motort. Jutottál e valami eredményre, meglett a hiba? Mindezt azért kérdezem, mert hasonló problémával küszködöm. Sokkal remegősebben megy mint a saját gyártású E-bringám motorja, ha éppen csak lassan forog, akkor semmi remegés szépen indul, talán közepes fordulattól és terhelés alatt remeg, reszket. Ha megváltoztatom a forgás irányát, a két szélső hall jelét és a hozzájuk tartozó fázisszálakat, akkor is ez a jelenség. Remélem találtál megoldást!!!??? üdv.: gobicó
Sziasztok kedves e-bicót kedvelők, szerelők és csak simám érdeklődők!!!
Köszöntjük Poc-ot hétfői születésnapja alkalmából, mert hogy egy éve regisztrált itt! Boldog szülinapot Poc!!! Üdv.
Szerintem valamelyik fet (vagy fetek) szakadt, zárlatos, vagy nem kap vezérlést. A Hall jeladók is "belepiszkíthatnak", például az egyik rossz. Ezt úgy kell ellenőrizni, (azt hiszem ezt már leírták nemrég) hogy lassan forgatni kell kézzel a kereket, és a hall ic-k open kollektorjai hol testpotenciálon, hol magas szinten vannak. (sárga-zöld-kék) A feszültséget értelemszerűen multiméterrel kell mérni a fekete és az aktuális open kollektoron.
A hall-ok újak, most kerültek bele. A fetekre gyanakszom, de mielőtt megbontom gyűjtök némi infót.
Köszi! üdv.
Nem igazán jutottam vele semmire,mert nem foglalkoztam vele azóta.De majd a hangkártyámat átalakítom osszcilloszkóppá,és megtekintem.De mivel én 2 teljesen halott vezérlőből csináltam egyet,így nem is csodálkozom a hibán.Na most szerintem az mc33039p ic-lehet a bolond,mert ő állítja be a szinkront,vagy az mc33035p mivel ő veszi közvetlenül a hall-ok jelét,és ő adja tovább a 33039-nek.
Üdv! Segítséget kérnék! Tornádó 33 kerékpáromon elszállt a világítás,duda,index csak pityeg, nem csinál semmit. A kerékpár megy de az összes világítás elszállt! Mi a probléma? Mit cseréljek, hogy működjön? Előre is
Vedd le a fejidomot,alatta csúszhatott szét valamelyik csati.Vagy azt a szálat keresd meg amelyik a gy.kapcsolótól megy fel a fejidomba.Ott megvan-e a fesz.?
A kormány nyaknál a gumi harmónika alatt is el tud "törni" a vezeték.
Átnéztem a csatlakozókat nem találtam hibát! Egy másik emberkének is ugyan ez a baja. Ő azt mondta feszültség szabályzója ment tönkre. Lehet hogy az a baj? Lefényképeztem meg mondanád (írnád) nekem melyik a fesz. doboz?
Bővebben: Link
A 3-as számu"fesz.doboz" becsületes neve Dc-Dc konverter.Ez csökkenti le az akkupakk feszültségét 12V-ra.Mérd ki a csatinál eggyáltalán megkapja-e a tápfeszt.
Nagyon szépen köszönöm! Megmérem! :csodalk:
heló
A kormányaknál meg szokott törni a kábel a sok hajlástól. kezdj el mérni a csatlakozóknál.
Heló
A tápfeszültséget a kondi feszültségéből meg lehet mondani. A remegés lehet attól is hogy más paraméterű halt tettél bele (rengeteg féle van). Ahogy írták is lehet egy rossz fet is. Oszcilloszkóp nélkül elég nehéz kiszűrni a hibát. De remegésnél típus hiba a terhelésnél le esett tápfeszültség,vagy rossz aksi, vagy egy rossz csatlakozás stb.. Attól hogy egy alkatrész színeződött nem jelenti azt hogy rossz is. Ha bármi kérdésed van írj.
Megtaláltam a problémát! A konverterbe nem jut el az energia! Elöl lehet valami gebasz, mert a vezetéket kimértük nincs szakadás(kormánytól hátra jó a vezeték). Ismerősöm azt ajánlotta mivel nehéz átnézni az egészet adjunk neki 48V külön,vagy kössünk le másról! Mivel lámácska vagyok és a papírt elhagytam amire kiírtam a konverter hátulján lévő számokat,így nem tudok googlézni! Valaki megmondaná melyik színű vezeték a 48V három vezeték jön ki a konverterből,de ha rosszra kötöm állítólag tönkre megy! Bizony bubuc17 szétszedtük a konvertert van benne kettő darab ellenállás ami úgy nézet ki mintha eléget volna, de nem még műkődnek
A pirosra kösd a +48V-ot.A feketét is mérted?Az az akkupakk minuszával jön össze.A sárgán meg a 12V jön ki.
Hello!
Egy univerzális motort használnék, aminek névleges teljesítménye 1200W, de én 48V DC-ről hajtanám 300W körüli teljesítménnyel, namármost át kellene tekercselni erre a feszültségre, de hogyan? Elég az állórészt, és soros helyett párhuzamosan kötni, hogy a forgórész huzalán ne folyjon akkora áram (6,5A)?
Helló!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy elektromos kerékpárom, aminek a gázkarjából ki lett szedve a hall szenzor és le vannak törve a lábai. Sajnos a feliratot nem lehet teljesen elolvasni. Az első sor S betűvel kezdődik a második sorban pedig 653 van. Három vezeték ment hozzá, egy piros, egy fehér és egy fekete. Ha a pirosat és fehéret összeérintem akkor elindul. Esetleg tudna-e valaki segíteni hogy milyen típusú szenzort vegyek bele és hogyan kell bekötni. Köszönöm |
Bejelentkezés
Hirdetés |